Здравейте, понеже имам известни спирачни проблеми и в момента започвам да подменям каквото е останало неподменено имам питане. Ще помоля модераторите да не местят темата поне докато не се появи някакво решение на проблема , а след това аз лично ще искам да си отиде в раздел "дизелови двигатели" !Проблема е следния: немога да намеря ремонтен комплект за вакуум помпа, той по принцип би трябвало да съществува и да представлява: три на брой текстолитни пластинки с размери:4,5мм/48мм/17,5мм !!! ... ще го премеря с шублер и ще дам по-точни размери!Мисълта ми е колегите, които са обикаляли магазините за части и евентуално са видяли подобно нещо ,като на снимките , да си припомнят къде точно са видяло този детайл!?Аз имам идея да си го изработя, но ще чакам някой да се отзове! Тенкю предварително!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Лопатката на вакуум помпата от JTD105...въпрос към всички?!
Collapse
X
-
Лопатката на вакуум помпата от JTD105...въпрос към всички?!
Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.msЕтикети: –
-
Колега, не съществува такъв ремонтен к-т. Сигурно четеш какво пише по старите книги, но аз текстолитови от кола не съм вадил /може би на една дърта японка, но спомените бледнеят/. Обикновено са стоманени и работят в масло. Ако наистина ти е износена помпата търси друга- ще е износена и уплътняващата повърхност, както и леглата на лопатките. Там широко се използва прахова металургия и да си правиш части не е много рентабилно. Но ти си преценяваш. Помпата се води като цял агрегат за сменяне- Преди търсих втулка за маслена помпа /и тя е на лопатки/- изобщо не се предлага като резервна част. Ако греша нека някой ме поправи и да посочи къде се продават. п.п. Ако все пак успееш да ги изработиш достатъчно точно и помпата заработи добре- пиши. Някои модели помпи са неоправдано скъпи.
-
Преди да сваля размерите на лопатките питах в магазин за текстолитни плочи, листове или тн. Отговорът бе:за 2мм лист е 14,7 лв/кг, а за 3мм - 13,3 лв/кг ,като един лист от 950/1450 мм тежи от 3-4,5кг. Не съм чертал или смятал ,колко пластинки ще излезнат от един лист, но вероятно доста помпи ще се преродят за около ~48,75 лв! Това на фона на почти 200 лв за нова помпа е песен.Стара помпа ползвах благодарение на колегите vsd и Airfan, но и нейните лопатки бяха наранени. По малко от моите ,но имаше следи от фиксиращите ги шайбички. Материала от който са направени със сигурност не е стомана, най-много ми прилича на тектолит...затова и се хванах за него. А и принципно си мисля ,че би издържал на натоварването ,като в същото време няма да нарани корпуса на вакуумната помпа.edit: не е текстолит, защото както забеляза един приятел няма характерните за текстолита нишки, значи е някакъв високоякостен полимер, демек твърда пластмаса ...Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
Колега прав си- стоманени бяха на хидравличната помпа, но там се работи на налягане. Тука изискванията са доста по- ниски. Такава не съм отварял, но на японските също беше нещо шприцвано. Бих ти препоръчал да се насочиш към този тип пластмаси- доста фирми ги предлагат.http://www.baktrade.com/bg/product/%...29%2BM0S2.html проблемна обаче ще ти е точната изработка- все пак ако имаш набор подходящи машини. Аз разполагам само със струг, точно това е непостижимо.
Коментар
-
Благодаря ти много! Настина ще трябва аз да си изработя този детайл, защото всички продавачи на чаркове искат да ми продадът нова вакуум помпа, а реално на нея няма какво да се развали, единствено тези идиотски лопатки. Аз за ~180лв ще направя лопатки за всички JTD-та във форума!Ще намеря тази фирма и добре ,че е в Пловдив. Вече се свързах с хора с лазер за рязане на детайли!edit:Polipom - POM (Delrin) е пластмаса, получена чрез полимеризацията на формалдехиди. Материалът притежава много висока якост и механична твърдост без добаъчни структурни материали благодарение на силно кристализираната структура на кислорода и метиленовите групи. Устойчив материал на алкали, гореща вода, по-често използвани разтворители, петролни продукти и минерални масла.Някои от основните му характеристики са: изключително голяма устойчивост, еластичност (жилавост), твърдост и стабилност на размерите.Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
Гетинакса не е ли по-добър за целта-идеално се полира а това е важно за доброто уплътняване.Навремето съм правил за една ,,лайнарка,,-това е автомобил който чисти мръсни :D неща и изкара много ,още повече тук има и мазане така че...Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100
Коментар
-
Колегата Jimy правилно се е насочил - и аз го видях,но бях вече пуснал мнението, не съм ползвал тоя материал, само разновидности на полиамид 6 съм ползвал. Това както пише е наследник на гетинакса /текстолита е просто усилен с влакна/ и поне както пише трябва да е доста добър за целта. Успех колега , дано успеете да спестите излишни разходи. При положение, че лопатките са меки и всичко друго е здраво е оправдано това упражнение.
Коментар
-
Специално за материала за изработка има голям избор явно. На място ще реша, след като се посъветвам с хората ,които знаят кое какво е и за какво може да служи! Незнам дали е възможно полимера да нарани метала, но според мен: не! Затова засега търся само лопатки. Всички продавачи ме карат да търся втора употреба, но тези пластинки със сигурност са наранени от дистанционните втулки и нищо няма стане с втората употреба.Теглото им също оказва влияние!Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
Ами ядат метала, но на сухо. Смазани- по- трудно. Така като гледам вътре свети. лопатките са доста примитивни и груби /не като на японките/ и не е проблем да се направят. Стига да създадеш правилно работния им ръб. Може би да пробваш с молибденовата пластмаса- доста е твърда и няма да нарани ако се маже. Другото не съм го ползвал и не мога да ти кажа. Но и текстолита и гетинакса няма да уплътнят там гарантирано.
Коментар
-
Намерих материал с който ще се направят лопатките. Техническите му параметри ще цитирам по-късно.Важното е,че от една плоча с размери 50/20/1000мм с цена от 25-30 лв/само материала/ ще излезнат около 66 комплекта работни лопатки.В момента ,в който намеря и прецизен лазер да нареже и дооформи детайлчето ще се похваля.Остава вратичката и за друго решение ,което да предложите?п.п. благодарско за модераторитеПежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар