Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

БРАВА ТД 100 "задържа" за момент във високи оборо

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    БРАВА ТД 100 "задържа" за момент във високи оборо

    Колеги колата се държи така от както съм я купил и не е кой знае какъв проблем, но ме дразни и искам да разбера защо е така. Ще се опитам да обясня колкото мога. Та значи колата си върви добре и си ускорява до 4300 об. без проблем, но проблема се получава когато,например съм зад някоя кола по път със завои и я задържа за около 3- 4 секунди между 2500 и 3000 об. на втора предавка, за да изчакам излизането от завоя и да я изпредваря. При подаването на газта колата задържа за около 2 секунди(не повече) и след това изведнъж тръгва все едно някой ме е бутнал , а зад мен колите трябва да си включат светлините , за да видят пътя . Искам да добавя, че в момента в който я задържам между 2500 и 3000 об от колата не излиза грам пушек. Възможно ли катализатора да се е позадръстил или е нещо друго?
    НЕ Е ВАЖНО КАКВА Е КОЛАТА, А КОЛКО Е ПРАЗНА ГЛАВАТА!!!

    #2
    Имам подобен проблем и си мисля ,че е от въздух в горивната система.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #3
      Какъв е цвета на пушека? Черен или сив. Ако си проверил за въздух в системата, иди да ти проверят турбината- луфтове, разтояние между лопатките и корпуса и, леко ли се завърта на ръка.
      Fiat Marea TD100

      Коментар


        #4
        Пушека е доста черен което ме успокоява малко или много. Преди имах проблем с въздух в системата, но признаците бяха различни.
        НЕ Е ВАЖНО КАКВА Е КОЛАТА, А КОЛКО Е ПРАЗНА ГЛАВАТА!!!

        Коментар


          #5
          Аз ти препоръчвам като за начало едно манометърче да сложиш, за да видиш как се движи налягането. И това което ти каза колегата iuly_vn също.

          Коментар


            #6
            Колега имаш впредвид да видя налягането на турбината ли? Това може ли да се направи в домашни условия или трябва майстор, защото по принцип не съм навит да си карам колата на майстори (едно оправят, 2 развалят) :D
            НЕ Е ВАЖНО КАКВА Е КОЛАТА, А КОЛКО Е ПРАЗНА ГЛАВАТА!!!

            Коментар


              #7
              Да, процедурата е доста елементарна. Слагаш един тройник на маркуча, който е от колектора към помпата и там си закачаш манометъра.

              Коментар


                #8
                Благодаря за бързия отговор. Ще се сдобия с манометър и ще видя каква е ситуацията.
                НЕ Е ВАЖНО КАКВА Е КОЛАТА, А КОЛКО Е ПРАЗНА ГЛАВАТА!!!

                Коментар


                  #9
                  Не забравяй обаче, че налягането на турбината се мери в движвние-под товар. Освен това, друго което можеш да направиш, е да провериш хлабините в клапаните. На тези двигатели често намаляват, което в някои случаи води и до прегарянето им. Една диагностика, особенно ако е със софтуера на колегата от форума - Fiat Ekuscan, може да подскаже веднага проблема. Прави се в покой и в движение и се записва лог. После го качваш тук да го видим.Така когато се прояви проблема, ще се видят стойностите от динамичния аванс и ще може да се предположи по-точно къде се крие проблема. Можеш и да помолиш някой колега от Пловдив, който си е правил кодочетец, или да идеш на наша сбирка. Като за начало, също можеш да провериш филтрите и чистотата на сондата в резервоара, след което пиши.
                  Fiat Marea TD100

                  Коментар


                    #10
                    Филтрите са сменени преди около 2000 км. но проблема е още преди това. Имах голямо желание да почистя сондата в резервоара, но не успях да развия пръстена отгоре Започвам да работя върху другите насоки- налягане на турбината и диагностика пък да видим до къде ще стигна.
                    НЕ Е ВАЖНО КАКВА Е КОЛАТА, А КОЛКО Е ПРАЗНА ГЛАВАТА!!!

                    Коментар


                      #11
                      С този цвят на пушека, трябва да е въздух (турбина, пътища)...

                      Коментар


                        #12
                        С този цвят на пушека и характерното забавяне при ускорение, може да е и аванс или заяждане в помпата, но да не избързваме. Нека се следват по ефтините варианти описани по-горе и после ще видим. Щото проблема не е специфичен и често срещан сред останалите автомобили с ТД100.
                        Fiat Marea TD100

                        Коментар


                          #13
                          Колеги да има някой от Пловдив, който разполага с гореспоменатия манометър или софт за диагностика, че не ми се занимава със сервизи и "майстори" пък ще се отчета подобаващо :P . А ако евентуално турбината има някакви луфтуве не трябва ли да гори повечко масло, защото аз за 9000 км. доливам не повече от 300гр. ,което мисля е в нормата?
                          НЕ Е ВАЖНО КАКВА Е КОЛАТА, А КОЛКО Е ПРАЗНА ГЛАВАТА!!!

                          Коментар


                            #14
                            Валентино_88 написа:
                            Колеги да има някой от Пловдив, който разполага с гореспоменатия манометър или софт за диагностика, че не ми се занимава със сервизи и "майстори" пък ще се отчета подобаващо :P . А ако евентуално турбината има някакви луфтуве не трябва ли да гори повечко масло, защото аз за 9000 км. доливам не повече от 300гр. ,което мисля е в нормата?
                            Да, но това не и пречи да зяжда от нагар и да не развърта навреме. Най добре свали изходящия и въздуховод и завърти на ръка, за да усетиш с каква лекота се върти турбинката. И после замери и налягането от 2000об. до към 4500 и дай коментар горе долу как се покачва.
                            Fiat Marea TD100

                            Коментар


                              #15
                              колега в помпата е проблема съжалявам да го чуеш но имах същия проблем не наливай пари по сервизи а си вземи една помпа и си реши проблема между другото сменя се за 40 мин

                              Коментар

                              Working...
                              X