Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Да си поговорим за ЕГР клапана - Стило JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    chaveto e прав.EGR не е поставен само за екология.Когато EGR работи турбината се разтоварва частично.Щом се отклоняват изпускателни газове от колектора в някаква посока ,а не преминават през турбината,то тя се разтоварва независимо от оборотите и в момента.Колко се разтоварва е друга тема.

    Коментар


      Чаве, имах възможност да отворя всмукателен колектор на 40 000км.Положението го има по-горе.Абсолютно съм наясно с действието на ЕГР-а, но няма сила, която да ме накара на моя кола , да го оставя да работи.
      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

      Коментар


        chaveto написа:
        Тамън до 3000об/м си работи ЕГР-а.
        На кои мотори по точно,питам защото на Опеловите ЖТД-та е така,ама до 2500 об.но на Фиат/Ланча/Алфа не е така баш.При евро 3/4 моторите има няколко алгоритъма за управление на ЕГР-а,в повечето случаи зависи от натоварването на мотора и положението на педала на газта.В повечето от тях работи предимно и само на празен ход,зимата подпомага даже работата на по-високи обороти/колкото и някои хора да ми се смеят за това твърдение-е вярно/.
        Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
        Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
        Ventura garage

        Коментар


          chaveto написа:
          BO написа:
          chaveto написа:
          evgeni85 написа:
          когато клапана работи турбината НЕ разтоварва защото просто не е натоварена ..
          Значи все пак когато затапим клапана и турбината се натоварва повече. Следователно когато клапана работи е разтоварена Има няма на празен ход прекарва Х2 въздух със затапен клапан
          Това, че минава 2 пъти повече въздух през нея не означава, че е натоварена.Може и 3 пъти повече въздух да минава през нея, пък да се върти 2 пъти по-бавно, примерно.
          Зависи от коя гледна точка. Защото щом прекарва повече въздух е натоварена повече, сега друг е въпроса, че няма натоварване на ротора, лагери...
          Може ли да дадеш определение за натоварване?Ама точно какво се натоварва според теб, за да не кажеш после, като ти докажа, че не си прав да кажеш, че се натоварва повърхностно материала от преминалия повече въздух, като се наелектризира и отдава повече йони в атмосферата и това за теб да е по-голямото натоварване.
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Коментар


            emzo написа:
            Чаве, имах възможност да отворя всмукателен колектор на 40 000км.Положението го има по-горе.Абсолютно съм наясно с действието на ЕГР-а, но няма сила, която да ме накара на моя кола , да го оставя да работи.
            Аз също съм отварял колектор на 90 000км и вътре имаше само масло + много тънко покритие от нещо мазно като грес. Предполагам това са сажди + масло полепнали по стените на колектора. Никой не задължавам или се опитвам да убеждавам да си кара с работещ клапан. Просто споделям какво мисля

            Коментар


              BO написа:
              chaveto написа:
              BO написа:
              chaveto написа:
              evgeni85 написа:
              когато клапана работи турбината НЕ разтоварва защото просто не е натоварена ..
              Значи все пак когато затапим клапана и турбината се натоварва повече. Следователно когато клапана работи е разтоварена Има няма на празен ход прекарва Х2 въздух със затапен клапан
              Това, че минава 2 пъти повече въздух през нея не означава, че е натоварена.Може и 3 пъти повече въздух да минава през нея, пък да се върти 2 пъти по-бавно, примерно.
              Зависи от коя гледна точка. Защото щом прекарва повече въздух е натоварена повече, сега друг е въпроса, че няма натоварване на ротора, лагери...
              Може ли да дадеш определение за натоварване?Ама точно какво се натоварва според теб, за да не кажеш после, като ти докажа, че не си прав да кажеш, че се натоварва повърхностно материала от преминалия повече въздух, като се наелектризира и отдава повече йони в атмосферата и това за теб да е по-голямото натоварване.
              Мога да дам много неща, но не и на теб.Тук говорим за турбината като цяло, не говорим кое колко се натоварва. Факт е, че турбина която е "звучна" демек си е тръгнала, след затапвана на ЕГР-а става още по звучна в абсолютно всички режими.Понеже съм
              неук
              не знам какво се случва в турбината когато започва да става още по "звучна" и затова ще оставя на теб да обясниш.

              Коментар


                Ч.Н.Г на всички съфорумци! :D Рекох и аз да се включа в тази тема.Тъй като карам и аз дизел, въпреки че не съм ЖТД , мисля че няма голяма разлика на работата на ЕГР-ра в различните режими спрямо ТД-дата ,и ЖТД-тата.Доколкото съм запознат от различни форуми и статий, характерното е че ЕГР-ра работи до средни,или малко над средни обороти спрямо максимамалните който са дадени за всеки един двигател, като също и в режим когато е студен двигателя, въпросния клапан е изключен.И така излиза ,че турбината до средните обороти ,е не ефективна,поради простата причина ,че необходимите газове който са нужни за да се развърти ефективно, се отглоняват към /процента е много малък/ но достатъчни за да не се усеща пъргавината до средни обороти ,обратно в цилиндрите.Както по-горе в коментара на г-н Хаджов споменава,ЕГР-ра действа като разтоварващ елемент за турбината, което говори за по-малкото обороти на въртене на турбината именно от този факт.Относно коментара на ЧАВЕТО, единственото ми обяснение според мен за по звучната турбина с ЕГР, или без ЕГР, е именно, след затапването,турбинката се натоварва с постояна крива до максималните обороти на мотора,оттам и чувството за повече "звучност" отколкото при включен /не затапеп/ ЕГР- клапан.Защото ако се загледате в изпълнението, монтирането на отклоняващата тръба към ЕГР-ра, е преди турбото,което с малки познания от физиката,би трябвало да се досетим какво става в този възел..... Yellow_Flash_Colorz_PDT_05
                Fiat palio 1.7td

                Коментар


                  ЕГР-а при пълна газ се затваря и не го интересува студен или топъл е мотора.VE ТДИ-тата са отвратителни за карани с отворен егр.Общо взето, който не е карал различни коли с различни състояния на егр клапана .... ми да не се сърди ама изобщо да не дава акъли.
                  F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                  Коментар


                    chaveto написа:
                    Мога да дам много неща, но не и на теб.
                    ОК, разбирам.
                    betuk написа:
                    Ч.Н.Г на всички съфорумци! :D Рекох и аз да се включа в тази тема.Тъй като карам и аз дизел, въпреки че не съм ЖТД , мисля че няма голяма разлика на работата на ЕГР-ра в различните режими спрямо ТД-дата ,и ЖТД-тата.Доколкото съм запознат от различни форуми и статий, характерното е че ЕГР-ра работи до средни,или малко над средни обороти спрямо максимамалните който са дадени за всеки един двигател, като също и в режим когато е студен двигателя, въпросния клапан е изключен.И така излиза ,че турбината до средните обороти ,е не ефективна,поради простата причина ,че необходимите газове който са нужни за да се развърти ефективно, се отглоняват към /процента е много малък/ но достатъчни за да не се усеща пъргавината до средни обороти ,обратно в цилиндрите.Както по-горе в коментара на г-н Хаджов споменава,ЕГР-ра действа като разтоварващ елемент за турбината, което говори за по-малкото обороти на въртене на турбината именно от този факт.Относно коментара на ЧАВЕТО, единственото ми обяснение според мен за по звучната турбина с ЕГР, или без ЕГР, е именно, след затапването,турбинката се натоварва с постояна крива до максималните обороти на мотора,оттам и чувството за повече "звучност" отколкото при включен /не затапеп/ ЕГР- клапан.Защото ако се загледате в изпълнението, монтирането на отклоняващата тръба към ЕГР-ра, е преди турбото,което с малки познания от физиката,би трябвало да се досетим какво става в този възел..... Yellow_Flash_Colorz_PDT_05
                    Разсъждението ти не е вярно.Ще кажа направо, защото очевидно има много разбиращи, които не са си правили реалния експеримент и реално забравят една много малка особеност. А тя е, че турбината е с променлива геометрия.Като затапиш ЕГР-а, турбината започва да работи на по-малък дъти цикъл на клапана й за геометрията. А това не води до по-голямото й натоварване защото разбираш ли през нея минавало повече количество въздух.Дори напротив, когато ЕГР-а се изолира, въздуха атакува оста на турбината в по-малък градус и това води до по-малко износване на лагерите на турбината, защото направлението на изходящите газове се падат под доста по-малък ъгъл, като аксиалните напрежения са по-малки. За това и започва да вие повече, а не защото се натоварва.А защо вие повече при намаляване на аксиалното напрежение, нека другите да го обяснят, защото има по-разбиращи и пишещи в този форум, очевидно. Мен само ме притесняват такива неща, които започват да плъзват като мит. Това не ми харесва.А дори и философски да погледнем на нещата - кое реално натоварва турбината, която едвам се върти?Това е все едно да кажем, че ние се натоварваме на пазар, когато в плика със закупения хляб вземем, че купим дъвка на детето и я поставим и нея в плика с хляба.Някой вижда отстрани и ти вика - не го прави, че се натоварваш и може да ти стане нещо.Смятайте, какво ще стане ако купите втори хляб и вземе, че го сложите и него вътре. Yellow_Flash_Colorz_PDT_07
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      emzo написа:
                      ЕГР-а при пълна газ се затваря и не го интересува студен или топъл е мотора.
                      Колко време от шофирането караш с пълна газ?

                      Коментар


                        BO написа:
                        Ще кажа направо, защото очевидно има много разбиращи, които не са си правили реалния експеримент и реално забравят една много малка особеност. А тя е, че турбината е с променлива геометрия.Като затапиш ЕГР-а, турбината започва да работи на по-малък дъти цикъл на клапана й за геометрията. А това не води до по-голямото й натоварване защото разбираш ли през нея минавало повече количество въздух.Дори напротив, когато ЕГР-а се изолира, въздуха атакува оста на турбината в по-малък градус и това води до по-малко износване на лагерите на турбината, защото направлението на изходящите газове се падат под доста по-малък ъгъл, като аксиалните напрежения са по-малки. За това и започва да вие повече, а не защото се натоварва.А защо вие повече при намаляване на аксиалното напрежение, нека другите да го обяснят, защото има по-разбиращи и пишещи в този форум, очевидно.
                        Това не е вярно. Геометрията дали ще е с работещ клапан или затапен си стой на едно и също място. Защото има разлика между налягане и дебит. ЕГР-а е нещото което определя колко да е дебита на въздуха, не турбината. Затова и след затапване вече дебита не се регулира. По твоята логика като затапим ЕГР-а и дебита трябва отново да падне защото разбираш ли геометрията се измества и кара турбината да не се върти.....Виенето на турбината се получава защото турбината има луфтове, следователно като се натовари и ротора се измества още повече и затова става още по шумна.Отново по твоята логика всяка една чисто нова турбина трябва да е много "звучна" защото геометрията се движи и променя........ отново нещо което не е вярно.

                        Коментар


                          Ха, поне пробвал ли си какво става при отворен ЕГР- клапан?! Защото аз съм пробвал ,за да видя какво става като се отвори клапана напълно, при 2000-2500об на мотора ,и познай кво стана,оставям на теб ВО, да ми кажеш. От гледката при експеримента,която направих при моя мотор ,видях нещото,което ме накара веднага да го затапя.Относно ъгъла на аткуване и прочие на турбината, никъде не съм споменавал, просто допускам ,че турбината се развърта малко повече в средния диапазон ,заради количиството газове който минават през топлата част,точно тук е момента,че при отворен ЕГР-клапан, част от газовете се връщат обратно в цилндрите, което от своя страна ограничава количеството кислород ,оттам и мудноста на мотора при нормално подаване на газ.Затова казвам и съм сигурен , че ЕГР клапана с нищо не подобрява ,както живота, така и като динамика на мотора,освен от еколигична гледна точка, което според това важи до 80-100 хил. км.Относно турбината, :D там вече зависи от маслото, подръжката, и правилната експлоатация при смените на масла и филтри.Между другото,вече над две години карам със затапен ЕГР, досега не съм чул турбото да ми свири,дори и при 4000-4200оборота. Yellow_Flash_Colorz_PDT_05 Но, едно усетих най-много, пъргавината в ниски до средни обороти,както и нещото, което по-горе споменах......Мисля че се досещаш за кое нещо говоря! :D
                          Fiat palio 1.7td

                          Коментар


                            chaveto написа:
                            BO написа:
                            Ще кажа направо, защото очевидно има много разбиращи, които не са си правили реалния експеримент и реално забравят една много малка особеност. А тя е, че турбината е с променлива геометрия.Като затапиш ЕГР-а, турбината започва да работи на по-малък дъти цикъл на клапана й за геометрията. А това не води до по-голямото й натоварване защото разбираш ли през нея минавало повече количество въздух.Дори напротив, когато ЕГР-а се изолира, въздуха атакува оста на турбината в по-малък градус и това води до по-малко износване на лагерите на турбината, защото направлението на изходящите газове се падат под доста по-малък ъгъл, като аксиалните напрежения са по-малки. За това и започва да вие повече, а не защото се натоварва.А защо вие повече при намаляване на аксиалното напрежение, нека другите да го обяснят, защото има по-разбиращи и пишещи в този форум, очевидно.
                            Това не е вярно. Геометрията дали ще е с работещ клапан или затапен си стой на едно и също място. Защото има разлика между налягане и дебит. ЕГР-а е нещото което определя колко да е дебита на въздуха, не турбината. Затова и след затапване вече дебита не се регулира. По твоята логика като затапим ЕГР-а и дебита трябва отново да падне защото разбираш ли геометрията се измества и кара турбината да не се върти.....Виенето на турбината се получава защото турбината има луфтове, следователно като се натовари и ротора се измества още повече и затова става още по шумна.Отново по твоята логика всяка една чисто нова турбина трябва да е много "звучна" защото геометрията се движи и променя........ отново нещо което не е вярно.
                            Само ще ти кажа да си направиш експеримента и да се убедиш сам, защото очевидно си с някакви разсъждения, които не са от опит, а от някаква твоя теория.Като се убедиш сам, пиши после пак в тази тема.Успех.
                            A20DTH ЖТД ама не баш
                            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                            Коментар


                              chaveto написа:
                              emzo написа:
                              ЕГР-а при пълна газ се затваря и не го интересува студен или топъл е мотора.
                              Колко време от шофирането караш с пълна газ?
                              Писаното е по повод поста на betuk.Иначе градско , газта ми е 80 ... хайде 70% от времето до долу.После крака се мести на средния педал.
                              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                              Коментар


                                На 30-ти след сваляне на катализатора, мапване и затапване на ЕГР-а днес... шок и ужас - паля и от ауспуха изригна чернилка - подадох газ да поизчисти - леле-мале... Оставих черно петно с люспи от сажди. След кратка разходка до детската ясла и до офиса ~ 3 км и 7-8 минути шофиране пушека изчезна и при форсиране. Колата беше мапната и със свален катализатор преди затапването, което направих на 30-ти, което ме навежда на мисърта, че има връзка с механичното затапване. Досега само софтуерно съм го шунтирал, та въпроса е на какво се дължи тая мизерия с избълването на чернилка при първото палене... ще видя утре дали пак ще го направи, или е било инцидентно.
                                Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

                                Коментар

                                Working...
                                X