chaveto e прав.EGR не е поставен само за екология.Когато EGR работи турбината се разтоварва частично.Щом се отклоняват изпускателни газове от колектора в някаква посока ,а не преминават през турбината,то тя се разтоварва независимо от оборотите и в момента.Колко се разтоварва е друга тема.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Да си поговорим за ЕГР клапана - Стило JTD
Collapse
X
-
chaveto написа:Тамън до 3000об/м си работи ЕГР-а.Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
Ventura garage
Коментар
-
chaveto написа:BO написа:chaveto написа:evgeni85 написа:когато клапана работи турбината НЕ разтоварва защото просто не е натоварена ..A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
emzo написа:Чаве, имах възможност да отворя всмукателен колектор на 40 000км.Положението го има по-горе.Абсолютно съм наясно с действието на ЕГР-а, но няма сила, която да ме накара на моя кола , да го оставя да работи.
Коментар
-
BO написа:chaveto написа:BO написа:chaveto написа:evgeni85 написа:когато клапана работи турбината НЕ разтоварва защото просто не е натоварена ..неук
Коментар
-
Ч.Н.Г на всички съфорумци! :D Рекох и аз да се включа в тази тема.Тъй като карам и аз дизел, въпреки че не съм ЖТД , мисля че няма голяма разлика на работата на ЕГР-ра в различните режими спрямо ТД-дата ,и ЖТД-тата.Доколкото съм запознат от различни форуми и статий, характерното е че ЕГР-ра работи до средни,или малко над средни обороти спрямо максимамалните който са дадени за всеки един двигател, като също и в режим когато е студен двигателя, въпросния клапан е изключен.И така излиза ,че турбината до средните обороти ,е не ефективна,поради простата причина ,че необходимите газове който са нужни за да се развърти ефективно, се отглоняват към /процента е много малък/ но достатъчни за да не се усеща пъргавината до средни обороти ,обратно в цилиндрите.Както по-горе в коментара на г-н Хаджов споменава,ЕГР-ра действа като разтоварващ елемент за турбината, което говори за по-малкото обороти на въртене на турбината именно от този факт.Относно коментара на ЧАВЕТО, единственото ми обяснение според мен за по звучната турбина с ЕГР, или без ЕГР, е именно, след затапването,турбинката се натоварва с постояна крива до максималните обороти на мотора,оттам и чувството за повече "звучност" отколкото при включен /не затапеп/ ЕГР- клапан.Защото ако се загледате в изпълнението, монтирането на отклоняващата тръба към ЕГР-ра, е преди турбото,което с малки познания от физиката,би трябвало да се досетим какво става в този възел..... Yellow_Flash_Colorz_PDT_05Fiat palio 1.7td
Коментар
-
chaveto написа:Мога да дам много неща, но не и на теб.betuk написа:Ч.Н.Г на всички съфорумци! :D Рекох и аз да се включа в тази тема.Тъй като карам и аз дизел, въпреки че не съм ЖТД , мисля че няма голяма разлика на работата на ЕГР-ра в различните режими спрямо ТД-дата ,и ЖТД-тата.Доколкото съм запознат от различни форуми и статий, характерното е че ЕГР-ра работи до средни,или малко над средни обороти спрямо максимамалните който са дадени за всеки един двигател, като също и в режим когато е студен двигателя, въпросния клапан е изключен.И така излиза ,че турбината до средните обороти ,е не ефективна,поради простата причина ,че необходимите газове който са нужни за да се развърти ефективно, се отглоняват към /процента е много малък/ но достатъчни за да не се усеща пъргавината до средни обороти ,обратно в цилиндрите.Както по-горе в коментара на г-н Хаджов споменава,ЕГР-ра действа като разтоварващ елемент за турбината, което говори за по-малкото обороти на въртене на турбината именно от този факт.Относно коментара на ЧАВЕТО, единственото ми обяснение според мен за по звучната турбина с ЕГР, или без ЕГР, е именно, след затапването,турбинката се натоварва с постояна крива до максималните обороти на мотора,оттам и чувството за повече "звучност" отколкото при включен /не затапеп/ ЕГР- клапан.Защото ако се загледате в изпълнението, монтирането на отклоняващата тръба към ЕГР-ра, е преди турбото,което с малки познания от физиката,би трябвало да се досетим какво става в този възел..... Yellow_Flash_Colorz_PDT_05A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа:Ще кажа направо, защото очевидно има много разбиращи, които не са си правили реалния експеримент и реално забравят една много малка особеност. А тя е, че турбината е с променлива геометрия.Като затапиш ЕГР-а, турбината започва да работи на по-малък дъти цикъл на клапана й за геометрията. А това не води до по-голямото й натоварване защото разбираш ли през нея минавало повече количество въздух.Дори напротив, когато ЕГР-а се изолира, въздуха атакува оста на турбината в по-малък градус и това води до по-малко износване на лагерите на турбината, защото направлението на изходящите газове се падат под доста по-малък ъгъл, като аксиалните напрежения са по-малки. За това и започва да вие повече, а не защото се натоварва.А защо вие повече при намаляване на аксиалното напрежение, нека другите да го обяснят, защото има по-разбиращи и пишещи в този форум, очевидно.
Коментар
-
Ха, поне пробвал ли си какво става при отворен ЕГР- клапан?! Защото аз съм пробвал ,за да видя какво става като се отвори клапана напълно, при 2000-2500об на мотора ,и познай кво стана,оставям на теб ВО, да ми кажеш. От гледката при експеримента,която направих при моя мотор ,видях нещото,което ме накара веднага да го затапя.Относно ъгъла на аткуване и прочие на турбината, никъде не съм споменавал, просто допускам ,че турбината се развърта малко повече в средния диапазон ,заради количиството газове който минават през топлата част,точно тук е момента,че при отворен ЕГР-клапан, част от газовете се връщат обратно в цилндрите, което от своя страна ограничава количеството кислород ,оттам и мудноста на мотора при нормално подаване на газ.Затова казвам и съм сигурен , че ЕГР клапана с нищо не подобрява ,както живота, така и като динамика на мотора,освен от еколигична гледна точка, което според това важи до 80-100 хил. км.Относно турбината, :D там вече зависи от маслото, подръжката, и правилната експлоатация при смените на масла и филтри.Между другото,вече над две години карам със затапен ЕГР, досега не съм чул турбото да ми свири,дори и при 4000-4200оборота. Yellow_Flash_Colorz_PDT_05 Но, едно усетих най-много, пъргавината в ниски до средни обороти,както и нещото, което по-горе споменах......Мисля че се досещаш за кое нещо говоря! :DFiat palio 1.7td
Коментар
-
chaveto написа:BO написа:Ще кажа направо, защото очевидно има много разбиращи, които не са си правили реалния експеримент и реално забравят една много малка особеност. А тя е, че турбината е с променлива геометрия.Като затапиш ЕГР-а, турбината започва да работи на по-малък дъти цикъл на клапана й за геометрията. А това не води до по-голямото й натоварване защото разбираш ли през нея минавало повече количество въздух.Дори напротив, когато ЕГР-а се изолира, въздуха атакува оста на турбината в по-малък градус и това води до по-малко износване на лагерите на турбината, защото направлението на изходящите газове се падат под доста по-малък ъгъл, като аксиалните напрежения са по-малки. За това и започва да вие повече, а не защото се натоварва.А защо вие повече при намаляване на аксиалното напрежение, нека другите да го обяснят, защото има по-разбиращи и пишещи в този форум, очевидно.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
chaveto написа:emzo написа:ЕГР-а при пълна газ се затваря и не го интересува студен или топъл е мотора.F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
На 30-ти след сваляне на катализатора, мапване и затапване на ЕГР-а днес... шок и ужас - паля и от ауспуха изригна чернилка - подадох газ да поизчисти - леле-мале... Оставих черно петно с люспи от сажди. След кратка разходка до детската ясла и до офиса ~ 3 км и 7-8 минути шофиране пушека изчезна и при форсиране. Колата беше мапната и със свален катализатор преди затапването, което направих на 30-ти, което ме навежда на мисърта, че има връзка с механичното затапване. Досега само софтуерно съм го шунтирал, та въпроса е на какво се дължи тая мизерия с избълването на чернилка при първото палене... ще видя утре дали пак ще го направи, или е било инцидентно.Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар