Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Да си поговорим за ЕГР клапана - Стило JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Всичко добре,ама не разбрах две неща.Първо защо написаното не е завършено.И второ не разбрах защо дизеловия двигател е по"несъвършен от бензиновия си събрат".Има по висок КПД,има по добро смесообразуване,смуче си винаги въздух колкото могат да поемат цилиндрите/няма дроселиране както при бензинките/,има дълъг работен такт,което води до висок въртящ момент ,особенно в ниските обороти,което го прави предпочитан,максималната му мощност е при по-ниски обороти,работи с нискосортни горива.И накрая след изброените предимства ЗАЩО е по-несъвършен??

    Коментар


      #32
      Аз пък имам чуството че смесообразуването не е най силната страна на този тип мотори.Мойте извинения за включването.Поздрави!!!!

      Коментар


        #33
        Stefan Hadjov написа:
        Всичко добре,ама не разбрах две неща.Първо защо написаното не е завършено.И второ не разбрах защо дизеловия двигател е по"несъвършен от бензиновия си събрат".Има по висок КПД,има по добро смесообразуване,смуче си винаги въздух колкото могат да поемат цилиндрите/няма дроселиране както при бензинките/,има дълъг работен такт,което води до висок въртящ момент ,особенно в ниските обороти,което го прави предпочитан,максималната му мощност е при по-ниски обороти,работи с нискосортни горива.И накрая след изброените предимства ЗАЩО е по-несъвършен??
        Еми г-н Хаджов не успях да си напиша научния труд,защото усетих отново смущения в нета и си викам аде поне това да се постне .Неправилно сте ме разбрали или аз неправилно съм се изразил.Всичко,което съм написал съм го прочел от един учебник "Теория на ДВГ".Не съм споменал,че дизела е по-несъвършен от бензинката...доста по-несъвършен е неговия (на дизеловия двигател)начин на смесобразуване.Т.е докато дизела всмуква само чист въздух през първия си такт и почва да сгъстява последния докато плавно повишава неговата температура и налягане и на около 30гр преди ГМТ се впръсква вече нафтата.Дотук добре,но верно че тази нафта се впръсква в една напълно подготвена среда-топла и под налягане :D ,но горивото трябва да мине през няколко фази за да се смеси със топлия въздух,да образува хомогенна горивна смес(нито бедна,нито богата) и да изгори напълно като освободи своята енергия и я превърне в механична работа предадена на челото на буталото.Това трябва да стане в рамките на тези 30гр. преди ГМТ т.е да се впръсне,да образува смес и да изгори.Крайно недостатъчно като време, а имаме ли изгаряне след ДМТ всичко кажи речи е загубено.Най-големите топлинни загуби на ДВГ са със изнасяне на топлината със изгорелите газове,следва другия убиец,на топлина-охладителната уредба.Другия неумолим закон на физиката т.е втория закон на термодинамиката гласи,че едно по-топло тяло отдава своята топлина на друго по -студено тяло.Оттам идват и загубите на топлина от излъчване в околната среда.Последно имаме и загуби от непълно горене,които са по-специфични за бензиновите двигатели при първоначално запалване и много студено време,когато бензина се стича и кондензира като пелена по всмукателния колектор(визирам старите карбураторни двигатели).Смесобразуването при бензиновия двигател е в пъти по съвършено заради самия цикъл на своя създател-Николаус Ото.При него горивната смес е подготвена хомогенно още преди да постъпи в цилиндъра в самия карбуратор или инжекцион в съотношение 17:1 т.е 17кг въздух на един килограм бензин.Готова стехиометрична смес чакаща даже и без грам сгъстяване :D една минимална искричка.Да погледнем първия такт при бензинките-отваря се всмукателния клапан и под въздествие на вакума създаден от буталото двигателя си смуче горивна смес.В първите 20-30гр след като буталото е преминало през ГМТ и продължава своя път към ДМТ горивната смес се умесва с остатъчните изгорели газове останали от предния цикъл на горене и тогава вече сместа се нарича "работна".Буталото стига ДМТ но зависимост от фазите на газоразпределение всукателния клапан може да остане отворен до към 30-40 гр след ДМТ в зависимост и от своя тип на пълнене дали е атмосферен или с компресор.Малко преди ГМТ искрата цъка и сместа се запалва,ако Е прекалено сгъстена гори с детонация,ако не е губи се много КПД,защото степента на сгъстяване е това разковниче към по-ефективния КПД на ДВГ.Прекаленото многото време-съотношение изразено в градуси завъртане на коляновия вал при бензиновия мотор позволява неговото изключително форсиране по-обороти при двигателите от Формула1 те достигат до към 18-19х.об/м и искат и още :D .При дизеловия двигател максимума при който достигнаха максималните обороти и то само на някои леки дизелови двигатели бяха 5 х.об/м.(Ситроен АХ 1.4ТГД и Пежо 205)Други последователи нямаше.Инженерите разбраха,че мощност(работа за единица време) не трябваше да търсят от дизеловите двигатели с повишаване на оборотите на коляновия вал.Но естествено първоначално за да повишат "литровата мощност" са прибягнали до повишаване на оборотите.Естествен път-повече обороти,повече работни цикли за единица време.....
        EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

        Коментар


          #34
          Итане, добре ама и в трите поста си противоречиш един на друг. Всичко написано, в което си вложил доста труд и никаква мисловна дейност, е неясно, объркващо и противоречиво. Не се заяждам, но ако само аз така мисля, то извинявай. Сигурен съм обаче че и колегите са го забелязали. Има доста неточни неща в написаното от теб, но не ми се знимава. А и да не объркваме темата с различни спорове.
          Fiat Marea TD100

          Коментар


            #35
            iuly_vn написа:
            Итане, добре ама и в трите поста си противоречиш един на друг. Всичко написано, в което си вложил доста труд и никаква мисловна дейност, е неясно, объркващо и противоречиво. Не се заяждам, но ако само аз така мисля, то извинявай. Сигурен съм обаче че и колегите са го забелязали. Има доста неточни неща в написаното от теб, но не ми се знимава. А и да не объркваме темата с различни спорове.
            Не съм очаквал разбиране,не съм си противоречал никъде.За мисловната дейност може и така да е -имам две гънки на мозъка-една за яйдене и ена за спане :D .Писах по-темата макар и със много заобикалки за да докажа единствено на себе си,защо ми не требе ЕГР и евентуално след години,ако все още сървара стои да си четем творенията като ми отпадне още една гънка в кухата кратуна.Хеле пък с тебе брат брат изобщо не щем да спорим,особенно след последния ти пост където,ще те цитирам през смях и сълзи,за което аз пък лично те моля да ме извиниш :D "И последно - щом ЕГР-а сваля температурата на отработилите газове, то при затапване, не рискуваме ли по-висока температура и риска от спукване на глави, които и без това са известни със слабото си място, а също и по ускорено износване и прегаряне на изпускателната уредба, която никък не е ефтина! Бухахахахах хем се смяташ за светило тука на форума,каза преди че съм ходил прав под масата кога ти си правил моторите на парчета :D Еми тогава колега тез мотори дето ти ги прави дармадан всите ли имаха ЕГР аджеба? Как на тях не им прегоря изпускателната уредба,която никък не е ефтина и не им се пръснаха главите от адската температура.И последно запомни от мен и от лишената ми мисловна дейност-ЕГР не сваля температурата на отработените газове-той сваля температурата на самия самия цикъл,което в НИКАКЪВ случай не означава,че изгорелите газове,ще излязат от цилиндъра с по-малка температура дори напротив.Когато е вкаран отработен газ сместа в пъти по-бавно се подготвя за изгаряне и гори през разширителния ход на буталото.Само последното обстоятелство може да повиши в пъти тяхната температура.Незнам как да го обясня просто няма смисъл явно,но с две думи-ЕГР няма място при моите коли.
            EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

            Коментар


              #36
              Абре Итанеее, това за ЕГР-а и температурата на газовете ти си го написал още в първия си пост, а сега отново противоречия, А и сега на всичкото отгоре ми го преписваш и на мен!!! Е нямам думи просто. Имам чувството че споря с малко дете. Стига бре. Осъзнай се вече. Виж и си прочети постовете от първия до последния и дали имаш две твърдения еднакви. Ужас направо. Не ща да споря с теб повече, нито пък ще ти чета постовете.Та не аз твърдя за всичко това за ЕГР-а, което си написал, ами задавам въпроса дали е така, а не да споря или да твърдя за изпускателната уредба. Просто разсъждавах на глас за написаното от теб. Ето цитата от твоя пост : "А мисля,но може и грешно да мисля все пак,ако е така някой да скочи и да ме поправи,но щом лично при мен с махане и затапване на ЕГР системата разхода на гориво винаги е намалял то съответно и по-малко изгорели газове,ще има бре .И какво излиза на практика,а не на теория-поставя се система ЕГР -намаля се температурата на газовете в горивната камера...съответно ДВГ като топлинен такъв използващ скритата енергия на горивото(бензин,нафта) и превръщащо го в механична работа.Намалим ли обаче температурата неминуемо намаляме неговия КПД -респективно намаляме мощността и увеличаваме разхода на гориво.Абе един омагьосан кръг е таз ЕГР система дето поне в моите коли не искам да я виждат никога очите ми "
              Fiat Marea TD100

              Коментар


                #37
                А колегата @itan75 дали случайно е чувал, че тези от формулата не зареждат гориво на местната бензиностанция и дали знае, че двигателите са в пъти по леки. Ако един колянов вал е нужно да го носят двама човека на мотор в серийно производство то на такъв от формула1 е нужен само един човек и той го носи с лекота..............

                Коментар


                  #38
                  chaveto написа:
                  А колегата @itan75 дали случайно е чувал, че тези от формулата не зареждат гориво на местната бензиностанция и дали знае, че двигателите са в пъти по леки. Ако един колянов вал е нужно да го носят двама човека на мотор в серийно производство то на такъв от формула1 е нужен само един човек и той го носи с лекота..............
                  Това в каква връзка го казваш? С оборотите или ЕГР? Не само коляновия вал е олекотен,а и биелите са от титан,буталата са ковани,маховика е съвсем друг и т.н.Но колкото и да е лек коляновия вал на формулата все пак е по-тежък,защото там двг е V10 или V8 и не може да се сравнява примерно с колянов вал за лек дизелов 4-цилиндров мотор,да не говорим пък за 3-цилиндров.И говори в конкретни цифри на формулата тежи толкова,а на ...еди си колко.Какво е това двама човека носели един колянов вал-къде го носят? Бягат ли тези хора с коляновия вал за някъде,състезават ли се с този дето носи коляновия вал на формулата не става много ясно.
                  EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                  Коментар


                    #39
                    Ти си имаш някакви твой заключения за работата на някой неща и едва ли някой може да ги промени. За ЕГР-а ще ти кажа, че винаги едното е за сметка на другото, това нещо важи навсякъде. Това, че ще............... е за сметка на ЕКОЛОГИЯТА.Понеже намеси двигателите от формула1 затова те попитах дали там зареждат горивото от близката бензиностанция преди старта. Примера за тежината на двигателя ти го дадох за двигател който се слага в СЕРИЙНО производство автомобили. Та един такъв двигател се улекотява до толкова, че ако коляновият вал тежи 100км и трябва да се носи от двама, след това ще тежи 20км и един човек е достатъчен да го пренесе. Направи справка и ще видиш, че не се разработват двигатели специално за формула1 ами се ползват вече конструирани за серийни модели и само се преработват за формула1. Там двигателя е направен да издържи състезанието, колкото повече след финала работи - толкова по лошо е направен. П.С и само да ти кажа, че главите се пукат не от по високата температура ами от рязка промяна на температурата.

                    Коментар


                      #40
                      chaveto написа:
                      Ти си имаш някакви твой заключения за работата на някой неща и едва ли някой може да ги промени. За ЕГР-а ще ти кажа, че винаги едното е за сметка на другото, това нещо важи навсякъде. Това, че ще............... е за сметка на ЕКОЛОГИЯТА.Понеже намеси двигателите от формула1 затова те попитах дали там зареждат горивото от близката бензиностанция преди старта. Примера за тежината на двигателя ти го дадох за двигател който се слага в СЕРИЙНО производство автомобили. Та един такъв двигател се улекотява до толкова, че ако коляновият вал тежи 100км и трябва да се носи от двама, след това ще тежи 20км и един човек е достатъчен да го пренесе. Направи справка и ще видиш, че не се разработват двигатели специално за формула1 ами се ползват вече конструирани за серийни модели и само се преработват за формула1. Там двигателя е направен да издържи състезанието, колкото повече след финала работи - толкова по лошо е направен. П.С и само да ти кажа, че главите се пукат не от по високата температура ами от рязка промяна на температурата.
                      Ха.ам го в черното гърло на екологията,специялно моята кола и милиони ЕГР да има не може да допринесе да живеем в един по-зелен свят.В световен мащаб-да.НЕ тимовете не зареждат бензинче А95 или А98 от Лукойл :D -това в каква връзка го казваш? Преди се слагаха блокове от БМВ които са минали най-малко 150 х.км и се е считало че тогава усукванията,напреженията,умората на материяла както искаш така го наречи са стигнали своя апогей и ако блока е читав все още да слага се,но само блока.Другата всичката карантия е правена на ръка.Вече не е така-всичко е собствена разработка и двигателя издържа не само едно състезание,а целия състезателен сезон.Съвсем не исках да споделям,защото знам как ще се приеме тука,но все пак какво би станало,ако ти кажа,че съм работил макар и за малко във отбор от GP2?
                      EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                      Коментар


                        #41
                        chaveto написа:
                        А колегата @itan75 дали случайно е чувал, че тези от формулата не зареждат гориво на местната бензиностанция и дали знае, че двигателите са в пъти по леки. Ако един колянов вал е нужно да го носят двама човека на мотор в серийно производство то на такъв от формула1 е нужен само един човек и той го носи с лекота..............
                        Стига де, колянов вал на трактор се носи от 2ма. На обикновен лек автомобил се носи от един нормално сложен мъж. Къде намесихте в тая тема пък коляновите валове, че и формулните двигатели. Давайте по същество за ежр системата и има ли тя почва у нашите автомобили. Моята я бях байпаснал, но я възстанових, че записваше грешка (не спря)...
                        chaveto написа:
                        ...Та един такъв двигател се улекотява до толкова, че ако коляновият вал тежи 100км и трябва да се носи от двама, след това ще тежи 20км и един човек е достатъчен да го пренесе....
                        Калашника в казармата ми тежеше 18 месеца, но не знаех, че коляновите валове тежат 100 км (киометра), а на 101км коляновия вал става безтегловен ли??? И да, 100км. за да се минат - ще трябват не двама, ами поне 4ма...
                        Steliyan's Life!
                        FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                        Коментар


                          #42
                          Калашника в казармата ми тежеше 18 месеца, но не знаех, че коляновите валове тежат 100 км (киометра)
                          Вече знаеш От формула1 не се интересувам от няколко години и това
                          двигателя издържа не само едно състезание,а целия състезателен сезон
                          дали е така не знам и затова за него няма да споря.А на колегата @jenshen73 ще кажа, че буталото на един такъв автомобил е голямо колкото една консервена кутия от копърка, буталото на един съвсем обикновен двигател изглежда като консерва с грах от 1кг Това е просто сравнение за тези които ще решат да се заяждат Ходи и попитай някой който знае колко тежи една гайка за джантите на едно Порше и го попитай колко тежи една съвсем обикновена гайка за някакъв друг автомобил и тогава пак ела и ми кажи колко ти е тежал калашника.А за ЕГР-а какво да се напише и аз не знам За някой хора той само цапа колектора.................... що ли ония глупавите са го сложили

                          Коментар


                            #43
                            Според Elearn ЕГР-а наистина сваля температурата в горивната камера, като по този начин намалява нивата на nitrogen oxides (NOx). Написаното важи за 1.9 8V multijet.
                            Прикачени файлове
                            Fiat Bravo Dynamic 1.9 Multijet '08, Mercedes A170 CDI '02
                            Suzuki SX4 1.9 DDIS '09, powered by FIAT
                            Ex: Marea 2.4 JTD 2000
                            Ex: Brava 1.6 1997
                            Ex: Puntо 1.1 1994

                            Коментар


                              #44
                              chaveto написа:
                              Калашника в казармата ми тежеше 18 месеца, но не знаех, че коляновите валове тежат 100 км (киометра)
                              Вече знаеш От формула1 не се интересувам от няколко години и това
                              двигателя издържа не само едно състезание,а целия състезателен сезон
                              дали е така не знам и затова за него няма да споря.А на колегата @jenshen73 ще кажа, че буталото на един такъв автомобил е голямо колкото една консервена кутия от копърка, буталото на един съвсем обикновен двигател изглежда като консерва с грах от 1кг Това е просто сравнение за тези които ще решат да се заяждат Ходи и попитай някой който знае колко тежи една гайка за джантите на едно Порше и го попитай колко тежи една съвсем обикновена гайка за някакъв друг автомобил и тогава пак ела и ми кажи колко ти е тежал калашника.А за ЕГР-а какво да се напише и аз не знам За някой хора той само цапа колектора.................... що ли ония глупавите са го сложили
                              Ония глупавите са го сложили ЕГР-а,защото изобщо не им пука за купчина ламарини пък било то да струват и 100 х.евра.На приблизително 5-6 год си купуват нова кола,което според техните стандарти е все едно ние си купуваме обикновенно СД.Пука му че му дреме на задапняка,дето незнае откъде се отваря капака на двигателя,а пък да не говорим за сваляне на скоби и поглеждане какво има във всмукателния колектор.Когато бях в Германия в градчето Бад Нойенар преди да тръгнем за България отворих капака тогава на Форда за да проверя масла,антифриз и т.н и като се събраха наоколо изпаднали германци да гледат дали не гори нещо.После естествено са се обадили и в полицията,защото дойдоха на мига и след известни разправии ни предупредиха,че още един път,ако отворим капак на улицата,а не в сервиз ще последва солена глоба.Макар,че и швабите държат доста за своите коли,а не както италианците например никога шваба няма да се вманиачи толкова в колата си за да изтръгне ЕГР-особенно на по-евтини такива.Като се има в впредвид,че това трябва да се прави в сервиз,а не като нас на улицата услугата излиза доста скъпа.На мен обаче(лично мое мнение),че колата трябва да диша с чисти дробове,особенно след ремап,когато все не и достига въздух.Не ми е натрупала грешка след премахването на ЕГР и не ми е светвала никога дюзата.За мен колата върви зверски и гори малко.Какво ми трябва повече.И едно несъществено допълнение,което за мен е важно.Премахнал съм катализатора и двете средни гърнета,като съм оставил само задното,което заварчика ми отвори и изпразнихме.Шума е АБСОЛюТНО същия както преди да разкарам гърнетата,само дето турбото се чува доста,но звука е мед за ушите.
                              EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                              Коментар


                                #45
                                chaveto написа:
                                Калашника в казармата ми тежеше 18 месеца, но не знаех, че коляновите валове тежат 100 км (киометра)
                                Вече знаеш От формула1 не се интересувам от няколко години и това
                                двигателя издържа не само едно състезание,а целия състезателен сезон
                                дали е така не знам и затова за него няма да споря.А на колегата @jenshen73 ще кажа, че буталото на един такъв автомобил е голямо колкото една консервена кутия от копърка, буталото на един съвсем обикновен двигател изглежда като консерва с грах от 1кг Това е просто сравнение за тези които ще решат да се заяждат Ходи и попитай някой който знае колко тежи една гайка за джантите на едно Порше и го попитай колко тежи една съвсем обикновена гайка за някакъв друг автомобил и тогава пак ела и ми кажи колко ти е тежал калашника.А за ЕГР-а какво да се напише и аз не знам За някой хора той само цапа колектора.................... що ли ония глупавите са го сложили
                                А буталото на Камаз е колкото консервена кутия от сирене. Е, извинявам се за Уфтопика, ама не се въздържах! А сега по темата. ЕГР-а, не се препоръчва да се изолира, само при JTD моторите. За ТД100, изолирането му е повече от препоръчително.
                                Fiat Marea TD100

                                Коментар

                                Working...
                                X