Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Да си поговорим за ЕГР клапана - Стило JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Re: Да си поговорим за ЕГР клапана - Стило JTD

    neonglow написа:
    Замисляли ли сте се, че ЕГР връща обратно Nitrogen oxides (NO and NO2, together called NOx) или както обичат да му викат в БГ "NOS", който е компонента на изгорелите газове и той изгаря отново Тогава не би ли трябвало да няма никаква разлика във вървежа с и без него, а само по-чисти емисии? Тук може да видите, как работят катализаторите и какво излиза от ауспуха: http://auto.howstuffworks.com/catalytic-converter1.htm
    N2O е NOS което е Nitrous Oxide System и не само в БГ му викат така. NO и NO2 не изгарят като се върнат от ЕГР системата. Просто по този начин се понижава температурата в горивната камера и затова се получават по ниски емисии на NOx.
    FIAT Bravo JTD GT '99

    Коментар


      #17
      Re: Да си поговорим за ЕГР клапана - Стило JTD

      vsd написа:
      neonglow написа:
      Замисляли ли сте се, че ЕГР връща обратно Nitrogen oxides (NO and NO2, together called NOx) или както обичат да му викат в БГ "NOS", който е компонента на изгорелите газове и той изгаря отново Тогава не би ли трябвало да няма никаква разлика във вървежа с и без него, а само по-чисти емисии? Тук може да видите, как работят катализаторите и какво излиза от ауспуха: http://auto.howstuffworks.com/catalytic-converter1.htm
      N2O е NOS което е Nitrous Oxide System и не само в БГ му викат така. NO и NO2 не изгарят като се върнат от ЕГР системата. Просто по този начин се понижава температурата в горивната камера и затова се получават по ниски емисии на NOx.
      Хм.. ами как така я понижава температурата, то си е горещ газ, каква е химичната реакция според теб, която я понижава? Според мен баш си изгаря... защо като пръскаш от бутилката NOX изгаря, обаче като връщаш от NOX и сажди не изгаря. Аз четох, че се връща точно за да изгори и да спести работата на катализатора, който докато е студен не прави нищо и така удължава и живота му. Основната работа на катализатора е да раздели молекулата NO2 и да освободи кислород, нали затова е тая ламбда сонда след катализатора, да мери колко кислород има и дали работи той.Видях го къде си го прочел това, че понижава температурата: http://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust...culationама защо да не изгаря ми е чудно...

      Коментар


        #18
        Re: Да си поговорим за ЕГР клапана - Стило JTD

        neonglow написа:
        vsd написа:
        neonglow написа:
        Замисляли ли сте се, че ЕГР връща обратно Nitrogen oxides (NO and NO2, together called NOx) или както обичат да му викат в БГ "NOS", който е компонента на изгорелите газове и той изгаря отново Тогава не би ли трябвало да няма никаква разлика във вървежа с и без него, а само по-чисти емисии? Тук може да видите, как работят катализаторите и какво излиза от ауспуха: http://auto.howstuffworks.com/catalytic-converter1.htm
        N2O е NOS което е Nitrous Oxide System и не само в БГ му викат така. NO и NO2 не изгарят като се върнат от ЕГР системата. Просто по този начин се понижава температурата в горивната камера и затова се получават по ниски емисии на NOx.
        Хм.. ами как така я понижава температурата, то си е горещ газ, каква е химичната реакция според теб, която я понижава? Според мен баш си изгаря... защо като пръскаш от бутилката NOX изгаря, обаче като връщаш от NOX и сажди не изгаря. Аз четох, че се връща точно за да изгори и да спести работата на катализатора, който докато е студен не прави нищо и така удължава и живота му. Основната работа на катализатора е да раздели молекулата NO2 и да освободи кислород, нали затова е тая ламбда сонда след катализатора, да мери колко кислород има и дали работи той.Видях го къде си го прочел това, че понижава температурата: http://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust...culationама защо да не изгаря ми е чудно...
        Направи разликата между "Nitrous oxide" (N2O) и "Nitrogen oxide" (NOx)
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Коментар


          #19
          Re: Да си поговорим за ЕГР клапана - Стило JTD

          BO написа:
          neonglow написа:
          vsd написа:
          neonglow написа:
          Замисляли ли сте се, че ЕГР връща обратно Nitrogen oxides (NO and NO2, together called NOx) или както обичат да му викат в БГ "NOS", който е компонента на изгорелите газове и той изгаря отново Тогава не би ли трябвало да няма никаква разлика във вървежа с и без него, а само по-чисти емисии? Тук може да видите, как работят катализаторите и какво излиза от ауспуха: http://auto.howstuffworks.com/catalytic-converter1.htm
          N2O е NOS което е Nitrous Oxide System и не само в БГ му викат така. NO и NO2 не изгарят като се върнат от ЕГР системата. Просто по този начин се понижава температурата в горивната камера и затова се получават по ниски емисии на NOx.
          Хм.. ами как така я понижава температурата, то си е горещ газ, каква е химичната реакция според теб, която я понижава? Според мен баш си изгаря... защо като пръскаш от бутилката NOX изгаря, обаче като връщаш от NOX и сажди не изгаря. Аз четох, че се връща точно за да изгори и да спести работата на катализатора, който докато е студен не прави нищо и така удължава и живота му. Основната работа на катализатора е да раздели молекулата NO2 и да освободи кислород, нали затова е тая ламбда сонда след катализатора, да мери колко кислород има и дали работи той.Видях го къде си го прочел това, че понижава температурата: http://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust...culationама защо да не изгаря ми е чудно...
          Направи разликата между "Nitrous oxide" (N2O) и "Nitrogen oxide" (NOx)
          N20 е райски газ, ползват го и за ракетни двигатели и така наречения ни NOS или nitrous. Сега видях в оня горната статия, че изгорелите газове съдържат само Nitrogen oxides (NO and NO2, together called NOx), аз си мислех, че съдържат N2O и ако и вържеш ауспуха в смукателния колектор и става самолет фиатката

          Коментар


            #20
            Изгорялото не гори :D .Всичко до,което се докосне огъня и водата после не става за чеп :D .Принципа на системата ЕГР е наистина,като се вкара отработения газ да се понижи температурата на газовете в работния такт,която достига и надминава 2000гр.Установено е че над 2000гр рязко се покачва съдържанието на азотни окиси в изгорелите газове,което е най-голяма предпоставка за рак на белия дроб.Може да ви стане смешно,но факт е че едно бебе,което тъкмо прохожда е горе-долу на височината на ауспуха на един автобус или камион.Вдишването на изгорелите газове може да го задуши за...Температурата от над 2000гр пряко зависи от геометричната степен на сгъстяване на ДВГ.Примерно едно време една от най-ниските степени на сгъстяване беше на двигателя на Москвич 408 Е=7,а на Лада Е=8,8.Дизеловия двигател всеки знае,че степента му на сгъстяване е висока като достига Е=над 25 за предкамерните дизелови двигатели с ИНдиректно впръскване и около Е=18..19 за тези с директно впръскване и Тороидална горивна камера какъвто е примерно ЖТД 105.Дизеловия двигател няма никакви проблеми с детонационно горене примерно което се появява във всеки бензинов двигател със по-висока степен на сгъстяване.Няма как тука някой от форума да не си припомни добрите стари времена как чукаше аванса на Москвич 412 като му сложиш бензин А-86 .При дизеловия двигател не може да се появи детонационно горене,защото засмуква и сгъстява само чист въздух,докато бензинките всмукват и сгъстяват готова горивна смес приготвена от карбуратора ...опа вече нема карбове от инжекцията и като постъпи в цилиндъра и се смеси с част от отработените газове останали от предния цикъл-тя вече се нарича работна смес.В учебника по Теория на ДВГ пише,че колкото е по-висока степента на сгъстяване и е по-малко съпротивлението в изпускателния тракт толкова е по-добро очистването на цилиндъра от отработените газове.Използва се и метода с припокриване на фазите на газоразпределение т.е и двата клапана-всмукателен и изпускателен са отворени за много кратко време заедно.Всичко това добре,но както винаги в живота безплатен обяд нема и тука-повишава се степента на сгъстяване-повишава се Термичния КПД на ДВГ респективно като топлинен двигател расте и неговото КПД.Обаче с повишаване на степента освен,че расте температурата в горивната камера намаля и механичния КПД на ДВГ.Казано образно буталата срещат много по-голямо съпротивление първо в сгъстителния ход после по време на горене и разширение.За мен лично,аз съм си решил и съм си направил доста екперименти с 24-те си коли.Дума да не става пък за служебните автобуси,микробуси и камиони които съм карал естествено не за удоволствие,а за пари.На всичко до кое съм се докопал първата ми работа е да засека кво гори като се зарежда пълно-пълно.След това ЕГР се изтръгва и се запраща в девет планини в десета .Винаги след тази интервенция,но след почистване от моя страна на всмукателния колектор с парцал и кореселин и минаване на известни километри моторите на тези коли,автобуси и прочие са мъркали като котета.Установявал съм до 3.5литра икономия на 100км на автобус съответно тази нафтичка съм си я прибирал аз :P .А мисля,но може и грешно да мисля все пак,ако е така някой да скочи и да ме поправи,но щом лично при мен с махане и затапване на ЕГР системата разхода на гориво винаги е намалял то съответно и по-малко изгорели газове,ще има бре :P .И какво излиза на практика,а не на теория-поставя се система ЕГР -намаля се температурата на газовете в горивната камера...съответно ДВГ като топлинен такъв използващ скритата енергия на горивото(бензин,нафта) и превръщащо го в механична работа.Намалим ли обаче температурата неминуемо намаляме неговия КПД -респективно намаляме мощността и увеличаваме разхода на гориво.Абе един омагьосан кръг е таз ЕГР система дето поне в моите коли не искам да я виждат никога очите ми
            EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

            Коментар


              #21
              Всичко е добре написано, но защо пропускате един факт. ЕГР-а не работи във всички режими, особено при натоварване. Най ефективно работи, само в режими, в които няма товар а това означава че едва ли ще се очаква спад на разхода на гориво. Понр при мен нямаше такъв. ЕГР-а е изчислен така че да не влияе на КПД-то на двигателя в режим натоварване, а да допринася за намаляне на токсичноста само в определени режими.Е, аз също съм го затапил, щото хич не ме кефи запушения колектор и оттам по-високия разход и намалена мощ, но ако пък се почистват турбо пътищата и колектора на всеки 150-200 000км, е по-добре да си работи. Щото горе-долу за толкова км. започва да се цапа колектора. И още- при стари двигатели на по над 200-300 000км, замърсяването на колектора и отворите в главата е по ускорено /при работещ ЕГР/, заради известно износване в мотора и турбото и от там повече сажди, пушек и масло в колектора, от което се образува специфичната каша/гняс/. Така че ЕГР-а е добре да работи, само ако не на мързи да си почистваме колектора на определени км. И още нещо, след като сме се заяли с тоя ЕГР. Известно е че той се отваря при отнемане на газта и в тоя режим е най ефективното му време на работа. Та все си мисля че по този начин и разтоварва турбината, която в тоя момент се е завъртяла на макс да речем и при отнемане на газта, ако не се рзатовари, ще е доста вредно. Не говоря за състезелни автомобили, а за масово производство и точно в тоя момент я има тая разлика в разтоварванетоо на турбината, при превключване на предавки да речем. Не казвам че съм запознат добре в тия режими на работа с ЕГР-а, но поне това се дискутира и е въпрос на спор, дори и сред производителите на автомобили.И последно - щом ЕГР-а сваля температурата на отработилите газове, то при затапване, не рискуваме ли по-висока температура и риска от спукване на глави, които и без това са известни със слабото си място, а също и по ускорено износване и прегаряне на изпускателната уредба, която никък не е ефтина!
              Fiat Marea TD100

              Коментар


                #22
                На ниските обороти при мен с и без ЕГР разликата в изразходеният въздух е Х2. Демек на двигателя му е нужен един литър въздух за Х време, затапя ли ЕГР-а за същото време двигателя изразходва Х2 количество въздух. Някои хора са си блъскали главите и са установили, че няма смисъл този двигател да харчи два пъти повече въздух в даден режим и този въздух се замества с изгорели газове. Нормално е да има разтоварване на турбината с помощта на ЕГР-а. Защото когато влизат изгорели газове не влиза въздух през турбината Лично при мен затапя ли ЕГР-а веднага се отразява грешка за него и след още някой друг км се записва грешка и за турбината. При всяко по сериозно издуване лампата за проблем светва и двигателя забива докато не изгасне лампата.

                Коментар


                  #23
                  Няма да се впускам в теоритични обяснения,но ЕЖР-а не трябва да се елиминира.Има важни функции,без които двигателя и управлението му са ощетени.Заблуда е че без ЕЖР се намалява разхода и двигателя тегли повече.Трябва редовно да се следи неговата коректна работа и да се прави необходимата профилактика ако се налага.А и от Евро 3 нагоре е почти невъзможно премахването му.Конструкторите взимат необходимите мерки за противодействие срещу творческите действия на всезнайковците.

                  Коментар


                    #24
                    Господа, само искам да Ви покажа, на какво се натъкнах преди малко
                    Прикачени файлове
                    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                    Коментар


                      #25
                      emzo написа:
                      Господа, само искам да Ви покажа, на какво се натъкнах преди малко
                      Е какво излиза, от Бош препоръчват да се изолира почти... или иначе казано да му се намали дебита!

                      Коментар


                        #26
                        Yellow_Flash_Colorz_PDT_23 Това с бош ме разби. Имам приятел който работи за Бош. Каза че отказоустойчивостта на нещата, които произвеждат за крайни потребители е около 10 години.Аз карам със запушен EGR от доста време. Трупа грешки със сигурност. При мен има разлика щото моя беше затлачен до степен че не затваряше. И сега е така, разбира се. Трябва само да се изчисти.Скоро тествахме колата за емисии. Нямаше нищо над нормата. Предния път беше с прецакан EGR - много над нормата.
                        Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
                        Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

                        Коментар


                          #27
                          GTipo написа:
                          Yellow_Flash_Colorz_PDT_23 Това с бош ме разби. Имам приятел който работи за Бош. Каза че отказоустойчивостта на нещата, които произвеждат за крайни потребители е около 10 години.Аз карам със запушен EGR от доста време. Трупа грешки със сигурност. При мен има разлика щото моя беше затлачен до степен че не затваряше. И сега е така, разбира се. Трябва само да се изчисти.Скоро тествахме колата за емисии. Нямаше нищо над нормата. Предния път беше с прецакан EGR - много над нормата.
                          EGR-а е Pierburg. Аз карах с затапен около 2000км Разлика във вървежа не забелязах от 2-3000км съм с такава гарнитура с дупки, пак няма разлика.Така, че при работещ ЕГР няма разлика във вървежа. Блъска и грешки, но не веднага.
                          Marea Weekend HLX Jtd 110

                          oO(_)____////____(_)Oo

                          Коментар


                            #28
                            GTipo, кое те разби точно, че не схванах.ТIP - самоделка или ОРИ гарнитура ?
                            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                            Коментар


                              #29
                              emzo написа:
                              GTipo, кое те разби точно, че не схванах.ТIP - самоделка или ОРИ гарнитура ?
                              Самоделка 30 кинта за ламаринка...
                              Marea Weekend HLX Jtd 110

                              oO(_)____////____(_)Oo

                              Коментар


                                #30
                                [quote="iuly_vn"]Естествено,че ЕГР работи в режимите на частично натоварване само.Но те са,ако не 100% то поне 95% от режима на двигателя при градско движение и мисля около 80-90% в режимите извън града.На практика ЕГР работи постоянно и вкарва своята отрова в двигателя за доизгаряне,но всъщност както казах,това е "остатъчна енергия" извършила вече своята работа.Дизеловия двигател работещ по цикъл на Дизел е по-несъвършен от бензиновия си събрат работещ по цикъл на Ото,но поради високата си степен на сгъстяване и качественото си смесообразуване постига много по-високи крайни температури в горивната камера,които не се влияят от режимите на частично натоварване както бензиновите мотори.Бензинките за да постигнат по-висока крайна температура в горивната камера,а от там и по-висок КПД дроселовата клапа трябва да е отворена на над 75% във всеки един от режимите.Затова дизеловия двигател е в пъти по-икономичен в градски условия на движение.В извънградски условия разликите в разхода на гориво между дизелов и бензинов мотор се стопяват.ЕГР Абсолютно Не Влияе за разтоварване на турбината.Това е съвършена заблуда.За там си има гейт.Но пък спомага като се отвори да загуби част от полезната работа на турбинката понеже тя работи на топлина и натоварване.По ирония на съдбата :D погледнато така,както е казано дали след премахване на ЕГР температурата в горивната камера не се повишава :D -Ами категорично не! Даже обратното :D.Кислородът,който се всмуква от двигателя е много повече-той е катализаторът,който осъществява горенето.Как да се изразя незнам за да се разбере-сместа е много по-хомогенна и "студена",а не "разредена" и "топла" след намесата на ЕГР.Когато сместта е хомогенна тя гори бързо и ефективно.Кога един ДВГ започва да загрява-когато има закъснение на запалването,защото горене се извършва и когато буталото вече слиза към ДМТ.Горенето във такт разширение т.е към ДМТ е свързано с големи загуби на топлина посока към охладителната уредба.Затова инженерите се стремят да има пълно горене около ГМТ,но това особенно в дизеловите мотори особенно в старите поколение не винаги се постигаше,защото все пак никой не може да избяга от физичните закони и един от тях е че скоростта на горене изисква време.Това време е различно по-принцип за всеки един вид гориво-бензин,нафта,газ.Засега най-бързо гори водорода.Представете си следното т.е работния цикъл на четеритактов двигател-всмукване,сгъстяване,работа и изпускане.При дизеловия двигател:Дизела "смуче" чист въздух през ...
                                EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                                Коментар

                                Working...
                                X