Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Да си поговорим за ЕГР клапана - Стило JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Защо ? Ламаринката е на мястото на горната гарнитура 6, вдясно от позиция 7.Т.е. до самия клапан си стигат изгорелите газове, като пътя им минава през топлообменника (1)Разлика в негативно отношение ще има ако ламаринката се постави преди топлообменника.
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    Коментар


      Няма изгорели газове в тръбата на ЕГР-а, щом е запушена. В момента топлообменика не работи. В алфа форума обмисляме варианта след ЕГР-клапана газовете да се отведат в атмосферата и по този начин да се загрява по бързо охладителната течност. ЕГР-а се изключва от компа и се включва към един ключ, с този ключ се отваря и затваря на 100% . На студено е отворен и като загрее двигателя затваря :D

      Коментар


        Защо да няма изгорели газове ?Виж пак снимката, на очертаното е ламаринката.Точно на предните снимки се вижда как като работи клапан, газовете стигат точно до ламаринката.
        Прикачени файлове
        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

        Коментар


          emzo написа:
          Защо да няма изгорели газове ?Виж пак снимката, на очертаното е ламаринката.Точно на предните снимки се вижда как като работи клапан, газовете стигат точно до ламаринката.
          Заблуждаваш се.НЯМА движение на газове-НЯМА подгряване.Все едно къде ще туриш ламаринката.Като застудее времето ще се увериш как е с и без ламаринка.Изключи топлообменика и ще има подобрение с загряването.В малкия кръг ще се подгрява по малко охл.течност,което ще води до по бързо подгряване.В сремежа си да подобриш едно,разваляш друго.

          Коментар


            chaveto написа:
            Няма изгорели газове в тръбата на ЕГР-а, щом е запушена. В момента топлообменика не работи. В алфа форума обмисляме варианта след ЕГР-клапана газовете да се отведат в атмосферата и по този начин да се загрява по бързо охладителната течност. ЕГР-а се изключва от компа и се включва към един ключ, с този ключ се отваря и затваря на 100% . На студено е отворен и като загрее двигателя затваря :D
            Идеята е оргинална,но както се казва сметка без кръчмаря.Алгоритъма на работа на ЕЖР не предвижда отваряне и затваряне на 100%.Има режими в реално време когато ЕЖР е отворен/затворен частично.Знаеш каква е връзката на ЕЖР с дебитомера за подаването на исканото количество въздух към цилиндрите.

            Коментар


              chaveto сигурно има в предвид софтуерно да се изолира клапана и вече да не е свързан с компютъра. Вече тогава ти си правиш едно ключе, с което да го отваряш и затваряш, като изгорелите газове ги отвеждаш вместо в смукателният колектор, отново в ауспуха. Така те минават през топлообменника, загряват антифриза и същевременно не ти цапат колектора със сажди.На Пунтото съм му изолирал ЕГР-а още като го купих, даже някой преди мен в Италия го беше направил, но с ламаринка от кутия моторно масло и беше полу изгоряла. Аз си направих гарнитурка от 1,5 мм ламарина и изключих и буксата на клапана - така става двойна тапа, хем клапана, хем ламарината. Разбира се преди това го изчистих от саждите. Единствено сега имам записана грешка ЕГР, но разлика в работата и загряването нямам. Не знам дали и Пунтото има топлообменник, трябва да погледна.
              Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
              Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

              Коментар


                Stefan Hadjov написа:
                Заблуждаваш се.НЯМА движение на газове-НЯМА подгряване.
                Kaк да няма Стефане ? Все едно в една тенджера с вода, която е постоянно гореща да сложиш един картоф и той да не се свари.Изгорелите газове стигат до самия клапан.Че нямат движение нямат, но са си постоянно там.Виж снимката с очернената ламаринка.
                F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                Коментар


                  Толкова минимална ще е разликата в загряването, че просто няма смисъл това да се вади като довод.

                  Коментар


                    emzo написа:
                    Stefan Hadjov написа:
                    Заблуждаваш се.НЯМА движение на газове-НЯМА подгряване.
                    Kaк да няма Стефане ? Все едно в една тенджера с вода, която е постоянно гореща да сложиш един картоф и той да не се свари.Изгорелите газове стигат до самия клапан.Че нямат движение нямат, но са си постоянно там.Виж снимката с очернената ламаринка.
                    С твоите разсъждения ще се помъча да те оборя с един пример:Топлата вода в къщи след като затвориш крана и отново я пуснеш след два часа например,топла вода ли тече или чакаш 20-30 сек докъто се появи топлата.Ами тя водата си е вътре в тръбата,но като няма движение,няма температура.Топлата вода е стигала до самия кран,но щом не се движи няма топло.П.С.Примера с картофа е неподходящ.Там постановката не е същата.

                    Коментар


                      Ами пак не мисля така, сигурен съм, че няма да мога да и държа ръката за топлообменника, следователно пак ще се подгрява антифриза, колкото е и да ефективно това подгряване.Изгорели газове постоянно излизат и пътя от колектора до егр клапана ще е винаги "загрят". Или ако има разлика в температурата то ще е минимална.
                      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                      Коментар


                        emzo написа:
                        Ами пак не мисля така, сигурен съм, че няма да мога да и държа ръката за топлообменника, следователно пак ще се подгрява антифриза, колкото е и да ефективно това подгряване.Изгорели газове постоянно излизат и пътя от колектора до егр клапана ще е винаги "загрят". Или ако има разлика в температурата то ще е минимална.
                        Излизат постояно изгорели газове,но не се движат в посоката която ти се иска.Загряване ще получат тези газове от температурата в малкия кръг.Загряване надали ще имаш и 5% от случая без запушване на ЕЖР.Като се позастуди,ще се увериш като направиш експерименти.

                        Коментар


                          Да, мисля, точно като се застуди мисля да тествам с и без егр.
                          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                          Коментар


                            emzo написа:
                            Да, мисля, точно като се застуди мисля да тествам с и без егр.
                            Със затапен ЕГР загрява бавно- тествано миналата зима. Трябва да се държи диапазона 1500-1800 об/мин. за да загрее .
                            Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                            Коментар


                              Еми ако разликата е фрапираща - ще махна ламаринката, но ако е някаква минимална, която да не си заслужава - ще си стои изключен, без т’ва зимата не загрявам в СтЗ.
                              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                              Коментар


                                ilko-gd написа:
                                chaveto сигурно има в предвид софтуерно да се изолира клапана и вече да не е свързан с компютъра. Вече тогава ти си правиш едно ключе, с което да го отваряш и затваряш, като изгорелите газове ги отвеждаш вместо в смукателният колектор, отново в ауспуха. Така те минават през топлообменника, загряват антифриза и същевременно не ти цапат колектора със сажди.
                                Точно това ми е идеята.
                                emzo написа:
                                Изгорелите газове стигат до самия клапан.Че нямат движение нямат, но са си постоянно там.Виж снимката с очернената ламаринка.
                                Движение на газовете има, затова е нацапана и ламаринката със сажди. Това движение обаче е в двете посоки и газовете не могат да загреят течността. Като дадеш газ и налягането в изпускателната система се повишава, тогава влизат газовете към ЕГР-а и остават там докато не падне налягането Един вид тръбата към ЕГР-а се ползва като разширител/съд.....

                                Коментар

                                Working...
                                X