Въпреки че не съм особен привърженик на интервенциите, променящи значително оригиналната конструкция на автомобила, по въпроса за EGR-а трябва да споделя, че действително е потенциален източник на проблеми.Нямах никакво намерение да се занимавам с него (да го изключвам, затапвам и пр.), но се наложи - след като в един момент (и то след продължителен преход на дълъг път)! колата се
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Да си поговорим за ЕГР клапана - Стило JTD
Collapse
X
-
И аз споделям мнението, че ЕГР-а е нещо много хубаво, ама ...... само на нов двигател! Аз самият го затапих, изтръгнах, откачих ток, вакуум и де що намерих, след като видях лайняната мизерия, която причинява в смукателния колектор. Разбира се, това става и благодарение на услужливо доставеното там масло от позапушения маслен сепаратор, поразбита турбина и т.н. В такова състояние всеки двигател без ЕГР става 100 пъти по-екологичен и сигурен от такъв със съмнително действащи системи (каквито са нашите белисими)!Най-доброто е пълна профилактика и рециклиране на двигателя, още по-добре - нов двигател, а пък най-добре - нов автомобил :PНа стар двигател да му почистиш ЕГР-а и да му го включиш, е все едно на насран дядо да му изпереш гащите и да му ги нахлузиш обратно на насрания г...з - перфектно свършена работа, няма що (а бе и да го изкъпеш, той на другия ден пак ще се наака, най-добре му тури памперса, в нашия случай запуши ЕГР-а) :D П.с: извинявам се на по-гнусливите за образното сравнение, ама не се стърпяхFiat Croma 2.4 Mjet 200hp
Fiat Croma 1.9 Mjet 150hp
Alfa Romeo 147 JTD - бивша
Коментар
-
Миналата седмица я свърших тази работа на Пунтото - 1.9 JTD 80 к.с. Клапана е абсолютно същият като на Pecho с електрическо управление.Не съм изключвал буксата само на изхода на клапана към колектора сложих гарнитура от 2 мм ламарина - там според мен газовете са с най-ниска температура и ламарината ще изкара повече време. Интересното беше, че на това място вече имаше ламаринка от кутия моторно масло, слагана в Италия, но беше взела да прегаря вече. По-твърдата работа на празен ход е факт при запушен ЕГР, но не мисля че е проблем.Колектора отвътре беше сажди и масло, а МАР датчика според мен изобщо нищо не е мерил - беше напълно затапен. Почистих го старателно, че за да се свали той трябва да разглобиш половината кола - ЕГР-то пречи. След сглобяването беше време за тест - мултицета на МАР-а и мерене. Вече работи идеално и най-важното - о чудо, таз калинка имала и турбина Не съм чел ЕКУ-то дали е записало грешка, поне с италианската ламаринка грешка в ЕГР-то нямаше записана, предполагам и с новата ще е така. Лампата на таблото също не свети. Колата е на 203 000 км., а по табло на 109 000 км. Сега е ред на дебитомера, ама е на много кофти място при Пунтото и ще изчакам малко да ми мине от работата по ЕГР-то и МАР-а и го почвам и негоFiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
u_bo
emzo написа:Тъй ..... видях му сметката ...... на ЕГР-то.Това е таблицата муОт коята се вижда, че от 3000рпм нагоре, ЕГР започва да затваря...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар