Всичко добре,ама не разбрах две неща.Първо защо написаното не е завършено.И второ не разбрах защо дизеловия двигател е по"несъвършен от бензиновия си събрат".Има по висок КПД,има по добро смесообразуване,смуче си винаги въздух колкото могат да поемат цилиндрите/няма дроселиране както при бензинките/,има дълъг работен такт,което води до висок въртящ момент ,особенно в ниските обороти,което го прави предпочитан,максималната му мощност е при по-ниски обороти,работи с нискосортни горива.И накрая след изброените предимства ЗАЩО е по-несъвършен??
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Да си поговорим за ЕГР клапана - Стило JTD
Collapse
X
-
Stefan Hadjov написа:Всичко добре,ама не разбрах две неща.Първо защо написаното не е завършено.И второ не разбрах защо дизеловия двигател е по"несъвършен от бензиновия си събрат".Има по висок КПД,има по добро смесообразуване,смуче си винаги въздух колкото могат да поемат цилиндрите/няма дроселиране както при бензинките/,има дълъг работен такт,което води до висок въртящ момент ,особенно в ниските обороти,което го прави предпочитан,максималната му мощност е при по-ниски обороти,работи с нискосортни горива.И накрая след изброените предимства ЗАЩО е по-несъвършен??.Неправилно сте ме разбрали или аз неправилно съм се изразил.Всичко,което съм написал съм го прочел от един учебник "Теория на ДВГ".Не съм споменал,че дизела е по-несъвършен от бензинката...доста по-несъвършен е неговия (на дизеловия двигател)начин на смесобразуване.Т.е докато дизела всмуква само чист въздух през първия си такт и почва да сгъстява последния докато плавно повишава неговата температура и налягане и на около 30гр преди ГМТ се впръсква вече нафтата.Дотук добре,но верно че тази нафта се впръсква в една напълно подготвена среда-топла и под налягане :D ,но горивото трябва да мине през няколко фази за да се смеси със топлия въздух,да образува хомогенна горивна смес(нито бедна,нито богата) и да изгори напълно като освободи своята енергия и я превърне в механична работа предадена на челото на буталото.Това трябва да стане в рамките на тези 30гр. преди ГМТ т.е да се впръсне,да образува смес и да изгори.Крайно недостатъчно като време, а имаме ли изгаряне след ДМТ всичко кажи речи е загубено.Най-големите топлинни загуби на ДВГ са със изнасяне на топлината със изгорелите газове,следва другия убиец,на топлина-охладителната уредба.Другия неумолим закон на физиката т.е втория закон на термодинамиката гласи,че едно по-топло тяло отдава своята топлина на друго по -студено тяло.Оттам идват и загубите на топлина от излъчване в околната среда.Последно имаме и загуби от непълно горене,които са по-специфични за бензиновите двигатели при първоначално запалване и много студено време,когато бензина се стича и кондензира като пелена по всмукателния колектор(визирам старите карбураторни двигатели).Смесобразуването при бензиновия двигател е в пъти по съвършено заради самия цикъл на своя създател-Николаус Ото.При него горивната смес е подготвена хомогенно още преди да постъпи в цилиндъра в самия карбуратор или инжекцион в съотношение 17:1 т.е 17кг въздух на един килограм бензин.Готова стехиометрична смес чакаща даже и без грам сгъстяване :D една минимална искричка.Да погледнем първия такт при бензинките-отваря се всмукателния клапан и под въздествие на вакума създаден от буталото двигателя си смуче горивна смес.В първите 20-30гр след като буталото е преминало през ГМТ и продължава своя път към ДМТ горивната смес се умесва с остатъчните изгорели газове останали от предния цикъл на горене и тогава вече сместа се нарича "работна".Буталото стига ДМТ но зависимост от фазите на газоразпределение всукателния клапан може да остане отворен до към 30-40 гр след ДМТ в зависимост и от своя тип на пълнене дали е атмосферен или с компресор.Малко преди ГМТ искрата цъка и сместа се запалва,ако Е прекалено сгъстена гори с детонация,ако не е губи се много КПД,защото степента на сгъстяване е това разковниче към по-ефективния КПД на ДВГ.Прекаленото многото време-съотношение изразено в градуси завъртане на коляновия вал при бензиновия мотор позволява неговото изключително форсиране по-обороти при двигателите от Формула1 те достигат до към 18-19х.об/м и искат и още :D .При дизеловия двигател максимума при който достигнаха максималните обороти и то само на някои леки дизелови двигатели бяха 5 х.об/м.(Ситроен АХ 1.4ТГД и Пежо 205)Други последователи нямаше.Инженерите разбраха,че мощност(работа за единица време) не трябваше да търсят от дизеловите двигатели с повишаване на оборотите на коляновия вал.Но естествено първоначално за да повишат "литровата мощност" са прибягнали до повишаване на оборотите.Естествен път-повече обороти,повече работни цикли за единица време.....
EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Коментар
-
Итане, добре ама и в трите поста си противоречиш един на друг. Всичко написано, в което си вложил доста труд и никаква мисловна дейност, е неясно, объркващо и противоречиво. Не се заяждам, но ако само аз така мисля, то извинявай. Сигурен съм обаче че и колегите са го забелязали. Има доста неточни неща в написаното от теб, но не ми се знимава. А и да не объркваме темата с различни спорове.Fiat Marea TD100
Коментар
-
iuly_vn написа:Итане, добре ама и в трите поста си противоречиш един на друг. Всичко написано, в което си вложил доста труд и никаква мисловна дейност, е неясно, объркващо и противоречиво. Не се заяждам, но ако само аз така мисля, то извинявай. Сигурен съм обаче че и колегите са го забелязали. Има доста неточни неща в написаното от теб, но не ми се знимава. А и да не объркваме темата с различни спорове.Как на тях не им прегоря изпускателната уредба,която никък не е ефтина и не им се пръснаха главите от адската температура.И последно запомни от мен и от лишената ми мисловна дейност-ЕГР не сваля температурата на отработените газове-той сваля температурата на самия самия цикъл,което в НИКАКЪВ случай не означава,че изгорелите газове,ще излязат от цилиндъра с по-малка температура дори напротив.Когато е вкаран отработен газ сместа в пъти по-бавно се подготвя за изгаряне и гори през разширителния ход на буталото.Само последното обстоятелство може да повиши в пъти тяхната температура.Незнам как да го обясня просто няма смисъл явно,но с две думи-ЕГР няма място при моите коли.
EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Коментар
-
Абре Итанеее, това за ЕГР-а и температурата на газовете ти си го написал още в първия си пост, а сега отново противоречия, А и сега на всичкото отгоре ми го преписваш и на мен!!! Е нямам думи просто. Имам чувството че споря с малко дете. Стига бре. Осъзнай се вече. Виж и си прочети постовете от първия до последния и дали имаш две твърдения еднакви. Ужас направо. Не ща да споря с теб повече, нито пък ще ти чета постовете.Та не аз твърдя за всичко това за ЕГР-а, което си написал, ами задавам въпроса дали е така, а не да споря или да твърдя за изпускателната уредба. Просто разсъждавах на глас за написаното от теб. Ето цитата от твоя пост : "А мисля,но може и грешно да мисля все пак,ако е така някой да скочи и да ме поправи,но щом лично при мен с махане и затапване на ЕГР системата разхода на гориво винаги е намалял то съответно и по-малко изгорели газове,ще има бре .И какво излиза на практика,а не на теория-поставя се система ЕГР -намаля се температурата на газовете в горивната камера...съответно ДВГ като топлинен такъв използващ скритата енергия на горивото(бензин,нафта) и превръщащо го в механична работа.Намалим ли обаче температурата неминуемо намаляме неговия КПД -респективно намаляме мощността и увеличаваме разхода на гориво.Абе един омагьосан кръг е таз ЕГР система дето поне в моите коли не искам да я виждат никога очите ми "Fiat Marea TD100
Коментар
-
А колегата @itan75 дали случайно е чувал, че тези от формулата не зареждат гориво на местната бензиностанция и дали знае, че двигателите са в пъти по леки. Ако един колянов вал е нужно да го носят двама човека на мотор в серийно производство то на такъв от формула1 е нужен само един човек и той го носи с лекота..............
Коментар
-
chaveto написа:А колегата @itan75 дали случайно е чувал, че тези от формулата не зареждат гориво на местната бензиностанция и дали знае, че двигателите са в пъти по леки. Ако един колянов вал е нужно да го носят двама човека на мотор в серийно производство то на такъв от формула1 е нужен само един човек и той го носи с лекота..............
EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Коментар
-
Ти си имаш някакви твой заключения за работата на някой неща и едва ли някой може да ги промени. За ЕГР-а ще ти кажа, че винаги едното е за сметка на другото, това нещо важи навсякъде. Това, че ще............... е за сметка на ЕКОЛОГИЯТА.Понеже намеси двигателите от формула1 затова те попитах дали там зареждат горивото от близката бензиностанция преди старта. Примера за тежината на двигателя ти го дадох за двигател който се слага в СЕРИЙНО производство автомобили. Та един такъв двигател се улекотява до толкова, че ако коляновият вал тежи 100км и трябва да се носи от двама, след това ще тежи 20км и един човек е достатъчен да го пренесе. Направи справка и ще видиш, че не се разработват двигатели специално за формула1 ами се ползват вече конструирани за серийни модели и само се преработват за формула1. Там двигателя е направен да издържи състезанието, колкото повече след финала работи - толкова по лошо е направен. П.С и само да ти кажа, че главите се пукат не от по високата температура ами от рязка промяна на температурата.
Коментар
-
chaveto написа:Ти си имаш някакви твой заключения за работата на някой неща и едва ли някой може да ги промени. За ЕГР-а ще ти кажа, че винаги едното е за сметка на другото, това нещо важи навсякъде. Това, че ще............... е за сметка на ЕКОЛОГИЯТА.Понеже намеси двигателите от формула1 затова те попитах дали там зареждат горивото от близката бензиностанция преди старта. Примера за тежината на двигателя ти го дадох за двигател който се слага в СЕРИЙНО производство автомобили. Та един такъв двигател се улекотява до толкова, че ако коляновият вал тежи 100км и трябва да се носи от двама, след това ще тежи 20км и един човек е достатъчен да го пренесе. Направи справка и ще видиш, че не се разработват двигатели специално за формула1 ами се ползват вече конструирани за серийни модели и само се преработват за формула1. Там двигателя е направен да издържи състезанието, колкото повече след финала работи - толкова по лошо е направен. П.С и само да ти кажа, че главите се пукат не от по високата температура ами от рязка промяна на температурата.EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Коментар
-
chaveto написа:А колегата @itan75 дали случайно е чувал, че тези от формулата не зареждат гориво на местната бензиностанция и дали знае, че двигателите са в пъти по леки. Ако един колянов вал е нужно да го носят двама човека на мотор в серийно производство то на такъв от формула1 е нужен само един човек и той го носи с лекота..............
chaveto написа:...Та един такъв двигател се улекотява до толкова, че ако коляновият вал тежи 100км и трябва да се носи от двама, след това ще тежи 20км и един човек е достатъчен да го пренесе....Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Калашника в казармата ми тежеше 18 месеца, но не знаех, че коляновите валове тежат 100 км (киометра)От формула1 не се интересувам от няколко години и това
двигателя издържа не само едно състезание,а целия състезателен сезонХоди и попитай някой който знае колко тежи една гайка за джантите на едно Порше и го попитай колко тежи една съвсем обикновена гайка за някакъв друг автомобил и тогава пак ела и ми кажи колко ти е тежал калашника.А за ЕГР-а какво да се напише и аз не знам
За някой хора той само цапа колектора.................... що ли ония глупавите са го сложили
Коментар
-
Според Elearn ЕГР-а наистина сваля температурата в горивната камера, като по този начин намалява нивата на nitrogen oxides (NOx). Написаното важи за 1.9 8V multijet.Прикачени файловеFiat Bravo Dynamic 1.9 Multijet '08, Mercedes A170 CDI '02
Suzuki SX4 1.9 DDIS '09, powered by FIAT
Ex: Marea 2.4 JTD 2000
Ex: Brava 1.6 1997
Ex: Puntо 1.1 1994
Коментар
-
chaveto написа:Калашника в казармата ми тежеше 18 месеца, но не знаех, че коляновите валове тежат 100 км (киометра)От формула1 не се интересувам от няколко години и това
двигателя издържа не само едно състезание,а целия състезателен сезонХоди и попитай някой който знае колко тежи една гайка за джантите на едно Порше и го попитай колко тежи една съвсем обикновена гайка за някакъв друг автомобил и тогава пак ела и ми кажи колко ти е тежал калашника.А за ЕГР-а какво да се напише и аз не знам
За някой хора той само цапа колектора.................... що ли ония глупавите са го сложили
EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Коментар
-
chaveto написа:Калашника в казармата ми тежеше 18 месеца, но не знаех, че коляновите валове тежат 100 км (киометра)От формула1 не се интересувам от няколко години и това
двигателя издържа не само едно състезание,а целия състезателен сезонХоди и попитай някой който знае колко тежи една гайка за джантите на едно Порше и го попитай колко тежи една съвсем обикновена гайка за някакъв друг автомобил и тогава пак ела и ми кажи колко ти е тежал калашника.А за ЕГР-а какво да се напише и аз не знам
За някой хора той само цапа колектора.................... що ли ония глупавите са го сложили
А сега по темата. ЕГР-а, не се препоръчва да се изолира, само при JTD моторите. За ТД100, изолирането му е повече от препоръчително.
Fiat Marea TD100
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар