Според мен идва от това че не му съответстват показанията на дебитомера с очакваните при работещ ЕГР и пробва да прави корекция няколко пъти и след това се "отказва".
ilko-gd написа:
Обаче се съмнявам дали пък не се променя само аванса - момента на впръскване и от там и промяната в звука и да се заблуждавам че се менят оборотите? Нали за да гори нафтата с изгорели газове вместо с чист въздух трябва различно време, а от там и друг момент на впръскване.
Мале леле Не знам дали знаете но при палене и малко след това на празен ход ЕГР-а е затворен (1%),също така като сте на празен ход и си чакате без да форсирате двигателя след определен период от време ЕГР-а затваря пак на 1%.ЕГР-то може да се деактивира напълно от софта и да показва 0%(не по метода на Емо,по неговия метод ЕГР си е активен 1%),също така при команда да дава EGR - not active.Тротъл бодито също може да се деактивира изцяло,разбира се пак от софта.
janyboy, веднага след запалване всичко си е нормално. Тази промяна в оборотите се случва да кажем някъде около минута след това. През това време колата си работи на празен ход, нито я форсирам на място, нито е в движение по инерция да кажем. Това се случва след дълъг период, в който колата не е работила, 8 часа да речем. Също го наблюдавам само при студено време, лятото такива промени в оборотите няма.Ако има значение тротъл бодито съм го изолирал също, стои си постоянно отворено. Единствено не съм изключил буксата на клапана, който пуска вакуума че ми свети лампата на таблото ако я изключа. Също съм изключил и буксата на ЕГР-а ако това има значение.
Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Някой с мнение какво ще се случи с моя мотор ако го запуша ЕГР-а?При мене е електрически, а не с вакум.
И на Пунтото също. Мойто е евро 2, но със същият успех съм запушил и на евро 3 - с дебела ламарина и изключване на буксата. И при двете коли проблеми не се наблюдават, само плюсове. И двете са 1.9, на 1.3 не съм пробвал какво ще стане защото такъв двигател не съм виждал още на живо.
Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
На Мултиджета ако се затапи ЕГР-а предполагам, че може да влезе в авариен режим.
Влиза да,пише грешка за малко въздух и става лошо,защото колата не върви грам.Може да се премахне софтуерно,макар че 1.3 с тва Марели а малко мъка.П.С.До колегата,който твърди че при палене не работи ЕГР-а,колега при 1.9/2.4 Мжет ЕГР-а се отваря при палене,така си регулира въздуха.Затова Мжети със блокирал ЕГР,поняког на студено не палят даже,или само припалват за малко и гаснат,отзад пуши бяло................
Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
Ventura garage
П.С.До колегата,който твърди че при палене не работи ЕГР-а,колега при 1.9/2.4 Мжет ЕГР-а се отваря при палене,така си регулира въздуха.Затова Мжети със блокирал ЕГР,поняког на студено не палят даже,или само припалват за малко и гаснат,отзад пуши бяло................
П.С.До колегата,който твърди че при палене не работи ЕГР-а,колега при 1.9/2.4 Мжет ЕГР-а се отваря при палене,така си регулира въздуха.Затова Мжети със блокирал ЕГР,поняког на студено не палят даже,или само припалват за малко и гаснат,отзад пуши бяло................
Колега,говорим за edc15 (jtd 8V и 10V)
Знам,аз затова съм го казал с приятен тон за да няма обърквания..............
Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
Ventura garage
Преди почистване и моя МАП беше като този от снимката. Смукателния колектор ме е страх да го отворя, но няма де е по-различен от задръстените по-горе на снимките.
колеги подновявам темата ,защото от няколко дни бях затапил агр клапана и колата започна да върви яко в ниските обороти.Споделих какво съм направил с един приятел който е автомонтьор и той ме посъветва да си го отпуша защото играел роля и на разтоварващ клапан за турбината .ТА мисълта ми е да поразсъждаваме над това и хората с затапени такива да споделят от колко време карат така и наблюдават ли се проблеми с компресорите
Коментар