Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с Браво JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #91
    janyboy написа:
    mitaka_neikov написа:
    janyboy въртят ми се едни мисли в главата. Снимката на данните, които е дал Ogi28 са правени с друга програма. Много ми е интересно как при 3.76 волта му дава 1200 мг. Дали не е възможно тази програма да му показва желаното количество въздух, а не реалното?
    Ми програмата е Виза Унискан.Тя си показва и желаното и реалното количество въздух.Аз съм правил диагностика на МАФ-а с нея,с Унидаяг,с ФЕС и на пиновете на дебитомера и данните са еднакви.Просто ми е интересно как при такива високи обороти-4200,напрежението на МАФ-а е толкова малко-3.76В,а пък единиците са 1200 Интересно ми е също какво е макс напрежението което дава МАФ-а на колегата Оги?Така като гледам на 4200 об колко е,то при 4500 да е някъде 3.9-4.0В
    Аз мисля, че неговото замервне е от място и колата не е под товар, но той да каже.
    FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD115 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител, маслен радиатор.

    Коментар


      #92
      mitaka_neikov написа:
      Аз мисля, че неговото замервне е от място и колата не е под товар, но той да каже.
      Да,на място е.Но разлика в движение и на място почти няма в напреженията. http://www.vbox7.com/play:ebcd2294 Това е чисто нов дебитомер на 2.4JTD.На място до прекъсвач си прави макс напрежение като по каталог 4.55В.

      Коментар


        #93
        Довечера ще тествам, обещавам Колата нан снимките е на място, няма товар. На визата не е ясно дали това е желаното, или измереното. Но не виждам логика да мога да виждам желаното, а да не мога да видя измереното. Сега ще погледна всички параметри, които мога да гледам през виза. Накрая - ще сравня данните и с предишната програма спрямо Fiat ECU Scan - Unidiag. Там със сигурност се виждат желаното и измереното. Не съм допускал, това, което предположи колегата. mitaka_neikov

        Коментар


          #94
          Да, може проблема да е от софтуера с който се четат/интерпретират данните от ЕКУ-то, но мисля че проблема може да не е там.Например МАФ-а ... щом датчика дава на изхода си вярна стойност на напрежението, то тая стойност съответства на точно определено количество въздух ... а щом в крайна сметка виждаме друго количество въздух, причината е или в софтуера на ЕКУ-то ... или в софтуера, който интерпретира данните ... или в нещо друго за което не се сещам. Затова смятам че трябва да се гледа и версията на софтуера на ЕКУ-то ... ПП/ И аз ще пробвам в неделя и ще постна резултатите ... Някой да напише с кои данни да се направят логовете ... за да има максимална съпоставимост ...
          Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
          http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

          Коментар


            #95
            Данните които съм дал на всички снимки, качени във форума - моля не ги приемайте за верни! Имам проблеми с колата, утре ще пиша по-подробно. Онези единици - 1200 - наистина са "желано количество", а не измерено! Във виза и двата параметъра излизат с едно и също име. Със затапен ЕГР - измереното ми е около 450-460, постоянно. А желаното - 300. Снимал съм дълъг клип в различни режими, дори успях да се дърпам с едно стоково ЖТД, на колега от Люлин, бих го с много малко, предвид това че съм с ремап.Маскималното измерено от дебитомера си остана около 3.7 волта, турбината наду мисля че точно около 1.05 бар. Утре ще гледам клипа ище пиша.

            Коментар


              #96
              ogi28b написа:
              Данните които съм дал на всички снимки, качени във форума - моля не ги приемайте за верни! Имам проблеми с колата, утре ще пиша по-подробно. Онези единици - 1200 - наистина са "желано количество", а не измерено! Във виза и двата параметъра излизат с едно и също име. Със затапен ЕГР - измереното ми е около 450-460, постоянно. А желаното - 300. Снимал съм дълъг клип в различни режими, дори успях да се дърпам с едно стоково ЖТД, на колега от Люлин, бих го с много малко, предвид това че съм с ремап.Маскималното измерено от дебитомера си остана около 3.7 волта, турбината наду мисля че точно около 1.05 бар. Утре ще гледам клипа ище пиша.
              Ogi28 ако ЕГР-а ти е затапен е нормално да има разминаване на единиците в количеството въздух, когато колата е при 850 оборота. Получава се, защото тогава ЕГР-а, ако работи е отворен и коригира количеството въздух на 300мг. При подаване на газ обаче, двете стойности трябва да вървят заедно до към 600-700мг и след това максималното количество въздух което съм виждал е към 800, а исканото 1200. Най- добре гледай волтажа да стига 4.2- 4.3, според мен това е най- важното. Щом деботомера показва 3.7 волта значи си е заминал, нямаш никакви други проблеми с колата. Направо отивай, вземай един нов бош и се радвай на резултатите, които ще постигнеш, защото колата ще върви много.
              FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD115 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител, маслен радиатор.

              Коментар


                #97
                mitaka_neikov написа:
                Ogi28 ако ЕГР-а ти е затапен е нормално да има разминаване на единиците в количеството въздух, когато колата е при 850 оборота. Получава се, защото тогава ЕГР-а, ако работи е отворен и коригира количеството въздух на 300мг.
                Това е така.
                mitaka_neikov написа:
                Щом деботомера показва 3.7 волта значи си е заминал, нямаш никакви други проблеми с колата. Направо отивай, вземай един нов бош и се радвай на резултатите, които ще постигнеш, защото колата ще върви много.
                Тук вече не съм съгласен.От къде знаеш че няма други проблеми с колата?И какви резултати ще постигне?4.4В на МАФ-а не е резултат и не влияе на вървенето или невървенето на колата.При 100% товар макс количеството гориво е едно и също и при 3.5В и при 4.3В на МАФ-а.А и турбината си прави налягането-1.05 бара.Забележи къде е сложен дебитомера и да се запитаме какво всъщност мери той Отговарям си сам-дебитомерът е сложен преди входа на турбината-тогава какво всъщност мери той?Аз искам да знам дебита на въздуха който прави турбината и реално влиза в колектора , а не някакви си измислени стойности като колко кг/ч въздух е влязъл в интейка и отива към турбината,което за мен реално мери в момента той.Може и да съм в грешка ама такива неща ми се въртят в главата.

                Коментар


                  #98
                  Хъхъ, тия дни ще заделя прословутите пари за тоя дебитомер. Хареса ми как не се замисля, а направо се наема с новия...
                  Steliyan's Life!
                  FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                  Коментар


                    #99
                    janyboy написа:
                    Тук вече не съм съгласен.От къде знаеш че няма други проблеми с колата?И какви резултати ще постигне?4.4В на МАФ-а не е резултат и не влияе на вървенето или невървенето на колата.При 100% товар макс количеството гориво е едно и също и при 3.5В и при 4.3В на МАФ-а.А и турбината си прави налягането-1.05 бара.Забележи къде е сложен дебитомера и да се запитаме какво всъщност мери той Отговарям си сам-дебитомерът е сложен преди входа на турбината-тогава какво всъщност мери той?Аз искам да знам дебита на въздуха който прави турбината и реално влиза в колектора , а не някакви си измислени стойности като колко кг/ч въздух е влязъл в интейка и отива към турбината,което за мен реално мери в момента той.Може и да съм в грешка ама такива неща ми се въртят в главата.
                    janyboy аз съм човек на логиката и в момента ще я следвам. Това е една затворена система, говоря за частта от филтъра до входящия колектор. В тази част да предположим, че никъде нямаме загуба на въздух, всичко по колата е наред с въздуховоди и т.н. Следователно колкото дебит въздух минава през дебитомера, толкова ще стигне и до колектора. И съм сигурен, че с изправен дебитомер колата ще има много по добро усещане и начален тласък. Да прав си че под пълен товар колата си пръска 48мг/и нафта независимо от количеството въздух(говоря при сток мотор), но си мисля че докато не е под пълен товар, колата си смята количеството нафта по количеството въздух и е мудна. Защото по- малко въздух по- малко подадено гориво, би следвало от това и турбото да се развърти по бавно, но това са си мои размисли! Затова и си мисля, че след като си сменят дебитомера, някои колеги се оплакват, че колите им почнали да харчат повече. Според мен това е напълно нормално, харчи малко повече но и върви малко повече. Пък и да не забравяме, че всеки след смяна на неизправен дебитомер се кефи доста на промяната в усещането на колата, с което немислимо си се вдига разхода
                    FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD115 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител, маслен радиатор.

                    Коментар


                      mitaka_neikov написа:
                      janyboy аз съм човек на логиката и в момента ще я следвам. Това е една затворена система, говоря за частта от филтъра до входящия колектор. В тази част да предположим, че никъде нямаме загуба на въздух, всичко по колата е наред с въздуховоди и т.н.
                      Колега, това, че системата е затворена - не е доказано. Ако предположението ти не е вярно, то тогава дебитомерът трябва ли да го сменя, или не? Предлагам следното - купуваш ми нов оригинален дебитомер, слагам го, и ако постигна номиналните стойности на изходящо напрежение - плащам ти го. Ако не ги постигна - търся проблема, който може да е на няколко места, и ако, и когато открия нещо - поправям го, и меря наново. Ако тогава със стария дебитомер постигна очакваните резултати - то не всичко се изчерпва със смяната на дебитомер, мисля че това иска да каже и колегата janiboy.

                      Коментар


                        mitaka_neikov написа:
                        Да прав си че под пълен товар колата си пръска 48мг/и нафта независимо от количеството въздух(говоря при сток мотор), но си мисля че докато не е под пълен товар, колата си смята количеството нафта по количеството въздух и е мудна. Защото по- малко въздух по- малко подадено гориво, би следвало от това и турбото да се развърти по бавно.
                        Да,колега,това е така.Наистина интейк системата е затворена и би трябвало количеството въздух което минава през дебитомера да е толкова колкото влиза и в колектора,но аз противно на логиката все си мисля че не е така.

                        Коментар


                          ogi28b написа:
                          Колега, това, че системата е затворена - не е доказано. Ако предположението ти не е вярно, то тогава дебитомерът трябва ли да го сменя, или не? Предлагам следното - купуваш ми нов оригинален дебитомер, слагам го, и ако постигна номиналните стойности на изходящо напрежение - плащам ти го. Ако не ги постигна - търся проблема, който може да е на няколко места, и ако, и когато открия нещо - поправям го, и меря наново. Ако тогава със стария дебитомер постигна очакваните резултати - то не всичко се изчерпва със смяната на дебитомер, мисля че това иска да каже и колегата janiboy.
                          Виж сега колега, аз си изказвам моето мнение, а то е че според мен дебитомера ти не е наред и ако го смениш, поведението на колата ти ще се промени значително към по добре. Това което каза да съм ти купил нов оригинален дебитомер, ще се направя, че не съм го прочел, защото прозвуча заядливо доста! Както виждаш, аз съм от Варна! Дадох на колега jenshen73 да пробва колата си с нов дебитомер и нека той да ти сподели, как това се отрази на колата. На моята също се отрази доста добре, въпреки че имам малко проблеми, които се надявам скоро да отстраня.А и щом турбината си прави нужното налягане в колектора, невиждам какво друго може да те притеснява!
                          FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD115 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител, маслен радиатор.

                          Коментар


                            Възможно е и да имаш пукнат въздуховод между МАФ и турбина. Но по вероятно да е самия МАФ. Като се притесняваш да не се набуташ, вземи от някой с работещ за проба!
                            FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD115 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител, маслен радиатор.

                            Коментар


                              Общо взето всичко е възможно Колегата Оги съм сигурен че не е бил злонамерен или заядлив в написаното по-горе.Просто не са малко 140+ лв в днешно време и трябва да е абсолютно сигурен че проблема му е точно и само в дебитомера,за да го смени.Колега mitaka_neikov,да разбирам ли че ти си с чисто нов дебитомер в момента?Ако е така направи един лог с исканото количество,реалното количество въздух,сигнала на Маф-а във волтове и % на ЕГР-то на място до 4500 оборота.Ако не ти е проблем де.

                              Коментар


                                mitaka_neikov написа:
                                Щом деботомера показва 3.7 волта значи си е заминал, нямаш никакви други проблеми с колата.
                                Тъй като в предишното си мнение беше категоричен, затова предложих това, но на теб ти е прозвучало като заяждане. Извинявай, че така се получи. След това обаче сам казваш, че проблемът може да не е само от това, с което съм съгласен, и на което исках да наблегна и аз - че не може категорично да се твърди, че дебитомерът е "заминал".
                                mitaka_neikov написа:
                                Възможно е и да имаш пукнат въздуховод между МАФ и турбина. Но по вероятно да е самия МАФ. Като се притесняваш да не се набуташ, вземи от някой с работещ за проба!

                                Коментар

                                Working...
                                X