Здравейте колеги, колата ми е фиат браво JTD105, 2000 година. Много често докато карам колата се получава загубва на мощност и светва лампата с дюзата. След нейното светване колата забива моцуна и се получава едно ограничение на оборотите, защото когато колата е изключена от скорост и подам газ се форсира само до 3400 оборота някъде. След като изгася двигателя и запаля отново, проблема с форсирането изчезва в повечето случаи, но лампата продължава да свети. Като покарам малко и после по някое време лампата изгасва. Колата иначе е наред - не пуши, не дърпа масло. Първо помислих, че може да е горивен филтър, смених го ,но няма промяна. Иначе колата няма други симптоми, продължава да си върви, но много мудно,а ако я угася после веднага си пали. Закачих я на компютър, имаше останала грешка "Boost pressure" и отстрани пишеше "непостоянен". Като я покарах видях, че boost pressure при натискане на газ-та понякога минава 1200 бара, стига до към 1250. Незнам до колко е точно така измерено това налягане, но знам че турбото би трябвало да работи на 1 бар. Колата няма чип и мисля че турбото не е барано. Поразрових се и разбрах, че когато налягането се повиши колата влизала в нещо като сервизен режим на турбото и май тогава се получавало това ограничение в оборотите. За VW с турбини с променлива геометрия знам, че имат някъв клапан N75 или нещо такова беше, с който проблема с налягането при тях се оправя. Моля някой ако е минал през нещо подобно да сподели опит. Дали може да е някой датчик или турбото може да е за почистване или ремонт. Интересува ме също така къде мога да отида във Варна, но при хора които определно си разбират от работата, защото ми се струва, че проблема е доста специфичен и няма да се открие лесно, а неискам да ме мотат, както ми се е случвало тази част е причината и като я сменят се оказва че не е така.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с Браво JTD
Collapse
X
-
Re: Проблем с Браво JTD
mitaka_neikov написа:Закачих я на компютър, имаше останала грешка "Boost pressure" и отстрани пишеше "непостоянен". Като я покарах видях, че boost pressure при натискане на газ-та понякога минава 1200 бара, стига до към 1250.
-
Приемам забележката, в бързината не съм се усетил. За 1200 милибара става въпрос естествено.Ето малко данни:Engine Speed: 853 об.Fuel Metering: 5,99 mg/iTotal Fuel Quantity: 7,51 mg/iFuel Pressure: 300,3 barFuel Pressure Signal: 1,295 VDesired Fuel Pressure: 300,3 barFuel Pressure Regulator: 20,02 %Boost Control/Sol.: 0,00 %Boost Pressure: 980 mBarBoost Pressure Signal: 1,843 VActual EGR: 31,08 %Air Temperature: 30,0 °CBaro Pressure: 982 mBarIntake Air Quantity: 297,0 mg/iDesired Intake Air Quantity: 300,0 mg/iGas Pedal Position: 0,00 %Engine Temperature: 63,4 °C---------------------------------------------------Engine Speed: 4 148 об.Fuel Metering: 29,66 mg/iTotal Fuel Quantity: 29,16 mg/iFuel Pressure: 1 012,8 barFuel Pressure Signal: 3,207 VDesired Fuel Pressure: 1 019,6 barFuel Pressure Regulator: 37,82 %Boost Control/Sol.: 0,00 %Boost Pressure: 1 252 mBarBoost Pressure Signal: 2,341 VActual EGR: 1,00 %Air Temperature: 28,3 °CBaro Pressure: 981 mBarIntake Air Quantity: 411,8 mg/iDesired Intake Air Quantity: 1 200,0 mg/iGas Pedal Position: 88,30 %Engine Temperature: 68,4 °CЕмзо как да проверя мапа дали работи, за дебитомер имаше тема, но за мап не се сещам. А този въпросния клапан е този който е отстрани на турбото нали? Лесно ли се сваля? Имам предвид без да се сваля турбината? Имам съмнения, че и моя дебитомер не отчита много правилно, но засега не съм стигнал до него.Това е грешката която излиза:1: P0235 - Boost Pressure (1)Boost Pressure sensor A circuit malfunctionFIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD115 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител, маслен радиатор.
Коментар
-
Няма да е лошо да си провериш маркучите от турбината до двигателя. Аз имах същият проблем, все се записваше тази грешка, но най се получаваше когато я намачкам и то на 3-та скорост. Смених датчика и си остана същата работа. Все си омасляваше на един от маркучите и никой не можеше да разбере от къде точно се омаслява, всеки си мислеше, че е от скобата защото се омазваше на самата скоба. Така докато не се отвори една цепка от 5см Не знам твоят двигател с какъв ЕГР-клапан е, но при мен ако ЕГР-а прави мизерии се записва и грешка за турбината.
Коментар
-
mitaka_neikov написа:Приемам забележката, в бързината не съм се усетил. За 1200 милибара става въпрос естествено.Ето малко данни:Engine Speed: 853 об.Fuel Metering: 5,99 mg/iTotal Fuel Quantity: 7,51 mg/iFuel Pressure: 300,3 barFuel Pressure Signal: 1,295 VDesired Fuel Pressure: 300,3 barFuel Pressure Regulator: 20,02 %Boost Control/Sol.: 0,00 %Boost Pressure: 980 mBarBoost Pressure Signal: 1,843 VActual EGR: 31,08 %Air Temperature: 30,0 °CBaro Pressure: 982 mBarIntake Air Quantity: 297,0 mg/iDesired Intake Air Quantity: 300,0 mg/iGas Pedal Position: 0,00 %Engine Temperature: 63,4 °C---------------------------------------------------Engine Speed: 4 148 об.Fuel Metering: 29,66 mg/iTotal Fuel Quantity: 29,16 mg/iFuel Pressure: 1 012,8 barFuel Pressure Signal: 3,207 VDesired Fuel Pressure: 1 019,6 barFuel Pressure Regulator: 37,82 %Boost Control/Sol.: 0,00 %Boost Pressure: 1 252 mBarBoost Pressure Signal: 2,341 VActual EGR: 1,00 %Air Temperature: 28,3 °CBaro Pressure: 981 mBarIntake Air Quantity: 411,8 mg/iDesired Intake Air Quantity: 1 200,0 mg/iGas Pedal Position: 88,30 %Engine Temperature: 68,4 °CЕмзо как да проверя мапа дали работи, за дебитомер имаше тема, но за мап не се сещам. А този въпросния клапан е този който е отстрани на турбото нали? Лесно ли се сваля? Имам предвид без да се сваля турбината? Имам съмнения, че и моя дебитомер не отчита много правилно, но засега не съм стигнал до него.Това е грешката която излиза:1: P0235 - Boost Pressure (1)Boost Pressure sensor A circuit malfunction
Коментар
-
Ами тази вечер всичко е наред. Преди малко на 3-та по баир нагоре я вкарах в червения сектор и всичко беше ОК. Утре ще видя как ще се представи по пътя към работа. Вече незнам да се надявам пак да се появи този проблем, за да може да проследя откъде идва или въобще да не ми се появява тази грешка. Започвам да си мисля, че може да е някое кабелче на МАП сензора, което си прави майтап с мен от време на време. Лошото беше първия път като ми направи този проблем. Бях на половината път София - Варна, просто ми взе акъла дали въобще ще стигна до вкъщиFIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD115 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител, маслен радиатор.
Коментар
-
ogi28b написа:Колега, нещата изглеждат ясни. Провери нещата които е писал колегата преди мен. Само за сравнение да ти кажа - Стойностите, които съм подчертал в червен цвят - на празен ход - добре, но при 4000 оборота и газ 88.3 % , трябва да видиш най-малко 1400-1450, ако не и повече милибара, което ще рече надув от около 0.5 бара! А ти имаш < 0.3. Или датчикът не отчита коректно, или имаш пропуск във въздуховодите. Да не говорим, пък че при нужда от 1200 мг въздух, ти отчита едва 411.... Но ти сам си каза, че се съмняваш в отчитаното от дебитомера.Това при напълно натиснат до долу педал на газта ли е ? Защото 88.3 ми се вижда доста малко като стойност... Нормалното е 100%.FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD115 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител, маслен радиатор.
Коментар
-
ogi28b написа:Само за сравнение да ти кажа - Стойностите, които съм подчертал в червен цвят - на празен ход - добре, но при 4000 оборота и газ 88.3 % , трябва да видиш най-малко 1400-1450, ако не и повече милибара, което ще рече надув от около 0.5 бара! А ти имаш < 0.3. Или датчикът не отчита коректно, или имаш пропуск във въздуховодите.FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD115 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител, маслен радиатор.
Коментар
-
mitaka_neikov написа:ogi28b написа:Колега, нещата изглеждат ясни. Провери нещата които е писал колегата преди мен. Само за сравнение да ти кажа - Стойностите, които съм подчертал в червен цвят - на празен ход - добре, но при 4000 оборота и газ 88.3 % , трябва да видиш най-малко 1400-1450, ако не и повече милибара, което ще рече надув от около 0.5 бара! А ти имаш < 0.3. Или датчикът не отчита коректно, или имаш пропуск във въздуховодите. Да не говорим, пък че при нужда от 1200 мг въздух, ти отчита едва 411.... Но ти сам си каза, че се съмняваш в отчитаното от дебитомера.Това при напълно натиснат до долу педал на газта ли е ? Защото 88.3 ми се вижда доста малко като стойност... Нормалното е 100%.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
mitaka_neikov написа:ogi28b написа:Само за сравнение да ти кажа - Стойностите, които съм подчертал в червен цвят - на празен ход - добре, но при 4000 оборота и газ 88.3 % , трябва да видиш най-малко 1400-1450, ако не и повече милибара, което ще рече надув от около 0.5 бара! А ти имаш < 0.3. Или датчикът не отчита коректно, или имаш пропуск във въздуховодите.
Коментар
-
emzo написа:Само да Ви кажа, че и чисто нов дебиЛомер над 3000рпм има разминаване между исканото и измереното.Просто след 3000рпм не може да се премери правилноSteliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар