Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

фиат дукато- силно чукане в мотора

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    фиат дукато- силно чукане в мотора

    здравейте колеги,имам следния проблем с фиат дукато 2.5 турбо дизел 97год След покупката на автомобила изминах около 200км без някакви особенни проблеми, единственото което забелязах е леко притрисане на мотора при ниските обороти (усеща се във волана). По време на движение по магистрала с около 120км/ч тягата рязко падна и мотора почна да чука.Сменихме разпръскачи на 3 от дюзите-чукането осезаемо утихна,но все пак се чуваше. След това сменихме маслото, което беше просрочило около 2000км. Новото масло е 15W40.Моторът утихна още малко но все пак чукането остана, въпреки че бе съвсем слабо.При проба отново на магистралата чукането се върна с пълна сила, като искам да подчертая че се появи отново изведнъж, а не усилвайки се постепенно. Майсторите тук имат няколко предположения за 1. износена маслена помпа, която не подава достатъчно масло на клапаните 2. счупена пружина на клапан на единия от цилиндритенаправиха проверка като с гаечен ключ завъртяха коляновия вал и се оказа, че на втори цилиндър гърбицата на разпределителния вал среща голямо съпротивление и не може да превърти.Друго което направиха -отвориха капака на клапаните и при работещ двигател пръскаше съвсем леко масло,при което решиха че може да има проблем в маслената магистрала или евентуално помпа. Проблема е , че съм в германия и всеки евентуален ремонт струва много пари.Ще съм благодарна ако по описаните признаци ми дадете някакви насоки. В момента картера е отворен ,маслото е източено и е чисто.

    #2
    Градска? :D .Това,което мога аз да кажа е че щом гърбицата е сигурно,че среща голямо съпротивление е или блокирал клапан във водача или счупени пружини.Чукането бива много видове зависи кой как го усеща,но щом е свален картера нека поне да проверят биелните и ако може основните лагери.Може и бутален болт да е,но щом си в Германия и си намерила кой да ти свали картера какъв е проблема да продължи нататък? Финансов?Ако е така съжалявам изпитал съм го на собствен гръб,точно в Регенсбург и ми бе по-изгодно да оставя каляската там в някоя морга отколкото да се ремонтира.Т.е ако човек има необходимия инструмент части се намират,ако имаш превоз с какво да ги търсиш,но проблема е че на пътя не може да пръснеш мотор както в банановата ни страна,ще те удушат веднага .Все пак дай повече подробности,ако искаш и на лично може мисля мога да ти помогна с приятел там.
    EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

    Коментар


      #3
      Проблема е решен.Оказа се счупен водач на клапан.След смяната му и лек шлайф на главата вече всичко е ток. :D

      Коментар


        #4
        ivet написа:
        Проблема е решен.Оказа се счупен водач на клапан.След смяната му и лек шлайф на главата вече всичко е ток. :D
        Честито и безпроблемно. В Германия ли я направи ?
        A17DTС/S
        Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

        Коментар


          #5
          Да в Германия,но с български майстор. :D Един прияател дойде със самолет,разхвърли я и за 2 дни всичко беше наред.Съжалявам,че не направих снимки но въобще не ми беше до тях.И само да добавя-някаде във форума четох спор дали Дукато има ТДИ или само ТД.Е моето има интерколер.

          Коментар


            #6
            ivet написа:
            Да в Германия,но с български майстор. :D Един прияател дойде със самолет,разхвърли я и за 2 дни всичко беше наред.Съжалявам,че не направих снимки но въобще не ми беше до тях.И само да добавя-някаде във форума четох спор дали Дукато има ТДИ или само ТД.Е моето има интерколер.
            97-ма година, трябва да е ТД. Италианските мотори нямат TDI, а за ЖТД си е рано в тия години. Уф само да не бъркам, защото навремето от Фиат подписаха договор с Пежо. Та според тоя договор на Дукато слагаха бензиноеи мотори от Пежо, а на френските Пежа еднакви по карусерия с Дукато, слагаха дизел или турбодизел на Фиат. Та дизелите са си ТД. То трябва да си го пише и на капака на главата даже. И как, любопитствам да попитам, една дама се занимава с микробуси? П.П. Дукатото си е бус, нали?
            Fiat Marea TD100

            Коментар


              #7
              ivet написа:
              Да в Германия,но с български майстор. :D Един прияател дойде със самолет,разхвърли я и за 2 дни всичко беше наред.Съжалявам,че не направих снимки но въобще не ми беше до тях.И само да добавя-някаде във форума четох спор дали Дукато има ТДИ или само ТД.Е моето има интерколер.
              Интеркулера не прави колата с двигател TDi, всъщност това е масовата заблуда, че като е Турбиниран (Т) Дизел (Д) с междинен охладител (и) колата има двигател TDi. TDI се оказва, че всъщност е някаква запазена марка двигатели на концерна VAG. Иначе, различните производители бележат двигателите си по различни начини, но почти винаги имат едно и също предвид. Дори на мерцедес например комън рейл двигателя го водят CDi. И i-то не означава кулер
              Steliyan's Life!
              FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

              Коментар


                #8
                jenshen73 написа:
                Интеркулера не прави колата с двигател TDi, всъщност това е масовата заблуда, че като е Турбиниран (Т) Дизел (Д) с междинен охладител (и) колата има двигател TDi. TDI се оказва, че всъщност е някаква запазена марка двигатели на концерна VAG. Иначе, различните производители бележат двигателите си по различни начини, но почти винаги имат едно и също предвид. Дори на мерцедес например комън рейл двигателя го водят CDi. И i-то не означава кулер
                TDI=Turbo diesel direct injectionCDI=Common rail direct injectionHDI=High pressure direct injectionI=InjectionИ да TDI е запазена технология на VAG за турбо-дизели с директно впръскване (с роторни помпи),което няма нищо общо с комън рейла.Извинявам се за офф-а.

                Коментар


                  #9
                  Не ме разбирайте погрешно за интерколера.Просто при свалянето на главата видях още един малък радиатор,който по моята скромна преценка е от интерколер. Даже го заснех.И на мен ми е интересно,защото за 1 път купувам Дукато и затова повдигнах темата за да си изясня какво аджеба имам все пак под капака :D Досега съм се занимавала все с Форд Транзит(без да обиждам форума),но Фиата ми хареса и като база(Макси) и това че е с предно предаване.Знам,че ТДИ е запазена марка на Фолксваген Груп,просто исках да уточня и за моя си бус.А на колегата,който повдигна въпрос за дамите и бусовете искам да кажа,че с него дърпам единична платформа(автотранспортна)и затова ми е нужен бус

                  Коментар


                    #10
                    Браво за ентусиазма.
                    Fiat Marea TD100

                    Коментар


                      #11
                      Да мерси,но това ми е работата...

                      Коментар


                        #12
                        ivet написа:
                        Да мерси,но това ми е работата...
                        Eдинствено респект и уважение към дама извършваща такава работа!!
                        Фиат марея уикенд 1.9ТД100

                        "Доброто винаги побеждава злото.Така че, който победи,той е добрият!"

                        Бат Бойко победи...но се оказа,че не е добрият!!

                        Коментар


                          #13
                          Колеги,не ми тръгна с това Дукато.В БГ сам вече,но се оказа че е и хидравличната рейка е за смяна(износени са шлиците). За втора употреба ми искат в Бургас около 500 лв.Има ли някой идея за нещо по-евтино,че буса стана колкото новото Дукато.

                          Коментар

                          Working...
                          X