Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Мога ли да вдигна налягането на турбината на Bravo 1.9 JTD?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    janyboy написа:
    emzo написа:
    Много искам да видя как са ви маховиците при пълна газ под 2000рпм Или дърпат като бензинка във високите ?Съжалявам за офтопика.
    Еееее,ти пък,че кой с мапнат мотор дава пълна газ под 2000 оборота Нали знаеш че тогава от маховика тресе все едно ще ти изпадне турбината на пътя.Като бензинка във високите няма как да дърпат с тази турбина.Само може да си пушат във високите.Виж при Стилото е друга бира.Ама да не се отплесваме все пак.Извинявам се на автора за офф-а
    Ако е в ред,не трябва да тресе.

    Коментар


      #17
      При тези коли въртящия момент е при 1500рпм, то точно това и е тръпката на тая кола !
      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

      Коментар


        #18
        Stefan Hadjov написа:
        janyboy написа:
        emzo написа:
        Много искам да видя как са ви маховиците при пълна газ под 2000рпм Или дърпат като бензинка във високите ?Съжалявам за офтопика.
        Еееее,ти пък,че кой с мапнат мотор дава пълна газ под 2000 оборота Нали знаеш че тогава от маховика тресе все едно ще ти изпадне турбината на пътя.Като бензинка във високите няма как да дърпат с тази турбина.Само може да си пушат във високите.Виж при Стилото е друга бира.Ама да не се отплесваме все пак.Извинявам се на автора за офф-а
        Ако е в ред,не трябва да тресе.
        Е колко да е в ред един маховик на 10 години Само казвам че със сток софт няма такова тресене,а с моднат го има.Не вярвам за 1 ден да са му омекнали пружините на маховика.Това са моите наблюдения.Не твърдя че махавика е здрав,но не твърдя и че се е скапал.Но доколкото чувам има колеги с чисто нови маховици и с моднат софт пак го има това тресене.Така че.....

        Коментар


          #19
          На мен друго ми е интересно. Като вдигнете налягането на турбината, какво ще се получи. ECU-то така или иначе при 100% газ пръска максималното количество гориво според картите. Дали налягането ще е 1 бар или 1,5 бара, количеството гориво е еднакво. Ефект би дошъл само от по-доброто изгаряне, но не вярвам той да е толкова голям. Иначе трябват други настройки, или с други думи ремап.
          FIAT Bravo JTD GT '99

          Коментар


            #20
            emzo написа:
            При тези коли въртящия момент е при 1500рпм, то точно това и е тръпката на тая кола !
            Е чак пък тогава да й е тръпката.То при 1500 оборота турбината още не е направила фул бууст.Все пак е уестгейт турбина,а не VNT.За мен силата на този мотор е 2000-3000 оборота.Ти поне ги знаеш тези неща нали си екс-jtd105.

            Коментар


              #21
              Ако дебитомера отчете повече въздух, би следвало ЕКУ-то да увеличи порциона на горивото. Иначе за какво ще е тоя дебитомер, ако ЕКУ-то се съобразяваше само с "картата"?
              Fiat Marea TD100

              Коментар


                #22
                Нали ECU-то трябва да види от някъде колко точно да се пръсне и точно това място са картите. Като си отишъл на най-голямата стойност в таблицата, как ще пръсне повече като вече така или иначе си на максимума. ECU-то не изчислява по формули количеството гориво за да нямаш предварително зададен минимум и максимум. Освен това пръскането на пълна газ зависи много повече от това че педала е натиснат на 100% отколкото от данните на дебитомера. Гледал съм показанията за горивото на доста коли и при 100% газ, ECU-то задава едно и също количество гориво, независимо че някои от колите са били с нов дебитомер показващ 4,1-4,2V или със стар показващ 3,5-3,6V. Ако погледнеш графиката на MAF-а, ще видиш че има прилична разлика в стойностите за измерения въдух, но количеството гориво е същото.Изключвам случаите на незагряла кола или на наличието на важна грешка.
                FIAT Bravo JTD GT '99

                Коментар


                  #23
                  Re: Мога ли да вдигна налягането на турбината на Bravo 1.9 J

                  exb0y написа:
                  Двигателя е 1.9 JTD интересува ме дали мога да вдигна налягането на турбината и какув точно модел еДопълнено заглавиеМодераторски екип на fiat-bg.org
                  Няма да можеш да вдигнеш налягането на турбината,защото контролера следи при всеки режим на двигателя какво количество въздух влиза през дебитомера.Ако повдигнеш механично налягането,то веднага ще се отчете повече въздух и контролера ще даде нареждане на ЕЖР-клапана да го намали като го отвори на съответно сечение,което ще рече,че се байпасира турбината и се намалява веднага нейния дебит.Принципа на управление на двигателя е за всеки режим на работа да се подава определено количество въздух и гориво.Взети са мерки въздуха да се контролира чрез ЕЖР клапана.Ако елиминираш действието на ЕЖР-клапана,което не е добре,то наистина ще се повдигне с някаква стойност входящия въздух през дебитомера и с накаква стойност ще се увеличи налягането от турбината,но тогава влиза в действие МАП-сензора,който отчита ненормално високо налягане на входящия въздух и реже двигателя на 3000 об и го вкарва в авриен режим,работещ по твърда програма.Светва ти и чек-лампата на таблото-,записва и грешка. В крайна сметка не виждам ползата от повдигане на налягането на турбината даже и да го реализираш.Дизела работи с гориво и от него расте мощноста.От повече въздух нищо не се получава ако не е съпроводено с повече гориво. Всичко това което си намислил да правиш става чрез РЕМАП,където се пипат много други неща,а не само налягането на турбината.

                  Коментар


                    #24
                    Да, колегата Hadjov го е описал най добре. Аз се заблудих, разсъждавайки от друга гледна точка. Без ремап, не би имало ефект.
                    Fiat Marea TD100

                    Коментар


                      #25
                      vsd написа:
                      Иначе трябват други настройки, или с други думи ремап.
                      Точно де, написал съм го няколко поста по-нагоре.Относно егр-то, мисля че при jtd105 егр-то не влияе до толкова при работата на двигателя и с него не се коригира количеството въздух, а е сложен само за екология. Освен това при 100% газ егр-то е изключено, а, точно тогава ще се види че турбината прави по-голямо налягане. Мап сензора е проблем ако вдигнете налягането грубо над 1,5 бара. Ако се вдигне до 1,2 както са писали 2she и janyboy, няма да има проблем с него.2she ти усещаш ли разлика с това налягане, или сте правили и друг ремап за него. Дебитомера колко V показва.
                      FIAT Bravo JTD GT '99

                      Коментар


                        #26
                        vsd написа:
                        vsd написа:
                        Иначе трябват други настройки, или с други думи ремап.
                        Точно де, написал съм го няколко поста по-нагоре.Относно егр-то, мисля че при jtd105 егр-то не влияе до толкова при работата на двигателя и с него не се коригира количеството въздух, а е сложен само за екология. Освен това при 100% газ егр-то е изключено, а, точно тогава ще се види че турбината прави по-голямо налягане. Мап сензора е проблем ако вдигнете налягането грубо над 1,5 бара. Ако се вдигне до 1,2 както са писали 2she и janyboy, няма да има проблем с него.2she ти усещаш ли разлика с това налягане, или сте правили и друг ремап за него. Дебитомера колко V показва.
                        1.При JTD 105,ЕЖР е направено да влияе толкова колкото е необходимо за да прави необходимите корекции в постъпилото количество въздух в цилиндрите на двигателя.2.ЕЖР не е поставено само за екология.Това е груба грешка и заблуда.Екологията е само една от функциите му.3.ЕЖР работи при всички режими на двигателя,независимо товара.Не работи само тогава когато контролера е преценил,че не е необходимо да се задейства,защото данните от МАФ-сензора са в определена норма.Ако това е така наистина не работи.ЕЖР се изключва принудително по програма при пълен товар/даже доста преди пълен товар/ само при атмосферните двигатели,защото се знае по предварително условие,че налягането във всмукването не може да бъде повече от атмосферното.4.1,5 бара нормално турбината никога не може да вдигне.Много предди това МАП-сензора ще я резне.Ако не го направи,значи нещо не е наред в управлението на двигателя.

                        Коментар


                          #27
                          Stefan Hadjov написа:
                          1.При JTD 105,ЕЖР е направено да влияе толкова колкото е необходимо за да прави необходимите корекции в постъпилото количество въздух в цилиндрите на двигателя.2.ЕЖР не е поставено само за екология.Това е груба грешка и заблуда.Екологията е само една от функциите му.3.ЕЖР работи при всички режими на двигателя,независимо товара.Не работи само тогава когато контролера е преценил,че не е необходимо да се задейства,защото данните от МАФ-сензора са в определена норма.Ако това е така наистина не работи.ЕЖР се изключва принудително по програма при пълен товар/даже доста преди пълен товар/ само при атмосферните двигатели,защото се знае по предварително условие,че налягането във всмукването не може да бъде повече от атмосферното.4.1,5 бара нормално турбината никога не може да вдигне.Много предди това МАП-сензора ще я резне.Ако не го направи,значи нещо не е наред в управлението на двигателя.
                          ЕГР-то прави корекции спрямо Маф-а а не спрямо Мап-а,така че не се интересува от налягането на въздуха ,а от дебита му.За налягането следи Мап-а.1.5 бара турбината може да направи.То това й е макса.Мап-а ще я резне само ако абсолютното налягане в колектора е над 2550 мили бара.Сега много зависи къде се намираш и какво е атмосферното налягане.Ако си в София няма ядове.950+1500=2450 мили бара.Няма да я резне.Ама то какво значи да я резне.ЕКУ-то не може да влияе на турбината.Просто ще влезе в авариен режим контролера.Плюс това аз съм пробвал и не влиза в авариен режим при 1.5 бара.Може и да бъркам.За ЕГР-то нямам много инфо как точно работи и какви корекции прави.То май никой няма.Само гадаем.Но точно при jtd105 мисля че не играе кой знае каква роля.Вече при моторите с ел.ЕГР и ВНТ турбина сигурно ролята му е по-голяма и не може да се изолира изцяло както при jtd105.

                          Коментар


                            #28
                            Stefan Hadjov написа:
                            1.При JTD 105,ЕЖР е направено да влияе толкова колкото е необходимо за да прави необходимите корекции в постъпилото количество въздух в цилиндрите на двигателя.2.ЕЖР не е поставено само за екология.Това е груба грешка и заблуда.Екологията е само една от функциите му.3.ЕЖР работи при всички режими на двигателя,независимо товара.Не работи само тогава когато контролера е преценил,че не е необходимо да се задейства,защото данните от МАФ-сензора са в определена норма.Ако това е така наистина не работи.ЕЖР се изключва принудително по програма при пълен товар/даже доста преди пълен товар/ само при атмосферните двигатели,защото се знае по предварително условие,че налягането във всмукването не може да бъде повече от атмосферното.4.1,5 бара нормално турбината никога не може да вдигне.Много предди това МАП-сензора ще я резне.Ако не го направи,значи нещо не е наред в управлението на двигателя.
                            Стефане, не се заяждам но тук се бъркаш доста. Егр-то при нашия двигател наистина е само за екология. С него не се регулира въздуха, то няма и нужда да се прави, все пак сме дизел. Това го пише и в ръководството на Хайнес. Ако не се лъжа на диагностика съм гледал че при пълна газ наистина не работи егр-то, ако искаш ще направя логове за да не се бъркам. Корекции на въздуха се прави при следващото jtd където има дроселова клапа. Егр-то не може да е байпас на двигателя по простата причина че налягането в изпускателния колектор е много по-голямо от това в смукателния и като се отвори егр-то пътя на газовете е само един, а именно от изпускателите към всмукателите.1,5 бара си ги вдига турбината, няма да се учудя ако дигне и повече, просто мап-а не може да покаже по-голяма стойност. Има и нещо друго, при jtd105 ми се струва че при налягания над 1,5 компа изобщо не влиза в авариен режим, но това само го предполагам. Не искам да си чупя турбината за да пробвам.kombito-tdi беше писал че кара на повече май, и ако н есе лъжа не е сменял мап сензора.Още едно уточнение. Гледал съм егр клапана на алфа 156 2,4jtd 150 и се оказа че егр-то работи само при установена скорост примерно караш на 5-та с 90. При всички останали случаи, компа спираше егр-то.
                            FIAT Bravo JTD GT '99

                            Коментар


                              #29
                              janyboy написа:
                              ЕГР-то прави корекции спрямо Маф-а а не спрямо Мап-а,така че не се интересува от налягането на въздуха ,а от дебита му.За налягането следи Мап-а.
                              Точно това съм описъл в два поста по нагоре,но ти какво си чел не е ясно,или пишеш за да се изкажеш.Твоята турбина сигурно ще вдигне и 3 бара-ти си частен случай.И МАП-сензора ти-също.

                              Коментар


                                #30
                                vsd написа:
                                Stefan Hadjov написа:
                                1.При JTD 105,ЕЖР е направено да влияе толкова колкото е необходимо за да прави необходимите корекции в постъпилото количество въздух в цилиндрите на двигателя.2.ЕЖР не е поставено само за екология.Това е груба грешка и заблуда.Екологията е само една от функциите му.3.ЕЖР работи при всички режими на двигателя,независимо товара.Не работи само тогава когато контролера е преценил,че не е необходимо да се задейства,защото данните от МАФ-сензора са в определена норма.Ако това е така наистина не работи.ЕЖР се изключва принудително по програма при пълен товар/даже доста преди пълен товар/ само при атмосферните двигатели,защото се знае по предварително условие,че налягането във всмукването не може да бъде повече от атмосферното.4.1,5 бара нормално турбината никога не може да вдигне.Много предди това МАП-сензора ще я резне.Ако не го направи,значи нещо не е наред в управлението на двигателя.
                                Стефане, не се заяждам но тук се бъркаш доста. Егр-то при нашия двигател наистина е само за екология. С него не се регулира въздуха, то няма и нужда да се прави, все пак сме дизел. Това го пише и в ръководството на Хайнес. Ако не се лъжа на диагностика съм гледал че при пълна газ наистина не работи егр-то, ако искаш ще направя логове за да не се бъркам. Корекции на въздуха се прави при следващото jtd където има дроселова клапа. Егр-то не може да е байпас на двигателя по простата причина че налягането в изпускателния колектор е много по-голямо от това в смукателния и като се отвори егр-то пътя на газовете е само един, а именно от изпускателите към всмукателите.1,5 бара си ги вдига турбината, няма да се учудя ако дигне и повече, просто мап-а не може да покаже по-голяма стойност. Има и нещо друго, при jtd105 ми се струва че при налягания над 1,5 компа изобщо не влиза в авариен режим, но това само го предполагам. Не искам да си чупя турбината за да пробвам.kombito-tdi беше писал че кара на повече май, и ако н есе лъжа не е сменял мап сензора.Още едно уточнение. Гледал съм егр клапана на алфа 156 2,4jtd 150 и се оказа че егр-то работи само при установена скорост примерно караш на 5-та с 90. При всички останали случаи, компа спираше егр-то.
                                Ако не се лъжа предди известно време беше по някакъв случай пуснал един логфайл на твоята кола при пълен дросел.Там ясно се виждаше разлики между искано количество въздух от МАФ-а и получено в реално време.Я го пусни отново да си припомниме.Но дали беше твой този логфайл или на някой друг нещо ми се губи.Налягането в изпускателния колектор не е по голямо от всмукателния.Ти ще изкараш че налягането в изпускането е над 1 бар.Даже ако ти спре да се върти турбината,няма да можеш да достигнеш 1 бар.Когато меря налягане преди катализатора за проверка за запушване, на пълен дросел рядко вдига налягане над 0,2-0,3 бара манометрично.

                                Коментар

                                Working...
                                X