Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Палър бокс за JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    за налягането1350 бара макс работно на 1450 бара забива на 1500 гасне веднага датчика работи от 0-5 волта ако си ме разбрал правилно ИМА РЕАЛНА ОПАСНОСТ ДА СЧУПИШ НЕЩО ПРИ ТЕСТОВЕТЕ ако си на ясно използваи модела за бокс на ваг групата за двата софта се използва двоино по-голям чип а не два ходил сьм в една фирма която ползвашебоксове на брабус идваха празнии всеки един се зареждаше по отделно през интернет с парола и едва ли е само сьпротивление цената им е около 1600лв незнам как ще ти прозвучи но сега ползват мои софт
    тунинговам си колите за удоволствие
    някои с турбо други с чип

    Коментар


      #17
      kombito-tdi написа:
      за налягането1350 бара макс работно на 1450 бара забива на 1500 гасне веднага датчика работи от 0-5 волта ако си ме разбрал правилно ИМА РЕАЛНА ОПАСНОСТ ДА СЧУПИШ НЕЩО ПРИ ТЕСТОВЕТЕ ако си на ясно използваи модела за бокс на ваг групата за двата софта се използва двоино по-голям чип а не два ходил сьм в една фирма която ползвашебоксове на брабус идваха празнии всеки един се зареждаше по отделно през интернет с парола и едва ли е само сьпротивление цената им е около 1600лв незнам как ще ти прозвучи но сега ползват мои софт
      Не разбирам,как ще забие мотора при налягане 1450 бара или 1500 бара,след като се лъже контролера с манипулиране данните от датчика за налягането в рейката.Просто няма кой да отчете това налягане в случая,за да се даде информация на контролера че е извън допустимите входящи параметри.По скоро предполагам че няма да има възможност от системата за нагнетяване /помпа,регулатор и всичко останало в системата/да се вдигне повече от предписаното налягане.Ако обаче колегата успее да повдигне налягането в рейката при частични режими на експлоатация/режими на частичен дросел/където наляганията са доста под 1350 бара пак би имало някаква полза от направената манипулация.Режимите на частичен дросел са по-важни от тези на пълен,защото са 99% от ползваните в експлоатация. Ако бъркам в изводите,може да ме коригираш.Темата е интересна,независимо дали ще се реализира в практика.

      Коментар


        #18
        Stefan Hadjov написа:
        kombito-tdi написа:
        за налягането1350 бара макс работно на 1450 бара забива на 1500 гасне веднага датчика работи от 0-5 волта ако си ме разбрал правилно ИМА РЕАЛНА ОПАСНОСТ ДА СЧУПИШ НЕЩО ПРИ ТЕСТОВЕТЕ ако си на ясно използваи модела за бокс на ваг групата за двата софта се използва двоино по-голям чип а не два ходил сьм в една фирма която ползвашебоксове на брабус идваха празнии всеки един се зареждаше по отделно през интернет с парола и едва ли е само сьпротивление цената им е около 1600лв незнам как ще ти прозвучи но сега ползват мои софт
        Не разбирам,как ще забие мотора при налягане 1450 бара или 1500 бара,след като се лъже контролера с манипулиране данните от датчика за налягането в рейката.Просто няма кой да отчете това налягане в случая,за да се даде информация на контролера че е извън допустимите входящи параметри.По скоро предполагам че няма да има възможност от системата за нагнетяване /помпа,регулатор и всичко останало в системата/да се вдигне повече от предписаното налягане.Ако обаче колегата успее да повдигне налягането в рейката при частични режими на експлоатация/режими на частичен дросел/където наляганията са доста под 1350 бара пак би имало някаква полза от направената манипулация.Режимите на частичен дросел са по-важни от тези на пълен,защото са 99% от ползваните в експлоатация. Ако бъркам в изводите,може да ме коригираш.Темата е интересна,независимо дали ще се реализира в практика.
        Това е така, както го обясняваш.Компютъра няма да отреже горивото, защото реално той ще вижда друго.Обаче има един проблем в това изпълнение. Реалното налягане няма как да се отрази от системата и каквото и да сложиш като електронни елементи ще промениш сигнала, ама реално няма да знаеш точно с колко си го намалил. От тук идва опасността да се счупи нещо, както беше обяснил колегата по-горе. Според мен до около 1500 бара помпата няма да има проблем да понесе от към дебит, но това може само да се установи с тестове, които няма как да се направят в домашни условия.Общо взето пауър боксовете са голямо дърво, защото променят един сигнал чрез лъжа, без да влияят върху други пряко, а разчитат само на оригиналните параметри. Логиката показва, че нещата няма как да работят по този начин оптимално.Единствения плюс на пауър бокса е, че по всичко време реално "знае" колко е истинското налягане и го променя динамично с определени стойности, които не са линейни, а са по алгоритъм, който е вкаран предварително. Това е разликата от това да си "боднеш" стандартен потециометър да речем.
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Коментар


          #19
          BO написа:
          Обаче има един проблем в това изпълнение. Реалното налягане няма как да се отрази от системата и каквото и да сложиш като електронни елементи ще промениш сигнала, ама реално няма да знаеш точно с колко си го намалил. От тук идва опасността да се счупи нещо, както беше обяснил колегата по-горе.
          Има начин да се държи под контрол промените в сигнала за налягането в рейката за да се знае наистина какво се получава,а не да се играе на сляпо.Бях загатнал в един от постовете ми по горе как се прави и това става така:1.С един мултицет следи с колко променя сигнала на датчика за налягането на рейката с поставяне на дадено съпротивление в серия ня сигнала му.2.С един автотестер,който винаги има функция DUTY CYCLE /%/,отчита с колко се променя сигнала от регулатора за налягането в помпата в % със и без съпротивление.Процентната промяна на този сигнал е равна на процентната промяна на налягането в рейката.Ако няма такъв автотестер,може да го замени с осцилоскоп.Само че при него ще отчита честота,а не %.Ако няма осцилоскоп може да ползва обикновен оборотомер и ще отчете някаква стойност.Оборотомера фактически мери честота.По този начин ще може да държи непрекъсната обратна връзка за резултатите от промените за да се знае наистина какво се прави.Аз смятам че нарастване на налягането би могло да се експериментита в рамките на 5-10%.Би трябвало да се почувства съответна разлика в работата на двигателя към по добро.Всяко нещо има предимства и недостатъци.Предимството на резистортунинга е че лесно се правят промени и не се изисква квалификация каквато би трябвало да е на лице при ремапа.Друго предимство е че много лесно с едно ЦК-ключе се минава незабавно към фабричното състояние.За хора които обичат да се човъркат и правят подобрения по колата си-това е една възможност лесно реализуема.Очевидно колегата Чавето е един от тях.

          Коментар


            #20
            Аз разбирам, че ако системата не е пипана при 1450 ще забие а на 1500 ЕКУ-то направо ще угаси мотора. Дали защото помпата няма да може да смогне или защото не е безопасно за системата При всички положения реално мисля с 50 бара като начало да увелича.Мога в реално време да знам какво ми е истинското налягане в рейката и то само с един мултицет. Както казах по напред, прави се замерване на напрежението след датчика и се вижда при еди какво си напрежение колко е налягането. Достатъчно ми е да знам при 350 бара какво е напрежението, след слагането на резистора на ниските обороти напрежението трябва да е такова преди резистора каквото е било при 350 бара. Ако е такова то тогава налягането е увеличено с 50 бара във всеки един режим. Числата е редно да вървят правопропорционално и всеки един миливолт да е 2-3-4.......бара, но това може да се разбере след замерване.Аз мисля, че така е най лесно да се замери с колко ще се увеличи налягането. Интересуваме напрежението преди резистора и това след него, при регулатора не ме интересува какво се променя.Ако някъде греша ме поправете.

            Коментар


              #21
              chaveto написа:
              Както казах по напред, прави се замерване на напрежението след датчика и се вижда при еди какво си напрежение колко е налягането.
              Не разбрах как и къде ще отчетеш колко е реалното налягане в рейката.Изразено в цифри.

              Коментар


                #22
                Ако зная всеки един миливолт на какво налягане отговаря е много лесно. Просто меря напрежението веднага след датчика на рейката-преди резистора, там напрежението е не променено и само трябва да се обърне от волтове в налягане.1v-300bar1.050v-350bar това е примерно

                Коментар


                  #23
                  Stefan Hadjov написа:
                  BO написа:
                  Обаче има един проблем в това изпълнение. Реалното налягане няма как да се отрази от системата и каквото и да сложиш като електронни елементи ще промениш сигнала, ама реално няма да знаеш точно с колко си го намалил. От тук идва опасността да се счупи нещо, както беше обяснил колегата по-горе.
                  Има начин да се държи под контрол промените в сигнала за налягането в рейката за да се знае наистина какво се получава,а не да се играе на сляпо.Бях загатнал в един от постовете ми по горе как се прави и това става така:1.С един мултицет следи с колко променя сигнала на датчика за налягането на рейката с поставяне на дадено съпротивление в серия ня сигнала му.2.С един автотестер,който винаги има функция DUTY CYCLE /%/,отчита с колко се променя сигнала от регулатора за налягането в помпата в % със и без съпротивление.Процентната промяна на този сигнал е равна на процентната промяна на налягането в рейката.Ако няма такъв автотестер,може да го замени с осцилоскоп.Само че при него ще отчита честота,а не %.Ако няма осцилоскоп може да ползва обикновен оборотомер и ще отчете някаква стойност.Оборотомера фактически мери честота.По този начин ще може да държи непрекъсната обратна връзка за резултатите от промените за да се знае наистина какво се прави.Аз смятам че нарастване на налягането би могло да се експериментита в рамките на 5-10%.Би трябвало да се почувства съответна разлика в работата на двигателя към по добро.Всяко нещо има предимства и недостатъци.Предимството на резистортунинга е че лесно се правят промени и не се изисква квалификация каквато би трябвало да е на лице при ремапа.Друго предимство е че много лесно с едно ЦК-ключе се минава незабавно към фабричното състояние.За хора които обичат да се човъркат и правят подобрения по колата си-това е една възможност лесно реализуема.Очевидно колегата Чавето е един от тях.
                  Не е така, защото дъти цикъла на регулатора не е линеен и това ще те обърка.
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    #24
                    @BOНе съм изследвал дъти цикъла на регулатора,но е логично да е линеен.Но даже и да допуснеме че не е,като се държи под око промяната му,се разбира как се влияе тя от сигнала на датчика за налягането.А по този начин ще се разбере и колко е нелинейноста.

                    Коментар


                      #25
                      chaveto написа:
                      Ако зная всеки един миливолт на какво налягане отговаря е много лесно. Просто меря напрежението веднага след датчика на рейката-преди резистора, там напрежението е не променено и само трябва да се обърне от волтове в налягане.1v-300bar1.050v-350bar това е примерно
                      Като подадеш контакт без да палиш,датчика отчита около 0,5 В което е налягането от подкачващата помпа.На празен ход отчита около 1,2-1,3 В,което е 300-350 бара.А сега сметни колко мВ на бар се получава.И след това което ще получиш,сметни колко В ще имаш при 1300-1400 бара.Максималното напрежение може да бъде най много 5 В.

                      Коментар


                        #26
                        Ако е от 0 до 5в и налягането е до 1350 излиза, приблизително 3,7мв = 1 бар300 х 3,7 = 1,1в350 х 3,7 = 1,3вАко сметката ми е вярна на ниските обороти преди резистора трябва да е 1.3в а след него 1.1вАко не съм сметнал правилно ме поправете.

                        Коментар


                          #27
                          chaveto написа:
                          Ако е от 0 до 5в и налягането е до 1350 излиза, приблизително 3,7мв = 1 бар300 х 3,7 = 1,1в350 х 3,7 = 1,3вАко сметката ми е вярна на ниските обороти преди резистора трябва да е 1.3в а след него 1.1вАко не съм сметнал правилно ме поправете.
                          Има доста неща, на които не може да повлияеш само с резистора, ама карай щом си ентусиаст и имаш мерак да пробваш по този начин, и ми е интересно дали няма да направиш някакво леко мазало, ще ти дам малко информация, която искаш п.п-10.5 волта на отговарят на никакво налягане а това се поддържа от контролера, за да минава чека на сензора.п.п.-2.Много ще ми е интересно ако гониш напрежения над 4.5 волта. Тогава контролера със сигурно ще те резне
                          Прикачени файлове
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            #28
                            Аз доколкото съм разбрал,той не гони високи напрежения на датчика за налягането,а точно обратното.Със съпротивление иска да ги намали,така че да излъже контролера че налягането е по ниско и той да подаде сигнал до регулатора на нагнетяващата помпа за повишаването му до стойност отговаряща на показанието на датчика за налягането но отчетено след съпротивлението,което няма как да е по високо.По високо напрежение може да получи само преди съпротивлението,но то не се отчита от контролера.Реално той ще се движи във обхвата от напрежение на датчика както е фабрично,но понеже няма да отговаря на реалния моментен режим на двигателя,контролера ще се опита да го вкара в режим отговарящ на показанието на датчика след съпротивлението.

                            Коментар


                              #29
                              Stefan Hadjov написа:
                              Аз доколкото съм разбрал,той не гони високи напрежения на датчика за налягането,а точно обратното.Със съпротивление иска да ги намали,така че да излъже контролера че налягането е по ниско и той да подаде сигнал до регулатора на нагнетяващата помпа за повишаването му до стойност отговаряща на показанието на датчика за налягането но отчетено след съпротивлението,което няма как да е по високо.По високо напрежение може да получи само преди съпротивлението,но то не се отчита от контролера.Реално той ще се движи във обхвата от напрежение на датчика както е фабрично,но понеже няма да отговаря на реалния моментен режим на двигателя,контролера ще се опита да го вкара в режим отговарящ на показанието на датчика след съпротивлението.
                              Реално ще му смъкне да речем от порядъка на 0.2 волта в показание, регулатора ще си го докара пак до необходимите граници и така. Аз искам да кажа, че ще е интересно да стигне поне до 4.5 волта напрежение преди пасивния елемент, реалното отчетено от сензора.Но се пропуска един много важен момент.Контролера освен волтаж следи и по ток какво се случва.За това казвам, че би било много интересно да се види реално какво ще стане с намисленото изпълнение в този случай. :D п.п. Този сензор максималното физическо налягане, което може да издържи механично е 1800 бара.Ако видиш следи от нафта по него да знаеш какво си сътворил макар, че стигнеш ли до там със сигурност ще видиш и други следи от намесата
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Коментар


                                #30
                                Е, не вярвам да може да достигне 1800 бара.А и не му трябват толкова.Ако достигне 1450-1500 бара ще е предостатъчно.Което отговаря на около 4,5 В след съпротивлението.И това разбира се при пълно натоварване.Надолу ще бъде по малко,но фактически във всеки режим повече от фабричното.Ще се подобри малко пълненето,ще му нарасне малко момента в целия диапазон от обороти.Абе не е това ремап,но ще подобри с нещо респонса от двигателя. Между другото до сега не съм срещал данни в които да се твърди че контролера освен по напрежение следи и по ток промените в датчика на налягането.

                                Коментар

                                Working...
                                X