Здравейте,имам следният проблем и се надявам на компетентно мнение Притежавам Фиат Пунто 1.9 diesel.Когато не карам колата няколко часа(обикновено се случва сутрин)немога да изключа от скорост(сигурна сьм,че натискам сьединителя напьлно).След като вчера сутринта се опитвах в продьлжение на 15 минути да изключа от скорост,за да мога да запаля колата рещих да се посьветвам с ’майстор’.Отидох,но колата не направи вьпросният проблем.Оставих я в сервиза една нощ - нищо.Тьй като нямаха готово обяснение решиха да ми сменят,забележете,спирачната течност,защото била в неподходящ цвят......и така сутринта отново се затрудних при изключването от скорост...Благодаря ви предварително
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
проблем сьс скоростната кутия
Collapse
X
-
Съединителя няма нищо общо с изключването от скорост когато автомобила не се движи. Щом не си запалил трябва да можеш да изключиш от скорост дори и без да натискаш съединителя. Ако колата е под наклон по трудно ще изключиш, но не и невъзможно. Ако е на равно и не иска да се изключи, просто я разклати напред назад и през това време дръпни лоста за да изключиш. Като цяло според мен проблема въобще не е в съединителя. Търси проблема от скоростният лост до скоростите и може би вътре в тях.
Коментар
-
Днес,когато проблема отново беше налице,реших да запаля,както ме посьветвахте на пьрва сьс натиснат сьединител.В последствие без проблем изключих от скорост.Мисле,че проблема е наистина в скоростния лост както писахте по-горе,понеже при запалването колата се разтриса малко или много и вероятно там някакви щивчета се наместват.Благодаря ви за помощта
Коментар
-
и аз имам същия проблем с моята брава.. когато е леко под налколн е почти невъзможно изсключването от скорост при загасен двигател... следователно съединител, палене и всичко си е ОК... не е голяма болка... даже хич... Puntana изобщо не се притеснявай... пали си на съединител и бздруго е по добре за двигателя .. Поздрави!Fiat Brava TD100
Коментар
-
И все пак не е излишно да ти проверят Скоростната кутия за аксиална хлабина по вала на 5-та скорост.Получава се когато с годините се разхлаби/развие/ от вибрациите притягащата странична гайка която се намира под страничния капак на кутията.Тогава се разбъркват скоростите, трудно се включват и изключват някои от тях.Достъпа е чрез демонтаж на предното ляво колело.Поздрави.BRAVA TD100 ELX `98
Коментар
-
Когато трансмисията е под напрежение, предизвикано от спиране дори и на малък наклон, то трудно се изключва от скорост без натиснат съединител, който по този начин освобождава това напрежение. Това също, ако се спре и на равен терен и след като дръпнете ръчната, то после автомобила да е под напрежение. Понякога се случва и /особено ако е сменян "феродов" диск/ да залепнат повърхностите на феродовия диск с притескателния и да се затрудни изключването от скорост след престой. Затова и при палене с натиснат педал на съединителя, притриса докато отлепи феродото напълно. Това обаче са само възможни предположения и е трудно да се диагностицира без оглед. Може и колегата да е прав за хлабина във вала. Гледам че сте от Варна, та ако слизате в града, можете да се обадите да я погледна. Нищо няма да струва, както и евентуален съвет.Колкото до спирачната течност, дали са сменили тая на спирачките, или съединителят не е с жило, а с помпа и са сменили течноста на помпата на съединителя? Просто сега не се сещам по памет, как е при Пунто-то.Fiat Marea TD100
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар