Колеги днес свалих съединителя от една мареа. Съединителя е комплект Валео- маховик,феродов и притискателен диск.На маховика си пише Валео и има луфт от 2-3мм преди да почне да натяга в пружините. На притискателя пише Made by Valeo в БГ не е правено нищо по съединителя и така си е дошла от вън колата. Феродото има живот, но при евентуална смяна няма да го ползвам.Като цяло ме интересува дали този маховик може да стане за Либра 2.4Jtd 140к.с. Защото в скоро време ще се налага смяна на съединител и ако ми е повече износен маховика да го подменя с този.Също така свалих и маслената помпа, помпата не съм я чувал да трака от страна на верига и каквото и да било преди да мине през таван мареата. Но след като я свалих и започнах да я оглеждам установих някой неща. При помпата има балансираш вал който е на лагер/и и се върти от помпата.Възможно ли е при мен да е заминал само лагера на вала и от това да шуми, защото до колкото знам веригата трака а при мен е шум и този шум идва веднага след студено палене а не на топъл мотор. Досега някой имал ли е случай да знае за скапан лагер на въпросният вал и този вал на един лагер ли е или на няколко. Този вал дали се износва за да сваля и него ако има вероятност моят да е износен.Как мога да разбера дали веригата на маслената помпа е разтегната
Утре ако ми остане време ще снимам маховика и помпата за да им коментираме живота.

Коментар