Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Stilo 1.9 JTD - притропване при студен мотор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Ще ги нося и четирите на проверка, едната със сигурност е за ремонт, ще видим и другите. Към края на седмицата се надявам да са на колата и тогава ще пиша. Дюзите не са със същият номер, но са от Евро 2 мотор, комън рейл, система на Бош и мисля че по нищо не се различават в "съдържанието" си с тези на Фиат.За мен е същото като с дебитомерите - за различните двигатели са с различен номер заради обема, турбината и т.н., но в начина на работа и в електрониката са еднакви.
    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

    Коментар


      #32
      ilko-gd написа:
      Ще ги нося и четирите на проверка, едната със сигурност е за ремонт, ще видим и другите. Към края на седмицата се надявам да са на колата и тогава ще пиша. Дюзите не са със същият номер, но са от Евро 2 мотор, комън рейл, система на Бош и мисля че по нищо не се различават в "съдържанието" си с тези на Фиат.За мен е същото като с дебитомерите - за различните двигатели са с различен номер заради обема, турбината и т.н., но в начина на работа и в електрониката са еднакви.
      Ами не си прав, тъй като джипка Исузу 2000 година също е комън рейл, обаче дюзите му са доста различни, например с това, че през тях минава двигателно масло.

      Коментар


        #33
        @ilko-gd - на тези дюзи няма какво да им се настройва, ако има износен елемент, се подменя(ако позволява), но няма какво да се настройва.В смисъл не е като старите дюзи, да се регулира чрез подлагане на шайби.Имам видео с подробно описание за CR дюза, само не знам на кой комп е, ако го намеря ще го кача.0445110119В последния ЕСИ незаменяемите части са се увеличили малко:
        Прикачени файлове
        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

        Коментар


          #34
          Понеже някои хора не искат да паднат по гръб ще ги попитам защо има толкова много неща в една дюза, неща които могат да се променят като размер.Настройката на една дюза не е само в шайбите. От хода на клапанното бутало също се регулира................ЕДИТ: понеже сега разгледах ПДФ-а на колегата и пак се чудя как твърди, че нищо не се настройва а във въпросният документ хората показват друго Пак стигаме до това което ви казвах едно време, за всичките шайби и неща които с размера си променят нещо

          Коментар


            #35
            ilko-gd написа:
            Също така и на тези дюзи се прави настройка чрез шайбите при съчменият клапан. Четири дюзи, на които обратното гориво е 7 мл, но едната със сигурност е проблемна. Към краят на седмицата ще дам още подробности какво й е било точно.
            Kолега,аз не знам да има настройки на съчмения клапан.Той или отваря,или не отваря,а какво количество нафта ще премине след отваряне зависи от калибровани отвори,които не подлежът на регулиране.Настройки има долу при самия разпръсквач,което се извършва с подложни пулове.Тази настройка определя при какво налягане на горивото ще се отвори разпръсквача и при какво ще се затвори.

            Коментар


              #36
              При подаване на електромагнитен импулс към дюзата, сачмата се премества нагоре, налягането в управляващата камера пада при което се осъществява впръскването на горивото през разпръсквача.При неправомерно малък ход на разтоварващия клапан и малка продължителност на управляващия пилотната порция импулс е възможно въобще да не се осъществи впръскване на гориво. В обратния случай - при неправилно голям ход на клапана, дори при кратък управляващ импулс, разтоварването в управляващата камера се осъществява рязко, без проявление на дроселиращ ефект, в резултат на което се увеличава впръснатото гориво.Големината на хода на разтоварващия клапан се наглася с помощта на променлива дебелина на регулираща подложка.При установен ход на разтоварващия клапан, натягът на пружината оказва влияние върху бързината на неговото разтоварващо действие. При по-голяма натегнатост се намаляват количествата на основното и излишното гориво - от тук и това което казах че обратното гориво не е единствен критерии за изправността на дюзата.Промяната на натегнатостта на пружината се извършва чрез вариране с дебелините на подложната шайба.Това ми беше обяснено, утре трябва да видя какво ще правя с дюзите.
              Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
              Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

              Коментар


                #37
                ilko-gd написа:
                При подаване на електромагнитен импулс към дюзата, сачмата се премества нагоре, налягането в управляващата камера пада при което се осъществява впръскването на горивото през разпръсквача.При неправомерно малък ход на разтоварващия клапан и малка продължителност на управляващия пилотната порция импулс е възможно въобще да не се осъществи впръскване на гориво. В обратния случай - при неправилно голям ход на клапана, дори при кратък управляващ импулс, разтоварването в управляващата камера се осъществява рязко, без проявление на дроселиращ ефект, в резултат на което се увеличава впръснатото гориво.Големината на хода на разтоварващия клапан се наглася с помощта на променлива дебелина на регулираща подложка.При установен ход на разтоварващия клапан, натягът на пружината оказва влияние върху бързината на неговото разтоварващо действие. При по-голяма натегнатост се намаляват количествата на основното и излишното гориво - от тук и това което казах че обратното гориво не е единствен критерии за изправността на дюзата.Промяната на натегнатостта на пружината се извършва чрез вариране с дебелините на подложната шайба.Това ми беше обяснено, утре трябва да видя какво ще правя с дюзите.
                Всичко това което обяснаваш,е установено и уточнено фабрично и няма никакви експлоатациони условия които биха го променили,за да се налага отново да се правят такива регулировки и уточнявания.Фабрично поставените регулир.шайби няма как да променят дебелината си за да се налага подмяна с други.Това са ти обяснили за да могат да оправдаят парите които ще ти вземат.Има регулировка само при смяна на разпръсквачи за да се уточни налягане на отваряне и затваряне,защото разпръсквачите не са непрекъснато отворени за да се управляват единствено и само от съчмения клапан.

                Коментар


                  #38
                  Пропуснал съм да отбележа и нещо друго - чаткането изчезва (повечето пъти) при влажно време! Възможно ли е, ако е дюза да се влияе от влажността на въздуха?..

                  Коментар


                    #39
                    Дюзите са вече на колата, както бях писал едната беше проблемна, но с обратно гориво от 6-7мл, така че обратната нафта не е единствен критерий.На съчменият клапан пружината си променя свойствата, за това при необходимост се подменят шайбите.Другият проблем беше че на 3-ти цилиндър някой макароно беше сложил две дифтунги вместо една. Смених ги и четирите с нови.Резултата е може би малко по-твърда работа на мотора или поне на мен така ми звучи и мисля че при тръгване е по-динамичен от преди.Дюзите ги провериха и на едната е сменен разпръсквача в Гърция, като цената е доста по-ниска от тази в България.
                    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                    Коментар

                    Working...
                    X