Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Може ли колата да харчи по-малко от заводските данни?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    ogi28b написа:
    Можеш да видиш сам, като видиш данните ми в spritmonitor.de , там имам описани всички зареждания по дати и километри. Какво общо има въпросът с цитата?!
    За да сме нясно за силата на статистиката, нищо повече!
    Fiat Marea JTD 105 09.2000г

    Коментар


      Stefan Hadjov написа:
      BO написа:
      Stefan Hadjov написа:
      gantcho написа:
      cheruna написа:
      Гледам, че разни лимузини с 2.4JTD мотори, а да не говоря за Брава, Стило, харчат сравнимо с моето Пунто 1.9JTD. Като то си харчи около заводските данни, малко повече или малко по-малко в зависимост от ситуацията. И аз съм си доволен.Очевидно за съвременните дизелови мотори най-добре е да се вземе по-голяма кола. Хем подобен разход (като на по-малка кола), хем луксът на голямата кола!
      Виж, няма да си кривя душата - 6-та предавка е много важна!
      6-та предавка не е чак толкова важна.Тя е overdrive предавка и се ползва при специални случаи,и трябва познания и усет за това.В градски условия е неизползваема.Използва се предимно по магистрала и то в подходящи случаи-хоризонтален учасък, с лек наклон надолу,или попътен вятър.Тогава ефекта е най голям.В други случаи неподходящо подбрана може резултатите да са с обратен знак.Нарича се още щадяща преддавка.При нормални пътни условия максималната скорост на колата е невъзможно да се постигне на 6-та предавка-много се явява натоварен двигателя.
      6-та предавка в случая не е овърдрайв, а си е "стандартна" и се използва много рационално, както ти си използваш твоята 5-та примерно
      Преди да започнем спора,дай техническо определение на "СТАНДАРТНА" предавка.Ще се изкажа по точно:каква трябва да е най-високата предавка за да се нарече стандартна.
      Между другото и аз имах този въпрос към теб относно термина "overdrive", но тъй като ти попита пръв аз ще си кажа.Накратко технически погледнато "overdrive" означава, че крайно предавателно отношение трябва да бъде под 1.Под термина "стандартна" (както и за това съм го сложил в кавички, защото няма нестандартна естествено) имам предвид, че не е овърдрайв, а си е като 5-та, 4-та да речем. Просто предавателното отношение намалява с нарастването на предавката.
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Коментар


        BO написа:
        Stefan Hadjov написа:
        BO написа:
        6-та предавка в случая не е овърдрайв, а си е "стандартна" и се използва много рационално, както ти си използваш твоята 5-та примерно
        Преди да започнем спора,дай техническо определение на "СТАНДАРТНА" предавка.Ще се изкажа по точно:каква трябва да е най-високата предавка за да се нарече стандартна.
        Между другото и аз имах този въпрос към теб относно термина "overdrive", но тъй като ти попита пръв аз ще си кажа.Накратко технически погледнато "overdrive" означава, че крайно предавателно отношение трябва да бъде под 1.Под термина "стандартна" (както и за това съм го сложил в кавички, защото няма нестандартна естествено) имам предвид, че не е овърдрайв, а си е като 5-та, 4-та да речем. Просто предавателното отношение намалява с нарастването на предавката.
        E ,точно тука е голямата грешка която допускаш в разсъжденията си и за това изпадаш в заблуда.Ще ти обясня точно къде грешиш: Първо няма стандарти никакви за предавки и не се ползва термин стандартна или нестандартна.Второ, никъде от средата на миналия век няма да срещнеш най-високата предавка в преводната кутия да е 1 или както някои я наричат директна.В съвремените коли тя е около 1 и по често по малко от еденица.Редно е да се говори в такива случай за обшо преводно отношение на прев.кутия с главното предаване,което е произведение от двете.На съвремените коли се движи мвжду 3 и 4,5,като по малкото е при дизеловите коли по обясними причини.Oбикновено на съвремените преводни кутии е около 0,9,на главнотио предаване около 4-5 и като ги умножиш,получаваш общото което е важното и то реално се ползва.НОРМАЛНО общото предавателното число на една кола така се подбира на най-високата предавка че да може да се вдига максималната скорост,която може да вдигне при нормални пътни условия/хоризонтален участък,без попътен или насрещен вятър,без наклони нагоре или надолу/.Тогава може да се каже че е нормално разчетена преводната кутия.Сега ще ти отговоря кога една предавка е overdrive ili relievedrive.Както знаеш буквалния превод на овердрайв е натоварена или надтовар.При този случай когато една кола е с такава предавка максималната скорост се вдига винаги на една или две предавки по ниско от най-високата.В случая може на 5-та или на 4-та,зависи от разчетите.В този случай най високата се ползва само при намален товар-наклон или попътен вятър-двигателя работи при ниски обороти,нисък товар=малък разход.Немците тази предавка я наричат щадяща.Във втория случай имаме разтоварена предавка и тя обикновено се ползва за коли предназначени за по-висока проходимост,и по-голями товари.Може и 5-та предавка да е овердрайв,както е случая с една от колите ми,в ръководството и пише че макс скорост се получава на 4-та.Обикновено комбитата са с предавка relievedrive-леко разтоварена,защото са предназначени за по голям товар и имат по-голямо собствено тегло от хечбека.Надявам се да съм бил ясен в обясненията.

        Коментар


          Stefan Hadjov написа:
          6-та предавка не е чак толкова важна.
          Stefan Hadjov написа:
          В този случай най високата се ползва само при намален товар-наклон или попътен вятър-двигателя работи при ниски обороти,нисък товар=малък разход.
          Гледам след дългия и безсмислен спор, който си предизвикал с горното си изказване, най-после си казал точно това, което отрече в началото и което бях казал и аз.Хаджов, споровете, които предизвикваш, не са градивни и най-често целят да покажат на всички какъв експерт си. Не е нужно. Ако помагаш от сърце хората и сами ще го оценят...
          She was only a whisky maker but he loved her still.

          Коментар


            gantcho написа:
            Stefan Hadjov написа:
            6-та предавка не е чак толкова важна.
            Stefan Hadjov написа:
            В този случай най високата се ползва само при намален товар-наклон или попътен вятър-двигателя работи при ниски обороти,нисък товар=малък разход.
            Гледам след дългия и безсмислен спор, който си предизвикал с горното си изказване, най-после си казал точно това, което отрече в началото и което бях казал и аз.Хаджов, споровете, които предизвикваш, не са градивни и най-често целят да покажат на всички какъв експерт си. Не е нужно. Ако помагаш от сърце хората и сами ще го оценят...
            Споровете не са градивни за хора които стоят далеч от тези неща и си мислят че ги разбират.Съветвам те да си запазиш знанията за други отрасли и не се набуттваш там където не ти е мястото.А ти наистина има за какво да се изказваш в теми за които има какво да кажеш.Ако не си разбрал, че и в предишните и последния пост съм казал едно и също,значи въобще си много далеч от това което се опитваш да четеш.

            Коментар


              Стефане, спри се, че става страшно.Имаш странната склонност да се вкарваш в безмислени спорове.6та предавка е достатъчно смислена, а ти ако искаш, като си купиш кола с 6скоростна кутия, никога не я ползвай.
              like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

              Коментар


                Lane Staley написа:
                Стефане, спри се, че става страшно.Имаш странната склонност да се вкарваш в безмислени спорове.6та предавка е достатъчно смислена, а ти ако искаш, като си купиш кола с 6скоростна кутия, никога не я ползвай.
                Разбира се че е смислена,щом фирмите я правят.Аз имам кола с 5-та скорост с качества на 6-та.Само ,че трябва да знаеш как да я ползваш,а не да я включваш на 50 клм/час защото тогава става безсмислена.Но за тебе е важна бройката,явно.

                Коментар


                  Stefan Hadjov написа:
                  BO написа:
                  Stefan Hadjov написа:
                  BO написа:
                  6-та предавка в случая не е овърдрайв, а си е "стандартна" и се използва много рационално, както ти си използваш твоята 5-та примерно
                  Преди да започнем спора,дай техническо определение на "СТАНДАРТНА" предавка.Ще се изкажа по точно:каква трябва да е най-високата предавка за да се нарече стандартна.
                  Между другото и аз имах този въпрос към теб относно термина "overdrive", но тъй като ти попита пръв аз ще си кажа.Накратко технически погледнато "overdrive" означава, че крайно предавателно отношение трябва да бъде под 1.Под термина "стандартна" (както и за това съм го сложил в кавички, защото няма нестандартна естествено) имам предвид, че не е овърдрайв, а си е като 5-та, 4-та да речем. Просто предавателното отношение намалява с нарастването на предавката.
                  E ,точно тука е голямата грешка която допускаш в разсъжденията си и за това изпадаш в заблуда.Ще ти обясня точно къде грешиш: Първо няма стандарти никакви за предавки и не се ползва термин стандартна или нестандартна.Второ, никъде от средата на миналия век няма да срещнеш най-високата предавка в преводната кутия да е 1 или както някои я наричат директна.В съвремените коли тя е около 1 и по често по малко от еденица.Редно е да се говори в такива случай за обшо преводно отношение на прев.кутия с главното предаване,което е произведение от двете.На съвремените коли се движи мвжду 3 и 4,5,като по малкото е при дизеловите коли по обясними причини.Oбикновено на съвремените преводни кутии е около 0,9,на главнотио предаване около 4-5 и като ги умножиш,получаваш общото което е важното и то реално се ползва.НОРМАЛНО общото предавателното число на една кола така се подбира на най-високата предавка че да може да се вдига максималната скорост,която може да вдигне при нормални пътни условия/хоризонтален участък,без попътен или насрещен вятър,без наклони нагоре или надолу/.Тогава може да се каже че е нормално разчетена преводната кутия.Сега ще ти отговоря кога една предавка е overdrive ili relievedrive.Както знаеш буквалния превод на овердрайв е натоварена или надтовар.При този случай когато една кола е с такава предавка максималната скорост се вдига винаги на една или две предавки по ниско от най-високата.В случая може на 5-та или на 4-та,зависи от разчетите.В този случай най високата се ползва само при намален товар-наклон или попътен вятър-двигателя работи при ниски обороти,нисък товар=малък разход.Немците тази предавка я наричат щадяща.Във втория случай имаме разтоварена предавка и тя обикновено се ползва за коли предназначени за по-висока проходимост,и по-голями товари.Може и 5-та предавка да е овердрайв,както е случая с една от колите ми,в ръководството и пише че макс скорост се получава на 4-та.Обикновено комбитата са с предавка relievedrive-леко разтоварена,защото са предназначени за по голям товар и имат по-голямо собствено тегло от хечбека.Надявам се да съм бил ясен в обясненията.
                  И за да довършим спора аз пак ще кажа две неща.1. Овърдрайв от технически погледната точка е точно общо предавателно отношение под 1-ца. Термина както спомена се използва и тогава, когато предавателното отношение е под реално постижимото за автомобила. Тогава също се споменава термина овърдрайв, но от техническа гледна точка овърдрайв е точно този момент, когато входящия вал на скоростната кутия се движи с по-малки обороти от изходящия. Доста скоростни кутии съм проектирал през образованието си и в учебниците това се споменава за термина.Също така доста от съвременните автомобили с автоматична скоростна кутия все още си имат опция за овърдрайв, и когато си поддържаш постоянно темпо по магистралата доста често превключват на "директно свързване" със съотношение 1:1.2. И пак от първите цитати от където тръгнаха нещата:
                  6-та предавка не е чак толкова важна.Тя е overdrive предавка и се ползва при специални случаи...
                  - на колегата скоростната кутия не е с овърдрайв, нито според твоя термин, нито според моя.Поздрави.
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    Stefan Hadjov написа:
                    Споровете не са градивни за хора които стоят далеч от тези неща и си мислят че ги разбират.
                    Достатъчно добре знам какво ми дава 6 предавка със или без "експертното" ти балтавене. Дава ми точно това, което в началото каза, че не ми дава, а после сам го написа след като си забравил откъде тръгна спора - икономия ми дава. Защото по-мощната и по-тежка Алфа 166 върви повече и гори по-малко от Мареата със същия мотор и 5-степенна предавка. 5-та предавка на Мареата е с предавателно число 0.707, а на Алфата 6-та предавка е 0.610. И това ми върши чудесна работа за поддържане на скорост от 100-110 км/ч. При по-ниски обороти и с по-нисък разход. Пък ти си имай кола с 5-та предавка като моята 6-та
                    Stefan Hadjov написа:
                    Съветвам те да си запазиш знанията за други отрасли и не се набуттваш там където не ти е мястото.
                    Благодаря за бащинския съвет.
                    Stefan Hadjov написа:
                    Ако не си разбрал, че и в предишните и последния пост съм казал едно и също,значи въобще си много далеч от това което се опитваш да четеш.
                    Ако извъртиш нещата още малко може да излезе, че според мен 6-та предавка е излишна, а пък ти винаги си твърдял, че е важна и дава икономия. А що се отнася до четенето, нека не влазаме в спор кой чете и пише по-добре.
                    She was only a whisky maker but he loved her still.

                    Коментар


                      gantcho написа:
                      Stefan Hadjov написа:
                      Споровете не са градивни за хора които стоят далеч от тези неща и си мислят че ги разбират.
                      Достатъчно добре знам какво ми дава 6 предавка със или без "експертното" ти балтавене. Дава ми точно това, което в началото каза, че не ми дава, а после сам го написа след като си забравил откъде тръгна спора - икономия ми дава. Защото по-мощната и по-тежка Алфа 166 върви повече и гори по-малко от Мареата със същия мотор и 5-степенна предавка. 5-та предавка на Мареата е с предавателно число 0.707, а на Алфата 6-та предавка е 0.610. И това ми върши чудесна работа за поддържане на скорост от 100-110 км/ч. При по-ниски обороти и с по-нисък разход. Пък ти си имай кола с 5-та предавка като моята 6-та
                      Stefan Hadjov написа:
                      Съветвам те да си запазиш знанията за други отрасли и не се набуттваш там където не ти е мястото.
                      Благодаря за бащинския съвет.
                      Stefan Hadjov написа:
                      Ако не си разбрал, че и в предишните и последния пост съм казал едно и също,значи въобще си много далеч от това което се опитваш да четеш.
                      Ако извъртиш нещата още малко може да излезе, че според мен 6-та предавка е излишна, а пък ти винаги си твърдял, че е важна и дава икономия. А що се отнася до четенето, нека не влазаме в спор кой чете и пише по-добре.
                      На теб е излишно да ти се обяснява.Още по малко да се спори.Не ми чети постовете.Не ги разбираш.

                      Коментар


                        BO написа:
                        И за да довършим спора аз пак ще кажа две неща.1. Овърдрайв от технически погледната точка е точно общо предавателно отношение под 1-ца. Термина както спомена се използва и тогава, когато предавателното отношение е под реално постижимото за автомобила. Тогава също се споменава термина овърдрайв, но от техническа гледна точка овърдрайв е точно този момент, когато входящия вал на скоростната кутия се движи с по-малки обороти от изходящия. Доста скоростни кутии съм проектирал през образованието си и в учебниците това се споменава за термина.Също така доста от съвременните автомобили с автоматична скоростна кутия все още си имат опция за овърдрайв, и когато си поддържаш постоянно темпо по магистралата доста често превключват на "директно свързване" със съотношение 1:1.2. И пак от първите цитати от където тръгнаха нещата:
                        6-та предавка не е чак толкова важна.Тя е overdrive предавка и се ползва при специални случаи...
                        - на колегата скоростната кутия не е с овърдрайв, нито според твоя термин, нито според моя.Поздрави.
                        И ти ли не разбра какво съм написъл.Няма общо преводно отношение при колите под 1-ца.Просто няма такова.Ти не знаеш ли преводните числа на твоята кутия комплект с главното предаване.Отвори си книжката и направи справвка ,на 5-та предавка са над 3,5,na 6-та 3-3,5.За каква еденица говориш.Съотношение 1:1 няма никъде в скоростните кутии,разглеждани комплект с главното предаване.Ако имаше,това значи че колелата на колата трябва да се въртът с оборотите на двигателя което е абсурдно.Щом на последната предавка не може да си вдигнеш максималната скорост която може да вдигне колата,значи че предавката е overdrive.Oтвори книжката на Алфата 166 и виж на коя скорост е дадена възможноста максималнаъта скорост на колата да се реализира.Не разбира се на 6-та.А защо не на 6-та,отговори си ти.Няма автоматик няма механика 1:1 предавка между двигател и колела няма никъде.

                        Коментар


                          Спорем мен колегата @ВО искаше да каже 1:1 на входа и на изхода на скоростната кутия. Колегата Хаджов добре си го обясни за 6-тата предавка, но според мен спора тръгна от там, че не се знаеше за какъв точно автомобил става на въпрос.Дайте първо да изясним какъв е автомобила с 6-тата предавка и тогава да се продължи дали ще е по икономичен. При двата случая ще е по икономичен, но при единят не трябва да е натоварен двигателя.

                          Коментар


                            Stefan Hadjov написа:
                            И ти ли не разбра какво съм написъл.Няма общо преводно отношение при колите под 1-ца.Просто няма такова.Ти не знаеш ли преводните числа на твоята кутия комплект с главното предаване.Отвори си книжката и направи справвка ,на 5-та предавка са над 3,5,na 6-та 3-3,5.За каква еденица говориш.Съотношение 1:1 няма никъде в скоростните кутии,разглеждани комплект с главното предаване.Ако имаше,това значи че колелата на колата трябва да се въртът с оборотите на двигателя което е абсурдно.Щом на последната предавка не може да си вдигнеш максималната скорост която може да вдигне колата,значи че предавката е overdrive.Oтвори книжката на Алфата 166 и виж на коя скорост е дадена възможноста максималнаъта скорост на колата да се реализира.Не разбира се на 6-та.А защо не на 6-та,отговори си ти.Няма автоматик няма механика 1:1 предавка между двигател и колела няма никъде.
                            Напротив. Много добре те разбрах. Моята скоростна кутия на 5-та заедно с главното предаване (общо) е точно 2.374.На Алфата на 6-та предавка й дават максималната скорост.Отговорих си.
                            A20DTH ЖТД ама не баш
                            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                            Коментар


                              chaveto написа:
                              Спорем мен колегата @ВО искаше да каже 1:1 на входа и на изхода на скоростната кутия. Колегата Хаджов добре си го обясни за 6-тата предавка, но според мен спора тръгна от там, че не се знаеше за какъв точно автомобил става на въпрос.Дайте първо да изясним какъв е автомобила с 6-тата предавка и тогава да се продължи дали ще е по икономичен. При двата случая ще е по икономичен, но при единят не трябва да е натоварен двигателя.
                              Скоростната кутия се състои от предавки и главна предавка и е един възел във общ блок.Не се интерисуваме какво е преводното отношеное на една двойка зъбни колела,а на цялата преводна кутия.Казано по просто като се върти опашката на входа на преводната кутия при съединителя,какво излиза като преводно отношение на полуоските.Това е в крайна сметка важното за всяка една кола.Знае се за каква кола става въпрос,но по принцип 6-та скорост винаги се прави като щадяща-overdrive.Аз не познавам обратен случай.Наистина ще бъде по-икономичен с малък товар-по нанадолнище с попътен вятър е бомба.Двигателя мърка и мирише горивото.Но не и с 50 клм/час както се твърдеше в един от началните постове.На 6-та скорост с 50 клм не става.

                              Коментар


                                BO написа:
                                Stefan Hadjov написа:
                                И ти ли не разбра какво съм написъл.Няма общо преводно отношение при колите под 1-ца.Просто няма такова.Ти не знаеш ли преводните числа на твоята кутия комплект с главното предаване.Отвори си книжката и направи справвка ,на 5-та предавка са над 3,5,na 6-та 3-3,5.За каква еденица говориш.Съотношение 1:1 няма никъде в скоростните кутии,разглеждани комплект с главното предаване.Ако имаше,това значи че колелата на колата трябва да се въртът с оборотите на двигателя което е абсурдно.Щом на последната предавка не може да си вдигнеш максималната скорост която може да вдигне колата,значи че предавката е overdrive.Oтвори книжката на Алфата 166 и виж на коя скорост е дадена възможноста максималнаъта скорост на колата да се реализира.Не разбира се на 6-та.А защо не на 6-та,отговори си ти.Няма автоматик няма механика 1:1 предавка между двигател и колела няма никъде.
                                Напротив. Много добре те разбрах. Моята скоростна кутия на 5-та заедно с главното предаване (общо) е точно 2.374.На Алфата на 6-та предавка й дават максималната скорост.Отговорих си.
                                Ами значи няма такъв филм 1:1 преводно отношение както твърдеше.Понеже колата ти е дизел и нискооборотен преводното отношение е малко ОК.Но ако отвориш книжката на Алфата ще видиш че макс.скорост е дадена на 5-та предавка.На 6-та е по ниска макс.скорост защото е много голям товара на тази предавка.Но като я включи от Яворов към Орлов мост по нанадолнищети,наистина ще харчи малко.За утре ще ми донесът книжкатана на Алфата и ще ти постна на коя скорост колко вдига.

                                Коментар

                                Working...
                                X