Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Може ли колата да харчи по-малко от заводските данни?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Не се впрягай Чаве, тя неговата Мареа по-малко от TDI гори и повече върви
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    Коментар


      #47
      chaveto написа:
      Колега @Reptile тук съм показал снимките какво показва ИЦС-а. Мен лично не ме интересува какво показва а какво и колко наливам, но като цяло разлика в показанията има макс. до литър. И понеже усещам, че те дразни това, че 2.4 харчи по малко от 1.9 Мареа повече няма да пиша. Приеми, че двата автомобила нямат нищо общо.
      Тук няма нищо за дразнене. Кой харчел повече, кой по-малко. Въпросът е принципен. Изкарвате някакви показания, които са буквално смешни, после пишеш, че има разлика максимум до литър? Литър разлика за 50 литра резервоар или за разхода на 100 км?Ами ако прибавим този литър към показанията ти, то нещата си идва на мястото. Мен хич не ми пука дали твоята кола е по-икономична от моята, просто някой да те взема за канарче е малко неприятно.Лека и малко разходна
      like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

      Коментар


        #48
        pr_00f написа:
        Приемам забележката.Следващият път като си коригирам данните с ексела ще бъда по внимателен и няма да допускам толкова много грешки.Иначе сериозно по въпроса - току що говорих с автора на ФЕС и го попитах на какво се дължи този "бъг" и наличието на нула инжектирано гориво при положение че педала на газта е натиснат и дали е свързано с това че по време на връзка към еку-то на двигателя ми дава предупреждение "latency too high".Ами отговора ме изненада, но е логичен.Данните са коректни и подобна ситуация може да се наблюдава при наклон надолу и отнемане на газта. Дори и при положение че педала на газта е натиснат , при много слабо подаване на газ и забавяне на скорост е напълно възможно да имаме разход 0.Яни потвърди че е виждал същото поведение на неговото стило 1.9 .Мисля си че същото може да се наблюдава при нормално ускорение, ако в даден върнем леко педала на газта без да се пуска изцяло и след това го натиснем отново Така че е хубаво да се гледа и общата картинка също ( или поне съседните няколко реда), а не само конкретен ред от таблицата.
        Чудесно - имаме шанс да разгадаем данните, сега остава да се изясним за мерните единици(секунди или МИЛИсекунди), това се оказва най-важното: няма начин над 2мин да се държи педала в такова положение и разхода през цялото време да е 0.Съществуват числа над 1000, да разбирам ли, че това са средни показания за 1000 секунди....това е много време почти 20мин. И щом имаш досъп до човека, който "взема данните" - защо интервалите на отчитане са толкова различни от 2 до 1000 секудни?Или има грешка във вземането на данните или проиграмистите на този компютър са както всички отснали програмисти в Италия т.е ТРАГЕДИЯ.Изказвам това мнение, като програмист и като почти пряк наблюдател, какво са сътворили италианските програмисти в "системата" за издаване на новите лични документи.
        Fiat Marea JTD 105 09.2000г

        Коментар


          #49
          chaveto написа:
          Колега @Reptile тук съм показал снимките какво показва ИЦС-а. Мен лично не ме интересува какво показва а какво и колко наливам, но като цяло разлика в показанията има макс. до литър. И понеже усещам, че те дразни това, че 2.4 харчи по малко от 1.9 Мареа повече няма да пиша. Приеми, че двата автомобила нямат нищо общо.
          Виж, подобни констатации, остави за "детските сбирки пред блока". Интересът ми е съвсем здрав и по никакъв начин не е свързан с автомобила, който притежавам. В момента, една Либра в добро състояние и новото поколение мотор(150к.с), е около 6000лв и мога да си купя 3, още утре, но нямам подобни нужди!А забравих, сигурно искаш да прочетеш как се "прекланям" пред венеца на автомобилостроенето - "Ланча Либра 2.4 жтд" , да това е чудесен автомобил, който превъзхожда "Маре"-та.....сега "двоволен" ли си?!?
          Fiat Marea JTD 105 09.2000г

          Коментар


            #50
            emzo написа:
            Не се впрягай Чаве, тя неговата Мареа по-малко от TDI гори и повече върви
            Естествено :D
            Fiat Marea JTD 105 09.2000г

            Коментар


              #51
              Чудесно - имаме шанс да разгадаем данните, сега остава да се изясним за мерните единици(секунди или МИЛИсекунди), това се оказва най-важното: няма начин над 2мин да се държи педала в такова положение и разхода през цялото време да е 0.Съществуват числа над 1000, да разбирам ли, че това са средни показания за 1000 секунди....това е много време почти 20мин. И щом имаш досъп до човека, който "взема данните" - защо интервалите на отчитане са толкова различни от 2 до 1000 секудни?Или има грешка във вземането на данните или проиграмистите на този компютър са както всички отснали програмисти в Италия т.е ТРАГЕДИЯ.Изказвам това мнение, като програмист и като почти пряк наблюдател, какво са сътворили италианските програмисти в "системата" за издаване на новите лични документи.
              Честно да си кажа съм объркан - няколко пъти споменаваш
              "няма начин над 2мин да се държи педала в такова положение и разхода през цялото време да е 0."
              На кой ред от таблицата започва това нещо и къде свършва?А първата колонка Time sec се генерира автоматично от ФЕС. Тя индикира освен продължителността на записа и съответно в коя секунда от началото на лога се е случило дадено събитие.В случая имаме 1,788,9 секунди което е почти 30 минути ( времето на пътуване от работа до вкъщи)А относно времето на опресняване на данните :1.При един параметър може да си избереш на какъв интервал да се опресняват ( между 200 ( в програмата е заложено и 600 ) и 20 пъти в минута)2При мониторинг на повече от 1 параметър в реално време честотата на опресняване намалява - свързано е със самият протокол за комуникация, скоростта на шината и прочие хардуерни и софтуерни ограничения.Със по-стари версии съм тествал и извадих следната таблица без да претендирам че е актуална и напълно точна1 parameter - 200 per minute2,3 parameters - 120 per minute4 parameters - 80 per minute5,6 parameters - 60 per minute7,8 parameters - 30 per minuteТа понеже в моят случай наблюдавам 8 параметъра едновременно опресняването е ~30 в минута или приблизително на 2 секунди.Ще помоля Яни за повече подробности за ограниченията при опресняването на данните и алгоритъма на слагането на "time stamp", щом темата представлява интерес.Така като гледам интервала не е точно 2 секунди ами малко повече като на всеки 4 или 5 записа се натрупва една десета от секундата.
              Alfa 147 1.9 JTDm '07 Q2 - хем червена, хем пуши черно;Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
              ex. Alfa 155 1.7 '93 ### ex, Alfa 147 1.9 JTDm '03 R.I.P. ###Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001,

              Коментар


                #52
                pr_00f написа:
                .....Със по-стари версии съм тествал и извадих следната таблица без да претендирам че е актуална и напълно точна1 parameter - 200 per minute2,3 parameters - 120 per minute4 parameters - 80 per minute5,6 parameters - 60 per minute7,8 parameters - 30 per minuteТа понеже в моят случай наблюдавам 8 параметъра едновременно опресняването е ~30 в минута или приблизително на 2 секунди.Ще помоля Яни за повече подробности за ограниченията при опресняването на данните и алгоритъма на слагането на "time stamp", щом темата представлява интерес.Така като гледам интервала не е точно 2 секунди ами малко повече като на всеки 4 или 5 записа се натрупва една десета от секундата.
                Ясно, разбрах - нямам нужда от повече пояснения за да разчитам данните. Трябва "time stamp", а не време в секундни, не е коректно. Въпреки това, сега вече е ясно за какво иде реч и без "time stamp" е ОК!Бърза сметка показва, че за 30мин преход си подавал газ за 15-17мин от времето, като си имал 3 престоя(вероятно на светофари) за не повече от общо 3 мин. Илиза, че през поне 10мин си се движил по наклон или на 4-та без газ.....е, при такива ЕКВИЛИБРИСТИКИ и при вече коментираните отклонения на компютъра, приемам напълно представените резултати. Това, което не съм съгалсен, е обявеният постоянен среден разход от 5.6.Ако приема, че колата ти дава 4.5 л/100км при гореописаните условия - с педал на газ НУЛА за 30% от времето(вероятно наклон) и грешка на компютъра от около половин литър, то разхода идва точно колкото трябва да бъде 5.5 - 6 извън града при нормално каране.
                Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                Коментар


                  #53
                  @ReptileЧовек, на теб какво ти е твърдението, че нещо вече се обърках?Нещо от рода, че 2.4 двогател не може да гори твърдо под 5л/100км извънградско ли?Като пример конкретно да те питам.
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    #54
                    @Reptile Колега, не знам как изчисляваш 10 минути без газ по наклон.Току що пребоих 69 реда в който разхода е 0 мг. ( 69*~2 сек) - 2 мин и 20 сек.От общо 881 реда с данни.Основната част по която карам по околовръстното е : Бизнес парка в Младост 4 - разклона за Горубляне ( Ванто трейд) -Минавам над Цариградско и после слизам на Ботвеградско.Наклони там има 2 като ги качвам и слизам и в 2-те посоки.Определено не тълкувате данните коректно. Това че педала на газта е на 0% натиснат не че не се подава газ.Просто съм активирал круиз контрола.И ако имаме педал на газта на 0% а в колоната за подаваното гориво стойноста е различна от 0 значи круиза е бил активиран.И тези редове са оцветени в жълто и съм го писал като легенда в клетка М3 "With Cruise Control activated"Не съм си играл да вадя всички редове с активиран круиз - просто хванах един от по големите блокове, който ми е най -лесно да засека - карането по Ботввградско шосе от околовръстното до отбивката на бул. Вл.Вазов ( Баумакс) - 4км приблизително.Иначе вечерта на засичането имах късмет и ме хванаха само 3 от 9 светофара на червено и така като гледам графиката на един съм бил почти спрял.За съжаление обикновено хващам поне 5 червени ( има много яка червена вълна на Вл.Вазов ).Между другото тък като Бо се намеси.Нека сподели данните си за разхода от как започна новата работа ( по задръстената част на околовръстното) и как разхода му 9 градско отиде на 6 и малко по околовръстното. И то през задръстванията.А аз задръствания нямам като цяло.п.с За моят двигател ФЕС поддържа опция да вади директно Cruise control fuel quantity , но сметнах че не е нужно да я пускам ( все пак съм ограничен с 8 параметъра в реално време) .Същото нещо виждам при педал на газта 0 и подавано гориво - просто трябва да си играя да търся по таблизта и да оцветя редовете.Надявам че сега нещата са по-ясни.
                    Alfa 147 1.9 JTDm '07 Q2 - хем червена, хем пуши черно;Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                    ex. Alfa 155 1.7 '93 ### ex, Alfa 147 1.9 JTDm '03 R.I.P. ###Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001,

                    Коментар


                      #55
                      Reptile написа:
                      А забравих, сигурно искаш да прочетеш как се "прекланям" пред венеца на автомобилостроенето - "Ланча Либра 2.4 жтд" , да това е чудесен автомобил, който превъзхожда "Маре"-та.....сега "двоволен" ли си?!?
                      Не искам никой да се прекланя пред 2.4............... вие започнахте да спорите, че разхода бил еди какъв си според производителя, после, че съм карал по някакви наклони......................... Ето ти 320км които съм написал как съм ги изминал и колко съм изхарчил. Не се гордея с това, споделям какво мога да постигна с моят стил на каране. По същият начин като си взех лагуната всеки ми казваше, че тази кола под 10 не може да гори (газ) дори и човека който я е карал преди това, но в последствие се оказа друго.На същите неща се наслушах докато обикалях да гледам либри. Как 1.9 бил по лекият, икономичен...................мотор.

                      Коментар


                        #56
                        Организирам групово връщане на пари към бензиностанциите, по примера на pr_00f, защото тука станахме много народ, чийто коли горят по-малко от посоченото в каталога, при нормално каране. Къде е повредата, колега Reptile? В моята кола, в на pr_00f, на БО, на chaveto, или в бензиноколонката, или в пистолета, или във вулкана Еияяквфхе476р899вфгивмйфовоф , или нещо подобно му беше името? Едно е някой (един човек) да твърди нереални неща, друго е всички да публикуват данните си, а един да не вярва. Ето, последните 150 км съм ги изминал в по-неблагоприятни условия, и ми се качи разхода, и ако някой си спомня, преди няколко дни казах че съм изминал около 170 км с 10 литра, после бях изминал около 300 км с 19 литра, сега съм изминал вече 590 км с 37 литра. Значи първо съм под 6, после съм над 6.5, което води до средното 6.33, и в момента съм пак някъде около 6.2-6.3, което прави общо 6.27 литра за 100 км пробег. В София! В следващите 200-300 км може да се завирам много по задръствания, или може да хващам много зелени вълни, не се знае... Но бих определил маршрутите си и карането като напълно градско, не както някои го наричат "софийско". За това градско каране - толкова - 6.3/100. За момента.

                        Коментар


                          #57
                          BO написа:
                          @ReptileЧовек, на теб какво ти е твърдението, че нещо вече се обърках?Нещо от рода, че 2.4 двогател не може да гори твърдо под 5л/100км извънградско ли?Като пример конкретно да те питам.
                          Да, такова нещо твърдя, че 2.4 136к.с, при средно 110км/ч, средният разход извън града е над 5!Ако някой излиза извън града за да кара със 50-60км/ч на 5-та без газ, по наклони, това си остава в сферата на експериаменталното установяване на параметрите на този мотор, но не ипоказания за среден разход.Предложих Ви тестове от Германия и се надпреварвате да ми обяснявате, как хората, които тестват автомобили, всъщност НЕ разбират от тестване на автомобили или разбират, но за ЖТД моторите са супер невежи и не знаят как да ги карат.Само "у наше село" има шепа безценни експерти, които знаят как да карат ЖТД мотора. А, инженерите на ФИАТ също не са в час, като са посочили завишени данни за среден разход.....
                          Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                          Коментар


                            #58
                            ogi28b написа:
                            Организирам групово връщане на пари към бензиностанциите, по примера на pr_00f, защото тука станахме много народ, чийто коли горят по-малко от посоченото в каталога, при нормално каране.....
                            забрави да допълниш - ......и още по-малко от тестово установеният разход от немски експерти.Имаме няколко варианта и можете да сте много полезни на съвремнното автомобилостроене, което се напъва с нови технологии да докара нисък разход на гориво, а през цялото време РЕШЕНИЕТО е "под носа им" - ЖТД мотора е постигнал тези резултати с технология от преди 12 години.1. вместо към бензиностаннците се съберете пред компютрите и обяснете подробно вашите резултати на НЕРАЗБИРАЩИТЕ инжинери на ФИАТ.2. Пишете до АуторМотор унд Спорт - да си коригират и те тестовете.3. Потътрсете повредата във "вашият телевизор".
                            Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                            Коментар


                              #59
                              pr_00f написа:
                              @Reptile Колега, не знам как изчисляваш 10 минути без газ по наклон.Току що пребоих 69 реда в който разхода е 0 мг. ( 69*~2 сек) - 2 мин и 20 сек.От общо 881 реда с данни.
                              ....да правилно си преброил(вероятно), а аз коментирах времето в което педала на газта е на позиция 0! Интересно е как 10 мин се кара с 50км/ч без газ??!
                              pr_00f написа:
                              Определено не тълкувате данните коректно. Това че педала на газта е на 0% натиснат не че не се подава газ.Просто съм активирал круиз контрола.И ако имаме педал на газта на 0% а в колоната за подаваното гориво стойноста е различна от 0 значи круиза е бил активиран.
                              Има доста време извън жълто маркираното с позиция на газта 0...все пак тези неща можеше да ги споделиш когато пусна данните за да се интерпретират правилно, вместо да констатираш, че не тълкуваме данните коректно.И все пак в жълто имаш висчко на всичко 3мин и от 30, остават 7.....пак не ти се връзва, ако отсечката не е наклон.Освен това, по време на "круиз контрола", при скорост 50км/ч имаш разход 2.2 и ако твърдиш, че това можеш да го постигнеш на равно - БРАВО.Видно е на колко места имаш скорост около 90 и разход 0.5 на 100, очевидно маршрута ти е "специално избран" за доказване на нещо....твоя си работа.
                              pr_00f написа:
                              Надявам че сега нещата са по-ясни.
                              Да сега са по-ясни.
                              Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                              Коментар


                                #60
                                Маршрута е специално избран за да стигам бързо до работа.Да бързо и без задръствания, нищо че е точно 2 пъти по дълъг от 3 те ми възможни маршрута.Х.Димитър - Младост 4През Румънското посолство - Цариградско - Малинов - 12.5 км.През циганската махала - Брюксел - Малинов ~15По Околовръстното 25км.100 пъти предпочитам да си карам на 5-та с 90 отколкото на 1-ва тръгни и спри.И по дългият маршрут ми излиза около 20 лева на месец повече за гориво и около 10на лева отгоре ако сметна и разходите за масло и филтри. 30 лева на месец повече.Но ако карам през града ще имам много по-висок разход, а амортизацията на гуми , спирачни дискове , накладки и съединител е в пъти по-голяма.И накрая във финансово изражение ми излиза че е едно и също.Но ако се налага специално за да вляза в каталожните данни на фиат групата вече ще карам из града.Даже ще подавам газ като съм спрял на светофар, че то си е безобразие да седи колата на място и газ педала да отчита 0 %Относно данните от таблицатаВсе пак да не забравяме и колонката Скорост на колата в която има 67 записа 0 - това е чакане по светофари и времето за да пусна , настроя и спра ФЕС.67*2 сек са 2 минути и малко отгоре.
                                Освен това, по време на "круиз контрола", при скорост 50км/ч имаш разход 2.2 и ако твърдиш, че това можеш да го постигнеш на равно - БРАВО.
                                Ами постига се много просто - просто пускаш круиза.Относно разхода - ако форумите на ogi28b са верни то и сметките са верни. При тези скорости след като покарам малко повече време борд компютъра ми отчита 2.8-3.2 със зимните гуми и 3.0-3.5 с летните. Това е отсечката на ботевградско.И за 25000 км от както имам тази кола съм се убедил че борд компютъра показва разхода много точно , ако нямам принудителен престой на място.Под много точно казвам +/- 100 мл / на 100 км.Обикновено преди да изляза на дълъг път ( извънградско ) винаги зареждам до преливане и като се върна- отново. И до момента за поне 8-90000 км чисто извънградско като съм правил този номер със засичането имам едно единствено отклонение по сериозно отклонение от това което показва борд компютъра спрямо това което съм заредил. и то беше 0.3/100.Само че в този случай когато тръгвах не си пълних аз горивото ами бастуна на бензиностанцията и предполагам че ми си е играл като мен да се гъзури и да пълни точно до преливане.И все пак за последно - данните в тази таблица няма как да отразяват действителността точно на 100 % поради простата причина че интеревала на обновяване е 2 секунди.Може да се постигне и по висока честота на опресняване но тя е за сметка на броя наблюдавани параметри.Аз съм преценил че тези параметри за мен са ок - все пак исках да видя и показанията на налягането на горивото както и дебитомера. ( тези рънове ги правя за тест на колата, не за да доказвам колко гори или нещо друго)Но ако някой колега се интересува от наблюдението на други параметри просто кажете какво точно да включа в следващият "тест рън", като за препоръчване е набора от параметри да е 6 за да можем да имаме данни на всяка секунда. Не представлява голям проблем, при положение че лаптопа и кабела винаги са с мен.Ето скрииншот от това което се поддържа , за да не правя 4-ти шот съм изрязъл Fuel Pump, Fan Speed 1 и FanSpeed2 ( те имат отчитане само активиран - не активиран и предполагам не представляват интерес)Изберете си какво да запиша при следващият тест.
                                Прикачени файлове
                                Alfa 147 1.9 JTDm '07 Q2 - хем червена, хем пуши черно;Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                                ex. Alfa 155 1.7 '93 ### ex, Alfa 147 1.9 JTDm '03 R.I.P. ###Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001,

                                Коментар

                                Working...
                                X