Спора беше само за Алфата с 1,95 и кога една кола е с такава предавка,независимо за коя конкретно става въпрос.Писна ми да го казвам-когато не може да вдигне максималната си на последната предавка.Специално за 1,95,на никого мнението не ме интерисува.Там нещата са супер-ясни от птичи поглед.
Ако тръгнеш малко по темата назад ще видиш, че се говори за Алфата именно на колегата. Даже и цитат съм ти извадил и съм го обяснил така. От там тръгна спора. За теб, че ти изнася в последствие, че става въпрос за "1.95" е друг въпрос. Ще се самоцитирам:
6-та предавка в случая не е овърдрайв, а си е "стандартна" и се използва много рационално, както ти си използваш твоята 5-та примерно
Като казвам Фиат производни включвам Фиат, Ланча и Алфа.Не говоря също за бензинови двигатели, защото още преди 10 години примерно Типото ми беше така с максимална скорост на 4-та предавка. Прочети какво съм писал, като показваш някакви книжки от автомобили не с ЖТД двигатели въобще не е по темата. Излишно губене на време.Аз също питам -> дай ми конкретен пример за автомобил на който предавателното отношение на скоростната кутия е такова, че максималната скорост на автомобила да се постига в обороти по-високи от максималната мощност на автомобила.Чакам.
Аз също питам -> дай ми конкретен пример за автомобил на който предавателното отношение на скоростната кутия е такова, че максималната скорост на автомобила да се постига в обороти по-високи от максималната мощност на автомобила.Чакам.
Не разбирам защо ти е такъв автомобил,защото това е случай обратен на този за който до сега се говореше.Вероятно има такъв автомобил,когато предавката на последна скорост е доста разтоварена,тогава при максим скорост ще задминава оборотите на макс.мощност.Но каво има това значение.Ние говориме за случай на пренатоварени ск,кутии.Там ситуацията е точно обратна.Защо искаш да изпратиш спора в друга посока.Случая на това което искаш,би трябвало да е обект на друга тема.Аз в началото на темата предполагах че случая на Ганчо е този с 1,95,защото знаех за този модел.Впоследствие обясних кога и в кои случаи имаме overdrive по принцип,независимо колата каква е дизел или бензин.Аз продължавам да твърдя че ползата от 6-та скорост е значителна само ако е наднатоварена.Ако е с преводно отношение като на 5-та,ползата е несъществена,освен непрекъсната игра с скоростния лост,неприятно за градско.А при другия случай караш все едно 5-ск.кутия и забравяш за 6-тата.А аз чакам да ми обясниш ползата от 6-тата скорост каква е, ако е с преводно отношение като на 5 ск.кутия,т.е. нормална.
Аз също питам -> дай ми конкретен пример за автомобил на който предавателното отношение на скоростната кутия е такова, че максималната скорост на автомобила да се постига в обороти по-високи от максималната мощност на автомобила.Чакам.
Не разбирам защо ти е такъв автомобил,защото това е случай обратен на този за който до сега се говореше.Вероятно има такъв автомобил,когато предавката на последна скорост е доста разтоварена,тогава при максим скорост ще задминава оборотите на макс.мощност.Но каво има това значение.Ние говориме за случай на пренатоварени ск,кутии.Там ситуацията е точно обратна.Защо искаш да изпратиш спора в друга посока.Случая на това което искаш,би трябвало да е обект на друга тема.Аз в началото на темата предполагах че случая на Ганчо е този с 1,95,защото знаех за този модел.Впоследствие обясних кога и в кои случаи имаме overdrive по принцип,независимо колата каква е дизел или бензин.Аз продължавам да твърдя че ползата от 6-та скорост е значителна само ако е наднатоварена.Ако е с преводно отношение като на 5-та,ползата е несъществена,освен непрекъсната игра с скоростния лост,неприятно за градско.А при другия случай караш все едно 5-ск.кутия и забравяш за 6-тата.А аз чакам да ми обясниш ползата от 6-тата скорост каква е, ако е с преводно отношение като на 5 ск.кутия.
ОК. Искам да видя такъв автомобил, защото според мен няма.С това искам да покажа, че на 5-та предавка на скоростна кутия с 1.95 диф. 5-та предавка при 4000 оборота не и достигат, за да развие заветните 202км/ч. Трябва да излезе над въпросните 4000 оборота, за да достигне тази максимална скорост. Никой себе си уважаващ производител на автомобили няма да го направи това нещо.Ползата от 6-та предавка точно при 166-ца е огромна. Искам да помолиш двама човека с двата вида скоростни кутии да ти дадат по едно кръгче и да се убедиш сам в разликата.Аз ще ти подскажа. Ако караш една Алфа със старата скоростна кутия и да речем 136кс мощност, при качването ти в по-новата такава ще си помислиш, че някой е сменил двигателя. Такава е разликата.Покарай наистина и тогава питай каква е разликата отново и се изкажи че нямало за какво да го правят така.
Аз също питам -> дай ми конкретен пример за автомобил на който предавателното отношение на скоростната кутия е такова, че максималната скорост на автомобила да се постига в обороти по-високи от максималната мощност на автомобила.Чакам.
Не разбирам защо ти е такъв автомобил,защото това е случай обратен на този за който до сега се говореше.Вероятно има такъв автомобил,когато предавката на последна скорост е доста разтоварена,тогава при максим скорост ще задминава оборотите на макс.мощност.Но каво има това значение.Ние говориме за случай на пренатоварени ск,кутии.Там ситуацията е точно обратна.Защо искаш да изпратиш спора в друга посока.Случая на това което искаш,би трябвало да е обект на друга тема.Аз в началото на темата предполагах че случая на Ганчо е този с 1,95,защото знаех за този модел.Впоследствие обясних кога и в кои случаи имаме overdrive по принцип,независимо колата каква е дизел или бензин.Аз продължавам да твърдя че ползата от 6-та скорост е значителна само ако е наднатоварена.Ако е с преводно отношение като на 5-та,ползата е несъществена,освен непрекъсната игра с скоростния лост,неприятно за градско.А при другия случай караш все едно 5-ск.кутия и забравяш за 6-тата.А аз чакам да ми обясниш ползата от 6-тата скорост каква е, ако е с преводно отношение като на 5 ск.кутия.
ОК. Искам да видя такъв автомобил, защото според мен няма.С това искам да покажа, че на 5-та предавка на скоростна кутия с 1.95 диф. 5-та предавка при 4000 оборота не и достигат, за да развие заветните 202км/ч. Трябва да излезе над въпросните 4000 оборота, за да достигне тази максимална скорост. Никой себе си уважаващ производител на автомобили няма да го направи това нещо.Ползата от 6-та предавка точно при 166-ца е огромна. Искам да помолиш двама човека с двата вида скоростни кутии да ти дадат по едно кръгче и да се убедиш сам в разликата.Аз ще ти подскажа. Ако караш една Алфа със старата скоростна кутия и да речем 136кс мощност, при качването ти в по-новата такава ще си помислиш, че някой е сменил двигателя. Такава е разликата.Покарай наистина и тогава питай каква е разликата отново и се изкажи че нямало за какво да го правят така.
Бъди сигурен че има,но не ние работа в този момент да го търсиме,а и трудно ще ги намериш,защото такива данни фирмите спестяват.Прекалено професионални са и не касаят момчетата от форум Алфа.И каво значение има че на 1,95 не и достигат обороти на 5-та за да развие 202 клм.При малко намалено съпротивление,ще ги развие,А при още по малко съпрот на 6-та ще ги задмине доста.Така,че не виждам притеснения.Правят се най различни неща.Не ми казвай какво ще почувства човек като се качи на тази Алфа,и че разликата е огромна,а ми го искажи чисто технически,а не каво е чувството,защото чувството е относително понятие и в крайна сметка двигателите са с еднакви характеристики/или почти еднакви/,а от скоростна кутия мощност не се получава,вероятно знаеш/даже се губи/.Та за това ми обясни как се получава тази огромна разлика,без да се доверяваш на чужди мннения,или на лъжлияи впечатленияи чувства.То и след ремап мнооооого върви колата.
Също и за термина. Термина не означава "прекомерен товар" или от този род, а означава "отрицателна редукция".Аз ще ви говоря технически правилно, пък ако може някой да ме обоснове нека го направи единствено и само с официални материали.....
Термина не е еднозначен и се ползва в различен смисъл за различни случаи. Когато става въпрос за скорсти на автомобили се използва за "свръх бърза скорост", когато става въпрос, просто за механика(редуктори), смисъла е точно този, който си посочил. Предполагам си го порчел в Wiki., но щеше да е по-коректно ако цитираш точно. Ясно се казва, че когато става въпрос за автомобилни предавки значи "свръх бърза скорост", което е малко относително понятие и няма как да е иначе. Няколко пъти отбелязах, че една предфавка за слаб мотор може да се яви "свръх бърза", но за много мощен мотор, същото предавателно число, може да е Ок!Хаджов е абсолютно прав(аз често не съм бил съгласен с него), а таблиците, които предостави не се нуждаят от коментар.
Термина не е еднозначен и се ползва в различен смисъл за различни случаи. Когато става въпрос за скорсти на автомобили се използва за "свръх бърза скорост", когато става въпрос, просто за механика(редуктори), смисъла е точно този, който си посочил. Предполагам си го порчел в Wiki., но щеше да е по-коректно ако цитираш точно. Ясно се казва, че когато става въпрос за автомобилни предавки значи "свръх бърза скорост", което е малко относително понятие и няма как да е иначе. Няколко пъти отбелязах, че една предфавка за слаб мотор може да се яви "свръх бърза", но за много мощен мотор, същото предавателно число, може да е Ок!Хаджов е абсолютно прав(аз често не съм бил съгласен с него), а таблиците, които предостави не се нуждаят от коментар.
Ooo, това не е вярно. Нищо такова като "свръх бърза скорост" не означава. Просторечното значение на английски е такова, каквото го описва Хаджов. Техническото значение е това, за което говори ВО. И именно това се обяснява в Уики.Иначе основното значение на overdrive действително е претоварване и това значение го знам от повече от две десетилетия. (Впрочем, до тази тема лично аз не знаех техническото значение на ВО)
She was only a whisky maker but he loved her still.
Термина не е еднозначен и се ползва в различен смисъл за различни случаи. Когато става въпрос за скорсти на автомобили се използва за "свръх бърза скорост", когато става въпрос, просто за механика(редуктори), смисъла е точно този, който си посочил. Предполагам си го порчел в Wiki., но щеше да е по-коректно ако цитираш точно. Ясно се казва, че когато става въпрос за автомобилни предавки значи "свръх бърза скорост", което е малко относително понятие и няма как да е иначе. Няколко пъти отбелязах, че една предфавка за слаб мотор може да се яви "свръх бърза", но за много мощен мотор, същото предавателно число, може да е Ок!Хаджов е абсолютно прав(аз често не съм бил съгласен с него), а таблиците, които предостави не се нуждаят от коментар.
Ooo, това не е вярно. Нищо такова като "свръх бърза скорост" не означава. Просторечното значение на английски е такова, каквото го описва Хаджов. Техническото значение е това, за което говори ВО. И именно това се обяснява в Уики.Иначе основното значение на overdrive действително е претоварване и това значение го знам от повече от две десетилетия. (Впрочем, до тази тема лично аз не знаех техническото значение на ВО)
Ооо,това е абсолютно вярно.Има такова като свръхбърза скорост или свръхнатоварена предавка.Ще ти обясня защо е така,но дали ще ме разбереш се съмнявам.Това което е прочел ВО в учбници разни се отнася за един редуктор разглеждайки го само като редуктор поставен на масата.Като въртиш входящия вал изходящия се върти по бързо или по бавно и тогава говориме за положително или отрицателно преводно отношение и толкоз и нищо повече-нямаме нито свръхбърза или свръхнатоварена защото липсва товар.Когато този редуктор е поставен на един автомобил и изпълнява ролята на преводна кутия нещата стават много различни и тогава започваме да говорим за свръхбърза или свръхнатоварена предавка.Чети сега внимателно за да разберреш защо е така:Когато на входящия вал действа един променлив въртяш момент във функция от обороти,а на изходящия действа също променлив съпротивителен момент във функция от оборотите на изходящия вал/в случая колелата на автомобила/,то тогава настъпва момент когато двете силови характеристики на вход.и изход.вал се пресичат в една точка.Когато тази точка отговаря на максималните обороти на максим.мощност на двигателя и в този момент имаме максималната скорост ,казваме че предавката е нормална,когато обаче не може да достигне оборотите на максим. мощност на вход.вал тогава точно в този случай казваме че имаме свръхнатоварена или свръхбърза предавка.Защо точно така се нарича,защото при намален съпротивителен момент на изходящия вал/по нанадолнище или попътен вятър/,ги достига и даже задминава. Ние в тази тема говорим за автомобили с различни преводни кутии,а не абстрактно за редуктори разглеждани сами за себе си.
Малко конкретно по темата.Ето една разходка из София днес.Използвах всички условия на пътя, хванаха ме няколко светофара, ама въпреки това мисля, че се отговаря категорично на заглавието на темата
А какъв ти беше маршрутът? Имаш доста висока средна скорост, ако това което пише 49.9 е тя? Като имаме предвид разрешената от 50, значи си хванал доста благоприятни условия, за градско. Но и на извънградско пак си много надолу.... Абе сигурен ли си че тази кола е наред?
А какъв ти беше маршрутът? Имаш доста висока средна скорост, ако това което пише 49.9 е тя? Като имаме предвид разрешената от 50, значи си хванал доста благоприятни условия, за градско. Но и на извънградско пак си много надолу.... Абе сигурен ли си че тази кола е наред?
Пътя беше Люлин->Младост->Люлин.49.9 е средната скорост, да. Предвид 50км/ч разрешено мисля, че съм абсолютно в закона п.п. Заредих си и колата днес.Средния разход за резервоара -> 6.62. Разход по компютър 6.6 Заредих и на жената Мария - разход по колонка 6.63.Дали не съм лош
Малко конкретно по темата.Ето една разходка из София днес.Използвах всички условия на пътя, хванаха ме няколко светофара, ама въпреки това мисля, че се отговаря категорично на заглавието на темата
Компа е особено "точен" на дистанции от 40-50км, вЕрвай си! Какво доказва една неделна разходка из София с 50км/ч, единствено тест за абсолютно минимален разход, което няма нищо общо, нито с градски разход, нито с извънградски разход т.е нищо не доказваш, но щом го вярваш - добре!Виждам, че за подкрепа на твърденията си си взел крути мерки да разкараш това позорно 7.1 от информацията за средният ти разход. Явно с напредването на годините и износването на мотора, автомобила започва да харчи все по-малко!
Чети сега внимателно за да разберреш защо е така:Когато на входящия вал действа един променлив въртяш момент във функция от обороти,а на изходящия действа също променлив съпротивителен момент във функция от оборотите на изходящия вал/в случая колелата на автомобила/,то тогава настъпва момент когато двете силови характеристики на вход.и изход.вал се пресичат в една точка.Когато тази точка отговаря на максималните обороти на максим.мощност на двигателя и в този момент имаме максималната скорост ,казваме че предавката е нормална,когато обаче не може да достигне оборотите на максим. мощност на вход.вал тогава точно в този случай казваме че имаме свръхнатоварена или свръхбърза предавка.Защо точно така се нарича,защото при намален съпротивителен момент на изходящия вал/по нанадолнище или попътен вятър/,ги достига и даже задминава. Ние в тази тема говорим за автомобили с различни преводни кутии,а не абстрактно за редуктори разглеждани сами за себе си.
Шах и МАТ, много натоварваш съфорумците с функции! Няколко пъти писах, че една "претоварена предавка" при по-мощен мотор може да се окаже съФсем стандартна!
Малко конкретно по темата.Ето една разходка из София днес.Използвах всички условия на пътя, хванаха ме няколко светофара, ама въпреки това мисля, че се отговаря категорично на заглавието на темата
Компа е особено "точен" на дистанции от 40-50км, вЕрвай си! Какво доказва една неделна разходка из София с 50км/ч, единствено тест за абсолютно минимален разход, което няма нищо общо, нито с градски разход, нито с извънградски разход т.е нищо не доказваш, но щом го вярваш - добре!Виждам, че за подкрепа на твърденията си си взел крути мерки да разкараш това позорно 7.1 от информацията за средният ти разход. Явно с напредването на годините и износването на мотора, автомобила започва да харчи все по-малко!
Като няма какво да кажеш по темата по-добре не спами.
Коментар