Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Може ли колата да харчи по-малко от заводските данни?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    gantcho написа:
    Опитвам се да следя логиката ти и успявам донякъде, само че има едно неудобство:Общо предаване на 5-та при Алфа до 2000г. - 2.42, на 6-та - 1.95Общо предаване на 5-та при Алфа след 2000г. - 2.71 на 6-та - 2.18.Т.е. - точно обратното. Не се хващам за буквата - просто ми направи впечатление. Иначе действително, при по-новия модел на по-висока скорост изглежда има повече въртящ момент.В крайна сметка, всичко тръгна от там, че според мен на 6-та предавка реализирам икономия спрямо 5-степенни скоростни кутии. Разбира се, не всички, но поне в сравнение с повечето и особено фиатски 5-степенни скоростни кутии на дизели от същия период. Особено пък ако се сравни с подобен двигател, както при Мареата.
    Точно така колега, ще се уточним! Малко отклонение преди да отговоря - Хаджов основно обяснявше рализка между, претоварена и непретоварена 6-та предавка и че при претоварена 6-та, какъвто е случаят с коефициент 1.95 - няма как да постигнеш макс. скорост на тази предавка, освен ако не си се едни 160-170кс. мотор под капака, е в случаят иде реч за 136 к.с и как с тях не можеш да постигнеш зададената максимална скорост при 6-та с 1.95.Твоите данни много нагледно го показват.Трудно се ползва 6-та с предавателно число 1.95, тежък автомобил и само 136к.с мотор т.е не е за всеки водач!Някой е схванал тази идея и в новият модел въртящият момент е изместен с 200об, а предвателното число е намалено до 2.18, което са на цели 12%.Сравнението беше между 5-та на старият модел и 6-та при теб с предвателни числа 2.42 и 2.18 - разликата е 11% т.е при теб 6-та е 11% по-дълга от "старата" 5-та - до тук всичко е ясно. За да се покрие тази разлика от 11%, хората са добавили 4к.с на мотора, как, ами като са преместили с 200об по-ниско макс.въртящ момент, а от там и разпределнието му във всички обороти....от това всъщност идват и тези 4к.с. За колегата, който се питаше какво общо има преместването на макс. въртящ момент с 200об, лесно е да се сетиш, че е "преместена" ЦЯЛАТА крива на върт.момент т.е ако старият модел на 4000об е вдигал 202км/ч и е имал 200 нютона на метър, то новият модел ги има при 3800, а може и по-ниско.От това следва извода, че с изместен въртящ момент, новият модел на 6-та върви почти идентично, както старият на 5-та и вероятно толкова харчи. Понеже водчите, често си "настъпват" на 5-та в стръмни участъци и по този начин качват разхода, хората сас сложили една по-къса 5-та и една съвсем малко по-дълга 6-та, не е лошо решение. За да има ефект добавена 6-та с толкова малка разлика спрямо "страта" 5-та, трябва да се "играе със скоростите" т.е който не го мързи, ще свали разхода с 0.5 - 0.7/100км - което не е малко.И извода за макс. скорост - няма начин новият(по-мощен мотор) да постига 204км/ч ня 6-та, която се изяснихме, че 98% същата, като "старата" 5-та заради променените характеристики на върт. момент и старият мотор с 12% претоврване и по-лоши характеристики да постига 202км/ч на 6-та....За да е по-лесно, предстваете си, че на новият мотор му сложиме 6-та с 1.95, е тогава трябва да вдигне 230км/ч, е защо с по-мощната 6-та стига, само до 204км/ч, при положение, че не е в макс. обороти....защо не може да развърти още?!? Не може защото толкова си може! Ако не може да вдигне повече от 204 с 6-та и 2.18, то с 1.95 и 190 км/ч може да са му много! Просто казано, при старият модел макс. скорост е достигана на 5-та предавка и параметрите на новият модел го доказват на 100%!
    Fiat Marea JTD 105 09.2000г

    Коментар


      Reptile написа:
      ...
      Разбирам, колега. Ти поне спориш културно и е удоволствие да се дискутира с теб. Обаче, и старата и новата Алфа и всички Алфи с 6-степенни ск. кутии, а както обясни колегата ВО - всички италиански 6-степенни кутии изобщо, постигат максималната си скорост именно на 6-та. Това са фактите. За съжаление, в оригиналната ми книжка на колата не са счели за нужно да го уточняват, но е така. Ето ти преглед от автоизложението в Торино, където съвсем ясно се казва, че старата Алфа не е с оувърдрайв 6-та предавка. Максималната скорост се постига на шеста. Новият диференциал след 2000г. е оптимизация. The Alfa 166 offers a choice of five engines, each and every one of which is a strong, reliable performer that respects the environment. Four petrol engines: the 114 kW (155 bhp) 2.0 Twin Spark 16V, 151 kW (205 bhp) 2.0 V6 turbo, 140 kW (190 bhp) 2.5 V6 24V and 166 kW (226 bhp) 3.0 V6 24V. A single diesel, the 100 kW (136 bhp) 2.4 JTD. The silent gearboxes deliver fast, smooth changes. The 2.0 V6 turbo, 3.0 V6 24V and 2.4 JTD have a power sixth non-overdrive top gear. The 2.5 and six-cylinder 3.0 are also available with the Sportronic gearbox, a sophisticated adaptive automatic system that allows the driver to choose between completely automatic and sequential manual operation.http://www.autoweb.com.au/cms/A_5260...оздрави.
      She was only a whisky maker but he loved her still.

      Коментар


        The manual gearbox on the 3.0 V6 displayed on the catwalk benefits from noiseless operation and slick, fast gear shifts. It comes in five and six speed versions: the former is fitted to 2.0 Twin Spark and 2.5 V6 engines. The six speed gearbox with sixth non-overdrive speed is fitted to 2.0 turbo, 3.0 V6 24V and 2.4 JTD versions. The 2.4 JTD can also be fitted with a gearbox with a sixth overdrive speed for driving comfort and low fuel consumption. http://www.autoweb.com.au/cms/A_5124...wsarticle.html
        Marea Weekend HLX Jtd 110

        oO(_)____////____(_)Oo

        Коментар


          Ха, интересно. Значи го е имало като опция поне.ПП. От друга страна - твоят линк е от дата 8 април 1999г., а моят от 19 юни 2000. Вероятно е да са имали намерение да сложат оувърдрайв предавка. А дали са го направили някога Точно този модел Алфа 166 е въведен в самия край на 1998. До април 1999г. са няколко месеца - тоест, тепърва са тръгвали продажбите и са се установявали потребностите на пазара. Възможно е да е имало някаква серия с оувърдрайв, знам ли. Знаеш какво означава "can" на английски - може, възможно е.
          She was only a whisky maker but he loved her still.

          Коментар


            Колеги, припомням ви точка 1.13. от правилата на форума:Заглавията и мненията на темите се изписват задължително на БЪЛГАРСКИ ЕЗИК. Изключение прави само международният раздел - "International (English zone)". Моля, придържайте се към това, освен в изключителни случаи. За тези, които не знаят английски език, този текст изглежда така: х38р6 еиъфне иоееъ476т ......... (безсмислено)

            Коментар


              темата малко се отклони от пътя

              Коментар


                ogi28b написа:
                ...
                Да, прав си, колега. Обикновено си превеждам цитатите на чужди езици, но вчера бях на друга вълна Най-важното от цитираните източници е следното:На колегата TIP, от 1999г. - Алфа 2.4 се оборудва с шеста не-оувърдрайв предавка, но може да се оборудва и с шеста оувърдрайв предавка. Моят цитат от една година по-късно - Алфа 2.4 се оборудва с шеста не-оувърдрайв предавка.Чудим се (поне аз) дали това "може" са били бъдещи планове на производителя или опция към него момент (1999г.), защото английският модален глагол "can" не дава никаква яснота. Но да, темата се поотклони. Аз съм на мнение, че колата може да гори по-малко от заводските си данни. Това го установих още преди много години, когато баща ми търкаляше една адски стара служебна Тойота Старлет 1.5 дизел - тя никога не постигаше предписания си градски разход. Движеше се средно с 1.5 литра под него.
                She was only a whisky maker but he loved her still.

                Коментар


                  gantcho написа:
                  Чудим се (поне аз) дали това "може" са били бъдещи планове на производителя или опция към него момент (1999г.), защото английският модален глагол "can" не дава никаква яснота. ....
                  Както дълго се обяснявахме - разбрали са, че мотора е слаб за претоварена 6-та. Това доказва още веднъж тезата на Хаджов за постигане на макс. скорост при претоварена 6-та за конкретният модел т.е става на 5-та!Вероятно много малко водачи са успявали да ползват толкова "дълга" 6-та с този мотор и "разумът е победил"!
                  Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                  Коментар


                    gantcho написа:
                    Алфа 2.4 се оборудва с шеста не-оувърдрайв предавка, но може да се оборудва и с шеста оувърдрайв предавка.
                    Koгато се прави превод,особено на текст с техническо съдържание не се допускат съкращения,интерпретации и манипулации на превеждания текст,независимо че е крайно неизгоден за превеждащия."The 2.4 JTD can also be fitted with a gearbox with a sixth overdrive speed for driving comfort and low fuel consumption".Точния превод от оргинала е:2,4 JTD съществува възможност също така подходящ за скоростна кутия с шеста OVERDRIVE cкорост за комфортно кормуване и ниска консумация на гориво.П.С.Алфата 166 с преводно отношение на 6-та i=1,95 точно тази.Изнесените таблици в по горни постове го доказват убедително.И това че някой бил доказъл че няма ск.кутии с 6-та overdrive предавка не отговаря на истината.И много ясно е казано в превода,че за постигане на ниска консумация на гориво и комфорт е необходимо overdrive предавка.От което следва,че с нормалната преводна кутия,комфорта и разхода на гориво са влошени.

                    Коментар


                      Съжалявам за оффтопика, но както колегата е посочил, при правене на превод и както в случая на техническа информация то превода би следвало да бъде точен.
                      Koгато се прави превод,особено на текст с техническо съдържание не се допускат съкращения,интерпретации и манипулации на превеждания текст,независимо че е крайно неизгоден за превеждащия."The 2.4 JTD can also be fitted with a gearbox with a sixth overdrive speed for driving comfort and low fuel consumption".Точния превод от оргинала е:2,4 JTD съществува възможност също така подходящ за скоростна кутия с шеста OVERDRIVE cкорост за комфортно кормуване и ниска консумация на гориво.
                      Горе цитираният превод някак си не отговаря на това изискване. По скоро ми прилича на гуугъл преводача
                      Alfa 147 1.9 JTDm '07 Q2 - хем червена, хем пуши черно;Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                      ex. Alfa 155 1.7 '93 ### ex, Alfa 147 1.9 JTDm '03 R.I.P. ###Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001,

                      Коментар


                        Stefan Hadjov написа:
                        Koгато се прави превод,особено на текст с техническо съдържание не се допускат съкращения,интерпретации и манипулации на превеждания текст,независимо че е крайно неизгоден за превеждащия."The 2.4 JTD can also be fitted with a gearbox with a sixth overdrive speed for driving comfort and low fuel consumption".Точния превод от оргинала е:2,4 JTD съществува възможност ???? също така подходящ за скоростна кутия с шеста OVERDRIVE cкорост за комфортно кормуване и ниска консумация на гориво
                        Когато се прави превод, знанието на поне един от двата езика е голямо преимущество, Хаджов. Аз не поправям коли - и ти недей превежда Би ми било много приятно ако успееш да намериш основния глагол в така изящно преведеното си изречение."2,4 JTD може, също така, да бъде оборудвана с шеста OVERDRIVE cкорост за комфортно кормуване и ниска консумация на гориво"Но независимо дали "може" или "съществува възможност" пак не става ясно, дали има реализация. А както виждаме 1 година по-късно - такава възможност вече няма.
                        She was only a whisky maker but he loved her still.

                        Коментар


                          А бе че няма овърдрайв няма, аз искам да ми се даде пример на някой автомобил със следните параметри:Максимална скорост да се постига на предавка, където оборотите отговарящи на скоростта да са над максималните обороти при които се дава максималната мощност на двигателя.За пример, за да не става объркване.Примерно имаш 100кс мощност при 6000 оборота. Максималната скорост е дадена да е при 6100 оборота без значение на коя скорост.Искам да видя такъв пример, за да си обогатя знанията, моля ви.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            BO написа:
                            А бе че няма овърдрайв няма, аз искам да ми се даде пример на някой автомобил със следните параметри:Максимална скорост да се постига на предавка, където оборотите отговарящи на скоростта да са над максималните обороти при които се дава максималната мощност на двигателя.За пример, за да не става объркване.Примерно имаш 100кс мощност при 6000 оборота. Максималната скорост е дадена да е при 6100 оборота без значение на коя скорост.Искам да видя такъв пример, за да си обогатя знанията, моля ви.
                            1.Обикновено в техническите данни за колата не се дава при какви обороти се постига макс. скорост цитирана от фирмата.2.Наистина обикновено и нормално цитираната максимална скорост отговатя/ и така трябва да бъде/,на оборотите на максим.мощност.Това не пречи ако започнеме да търсим да намертим и някои изключения.3.Ако това искаш да разбереш,значи до сега в този спор нищо не си разбреал за какво става въпрос.4.Може и трябва наистина максималната скорост да отговаря на оборотите на максинмалната мощност,но това не пречи да става на 5-та скорост,а не на 6-та или ма 4-та скорост а не на 5-та.В този случай казваме че най високата скорост е ОVERDRIVE.5.Има доста коли с такова изпълнение.Алфата с преводно отношение 1,95 на 6-та е точно такава и не е проект както на на наш Ганчо му се иска а е съществувала като предлаган модел.Данните са изнесени по горе и тази Алфа не може да вдигне максималната скорост на 6-та,а това става на 5-та-справка таблиците. Ако това не си го разбрал,надали ще го разбереш и сега.Спора до сега беше НЕ ПРИ КАКВИ ОБОРОТИ вдига максималната скорост една кола,а на КОЯ ПРЕДАВКА я вдига.Не е чак толкова трудно за разбиране.

                            Коментар


                              Някакви данни се споменават непрекъснато. Данни от какво.Все още чакам книжката на 166 за да видим какво са написали талянските инженери а не да четем драсканиците на разни журналисти които в никакъв случай не може да се приемат за достоверни.
                              Alfa 147 1.9 JTDm '07 Q2 - хем червена, хем пуши черно;Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                              ex. Alfa 155 1.7 '93 ### ex, Alfa 147 1.9 JTDm '03 R.I.P. ###Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001,

                              Коментар


                                Stefan Hadjov написа:
                                Алфата с преводно отношение 1,95 на 6-та е точно такава и не е проект както на на наш Ганчо му се иска а е съществувала като предлаган модел.Данните са изнесени по горе и тази Алфа не може да вдигне максималната скорост на 6-та,а това става на 5-та-справка таблиците.
                                Алфата с преводно отношение 1.95 е същата Алфа 2.4 136 коня до 2000г. И ето какво се казва за нея:The 2.0 V6 turbo, 3.0 V6 24V and 2.4 JTD have a power sixth non-overdrive top gear. Модификациите 2.0 V6 turbo, 3.0 V6 24V и 2.4 JTD имат силова шеста не-оувърдрайв предавка.Обърни внимание: силова и не-оувърдрайв.И си е вдигала максималната скорост точно на 6-та предавка. [/u]
                                She was only a whisky maker but he loved her still.

                                Коментар

                                Working...
                                X