Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Може ли колата да харчи по-малко от заводските данни?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Така е! Във вашият случай на равно е напълно нормално това което сте написал. При мен е същото. Но в граничните режими на двг нещата може и да са различни!
    Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

    Коментар


      Колеги гледам разходите ви на 2.4 ЖТД двигатели, но на Ланчии. Разходи под 6/100 е много добре за този двигател. И моя разход на 100км се върти около 6л. макар че съм 1.9.Интересен ми е разхода на 2.4 ЖТД, но на Фиат. Ако някой е с такъв ДВГ нека сподели.
      Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
      Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

      Коментар


        BO написа:
        Stefan Hadjov написа:
        gantcho написа:
        cheruna написа:
        Гледам, че разни лимузини с 2.4JTD мотори, а да не говоря за Брава, Стило, харчат сравнимо с моето Пунто 1.9JTD. Като то си харчи около заводските данни, малко повече или малко по-малко в зависимост от ситуацията. И аз съм си доволен.Очевидно за съвременните дизелови мотори най-добре е да се вземе по-голяма кола. Хем подобен разход (като на по-малка кола), хем луксът на голямата кола!
        Виж, няма да си кривя душата - 6-та предавка е много важна!
        6-та предавка не е чак толкова важна.Тя е overdrive предавка и се ползва при специални случаи,и трябва познания и усет за това.В градски условия е неизползваема.Използва се предимно по магистрала и то в подходящи случаи-хоризонтален учасък, с лек наклон надолу,или попътен вятър.Тогава ефекта е най голям.В други случаи неподходящо подбрана може резултатите да са с обратен знак.Нарича се още щадяща преддавка.При нормални пътни условия максималната скорост на колата е невъзможно да се постигне на 6-та предавка-много се явява натоварен двигателя.
        6-та предавка в случая не е овърдрайв, а си е "стандартна" и се използва много рационално, както ти си използваш твоята 5-та примерно
        Преди да започнем спора,дай техническо определение на "СТАНДАРТНА" предавка.Ще се изкажа по точно:каква трябва да е най-високата предавка за да се нарече стандартна.

        Коментар


          Lane Staley написа:
          Ще си позволя да не се съглася. На цариградско 6та идва много добре, дори сутрин когато скоростта е около 60 км/ч. След 50 км/ч съм на 6та, има 1-2 места където може да смъкнеш на 5та, но разхода пада доста, когато използваш 6та.
          6 та предавка не мога да си я позволя преди 80-90 км чщото на тези км 1500 об. мн. прави моторът а под тези обороти двигателят е много немощен за 6 предавка а когато премине 1500 об 300Нм въртящ момент са на разположение
          Linea .2009 .1,6 Mjet Emotion
          ESP ASR CC HH MSR 6AB

          Коментар


            Lane Staley написа:
            В каквото и заблуждение да съм, все още знам, че 3 е по-малко от 4.И че при 50 км/ на равно на 6та имам разход под 3, а ако смъкна на 5та разхода скача. Моментен разход по бордкомпютър.Щом успявам да докарам около фабричните данни при моя маршрут, значи знам как да си карам колата. Или греша?До колегата с Пандата - нормално е на изкачване да смъкнеш предавка и да облекчиш двигателя.
            Грешиш,разбира се.Може да знаеш че 3 е по малко от 4,но много други неща не знаеш.Особено за предавателните числа на преводните кутии.Вероятно при тебе при изкачване ,качваш предавка,а пандата е нормално да смъква.Така ли смяташ??Обратно на Пандата,ти го натоварваш и "смъкваш" разхода.Нека така да бъде.С теб няма да споря.

            Коментар


              pixelbs написа:
              Lane Staley написа:
              Ще си позволя да не се съглася. На цариградско 6та идва много добре, дори сутрин когато скоростта е около 60 км/ч. След 50 км/ч съм на 6та, има 1-2 места където може да смъкнеш на 5та, но разхода пада доста, когато използваш 6та.
              6 та предавка не мога да си я позволя преди 80-90 км чщото на тези км 1500 об. мн. прави моторът а под тези обороти двигателят е много немощен за 6 предавка а когато премине 1500 об 300Нм въртящ момент са на разположение
              Не така де.Lane Staley слага 6-та на 50 клм/час.Как така със "стандартна" 6-та предавка да не си я ползваш като 5-та.Мотора е много немощен под 1500 об на 6-та предавка,защото е много натоварен заради малкото преводно число на тази предавка.

              Коментар


                Stefan Hadjov написа:
                Lane Staley написа:
                В каквото и заблуждение да съм, все още знам, че 3 е по-малко от 4.И че при 50 км/ на равно на 6та имам разход под 3, а ако смъкна на 5та разхода скача. Моментен разход по бордкомпютър.Щом успявам да докарам около фабричните данни при моя маршрут, значи знам как да си карам колата. Или греша?До колегата с Пандата - нормално е на изкачване да смъкнеш предавка и да облекчиш двигателя.
                Грешиш,разбира се.Може да знаеш че 3 е по малко от 4,но много други неща не знаеш.Особено за предавателните числа на преводните кутии.Вероятно при тебе при изкачване ,качваш предавка,а пандата е нормално да смъква.Така ли смяташ??Обратно на Пандата,ти го натоварваш и "смъкваш" разхода.Нека така да бъде.С теб няма да споря.
                Стефане, все се каня да не споря с теб, че нещо ти куцат заключенията, които вадиш от две твърдения, но ще събера сили и търпение и ще поясня.Говоря за ползване на 6та предавка на равен участък.За Пандата, както и за мен, както и за всеки двигател е добре да смъкнеш предавка при изкачване.Но при 50 км/ч и над тях до 80 км/ч както е движението на Цариградско, когато автомобилът има нужда от съвсем малко мощност, колкото да поддържа тази скорост или да ускори бавно и полека, 6та предвка е по-икономична. Какво знаеш ти за предавателните числа на моята скоростна кутия? Хайде кажи?То бива, то може, ама като ще спориш с някого, вникни в това което е казал/написал и тогава спори.
                like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                Коментар


                  Lane Staley написа:
                  Stefan Hadjov написа:
                  Lane Staley написа:
                  В каквото и заблуждение да съм, все още знам, че 3 е по-малко от 4.И че при 50 км/ на равно на 6та имам разход под 3, а ако смъкна на 5та разхода скача. Моментен разход по бордкомпютър.Щом успявам да докарам около фабричните данни при моя маршрут, значи знам как да си карам колата. Или греша?До колегата с Пандата - нормално е на изкачване да смъкнеш предавка и да облекчиш двигателя.
                  Грешиш,разбира се.Може да знаеш че 3 е по малко от 4,но много други неща не знаеш.Особено за предавателните числа на преводните кутии.Вероятно при тебе при изкачване ,качваш предавка,а пандата е нормално да смъква.Така ли смяташ??Обратно на Пандата,ти го натоварваш и "смъкваш" разхода.Нека така да бъде.С теб няма да споря.
                  Стефане, все се каня да не споря с теб, че нещо ти куцат заключенията, които вадиш от две твърдения, но ще събера сили и търпение и ще поясня.Говоря за ползване на 6та предавка на равен участък.За Пандата, както и за мен, както и за всеки двигател е добре да смъкнеш предавка при изкачване.Но при 50 км/ч и над тях до 80 км/ч както е движението на Цариградско, когато автомобилът има нужда от съвсем малко мощност, колкото да поддържа тази скорост или да ускори бавно и полека, 6та предвка е по-икономична. Какво знаеш ти за предавателните числа на моята скоростна кутия? Хайде кажи?То бива, то може, ама като ще спориш с някого, вникни в това което е казал/написал и тогава спори.
                  Moга да се съглася с твоите твърдения за 6-тата предавка по Цариградско шосе само ако важи за участъка от Алея Яворов до Орлов мост.На останалите участъци ако твърдиш същото не го приемам за достоверно.А да не говорим за посока към 4-ти клм.

                  Коментар


                    Stefan Hadjov написа:
                    Не така де.Lane Staley слага 6-та на 50 клм/час.Как така със "стандартна" 6-та предавка да не си я ползваш като 5-та.Мотора е много немощен под 1500 об на 6-та предавка,защото е много натоварен заради малкото преводно число на тази предавка.
                    за моторът на пандата на Lane Staley не знам на моят фиат турбината под 1500 об не е в дейвствие и няма мощност .без това под тези обороти карането не е здравословно за дизелов мотор
                    Linea .2009 .1,6 Mjet Emotion
                    ESP ASR CC HH MSR 6AB

                    Коментар


                      Stefan Hadjov написа:
                      Moга да се съглася с твоите твърдения за 6-тата предавка по Цариградско шосе само ако важи за участъка от Алея Яворов до Орлов мост.На останалите участъци ако твърдиш същото не го приемам за достоверно.А да не говорим за посока към 4-ти клм.
                      Няма да изпадам в положението на онзи дето го хванали на калъп и казал на жена си "Ти на мен ли ще вярваш или на очите си?!?!"От Алея Яворов до Орлов на 6та разходът ми е 0.Говоря точно от Алея Яворов до разклона за Горубляне. Единствено на лекото нанагорнище след 4ти км мога да дам на 5та за малко, но само ако не ме мързи. А и няма смисъл - има 50-100 метра с разход около 5,5-6 там и толкова. Всичко останало е около 4. Все пак тоз двигател трябва и малко нафта да поизгори, ако смълна на 5та току виж започнал да дава отрицателен разход А до колегата - не съм с Панда.
                      like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                      Коментар


                        искам да попитам с кой еуро дизел си карате колите или по на кратко на коя фирма горивотоможете да препоръчате
                        Linea .2009 .1,6 Mjet Emotion
                        ESP ASR CC HH MSR 6AB

                        Коментар


                          Въпросът ти едва ли е за тази тема, веднъж вече я разделях, но мога да отговоря за мен: Бравата ми 1.9 ЖТД се чувства най-добре с обикновения дизел на Еко, заредено на 3-та колонка на станцията на Шипченски проход в София. Над 80 % от зареденото ми гориво е такова. Карах и със смес около 50:50 обикновен дизел, и дизел плюс - разлика: никаква.

                          Коментар


                            Stefan Hadjov написа:
                            Грешиш,разбира се.Може да знаеш че 3 е по малко от 4,но много други неща не знаеш.Особено за предавателните числа на преводните кутии.Вероятно при тебе при изкачване ,качваш предавка,а пандата е нормално да смъква.Така ли смяташ??Обратно на Пандата,ти го натоварваш и "смъкваш" разхода.Нека така да бъде.С теб няма да споря.
                            Т’ва не го владея добре, да знам, кога товара е минимален спрямо предавката! Дизела много качва разхода от товар "подава си сам газ"....гнусна подмолна гадина :D
                            Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                            Коментар


                              ogi28b написа:
                              ВНад 80 % от зареденото ми гориво е такова. Карах и със смес около 50:50 обикновен дизел, и дизел плюс - разлика: никаква.
                              Колега, по колко км правиш на година?!
                              Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                              Коментар


                                Можеш да видиш сам, като видиш данните ми в spritmonitor.de , там имам описани всички зареждания по дати и километри. Какво общо има въпросът с цитата?!

                                Коментар

                                Working...
                                X