Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Може ли колата да харчи по-малко от заводските данни?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Чакаме данните от книжката на 166 които си обещал за днес.Тези числа които съм дал не мога да гарантирам че са 100 % вярни.
    Alfa 147 1.9 JTDm '07 Q2 - хем червена, хем пуши черно;Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
    ex. Alfa 155 1.7 '93 ### ex, Alfa 147 1.9 JTDm '03 R.I.P. ###Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001,

    Коментар


      Stefan Hadjov написа:
      Ами трябва да си "професор",за да разбереш разликите и си отговориш.5-скоростната Ланча 2,4,която е със същия двигател и почти същата мощност както Алфата 166, 5-тата скорост е с преводно отношение 2,37 и на тази скорост си вдига максималната.А при тебе е 1,95.При преводно отношение 1,95 е изклчено да вдигнеш макс. скорост .Отношението 2,37 на 5-та на Ланчата отговаря на твоето 2,43 също на 5-та.Така че на 5- сте братчета,но като си на 6-та нещата стават съвършено различни.Обсъдихме ги вече.От казаното следва че твоята 6-та се явява като overdrive.П.С.Изненадан съм че колегата Чавето толкова добре се ориентира в този казус.Поздрави.
      И аз съм изненадан колко добре се ориентираш - дори не знаеш с какъв автомобил съм. Може да си загубиш времето да пишеш 15 поста един след друг, но не и да кликнеш на иконката в подписа ми и да видиш каква е колата ми.Само не разбирам, защо смяташ, че не може да вдигнеш макс скорост при 1,95?Освен това не ми е ясно защо намесваш макс скорост, след като говорехме за икономичност.В мосмента правиш една супа от арументи, ч които не може никой да се ориентира. Всъщност в момента не е ясно ти каква теза защитаваш?Би ли си формулирал тезата и да започнем на чисто?
      like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

      Коментар


        pr_00f написа:
        Чакаме данните от книжката на 166 които си обещал за днес.Тези числа които съм дал не мога да гарантирам че са 100 % вярни.
        E,от къде ги изсмука като не можеш да гарантираш.Постваш само данни,които са достоверни,защото от тях правиме изводи.Работим само с достоверни данни,а не предположения.Чакам книжка за 166,дано ми я донесът.Но собственика на същата кола вероятно има такава,но не цитира за сега дани.Предпочита игра на думи.

        Коментар


          Написал съм следното:И аз също чакам окончателни данни, понеже ме интересува въпроса за конверсия от 5 на 6 степенна кутия ( с донор 166) А от къде съм ги "изсмукал" си е моя работа.
          До колкото знам на 166 и скоростите от 1-5 + задна са еднакви с тези на либрата.Само 6-та се различава , и там до колкото помня беше 0.6хх SmileЕто и максималните скорости както ме помоли.п.с Корекция - бях писал че диф-а е с еднакво число, и мисля че съм сбъркал.Без да е 100 % сигурно инфото1-ва - 3.82-ра - 2.2353-та - 1.364-та - 0.9715-та - 0.7636-та - 0.614задна - 3.545диф:до 2000 година - 3.176след 2000 година - 3.733Което прави:до 2000 година:1-ва - 12.0692-ра - 7.0983-та - 4.3194-та - 3.0845-та - 2.4236-та - 1.95след 2000 година:1-ва - 14.1862-ра - 8.3433-та - 5.0774-та - 3.6255-та - 2.8486-та - 2.292
          Alfa 147 1.9 JTDm '07 Q2 - хем червена, хем пуши черно;Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
          ex. Alfa 155 1.7 '93 ### ex, Alfa 147 1.9 JTDm '03 R.I.P. ###Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001,

          Коментар


            Lane Staley написа:
            Stefan Hadjov написа:
            Ами трябва да си "професор",за да разбереш разликите и си отговориш.5-скоростната Ланча 2,4,която е със същия двигател и почти същата мощност както Алфата 166, 5-тата скорост е с преводно отношение 2,37 и на тази скорост си вдига максималната.А при тебе е 1,95.При преводно отношение 1,95 е изклчено да вдигнеш макс. скорост .Отношението 2,37 на 5-та на Ланчата отговаря на твоето 2,43 също на 5-та.Така че на 5- сте братчета,но като си на 6-та нещата стават съвършено различни.Обсъдихме ги вече.От казаното следва че твоята 6-та се явява като overdrive.П.С.Изненадан съм че колегата Чавето толкова добре се ориентира в този казус.Поздрави.
            И аз съм изненадан колко добре се ориентираш - дори не знаеш с какъв автомобил съм. Може да си загубиш времето да пишеш 15 поста един след друг, но не и да кликнеш на иконката в подписа ми и да видиш каква е колата ми.Само не разбирам, защо смяташ, че не може да вдигнеш макс скорост при 1,95?Освен това не ми е ясно защо намесваш макс скорост, след като говорехме за икономичност.В мосмента правиш една супа от арументи, ч които не може никой да се ориентира. Всъщност в момента не е ясно ти каква теза защитаваш?Би ли си формулирал тезата и да започнем на чисто?
            Ти цитираш дани и защитаваш нещо,затова се обръщам към теб без да се интерисувам с каква кола си.Изглежда че още не си разбрал,че разхода не зависи от оборотите,а от товара на колата.Ако не си разбрал каква теза защитавам до сега,никога няма да можеш да разбереш.За това Ви съветвам ти и Ганчо да не се забърквате в подобни спорове.Не ги разбирате.

            Коментар


              Определено не мога да се съглася с горното твърдение.Разхода зависи и от оборотите и от товара на на мотора.А от шофьора се иска да може да намери оптималният баланс между 2-те за да постигне нисък разход ( стига да го желае де)
              Alfa 147 1.9 JTDm '07 Q2 - хем червена, хем пуши черно;Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
              ex. Alfa 155 1.7 '93 ### ex, Alfa 147 1.9 JTDm '03 R.I.P. ###Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001,

              Коментар


                @pr_00fДобре де ,дай сигурно инфо.Аз също търся,но този модел е труден за БГ.Ако ще си сменяш преводната кутия с 6-степенна и 6-тата ще е със същото преводно отношение както твоята 5-степена,не се занимавай с губене на време-полза никаква.Ако смяташ че при този случай ще има полза,ще те помоля да я споделиш.

                Коментар


                  Ами ако имах 100 % сигурно инфо нямаше и аз да чакам някой да даде официални данни.А смисъл сигурно има , ако нямаше смисъл дали щяха да слагат на 166 6-степенна кутия изобщо.
                  Alfa 147 1.9 JTDm '07 Q2 - хем червена, хем пуши черно;Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                  ex. Alfa 155 1.7 '93 ### ex, Alfa 147 1.9 JTDm '03 R.I.P. ###Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001,

                  Коментар


                    pr_00f написа:
                    Определено не мога да се съглася с горното твърдение.Разхода зависи и от оборотите и от товара на на мотора.А от шофьора се иска да може да намери оптималният баланс между 2-те за да постигне нисък разход ( стига да го желае де)
                    Нов спор ли искаш да започнеме.Това че ти не си съгласен,не значи че не е така.Ти нали имах бордкомп.Карай с 60 клм с дадени обороти и натисни педала на газта-двигателя е със същите обороти ,но ще видиш какво става с разхода.И обратно,превключи една скорост по-ниско,оборотите ще се покачат,а разхода ще намалее.Защо така става???

                    Коментар


                      pr_00f написа:
                      Ами ако имах 100 % сигурно инфо нямаше и аз да чакам някой да даде официални данни.А смисъл сигурно има , ако нямаше смисъл дали щяха да слагат на 166 6-степенна кутия изобщо.
                      100% има смисъл само ако е изпълнено условието което до сега твърдях.Ако не е, няма никакъв смисъл,точно обратното.За това не мога да допусна че Фиат ще правят безсмислени неща.Ако 6-тата е с преводното отношение на 5-тата бих желал да ми дифинираш предимствата.П.С.Ако тези данни които си дал за преводните отношения за 166 са верни 100% има смисъл да си смениш кутията с 6-степена..

                      Коментар


                        Stefan Hadjov написа:
                        pr_00f написа:
                        Определено не мога да се съглася с горното твърдение.Разхода зависи и от оборотите и от товара на на мотора.А от шофьора се иска да може да намери оптималният баланс между 2-те за да постигне нисък разход ( стига да го желае де)
                        Нов спор ли искаш да започнеме.Това че ти не си съгласен,не значи че не е така.Ти нали имах бордкомп.Карай с 60 клм с дадени обороти и натисни педала на газта-двигателя е със същите обороти ,но ще видиш какво става с разхода.И обратно,превключи една скорост по-ниско,оборотите ще се покачат,а разхода ще намалее.Защо така става???
                        Ами то няма за какво да се спори. Изказано по този начин твоето твърдение е едностранно и на тази база е невярно.Абсолютно съм съгласен че товара на двигателя е много важен, но я да погледнем разбивката на моята кола. С летните гуми.п.с ама гадно се размества текста.Както и да е - Дали за да поддържам 70 на 5-та със ~1400 оборота ще гори повече от колкото 70 на 2-ра със ~4100? GearCalc v2.0.0.1 Copyright ©2001, Peter Ogden Gear Ratio, Speed and RPM Calculator Gear set: Manually entered values Gear 1 2 3 4 5 Final Ratios: 3.800 2.235 1.360 0.971 0.763 3.111 RPM Limit: 4300 RPM @Peak Power: 1800 Tyre Size: 205/55 x 16 Tyre Diameter: 631.90 mm Tyre Circumference: 1985.17 mm Gear Km/h per 1000 RPM Km/h @1800 RPM Km/h @4300 RPM -------------------------------------------------------- 1 10.08 18 43 2 17.13 31 74 3 28.15 51 121 4 39.43 71 170 5 50.18 90 216 Km/h RPM (in Gears) ------------------------------------------------- 1 2 3 4 5 ------------------------------------------------- 10 993 584 355 254 199 20 1985 1168 710 507 399 30 2978 1751 1066 761 598 40 3970 2335 1421 1014 797 50 2919 1776 1268 996 60 3503 2131 1522 1196 70 4086 2486 1775 1395 80 2842 2029 1594 90 3197 2283 1794 100 3552 2536 1993 110 3907 2790 2192 120 4263 3043 2391 130 3297 2591 140 3551 2790 150 3804 2989 160 4058 3189 170 3388 180 3587 190 3786 200 3986 210 4185 Gear Change RPM drop (change @1800) RPM drop (change @4300) ------------------------------------------------------------- 1 -> 2 -741 (to 1059) -1771 (to 2529) 2 -> 3 -705 (to 1095) -1683 (to 2617) 3 -> 4 -515 (to 1285) -1230 (to 3070) 4 -> 5 -386 (to 1414) -921 (to 3379)
                        Alfa 147 1.9 JTDm '07 Q2 - хем червена, хем пуши черно;Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                        ex. Alfa 155 1.7 '93 ### ex, Alfa 147 1.9 JTDm '03 R.I.P. ###Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001,

                        Коментар


                          pr_00f написа:
                          Определено не мога да се съглася с горното твърдение.Разхода зависи и от оборотите и от товара на на мотора.А от шофьора се иска да може да намери оптималният баланс между 2-те за да постигне нисък разход ( стига да го желае де)
                          +1
                          like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                          Коментар


                            Lane Staley написа:
                            pr_00f написа:
                            Определено не мога да се съглася с горното твърдение.Разхода зависи и от оборотите и от товара на на мотора.А от шофьора се иска да може да намери оптималният баланс между 2-те за да постигне нисък разход ( стига да го желае де)
                            +1
                            Всъщност, спора тръгна от "твърдение" за нисък разход при движение с 50-60 на 6-та предавка - да възможно е, но по наклон....иначе харчи повече от колкото с 50-60 на 5-та. Това се опитва да обясни Хаджов и е прав.Аз ще добавя още един фактор съотношение мощност на мотора - тегло на автомобила. Тъй като при скорости до 100км/ч съпротивлението при търкаляне е високо т.е масата на автомобила е от голямо значение, то степеннта на претоварване на мотори с различна мощнмост ще е различно. Или иначе казано - оптималната скорост за 6-та предавка освен от предвавателните числа, зависи и от к.с/кг.
                            Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                            Коментар


                              Lane Staley написа:
                              Би ли си формулирал тезата и да започнем на чисто?
                              Той няма теза. Всичко тръгна от това, че според мен 6-та предавка ми дава икономия, а според него - тя не е важна (каквото и да значи това) и била overdrive предавка. От там нататък наистина направи една супа с аргументи, които дори се оказаха категорично неверни. И всичко това само за да докаже "кой тук е експертът". Демек - той. Например, опита се да ме убеди, че максималната скорост на моята кола се постигала на 5-та предавка. Категорично невярно. Опита се да докаже, че 6-та предавка се ползувала само "при специални условия" - надолнище, попътен вятър и др. глупости фъркати. За съжаление, книжката ми в момента е заедно с колата в Русе при баща ми. Иначе данните на pr_00f би трябвало да са верни. В интернет се потвърждава категорично поне последната предавка тук:http://www.carfolio.com/specificatio.../?car=20922top gear ratio: 0.61
                              Stefan Hadjov написа:
                              П.С.Ако тези данни които си дал за преводните отношения за 166 са верни 100% има смисъл да си смениш кутията с 6-степена..
                              РАЗГЕЛЕ!!! :D Верни са данните. Тогава защо и за какво спори толкова - за мен си остава загадка.
                              She was only a whisky maker but he loved her still.

                              Коментар


                                Reptile написа:
                                Всъщност, спора тръгна от "твърдение" за нисък разход при движение с 50-60 на 6-та предавка
                                Всъщност, спорът тръгна ето от това "компетентно" изказване на Хаджов:
                                Stefan Hadjov написа:
                                gantcho написа:
                                Виж, няма да си кривя душата - 6-та предавка е много важна!
                                6-та предавка не е чак толкова важна.Тя е overdrive предавка и се ползва при специални случаи,и трябва познания и усет за това.В градски условия е неизползваема.Използва се предимно по магистрала и то в подходящи случаи-хоризонтален учасък, с лек наклон надолу,или попътен вятър.Тогава ефекта е най голям.В други случаи неподходящо подбрана може резултатите да са с обратен знак.Нарича се още щадяща преддавка.При нормални пътни условия максималната скорост на колата е невъзможно да се постигне на 6-та предавка-много се явява натоварен двигателя.
                                От тогава насам се оказа, че:1/ 6-та предавка все пак е важна, защото и сам Хаджов посъветва колегата pr_00f да си сложи 6-степенна скоростна кутия;(вж. по-горе)2/ 6-та предавка на моята кола не е overdrive предавка, както доказа колегата ВО3/ Максималната скорост на моята кола се постига точно единствено и само на 6-та предавка.4/ Останалите глупости за усета, наклона и попътния вятър даже не желая да ги коментирам защото са смешниОтносно твърдението на Lane Staley за каране с 50 км/ч и икономия на 6-та - просто не знам. Лично познавам Пешо и знам, че не би излъгал. Освен това той кара Рено Меган. Мога да кажа за себе си - 6-та предавка ми дава икономия след скорост от 90-95 км/ч и никога не съм твърдял обратното. Под 85-90 км/ч ако съм на 6-та разходът ми се покачва, макар и съвсем леко - това е напълно обяснимо и нормално.
                                She was only a whisky maker but he loved her still.

                                Коментар

                                Working...
                                X