Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

диагностика браво 1.9тд

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Stefan Hadjov написа:
    grandmen написа:
    колега съгласен съм с теб,че катализатора е част от автомобила и то важна-но като е затлачен?прави сте ,че във връзка с екологията нещата ще се затягат и без такъв няма да може да се кара.съгласен съм,че игра важна роля за работата на двигателя(особенно за бензиновите мотори)но би ли ми обяснил как премахването му ще се отрази на моя 1.9тд
    Остави екологията,как разбра че е затлачен.Сигурно майстора ти е казал,или приятелчето.
    Попринцип колко километра им дават преди да се запшат ??? До колкото знам аз 150 000 .

    Коментар


      #17
      extaz написа:
      Stefan Hadjov написа:
      grandmen написа:
      колега съгласен съм с теб,че катализатора е част от автомобила и то важна-но като е затлачен?прави сте ,че във връзка с екологията нещата ще се затягат и без такъв няма да може да се кара.съгласен съм,че игра важна роля за работата на двигателя(особенно за бензиновите мотори)но би ли ми обяснил как премахването му ще се отрази на моя 1.9тд
      Остави екологията,как разбра че е затлачен.Сигурно майстора ти е казал,или приятелчето.
      Попринцип колко километра им дават преди да се запшат ??? До колкото знам аз 150 000 .
      Живота на катализатора е съобразен с ресурса на двигателя.Може да е на 300000 клм и да си е ОК.Moже да го съсипеш и на 50000 клм,но това важи за всичко по колата.Такива цифри за 100 и 150000 клм съм чувал само от разни майсторчета и приятелчета.За да се разбере състоянието на катализатора се прави измерване,а не по предположение или миризмата на газовете.

      Коментар


        #18
        колега изглежда си компетентен и ако е така дай съвет как да се измери наляганета на изгорелите газове пред и зад катализатора за да се прецени дали е затлачен .аз питам и търся съвет а не да бъда изпитван или да проверявам знанията на механиците.Тук сме да си помагаме до колкото знам а не да се изпитваме.Двигателя като го настъпя пуши черно - центровката е наред .турбото дава 0.85-0.9 бара над налягане .до колкото знам трябва да е 1.05.в какво да се съмнявам тогава.турбо пътищата са проверявани няколко пъти.и пак искам да кажа -мисля ,че сме тук да си помагаме ако можем и ако отричаме нещо - хубаво е да се обосноваваме(за да си помогнем)а не просто да го отричаме и край.повярвай знам много добре за какво става дума с автомобилите но се водя от поговорката "не питай старило а питай патило" ако с думите си обиждам някой да ме извени

        Коментар


          #19
          grandmen написа:
          колега изглежда си компетентен и ако е така дай съвет как да се измери наляганета на изгорелите газове пред и зад катализатора за да се прецени дали е затлачен .аз питам и търся съвет а не да бъда изпитван или да проверявам знанията на механиците.Тук сме да си помагаме до колкото знам а не да се изпитваме.Двигателя като го настъпя пуши черно - центровката е наред .турбото дава 0.85-0.9 бара над налягане .до колкото знам трябва да е 1.05.в какво да се съмнявам тогава.турбо пътищата са проверявани няколко пъти.и пак искам да кажа -мисля ,че сме тук да си помагаме ако можем и ако отричаме нещо - хубаво е да се обосноваваме(за да си помогнем)а не просто да го отричаме и край.повярвай знам много добре за какво става дума с автомобилите но се водя от поговорката "не питай старило а питай патило" ако с думите си обиждам някой да ме извени
          Колега провери си EGR клапана дали работи коректно.Според мен той се явява байпас на турбината и затова не може да дигне 1.05 бара.Не може да затвори изцяло.Ти как измери че прави 0.85-0.90 бара?Това по МАП ли е или с манометър си го мерил.Можеш да имаш и проблем с разтоварващия клапан-уейстгейта.Изолирай си EGR-то(с пластинка),откачи дебитомера и виж какво е положението.Съмнявам се проблемът да е в катализатора.

          Коментар


            #20
            AGR е затапен с ламарина,а налягането отчетох с цифров маманометър (специално произведен за тази цел от VAG групата)при 3000оборота на двигателяна 3скорост с пълна газ-тогава мисля двигателя е под така наречения пълен товар.колега janyboy- клапан уейстгейт за турбото ли става дума.имаш на предвид клапата да не може да затваря напълно или да е продухана?фиатите страдат ли от този проблем?

            Коментар


              #21
              Ми добре си го измерил. Провери си и входящия въздух. Казваш че дебитомера отчита по малко. Около 500кг въздух трябва да е на макс. Виж си и възд. филтър.Също и интеркулера да не е запушен. Катализатора, в краен случай може да се извади. Реже се отстрани корпуса му и да се промие. А може и да се промие без да го вадиш - от обратната страна на гърнето му. За да си сигурен че не е друго, то виж и клапаните за правилни хлабини. Тия двигатели имат склонност към намаляване на хлабините в клапаните. Всичко това е от сначение.
              Fiat Marea TD100

              Коментар


                #22
                клапаните не съм проверявал и това ще направя и катализатора прав си ,че мога да пробвам да продухам ако е от него ще има поне някаква разлика преди и след опит за почистване.след като направя и тези проби ще пиша какво е станало Благодаря на всички които се включиха с мнения!

                Коментар


                  #23
                  grandmen написа:
                  AGR е затапен с ламарина,а налягането отчетох с цифров маманометър (специално произведен за тази цел от VAG групата)при 3000оборота на двигателяна 3скорост с пълна газ-тогава мисля двигателя е под така наречения пълен товар.колега janyboy- клапан уейстгейт за турбото ли става дума.имаш на предвид клапата да не може да затваря напълно или да е продухана?фиатите страдат ли от този проблем?
                  Къде е бил закачен този цифров манометър?На колектора някъде?Или?По принцип МАП сензора дава най-добра представа за налягането което постъпва в колектора.Разбира се че има загуби/пад на налягане по турбо пътищата и кулера.Примерно ако турбината разтоварва на 1 бар,то МАП-а ще отчита някъде 0.9-0.95бара.Разбира се че уестгейта с течение на времето започва да прави проблеми-да не затваря напълно,от друга страна мембраната и пружината на актуатора също може да се прецакат.Щом си затапил EGR-а според мен проблемът може да е:недостиг на въздух(по интейка),изпускане на налягане по пътищата или кулера,а може и да изпуска още от изпускателния колектор някъде.

                  Коментар


                    #24
                    манометъра го превключих към извода на смук.колектор.а 1.9тд сензор за налягане не знам да има -къде се намира -до дебитомера има един датчик но той мисля ,че е за темп.на засмукания въздух.

                    Коментар


                      #25
                      grandmen написа:
                      манометъра го превключих към извода на смук.колектор.а 1.9тд сензор за налягане не знам да има -къде се намира -до дебитомера има един датчик но той мисля ,че е за темп.на засмукания въздух.
                      Манометъра се включва точно там, но тоя извод много често се запушва от маслени отлагания и му се стеснява сечението на отвора. Добре е да се развие и прочисти, за да са по-точни измерванията.
                      Fiat Marea TD100

                      Коментар

                      Working...
                      X