Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Данни от датчици на ТД100 - помощ в тълкуването

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Nero_ написа:
    В такъв случай не е възможно injection timing да е статичен+автоматичен аванс, a injection correction да е корекцията на авансатора. Казвам това, защото при едни и същи обороти (idle) injection timing може да бъде от 10 до 3 (образно казано), а в същото време injection correction остава сравнително постоянно. Тоест излиза че автоматичния аванс се променя от температурата на двигателя, което няма как да стане, при положение че е механичен, в зависимост от оборотите.Не знам дали успях да се изразя достатъчно ясно, за да бъда разбран.
    Не, не е така. При незапален двигател стойноста е зададена като 10*. когато запали, автоматичния регулатор е настроен на по-висок аванс, т.е. с няколко градуса повече примерно. Авансатора ги задържа според температурата и със повишаването и, ги намаля. Ето накратко как работи авансатора: Входния и изходния му отвор са свързани със задбуталното пространство на авт. рег. на впръскването. С помоща сигнала от компютъра, авансатора извършва определен и различен на брой отваряния и така сваля налягането в авт. регулатор и понижава тия стойности на аванса. Честотата му на отваряне и затваряне на иглата му е от 200 пъти нагоре. В двете снимки от мануала, които постнах, е описано това, за съжаление на руски. Там е подробно обяснено, грубо казаното от мен.
    Fiat Marea TD100

    Коментар


      #32
      Още нещо. Не се води точно по колоките от Ijection timing и corektion. В първта са стойностите на основния аванс + тия на автоматичния регулатор + /заедно/ с основната корекция на авансатора. В колонката на Inj. corеctios е посочена само моментната донагласа от сбора на корекциите.
      Fiat Marea TD100

      Коментар


        #33
        iuly_vn написа:
        Още нещо. Не се води точно по колоките от Ijection timing и corektion. В първта са стойностите на основния аванс + тия на автоматичния регулатор + /заедно/ с основната корекция на авансатора. В колонката на Inj. corеctios е посочена само моментната донагласа от сбора на корекциите.
        Така вече има смисъл.

        Коментар


          #34
          И още нещо. С тая програма - екускан, не се вижда точно корекцията на авнсатора. Тук тя се вижда, само като 1-2* разлика, може би заради голямата скорост на промяна. Във Виза-унискан, тия стойности /inject. corection/ се виждат и те на практика, варират от +8 до -24*. Ето и една снимка :/Taя промяна от +8 до -24* е за стотни от секундата и преди съм правил около 10-15 снимки за да я засека на снимката. Иначе почти не се вижда и във Визата./
          Прикачени файлове
          Fiat Marea TD100

          Коментар


            #35
            С други думи, авансатора извршва големи на брой корекций, в обхвата от +8 до -24*, за стотна от секундата. Заради това не се виждат добре и са отбелязани като само от 1-2* разлики. Поради тая причина, точното диагностициране се извършва с осцилоскоп, както го е описал колегата Hadjov. Там на осцилоскопа се вижда всичко - точно и ясно. Ама тия апаратури са скъпички.
            Fiat Marea TD100

            Коментар


              #36
              iuly_vn написа:
              И още нещо. С тая програма - екускан, не се вижда точно корекцията на авнсатора. Тук тя се вижда, само като 1-2* разлика, може би заради голямата скорост на промяна. Във Виза-унискан, тия стойности /inject. corection/ се виждат и те на практика, варират от +8 до -24*. Ето и една снимка :/Taя промяна от +8 до -24* е за стотни от секундата и преди съм правил около 10-15 снимки за да я засека на снимката. Иначе почти не се вижда и във Визата./
              Аз мисля че във Виза-та просто има грешка в пресмятането на отрицателните стойности на този параметър. Формулите за пресмятане на положителните и отрицателните стойности при този параметър са различни. Стойностите които могат да се получат са от -25.6 до +25.6.Тази стойност от скрийншота -23.6 реално (според мен) трябва да се чете като -2.0 градуса.Също така при това ECU има и калибрация на аванса, но въпросната функция май е налична само при Examiner.
              Stilo Dynamic MW 1.9 JTD '03
              Punto HLX JTD '02

              Коментар


                #37
                A, Yani здравей! Радвам се че влезе тук, за да внесеш малко яснота, като създател на Fiat ECU Scanner. Възможно е да има грешка във Визата, въпреки че е известен и многоизползван софтуер, но как да се обяснят реално тия стойности въw Fiat ECU Scanner. Примерно начални -10* при контакт, после при 3000об да речем ijection timing-a 8*, което си е много ниска стойност, при положение и че в тоя момент се отчита корекция от 0.2*! За тия обороти, аванса би трябвало да е с далеч по-високи, двойни бих казал стойности. Да не говорим че корекция от 0.2*, звучи малко несериозно, незначителна или нищожна стойност!Реално измерени стойности при тия обороти /а и не само при тия/, би следвало да са 18* аванс +корекция от авансатора в порядъка от - 0.1 до -5, -6 и повече градуса, в зависимост от условията на работа в даден момент. Корекцията внесена от авансатора, би следвало да е само с отрицателна стойност, тъй като последния работи в зоната от високо към ниско налягане в задбуталното пространство на механичния регулатор в помпата и по тази логика би могъл да внася корекция само в отрицателена посока. Разбирам че в случая се касае за алгоритъм за пресмятане на всяка една величина, но това от друга страна е просто не само неясно, но и безполезно за диагностициращия.
                Fiat Marea TD100

                Коментар


                  #38
                  Ами нямам представа... това са данните които се четат от ЕКУ-то.Незнам от къде идва това -10 след като в тази система няма датчик който да може да отчете аванса при спрял двигател.Всъщност, знам от къде идва -10.... Формулата за пресмятане на "Injection Timing" е x*0.2-10, т.е. когато ЕКУ-то върне 0 (връща 1 байт, т.е. число от 0 до 255) и резултата е -10... но тогава остава пълна мистерия защо другото ЕКУ връща 16.Е, надявам се че поне изясних от къде идват тези -10 градуса....
                  Stilo Dynamic MW 1.9 JTD '03
                  Punto HLX JTD '02

                  Коментар


                    #39
                    Ето че стигнахме до въпроса за верноста на данните. Наистина щом ЕКУ-то върне 0 то получаваме начална стойност -10. Но тук мистерията си остава. На практика -10* означава закъснение с тая стойност, което логически няма смисъл. Ако пък приемем тая стойност за нулева /начална/ то 8* при 3000об. са смешни. Както казва колегата Hadjov, то и бензинов двигател няма с толкова ниска стойност на аванса при тоя обороти, пък камо ли дизел. Аз затова съм пренебрегнал минуса пред 10 и смятам 10* заложени в софтуера и от там +8* при 3000об/м. получаваме 18*/примерно/. Така сме вече в реалноста на нещата. Загадка остава корекцията от 0.1 до 1, 2* в плюс и минус на авансовия клапан. На практика, там нещата според натоварването от логфайла на колегата Geraka, би било реално да има и корекций със стойности с далеч по-големи стойности и то само в една посока-отрицателна. Авансатора няма как да подаде аванс а само закъснение! На практика поне е така. Но тук са нищожно малки и всички отразени корекций, а да не говорим че има както отрицателни, така и положителни стойности!? Друг би бил само смисъла, ако сбора 18* е сбор от всички корекций, включително и отнетата разлика от авансатора, а показаното да е само с колко е коригирано за дадения момент по някаква неизвестна за мен формула. Мисля че разсъжденията ми обаче са правилни и логични, за разлика от показанията, в които няма никаква логика. А случайни и нелогични числа на нас не ни трябват. Така можем само да гадаем и съпоставяме резултати от лога на един мотор с лога на друг/което и правим тук/. Но не и да работим с точни стойности!П.П. Ето обаче че стигнаме до една истина, ако разсъждаваме логично за случая на колегата Nero. Щом всички ЕКУ-та връщат 0 и по формулата получаваме -10, то при колегата Nero компа му връща някаква друга стойност различна от 0 /x*0.2-10=16/. И понеже, дори и след рестартиране както посъветвах колегата, ЕКУ-то му даде пак 16*, то колега Nero, моите заключения са че проблема ти е в самото ЕКУ или поне във връзките към него!!! Може и замасяването му към корпуса да дава подобни аномалий.
                    Fiat Marea TD100

                    Коментар


                      #40
                      iuly_vn написа:
                      Ето че стигнахме до въпроса за верноста на данните. Наистина щом ЕКУ-то върне 0 то получаваме начална стойност -10. Но тук мистерията си остава. На практика -10* означава закъснение с тая стойност, което логически няма смисъл. Ако пък приемем тая стойност за нулева /начална/ то 8* при 3000об. са смешни. Както казва колегата Hadjov, то и бензинов двигател няма с толкова ниска стойност на аванса при тоя обороти, пък камо ли дизел. Аз затова съм пренебрегнал минуса пред 10 и смятам 10* заложени в софтуера и от там +8* при 3000об/м. получаваме 18*/примерно/. Така сме вече в реалноста на нещата. Загадка остава корекцията от 0.1 до 1, 2* в плюс и минус на авансовия клапан. На практика, там нещата според натоварването от логфайла на колегата Geraka, би било реално да има и корекций със стойности с далеч по-големи стойности и то само в една посока-отрицателна. Авансатора няма как да подаде аванс а само закъснение! На практика поне е така. Но тук са нищожно малки и всички отразени корекций, а да не говорим че има както отрицателни, така и положителни стойности!? Друг би бил само смисъла, ако сбора 18* е сбор от всички корекций, включително и отнетата разлика от авансатора, а показаното да е само с колко е коригирано за дадения момент по някаква неизвестна за мен формула. Мисля че разсъжденията ми обаче са правилни и логични, за разлика от показанията, в които няма никаква логика. А случайни и нелогични числа на нас не ни трябват. Така можем само да гадаем и съпоставяме резултати от лога на един мотор с лога на друг/което и правим тук/. Но не и да работим с точни стойности!П.П. Ето обаче че стигнаме до една истина, ако разсъждаваме логично за случая на колегата Nero. Щом всички ЕКУ-та връщат 0 и по формулата получаваме -10, то при колегата Nero компа му връща някаква друга стойност различна от 0 /x*0.2-10=16/. И понеже, дори и след рестартиране както посъветвах колегата, ЕКУ-то му даде пак 16*, то колега Nero, моите заключения са че проблема ти е в самото ЕКУ или поне във връзките към него!!! Може и замасяването му към корпуса да дава подобни аномалий.
                      Да,наистина -10* е статичния аванс,над който се наслагва динамичния получен от механично-хидравличната част на помпата в реално време.Отчитайки тази стойност чрез двата датчика/на кол.вал и дюзата/,контролера прави корекция ако е необходимо във функция от обороти и натоварване според софтуера заложен в контролера.Защо е минус 10*.Очевидно това е грешка.Предполагам че идва от това че софтуера писан от софтуеристи,а те са обикновено математици,а за един математик,когато едно число е преди нещо си/в случая ГМТ/ е винаги със знак минус,а когато е след е със знак плюс.Като знаеме в същото време че италианците са слаби софтуеристи/традиционо софтуерите им са пълни с бъгове,и по време на един произвеждан модел по няколко пъти му подменят и подобравят софтуера/са го заложили с знак минус.От гледна точка на логиката на един двигателист,това е абсолютно неверно,логичното е да е с знак +,ръководейки се от процесите на работа на двигателя.Загадката е защо на колегата му излиза -16*.Предполагам че проблема е или в контролера или е пипан софтуера допълнително и е променена стойноста.Логично е да си направи замерване на статичния аванс,за да разбере има ли реално промяна спрямо фабричния.

                      Коментар

                      Working...
                      X