Nero_ написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Данни от датчици на ТД100 - помощ в тълкуването
Collapse
X
-
Fiat Marea TD100
-
Още нещо. Не се води точно по колоките от Ijection timing и corektion. В първта са стойностите на основния аванс + тия на автоматичния регулатор + /заедно/ с основната корекция на авансатора. В колонката на Inj. corеctios е посочена само моментната донагласа от сбора на корекциите.Fiat Marea TD100
Коментар
-
iuly_vn написа:Още нещо. Не се води точно по колоките от Ijection timing и corektion. В първта са стойностите на основния аванс + тия на автоматичния регулатор + /заедно/ с основната корекция на авансатора. В колонката на Inj. corеctios е посочена само моментната донагласа от сбора на корекциите.
Коментар
-
И още нещо. С тая програма - екускан, не се вижда точно корекцията на авнсатора. Тук тя се вижда, само като 1-2* разлика, може би заради голямата скорост на промяна. Във Виза-унискан, тия стойности /inject. corection/ се виждат и те на практика, варират от +8 до -24*. Ето и една снимка :/Taя промяна от +8 до -24* е за стотни от секундата и преди съм правил около 10-15 снимки за да я засека на снимката. Иначе почти не се вижда и във Визата./Fiat Marea TD100
Коментар
-
С други думи, авансатора извршва големи на брой корекций, в обхвата от +8 до -24*, за стотна от секундата. Заради това не се виждат добре и са отбелязани като само от 1-2* разлики. Поради тая причина, точното диагностициране се извършва с осцилоскоп, както го е описал колегата Hadjov. Там на осцилоскопа се вижда всичко - точно и ясно. Ама тия апаратури са скъпички.Fiat Marea TD100
Коментар
-
iuly_vn написа:И още нещо. С тая програма - екускан, не се вижда точно корекцията на авнсатора. Тук тя се вижда, само като 1-2* разлика, може би заради голямата скорост на промяна. Във Виза-унискан, тия стойности /inject. corection/ се виждат и те на практика, варират от +8 до -24*. Ето и една снимка :/Taя промяна от +8 до -24* е за стотни от секундата и преди съм правил около 10-15 снимки за да я засека на снимката. Иначе почти не се вижда и във Визата./Stilo Dynamic MW 1.9 JTD '03
Punto HLX JTD '02
Коментар
-
A, Yani здравей! Радвам се че влезе тук, за да внесеш малко яснота, като създател на Fiat ECU Scanner. Възможно е да има грешка във Визата, въпреки че е известен и многоизползван софтуер, но как да се обяснят реално тия стойности въw Fiat ECU Scanner. Примерно начални -10* при контакт, после при 3000об да речем ijection timing-a 8*, което си е много ниска стойност, при положение и че в тоя момент се отчита корекция от 0.2*! За тия обороти, аванса би трябвало да е с далеч по-високи, двойни бих казал стойности. Да не говорим че корекция от 0.2*, звучи малко несериозно, незначителна или нищожна стойност!Реално измерени стойности при тия обороти /а и не само при тия/, би следвало да са 18* аванс +корекция от авансатора в порядъка от - 0.1 до -5, -6 и повече градуса, в зависимост от условията на работа в даден момент. Корекцията внесена от авансатора, би следвало да е само с отрицателна стойност, тъй като последния работи в зоната от високо към ниско налягане в задбуталното пространство на механичния регулатор в помпата и по тази логика би могъл да внася корекция само в отрицателена посока. Разбирам че в случая се касае за алгоритъм за пресмятане на всяка една величина, но това от друга страна е просто не само неясно, но и безполезно за диагностициращия.Fiat Marea TD100
Коментар
-
Ами нямам представа... това са данните които се четат от ЕКУ-то.Незнам от къде идва това -10 след като в тази система няма датчик който да може да отчете аванса при спрял двигател.Всъщност, знам от къде идва -10.... Формулата за пресмятане на "Injection Timing" е x*0.2-10, т.е. когато ЕКУ-то върне 0 (връща 1 байт, т.е. число от 0 до 255) и резултата е -10... но тогава остава пълна мистерия защо другото ЕКУ връща 16.Е, надявам се че поне изясних от къде идват тези -10 градуса....Stilo Dynamic MW 1.9 JTD '03
Punto HLX JTD '02
Коментар
-
Ето че стигнахме до въпроса за верноста на данните. Наистина щом ЕКУ-то върне 0 то получаваме начална стойност -10. Но тук мистерията си остава. На практика -10* означава закъснение с тая стойност, което логически няма смисъл. Ако пък приемем тая стойност за нулева /начална/ то 8* при 3000об. са смешни. Както казва колегата Hadjov, то и бензинов двигател няма с толкова ниска стойност на аванса при тоя обороти, пък камо ли дизел. Аз затова съм пренебрегнал минуса пред 10 и смятам 10* заложени в софтуера и от там +8* при 3000об/м. получаваме 18*/примерно/. Така сме вече в реалноста на нещата. Загадка остава корекцията от 0.1 до 1, 2* в плюс и минус на авансовия клапан. На практика, там нещата според натоварването от логфайла на колегата Geraka, би било реално да има и корекций със стойности с далеч по-големи стойности и то само в една посока-отрицателна. Авансатора няма как да подаде аванс а само закъснение! На практика поне е така. Но тук са нищожно малки и всички отразени корекций, а да не говорим че има както отрицателни, така и положителни стойности!? Друг би бил само смисъла, ако сбора 18* е сбор от всички корекций, включително и отнетата разлика от авансатора, а показаното да е само с колко е коригирано за дадения момент по някаква неизвестна за мен формула. Мисля че разсъжденията ми обаче са правилни и логични, за разлика от показанията, в които няма никаква логика. А случайни и нелогични числа на нас не ни трябват. Така можем само да гадаем и съпоставяме резултати от лога на един мотор с лога на друг/което и правим тук/. Но не и да работим с точни стойности!П.П. Ето обаче че стигнаме до една истина, ако разсъждаваме логично за случая на колегата Nero. Щом всички ЕКУ-та връщат 0 и по формулата получаваме -10, то при колегата Nero компа му връща някаква друга стойност различна от 0 /x*0.2-10=16/. И понеже, дори и след рестартиране както посъветвах колегата, ЕКУ-то му даде пак 16*, то колега Nero, моите заключения са че проблема ти е в самото ЕКУ или поне във връзките към него!!! Може и замасяването му към корпуса да дава подобни аномалий.Fiat Marea TD100
Коментар
-
iuly_vn написа:Ето че стигнахме до въпроса за верноста на данните. Наистина щом ЕКУ-то върне 0 то получаваме начална стойност -10. Но тук мистерията си остава. На практика -10* означава закъснение с тая стойност, което логически няма смисъл. Ако пък приемем тая стойност за нулева /начална/ то 8* при 3000об. са смешни. Както казва колегата Hadjov, то и бензинов двигател няма с толкова ниска стойност на аванса при тоя обороти, пък камо ли дизел. Аз затова съм пренебрегнал минуса пред 10 и смятам 10* заложени в софтуера и от там +8* при 3000об/м. получаваме 18*/примерно/. Така сме вече в реалноста на нещата. Загадка остава корекцията от 0.1 до 1, 2* в плюс и минус на авансовия клапан. На практика, там нещата според натоварването от логфайла на колегата Geraka, би било реално да има и корекций със стойности с далеч по-големи стойности и то само в една посока-отрицателна. Авансатора няма как да подаде аванс а само закъснение! На практика поне е така. Но тук са нищожно малки и всички отразени корекций, а да не говорим че има както отрицателни, така и положителни стойности!? Друг би бил само смисъла, ако сбора 18* е сбор от всички корекций, включително и отнетата разлика от авансатора, а показаното да е само с колко е коригирано за дадения момент по някаква неизвестна за мен формула. Мисля че разсъжденията ми обаче са правилни и логични, за разлика от показанията, в които няма никаква логика. А случайни и нелогични числа на нас не ни трябват. Така можем само да гадаем и съпоставяме резултати от лога на един мотор с лога на друг/което и правим тук/. Но не и да работим с точни стойности!П.П. Ето обаче че стигнаме до една истина, ако разсъждаваме логично за случая на колегата Nero. Щом всички ЕКУ-та връщат 0 и по формулата получаваме -10, то при колегата Nero компа му връща някаква друга стойност различна от 0 /x*0.2-10=16/. И понеже, дори и след рестартиране както посъветвах колегата, ЕКУ-то му даде пак 16*, то колега Nero, моите заключения са че проблема ти е в самото ЕКУ или поне във връзките към него!!! Може и замасяването му към корпуса да дава подобни аномалий.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар