Nero_ написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Данни от датчици на ТД100 - помощ в тълкуването
Collapse
X
-
-
Geraka написа:Ето и част от теста при мен. Тава е в движение и може да се види при пълен товар какво е предварението. Също си ли личи че на празен ход е 3 градуса. За съжаление при палене нещо файла липсва, че първия път се ресетна връзката, а след това нещо няма запис, но стойностите при студен двигател и палене са споменати от колегата @Nero_
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:Koлега,защо не провериш статичната центровка на аванса на помпата към двигателя със щифта през ангренажното колело,за да разбереш дали си във фабричното положение.Не можах да разбера как на този двигател ви излиза статичния аванс при неработещ двгател,освен ако е заложена като постояна величина в софтуера,но виждам че при теб излиза различна по стойност.Загадка??Кой го мери??Иначе поведението на аванса в загряло положение на двигателя е нормално.Не е кой знае какъв недостатък че стартира с малко по голям аванс.Даже в студен режим гарантира по сигурен старт.
Коментар
-
Nero_ написа:Stefan Hadjov написа:Koлега,защо не провериш статичната центровка на аванса на помпата към двигателя със щифта през ангренажното колело,за да разбереш дали си във фабричното положение.Не можах да разбера как на този двигател ви излиза статичния аванс при неработещ двгател,освен ако е заложена като постояна величина в софтуера,но виждам че при теб излиза различна по стойност.Загадка??Кой го мери??Иначе поведението на аванса в загряло положение на двигателя е нормално.Не е кой знае какъв недостатък че стартира с малко по голям аванс.Даже в студен режим гарантира по сигурен старт.
Коментар
-
Аз ще я издиря тая тема. че е моя и ще е по лесно. Иначе и моите данни, са горе-долу същите като на колегата Gеraka. Освен това на всички 5-6 двигателя, на които съм виждал диагностичната карта, то аванса в покой е -10*! Забележете че не плюс 10, а минус 10*! Данните са при тест а Виза. С Фиатекускан там са дадени като 10* начални. Даже на един колега, картата му бе от сервиз във Франция и там положението бе същото и не е имало забележки в това отношение. Както и датчика му на педала на газта бе позициониран на 16* при празен ход, пак без да е посочено като грешна тая стойност. По моите наблюдения, аванса в средните обороти на двигателя, се влияе доста от началното положение на ТПС-а! Например при 14-15* на датчика, отчетено на празен ход, то аванса се повишава с още 5-6-7*-при средни обороти. Много е важно това- дори и ТПС-а да не отчита грешка, да му се измери съпротивлението между крайните /външни два пина/. То трябва да е от 4.8 до 6, 6.5 килоома +-15% Ако тая стойност е много под или често срещано над тия стойности, то ТПС-а е за смяна и бърка корекцията на аванса много! Ето и едни данни за грубо сравнение:Measurements in kOhm /2mm HEX/: Position 1-2 2-3 1-3 -------- ---- ---- ---- Idle 6.58 2.26 5.42 Middle 5.00 4.00 Max 2.82 6.19 2mm hex 6.46 2.59 5mm hex 6.22 2.87 6mm hex 6.13 2.98 8mm hex 5.92 3.17 Това са съпротивленията измерени директно на конектора на потенциометъра (трябва да е откачен от другия кабел за пробата). 2mm Hex значи че е подпъхнат шестограм от 2 ммКолкото до регулиране на аванса, статичния, се сваля отгоре капака на агренажа, после се сваля на маховика гумената капачка и се позиционира да съвпаднат белезите там на 0*. След това се проверяват и белезите на помпата и разпределителя да съвпадат с тия на корпуса (главата). После се разхлабват трите болта на колелото на помпата и с помоща на опашката на свредло, мисля че 5 или 6мм беше, се нагажда отвора на вътрешното малко колело да съвпадне с отвора в корпуса на главата. Свредлото влиза с около 5-6 см навътре, колкото е общата дебелина на двете колела +дълбочината на отвора в главата. В това положение се затягат болтовете на голямото колело на помпата. Ако отворите не съвпадат, се върти само вътрешното малко колело на помпата, като белезите на ремъчните колела и това на маховика се съблюдава да не са се разместили! Коплелото на помпата може да се затопори с един от болтовете на капака на агренажа, като се навива в технологично предвидения отвор в главата. Само да не се забрави после, че става... Затова аз винаги вадя клемата на акумулатора за да не завъртя без да съм развил застопоряващия болт!Fiat Marea TD100
Коментар
-
Благодаря за информацията, разясненията и снимките. За съжаление тук нямам условия да направя описаните процедури. След около 2 седмици ще се погрижа.За сега остана загадка този аванс при незапален мотор. По каква причина при мен е различен от всички други ТД100? Но едва ли ще можем да си отговорим на този въпрос.
Коментар
-
Ето и логовете на контакт, на празен ход, плавно форсиране до макс. обороти на място и рязко форсиране пак на място. Първия тест е с позициониран на 16* ТПС, а втория на 11*. Забелязва се че при едни и същи обороти около средните, когато ТПС-а е позициониран на 16* то аванса е 2-3* в повече, отколкото ако е позициониран на 11*. Аз до настройвам обаче, на 16*, защото съм вдигнал порциона малко.Също така обърни внимание че началната стойност на ванса е -10*.Fiat Marea TD100
Коментар
-
iuly_vn написа:Ето и логовете на контакт, на празен ход, плавно форсиране до макс. обороти на място и рязко форсиране пак на място. Първия тест е с позициониран на 16* ТПС, а втория на 11*. Забелязва се че при едни и същи обороти около средните, когато ТПС-а е позициониран на 16* то аванса е 2-3* в повече, отколкото ако е позициониран на 11*. Аз до настройвам обаче, на 16*, защото съм вдигнал порциона малко.Също така обърни внимание че началната стойност на ванса е -10*.
Коментар
-
Погледнах логовете и виждам, че данните наподобяват тези на Geraka - около 7-8* при палене, 3* при загрял мотор. Съответно моите отново се различават.Аз статичния аванс ще го погледна, когато имам условията за това, защото аз подозирам, че там нещо няма да е наред.Но искам да попитам този увеличен аванс при мен до какво води:- промяна в разхода?- промяна в динамиката на мотора?- промяна в натоварването и износването? Той дизела попринцип май е доста непритенциозен и понася доста агресивни стойности, но нямам познания в областта като цяло.Искам да споделя и още нещо:Когато купих колата я пробвах какво ще постигне като максимална скорост.Успях да развия около 205 по километраж.В момента леко подминава 180. Което е около 172 по GPS, което е под каталожните данни.Просто го споделям, не знам каква е причината. Не ме бърка принципно, защото това не са безопасни скорости за тази кола, а и разхода... Но просто ме навежда на мисълта, че нещо се е променило.
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:iuly_vn написа:Ето и логовете на контакт, на празен ход, плавно форсиране до макс. обороти на място и рязко форсиране пак на място. Първия тест е с позициониран на 16* ТПС, а втория на 11*. Забелязва се че при едни и същи обороти около средните, когато ТПС-а е позициониран на 16* то аванса е 2-3* в повече, отколкото ако е позициониран на 11*. Аз до настройвам обаче, на 16*, защото съм вдигнал порциона малко.Също така обърни внимание че началната стойност на ванса е -10*.Fiat Marea TD100
Коментар
-
iuly_vn написа:Да колега. И аз стигам до заключението че това е основния аванс записан в софтуера /-10*/ и от там се наслагва от автоматичния регулатор/injektion timing/, а авансатора го коригира /injektion corektion/.
Коментар
-
Nero_ написа:Погледнах логовете и виждам, че данните наподобяват тези на Geraka - около 7-8* при палене, 3* при загрял мотор. Съответно моите отново се различават.Аз статичния аванс ще го погледна, когато имам условията за това, защото аз подозирам, че там нещо няма да е наред.Но искам да попитам този увеличен аванс при мен до какво води:- промяна в разхода?- промяна в динамиката на мотора?- промяна в натоварването и износването? Той дизела попринцип май е доста непритенциозен и понася доста агресивни стойности, но нямам познания в областта като цяло.Искам да споделя и още нещо:Когато купих колата я пробвах какво ще постигне като максимална скорост.Успях да развия около 205 по километраж.В момента леко подминава 180. Което е около 172 по GPS, което е под каталожните данни.Просто го споделям, не знам каква е причината. Не ме бърка принципно, защото това не са безопасни скорости за тази кола, а и разхода... Но просто ме навежда на мисълта, че нещо се е променило.Fiat Marea TD100
Коментар
-
Nero_ написа:iuly_vn написа:Да колега. И аз стигам до заключението че това е основния аванс записан в софтуера /-10*/ и от там се наслагва от автоматичния регулатор/injektion timing/, а авансатора го коригира /injektion corektion/.Fiat Marea TD100
Коментар
-
В такъв случай не е възможно injection timing да е статичен+автоматичен аванс, a injection correction да е корекцията на авансатора. Казвам това, защото при едни и същи обороти (idle) injection timing може да бъде от 10 до 3 (образно казано), а в същото време injection correction остава сравнително постоянно. Тоест излиза че автоматичния аванс се променя от температурата на двигателя, което няма как да стане, при положение че е механичен, в зависимост от оборотите.Не знам дали успях да се изразя достатъчно ясно, за да бъда разбран.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар