Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Данни от датчици на ТД100 - помощ в тълкуването

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Nero_ написа:
    Вчера ECU беше ресетнато. Оставих да поработи около 6-7 минути на idle. След това карах нормално (по-скоро бавно и икономично).Тази сутрин закачих ECU и ето резултатите:Аванс на контакт: 15,6Аванс при палене: 14,8 (19,9 градуса на водата)От 14,8 аванса спада до 8,4 за около 15 секунди и след това започва постепенно спадане в съответствие с темепратурата на мотора.Аванс при загрял мотор: 3.8=======================След като загря, загасих мотора и дадох на контакт.Аванс на контакт: 11.8 (!?!)=======================Преди няколко дни направихме замерване на колегата Geraka:Аванс на контакт: -10Аванс при запалване: 6-7Аванс при загрял мотор: 3=======================Прилагам данните от днешното палене.
    Koлега,защо не провериш статичната центровка на аванса на помпата към двигателя със щифта през ангренажното колело,за да разбереш дали си във фабричното положение.Не можах да разбера как на този двигател ви излиза статичния аванс при неработещ двгател,освен ако е заложена като постояна величина в софтуера,но виждам че при теб излиза различна по стойност.Загадка??Кой го мери??Иначе поведението на аванса в загряло положение на двигателя е нормално.Не е кой знае какъв недостатък че стартира с малко по голям аванс.Даже в студен режим гарантира по сигурен старт.

    Коментар


      #17
      Geraka написа:
      Ето и част от теста при мен. Тава е в движение и може да се види при пълен товар какво е предварението. Също си ли личи че на празен ход е 3 градуса. За съжаление при палене нещо файла липсва, че първия път се ресетна връзката, а след това нещо няма запис, но стойностите при студен двигател и палене са споменати от колегата @Nero_
      Виждам че логфайла ти е при променливи натоварвания,даже и празен ход.Добре работи помпата ти по отношение на аванса.Не е лошо да направиш един при пълно натоварване от 1000 до 4000 об.

      Коментар


        #18
        Stefan Hadjov написа:
        Koлега,защо не провериш статичната центровка на аванса на помпата към двигателя със щифта през ангренажното колело,за да разбереш дали си във фабричното положение.Не можах да разбера как на този двигател ви излиза статичния аванс при неработещ двгател,освен ако е заложена като постояна величина в софтуера,но виждам че при теб излиза различна по стойност.Загадка??Кой го мери??Иначе поведението на аванса в загряло положение на двигателя е нормално.Не е кой знае какъв недостатък че стартира с малко по голям аванс.Даже в студен режим гарантира по сигурен старт.
        Наистина е загадка.Има ли тема във форума по въпроса за статичния аванс? Да си призная не знам какво трябва да направя. Никога не съм свалял капака на ангренажа.

        Коментар


          #19
          Nero_ написа:
          Stefan Hadjov написа:
          Koлега,защо не провериш статичната центровка на аванса на помпата към двигателя със щифта през ангренажното колело,за да разбереш дали си във фабричното положение.Не можах да разбера как на този двигател ви излиза статичния аванс при неработещ двгател,освен ако е заложена като постояна величина в софтуера,но виждам че при теб излиза различна по стойност.Загадка??Кой го мери??Иначе поведението на аванса в загряло положение на двигателя е нормално.Не е кой знае какъв недостатък че стартира с малко по голям аванс.Даже в студен режим гарантира по сигурен старт.
          Наистина е загадка.Има ли тема във форума по въпроса за статичния аванс? Да си призная не знам какво трябва да направя. Никога не съм свалял капака на ангренажа.
          Имаше такава тема,трябва да я издириш.Един път я бистрихме с iuly_vn.Свържи се с него, той е в играта повече с този двигател.Със specialista-също.

          Коментар


            #20
            Аз ще я издиря тая тема. че е моя и ще е по лесно. Иначе и моите данни, са горе-долу същите като на колегата Gеraka. Освен това на всички 5-6 двигателя, на които съм виждал диагностичната карта, то аванса в покой е -10*! Забележете че не плюс 10, а минус 10*! Данните са при тест а Виза. С Фиатекускан там са дадени като 10* начални. Даже на един колега, картата му бе от сервиз във Франция и там положението бе същото и не е имало забележки в това отношение. Както и датчика му на педала на газта бе позициониран на 16* при празен ход, пак без да е посочено като грешна тая стойност. По моите наблюдения, аванса в средните обороти на двигателя, се влияе доста от началното положение на ТПС-а! Например при 14-15* на датчика, отчетено на празен ход, то аванса се повишава с още 5-6-7*-при средни обороти. Много е важно това- дори и ТПС-а да не отчита грешка, да му се измери съпротивлението между крайните /външни два пина/. То трябва да е от 4.8 до 6, 6.5 килоома +-15% Ако тая стойност е много под или често срещано над тия стойности, то ТПС-а е за смяна и бърка корекцията на аванса много! Ето и едни данни за грубо сравнение:Measurements in kOhm /2mm HEX/: Position 1-2 2-3 1-3 -------- ---- ---- ---- Idle 6.58 2.26 5.42 Middle 5.00 4.00 Max 2.82 6.19 2mm hex 6.46 2.59 5mm hex 6.22 2.87 6mm hex 6.13 2.98 8mm hex 5.92 3.17 Това са съпротивленията измерени директно на конектора на потенциометъра (трябва да е откачен от другия кабел за пробата). 2mm Hex значи че е подпъхнат шестограм от 2 ммКолкото до регулиране на аванса, статичния, се сваля отгоре капака на агренажа, после се сваля на маховика гумената капачка и се позиционира да съвпаднат белезите там на 0*. След това се проверяват и белезите на помпата и разпределителя да съвпадат с тия на корпуса (главата). После се разхлабват трите болта на колелото на помпата и с помоща на опашката на свредло, мисля че 5 или 6мм беше, се нагажда отвора на вътрешното малко колело да съвпадне с отвора в корпуса на главата. Свредлото влиза с около 5-6 см навътре, колкото е общата дебелина на двете колела +дълбочината на отвора в главата. В това положение се затягат болтовете на голямото колело на помпата. Ако отворите не съвпадат, се върти само вътрешното малко колело на помпата, като белезите на ремъчните колела и това на маховика се съблюдава да не са се разместили! Коплелото на помпата може да се затопори с един от болтовете на капака на агренажа, като се навива в технологично предвидения отвор в главата. Само да не се забрави после, че става... Затова аз винаги вадя клемата на акумулатора за да не завъртя без да съм развил застопоряващия болт!
            Fiat Marea TD100

            Коментар


              #21
              Та, ако си отсранил проблема с въздуха в помпата, описна в една друга тема преди 2 часа и ако все още има проблем с аванса то: Ето някоколо снимки, които бях правил, когато проверявах центровката:
              Прикачени файлове
              Fiat Marea TD100

              Коментар


                #22
                Благодаря за информацията, разясненията и снимките. За съжаление тук нямам условия да направя описаните процедури. След около 2 седмици ще се погрижа.За сега остана загадка този аванс при незапален мотор. По каква причина при мен е различен от всички други ТД100? Но едва ли ще можем да си отговорим на този въпрос.

                Коментар


                  #23
                  Ето и логовете на контакт, на празен ход, плавно форсиране до макс. обороти на място и рязко форсиране пак на място. Първия тест е с позициониран на 16* ТПС, а втория на 11*. Забелязва се че при едни и същи обороти около средните, когато ТПС-а е позициониран на 16* то аванса е 2-3* в повече, отколкото ако е позициониран на 11*. Аз до настройвам обаче, на 16*, защото съм вдигнал порциона малко.Също така обърни внимание че началната стойност на ванса е -10*.
                  Прикачени файлове
                  Fiat Marea TD100

                  Коментар


                    #24
                    iuly_vn написа:
                    Ето и логовете на контакт, на празен ход, плавно форсиране до макс. обороти на място и рязко форсиране пак на място. Първия тест е с позициониран на 16* ТПС, а втория на 11*. Забелязва се че при едни и същи обороти около средните, когато ТПС-а е позициониран на 16* то аванса е 2-3* в повече, отколкото ако е позициониран на 11*. Аз до настройвам обаче, на 16*, защото съм вдигнал порциона малко.Също така обърни внимание че началната стойност на ванса е -10*.
                    Аз стигам до извода,че тези-10* са стойностите на статичния аванс заложен в софтуера.Всичко останали стойности в реално време са тези които софтуера наслагва над статичния.Дизелов двигател с предкамерно впръскване с 3* аванс не може да работи,особено при товар.На 16* TPS ти е по добре според мен,особено в преходните режими.П.С.Измервания които съм правил на аванса на двигатели с пиезодатчик на дюзата и индуктивен на коляновия вал следено на осцилоскоп ми е показвало движение в интервала 13*-22*аванс и то на място доколкото може да се натовари.Двигател с 3* аванс не вярвам да съществува.Независимо дизел или бензин.

                    Коментар


                      #25
                      Погледнах логовете и виждам, че данните наподобяват тези на Geraka - около 7-8* при палене, 3* при загрял мотор. Съответно моите отново се различават.Аз статичния аванс ще го погледна, когато имам условията за това, защото аз подозирам, че там нещо няма да е наред.Но искам да попитам този увеличен аванс при мен до какво води:- промяна в разхода?- промяна в динамиката на мотора?- промяна в натоварването и износването? Той дизела попринцип май е доста непритенциозен и понася доста агресивни стойности, но нямам познания в областта като цяло.Искам да споделя и още нещо:Когато купих колата я пробвах какво ще постигне като максимална скорост.Успях да развия около 205 по километраж.В момента леко подминава 180. Което е около 172 по GPS, което е под каталожните данни.Просто го споделям, не знам каква е причината. Не ме бърка принципно, защото това не са безопасни скорости за тази кола, а и разхода... Но просто ме навежда на мисълта, че нещо се е променило.

                      Коментар


                        #26
                        Stefan Hadjov написа:
                        iuly_vn написа:
                        Ето и логовете на контакт, на празен ход, плавно форсиране до макс. обороти на място и рязко форсиране пак на място. Първия тест е с позициониран на 16* ТПС, а втория на 11*. Забелязва се че при едни и същи обороти около средните, когато ТПС-а е позициониран на 16* то аванса е 2-3* в повече, отколкото ако е позициониран на 11*. Аз до настройвам обаче, на 16*, защото съм вдигнал порциона малко.Също така обърни внимание че началната стойност на ванса е -10*.
                        Аз стигам до извода,че тези-10* са стойностите на статичния аванс заложен в софтуера.Всичко останали стойности в реално време са тези които софтуера наслагва над статичния.Дизелов двигател с предкамерно впръскване с 3* аванс не може да работи,особено при товар.На 16* TPS ти е по добре според мен,особено в преходните режими.П.С.Измервания които съм правил на аванса на двигатели с пиезодатчик на дюзата и индуктивен на коляновия вал следено на осцилоскоп ми е показвало движение в интервала 13*-22*аванс и то на място доколкото може да се натовари.Двигател с 3* аванс не вярвам да съществува.Независимо дизел или бензин.
                        Да колега. И аз стигам до заключението че това е основния аванс записан в софтуера /-10*/ и от там се наслагва от автоматичния регулатор/injektion timing/, а авансатора го коригира /injektion corektion/.
                        Fiat Marea TD100

                        Коментар


                          #27
                          iuly_vn написа:
                          Да колега. И аз стигам до заключението че това е основния аванс записан в софтуера /-10*/ и от там се наслагва от автоматичния регулатор/injektion timing/, а авансатора го коригира /injektion corektion/.
                          Правилно ли да разбирам, че аванса над статичния не се регулира единствено от авансатора, ами има и още нещо.

                          Коментар


                            #28
                            Nero_ написа:
                            Погледнах логовете и виждам, че данните наподобяват тези на Geraka - около 7-8* при палене, 3* при загрял мотор. Съответно моите отново се различават.Аз статичния аванс ще го погледна, когато имам условията за това, защото аз подозирам, че там нещо няма да е наред.Но искам да попитам този увеличен аванс при мен до какво води:- промяна в разхода?- промяна в динамиката на мотора?- промяна в натоварването и износването? Той дизела попринцип май е доста непритенциозен и понася доста агресивни стойности, но нямам познания в областта като цяло.Искам да споделя и още нещо:Когато купих колата я пробвах какво ще постигне като максимална скорост.Успях да развия около 205 по километраж.В момента леко подминава 180. Което е около 172 по GPS, което е под каталожните данни.Просто го споделям, не знам каква е причината. Не ме бърка принципно, защото това не са безопасни скорости за тази кола, а и разхода... Но просто ме навежда на мисълта, че нещо се е променило.
                            Максималната скорост винаги е бил основен критерий за състоянието на двигателя, ако не са възможни други методи за диагностика. Това за по високия аванс, не мисля че е проблем. Двигателите излизат от завода с оптимални стойности по отношение на аванса, съблюдавано с цел тяхната икономичност дълговечност, безшумна работа, еко норми и др. При чип тунинг, една от промените е завишаване на тия стойности на аванса, при определени режими на мотора. Е това завишаване е съпроводено и с повече гориво и въздух в тия моменти. Лично мен ме озадачава само показанията ти на началния изписан аванс- 16* и тия в първите две три минути на работа. После като че ли, са близки до реалните.
                            Fiat Marea TD100

                            Коментар


                              #29
                              Nero_ написа:
                              iuly_vn написа:
                              Да колега. И аз стигам до заключението че това е основния аванс записан в софтуера /-10*/ и от там се наслагва от автоматичния регулатор/injektion timing/, а авансатора го коригира /injektion corektion/.
                              Правилно ли да разбирам, че аванса над статичния не се регулира единствено от авансатора, ами има и още нещо.
                              Основно, вече писах по-нагоре, аванса се определя по обороти в един двигател и в случая това е Автоматичния регулатор на изпрев. на впръскването /аванс/. Той е част от помпата и зависи от променливото налягане. Колкото са по-високи оборотите, толкова налягането там е по високо и аванса по голям. В съвременните двигатели, тоя аванс по-обороти, се дорегулира в зависимост от натоварване/ТПС/, температура на двигателя, /втория термо датчик/ "умна"дюза и датчика на маховика- чрез авансатора. В други двигатели и от маф сензор моментна скорост и др. датчици.В случая, авансатора, само донаглася тия стойности от автоматичния регулатор на аванса, според моментното състояние и условия на работа на мотора ти.
                              Прикачени файлове
                              Fiat Marea TD100

                              Коментар


                                #30
                                В такъв случай не е възможно injection timing да е статичен+автоматичен аванс, a injection correction да е корекцията на авансатора. Казвам това, защото при едни и същи обороти (idle) injection timing може да бъде от 10 до 3 (образно казано), а в същото време injection correction остава сравнително постоянно. Тоест излиза че автоматичния аванс се променя от температурата на двигателя, което няма как да стане, при положение че е механичен, в зависимост от оборотите.Не знам дали успях да се изразя достатъчно ясно, за да бъда разбран.

                                Коментар

                                Working...
                                X