Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Данни от датчици на ТД100 - помощ в тълкуването

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Данни от датчици на ТД100 - помощ в тълкуването

    Здравейте,След дълго чакане се сдобих с VAG-COM кабел и благодарение на софтуера на колегата Яни (FiatECUScan) направих няколко замервания на моето ТД100.Искам да ми помогнете с тълуването на данните, защото нямам никаква идея как трябва да изглеждат те.1. Каква е разликата между "Injection timing" и "Injection correction". По скоро не мога да схвана какво е Injection correction. Аз си го обяснявам като разликата между изчисления аванс и този който показва първа дюза + TDC сензора.2. Потенциометъра на газта при отпуснат педал показва 11%, а при натиснат докрай - 87%. - Може ли да се регулира?- До колко може да оказва влияние на аванса?- Има ли смисал да се занимавам изобщо с него?3. При температура на мотора 20* пали с аванс 15-16, после отива на към 12. След това със загряването на мотора спада до 3.8.4. При пълна газ на 2ра или 3та предавка аванса варира между 12* и 15* като след 4500 об/мин спада на 7*.5. Fast Idle се изключва на 50*.6. Дебитомера дава максимална стойност 500 кг/час. На бавни обороти е около 45 кг/час. Коментари?Моля който има представа от тези неща да коментира данните и да сподели дали вижда някакъв проблем.По принцип нямам оплаквания, освен доста шумната работа в първата минута след студен старт. Това си го обяснявам с 10*-12* аванс, което не е малко за 1000 об/мин.

    #2
    Injection Correction e изчислената корекция на ъгъла на впръскване в градуси, според данните от първа дюза, датчика на кол. вал. температура на водата, температура на въздуха и TPS-а/датчик на положрнието на педала на газта/. В някои модели и от датчика на атмосферното налягане който го има и в твоя компютър на колата ти. Данните от точка 4. са си верни, но малко ме озадачават получените такива, според точка 3! По-скоро се чудя как ги измери? Включи на контакт ли, после предполагам зареди софтуера и запали? При мен на студен двигател отчита 6-7*, а на загрял 3.6* на празен ход. Това е според изписаното на монитора, като не събирам и началното статично изпреварване, получено при началната центровка на помпата, което софтуера няма как да отчете. Или може би пък има как и го пресмята по разликата в данните от 1-ва дюза и тези на положението на кол. вал!?! Точно тук и на мен, а и не само на мен, нещата са малко неясни и е хубаво да се поразсъждава, за уточняване. За TPS-а е доста уклончиво. Аз още търся истинското му положение. TPS-a, оказва влияние и за отварянето на EGR-a, но най-вече е от значение за аванса на двигателя, според натоварванeто му! Според производителя, за този двигател, той трябва да се позиционира, само със специалното приспособление от комплекта с ,,Tools". Да, ама комплекта струва няколко хиляди лири! Някъде в проспекта на Lukas, бях чел, че този ъгъл на позициониране е от 12 до 16*, но за двигател на Ситроен с помпа Lukas. От данните на други колеги е доста различно. При някои този ъгъл е 16*, при теб - 11*, при други двама или трима - около 7-8*. Интересно че при мен, ако го сложа под 9.5* се записва грешка за твърде ниска стойност /"Value is too low!"/, а при над 18 -19 * реве за твърде висока стойност /"Value is too high!"/. В крайна сметка истината е някъде по средата, но не знам все още, защо при колеги на които TPS-a им е позициониран на 7-8*, не се записва грешка, а при мен се записва такава? Пробвай при теб в кои положения се записва грешка и после сподели. Аз много бих искал да разбера и при повече колеги, какъв им е ъгъла на позициониране на TPS-а?!П.П. За дебитомера няма голямо значение, защото при ТД100, той служи само за работата на EGR-а, но само при положение че последния е изключен/затапен/. Т.е. той няма отношение при определяне на аванса на мотора, но ако работи EGR-a /не е затапен/, времето през което e отворен, е важно за налягането на турбината. Тоест когато се отвори тоя клапан, турбото се оказва частично изолирано, защото се отваря байпас между него и всмукателя! Ето ви доста неща за размисъл!
    Fiat Marea TD100

    Коментар


      #3
      iuly_vn написа:
      ... но малко ме озадачават получените такива според точка 3. По-скоро се чудя как ги измери? Включи на контакт ли, после предполагам зареди софтуера и запали? При мен на студен двигател отчита 6-7*, а на загрял 3.6* на празен ход...
      Това което казваш, потвърждава опасенията ми, че не е нормално така да трака този мотор при палене.Измерването го направих, като дадох на контакт, свързах софтуера към ECU, запалих. Малко трудничко запали, защото докато се свържа и избера параметри малко поизстинаха свещите.За да не съм голословен прилагам и лог-а от първите 2 минути работа на мотора.Забележка: Записа е стартиран преди да запали мотора. Мисля, че на около 7-та секунда започвам да го стартирам.Относно TPS, от твоя коментар разбирам, че е нормално да е с тези стойности.Аз си го представях - отпуснат педал - 0%, натиснат до край педал - 100%.Каква е логиката да работи в диапазона 11 - 87?А положението на TPS ще мога ли да го променя без някакво упътване? В смисал интуитивно ли е и ще мога ли да го направя? В момента по памет не се сещам какво има за регулиране при него.
      Прикачени файлове

      Коментар


        #4
        Колкото за положението на TPS-a, бях забелязъл, че двигателят ми е най икономичен при 14.5*. Но мен ме озадачава факта, че при дтуги колеги е на 7-8* и не записва грешка. Положението му обаче, зависи в голяма степен и от правилният регулиран празен ход на помпата. Сега се сещам, че точно за това при тоя мотор, Lukas са дали приспособление за регулиране, което е така изработено, че едновременно застопорява/фиксира/ лоста за празен ход на помпата и това на самия датчик. Може би затова, при различните колеги е различен и тоя градус на фиксиране. Логиката да работи в подобен обхват, примерно от 11 до 87* е в зависимост от характера на това че се използва помпа и че тя има известен ъгъл на положение на рейката си, в зависимост от настройката и, за празен ход. при Комън рейл моторите, там сензора е самият педал и е от 0 до 100*. Колкото до тракането на празен ход, то и моя си трака през първите една две минути и после утихва. Тракането, както отбелязваш, е тясно свързано с големината на аванса на мотора. През деня ще разгледам лога ти и ще споделя заключения.
        Fiat Marea TD100

        Коментар


          #5
          Това, че тракането е от аванс ми е ясно. Въпроса е дали този аванс не е прекален. И ако е така, какво го причинява.Когато купих колата нямам спомени да ми се е струвала шумна. Сега когато я паля, хората се обръщат. Може и да си внушавам вече...Благодаря ти за отделеното време. Ще чакам да коментираш лог-а.

          Коментар


            #6
            Nero_ написа:
            Това, че тракането е от аванс ми е ясно. Въпроса е дали този аванс не е прекален. И ако е така, какво го причинява.Когато купих колата нямам спомени да ми се е струвала шумна. Сега когато я паля, хората се обръщат. Може и да си внушавам вече...Благодаря ти за отделеното време. Ще чакам да коментираш лог-а.
            При бегло преглеждане на лог файла, се забелязва, че при теб се отчитат 16.2* аванс при незапален двигател/до 7-мата секунда/! При всички двигатели ТД100, това отчитане е точно 10*. Аз винаги съм се чудел обаче, на тия данни, защото диагностиката няма как да отчете тоя статичен ъгъл, при неработещ двигател! Просто няма такъв датчик, който да и покаже че при спрял двигател, статичния /начален/ ъгъл на изпреварване е установен на 5, 10 или 16.2*! Даже в една предходна тема, го обсъждахме с колегата Hadjov. До скоро бях изказал предположение, че това би трябвало да е статичният аванс на помпата, заложен по-подразбиране в софтуера на компютъра на колата, но сега се учудвам много, че при теб показва различно от 10*. Сам си задай въпроса, как се отчитат тия 16.2* при неработещ двигател. Тук ме навежда мисълта за опит за чип-тунинг. Т.ест някой да е променил /незнайно защо/ заложените в софтуера на компа ти, тия 10* с 16.2 статични и програмата за диагностика, така вече да ги чете от компа. Утре като съм поотпочинал, ще помисля върху това, че ми стана доста интересен тоя факт и ще пиша.Защото сега си мисля, че проблема ти е софтуерен, с увеличен статичен/първоначално зададен/ ъгъл, директно от компютъра на колата. Иначе си мисля и да провериш статичния на помпата, все пак.... Утре ще прегледам по обстойно лога и ще видим.
            Fiat Marea TD100

            Коментар


              #7
              Хм... това което казваш е доста странно. Аз тази цифра (16.2) си я обяснявах, че може да е някаква крайна стойност (максималния аванс) която просто излиза преди да е запален мотора. Наистина ми е странно, защо на другите ще е 10 а при мен 16.Статичния аванс не знам как се прави или как се проверява. Може би има тема по въпроса? Предполагам няма да е нещо сложно, на теория всичко ми е ясно, просто не съм го виждал/пипал.Необяснен остава и факта, че след запалване аванса остава над 10 и постепенно спада до вече по-нормални стойности. Авансатора е сменян, но не виждам как това ще повлияе, при положение че при загрял мотор аванса е правилен (поне аз така разбрах от твоето мнение)TDC също е сменян, защото даваше проблеми (мотора си правеше пълен аванс, когато си поискаше - голямо тракане беше)

              Коментар


                #8
                Промених /допълних/ малко поста си, така че погледни пак. Сега вече съм поуморен, но утре ще помисля. То и аз отскоро съм се заял с тая диагностика и правя най различни схеми. Тук обаче има две положения. Или в софта на диагностичната програма е заложена някаква стойност за тия първоначални градуси/засега без идея защо навсякъде се отчитат 10, а при теб16.2/ или това са данни от първоначално заложен статичен ъгъл в компа на колата, който ъгъл при теб е различен. Трябва да се отбележи и факта че и Визата и Ekuscan, дават винаги 10* а само при теб 16.2. Утре ще проверя тоя факт и ще стане ясно, най-после защо и откъде се отчита това.Утре пиши дали новия TPS с нов ли е сменен. Може да се наложи и да провериш /измериш/ съпротивленията му. Ще ти пратя схема за последователноста и номерата на пиноете му.
                Fiat Marea TD100

                Коментар


                  #9
                  Май има леко недоразумение. Написал съм, че съм сменил TDC, а не TPS. А иначе го смених с нов, но на теб мисълта ти беше за TPS.Умората си казва думата. Утре ще продължим да го нищим Още веднъж ти благодаря.

                  Коментар


                    #10
                    Nero_ написа:
                    Май има леко недоразумение. Написал съм, че съм сменил TDC, а не TPS. А иначе го смених с нов, но на теб мисълта ти беше за TPS.Умората си казва думата. Утре ще продължим да го нищим Още веднъж ти благодаря.
                    Да, да. Сега забелязвам и наистина съм капнал. Помисли обаче и за един Reset на компа си, че нещо имам съмнения там. Става, като откачиш минуса на акумулатора, чакаш така не по-малко от 45 минути, после плаиш нормално, без газ и не пипаш нищо за около 5 минути работа на мотора на празен ход. После гасиш и шофираш нормално известно време -20-30 мин.. Възможен е повишен разход в началото, но след това се нормализира. Това се прави за да се изчисти компа от аварийни режими и корекций от некоректна разбота на сменени вече датчици. После пак закачи на диагн. и ще видим дали тоя ъгъл няма да се нормален -10* Имаш задачи за утре.
                    Fiat Marea TD100

                    Коментар


                      #11
                      Това не важи ли само за бензиновите мотори? Не знаех, че и ТД100 се самонагажда. Още преди години като я купих го бях прочел това в .uk форума, но после останах с впечатлението, че тази процедура не се отнася за ТД100.Както и да е, не ми пречи да го направя. Утре ще поекспериментирам.

                      Коментар


                        #12
                        Вчера ECU беше ресетнато. Оставих да поработи около 6-7 минути на idle. След това карах нормално (по-скоро бавно и икономично).Тази сутрин закачих ECU и ето резултатите:Аванс на контакт: 15,6Аванс при палене: 14,8 (19,9 градуса на водата)От 14,8 аванса спада до 8,4 за около 15 секунди и след това започва постепенно спадане в съответствие с темепратурата на мотора.Аванс при загрял мотор: 3.8=======================След като загря, загасих мотора и дадох на контакт.Аванс на контакт: 11.8 (!?!)=======================Преди няколко дни направихме замерване на колегата Geraka:Аванс на контакт: -10Аванс при запалване: 6-7Аванс при загрял мотор: 3=======================Прилагам данните от днешното палене.
                        Прикачени файлове

                        Коментар


                          #13
                          Изводите които мога да направя за момента:1. При мен аванса на контакт не е 10 (както при всички други ТД100), а се оказва че не е и постоянен.2. Пали при много по-голям аванс от този на колегата Geraka (от там и шумната работа в началото). Тук ще е полезно ако някой друг може да сподели при какъв ъгъл му пали и колко държи в началото докато е студена.Сравних и данните от TPS с тези на колегата - идентични са (11 - 87 %).

                          Коментар


                            #14
                            Мисля, че е добре да се сподели, че моята помпа е сваляна за ремонт преди 500км. Сменен е ремонтният комплект както и доставната помпа. Тестване е и е настроена турбо клапата. Всичко е настраено на стенд и е пуснато с около 15% повече гориво. Настроено е и предварението. Всичките тия процедури са извършени от колегата @specialista. Ако той реши може да сподели какво точно е пипано по помпата и как точно е настроен аванса, понеже аз лично нямам достатъчно познания по темата.
                            Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                            Коментар


                              #15
                              Ето и част от теста при мен. Тава е в движение и може да се види при пълен товар какво е предварението. Също си ли личи че на празен ход е 3 градуса. За съжаление при палене нещо файла липсва, че първия път се ресетна връзката, а след това нещо няма запис, но стойностите при студен двигател и палене са споменати от колегата @Nero_
                              Прикачени файлове
                              Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                              Коментар

                              Working...
                              X