Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как да излъжем ЕКУ-то че ЕГР-а работи

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Как да излъжем ЕКУ-то че ЕГР-а работи

    Софтуерно не знам дали е възможно а и на този етап още не ми е ясно как мога да го направя.Затова пък ми идват няколко идеи. Първата е да направим с един ЕГР-клапан байпас на дебитомера, по този начин когато дебитеомера отчита за даден режим, че е повече или по малко въздуха ЕКУ-то за да направи корекция на въздуха вкарва повече или по малко изгорели газове. Ако клапана прави байпас на дебитомера няма да влизат изгорели газове ами свеж въздух :D Другият вариант е по електронен път да се лъже ЕКУ-то, че клапана отваря/затваря в някакъв процент. По този начин отново вместо изгорели газове ще имаме свеж въздух. Кажете какво мислите за двата варианта. Ако някой не може да ми схване някоя от идеите ще обяснявам.П.С Говоря за ЕГР-клапан който е изцяло електрически.

    #2
    Кви сложни схеми мислиш само. Keep It Simple Stupid! Метода целувка гласи: Взимаш си един EGR клапан от същата кола, но от морга, закачаш го към тъпото управляващо мъркуче и го "закачваш" нейде из двигателния отсек да не ти тропа. Компа си управялва EGR и си получава данни, че работи. ДебиЛомера ти няма как да схване, че няма сажди просто щото е преди турбината и много преди самото ДВГ.
    Steliyan's Life!
    FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

    Коментар


      #3
      Моето клапанче няма маркуче ами само жици. Компа не спира да го управлява дори и когато го запуша с ламаринка. Обаче дебитомера веднага разбира, че ЕГР-а не работи и го казва на ЕКУ-то. Точно затова искам да си по играя да го излъжа за пробата. А веднага се разбира, че е затапен или не работи защото не участва в определянето на количеството въздух което влиза.Ако на двигателя му трябва 6л въздух и 4л изгорели газове (примерно) при ниските обороти защото така е зададено от производителя, винаги такова е количеството при изправен ЕГР. Двигателя работи и въздуха е 8л а изгорелите газове следователно са 2л. Дебитомера го казва това на ЕКУ-то и то веднага започва да отваря ЕГР-а в по голям процент и така докато въздуха не достигне стойността която е задал ........... (6-4л) Сложа ли ламаринка тази корекция не може да се прави и веднага се записва грешка за ЕГР-а след още няколко км се записва грешка за турбината...............Проблема е такъв, че клапана е правен преди няколко месеца и сега отново започва да се бъзика и при потегляне след мен става страшно а това много ме дразни.Точно затова ги мисля тези два варианта. Тази вечер нямах време да се рова и да търся някакви схеми за ел. резистор защото това мисля да е по лесният вариант с поялника.

      Коментар


        #4
        И къв ти е проблема да си сложиш "извън" системата един ежр? Така и не схванах? И ква е извънземната ти кола бе? Дебиломера мери входящият поток въздух след въздушния филтър и преди турбина и охладител..., а ежр-то е точно накрая на цялата верига. Колко ще струва едно ежр от морга? Вързано, колкото да се прави, че "включва/изключва"?
        Steliyan's Life!
        FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

        Коментар


          #5
          Колега при този клапан няма вкл/изкл. Дебитомера мери входящият въздух, но когато не влизат изгорели газове въздуха е в повече

          Коментар


            #6
            chaveto написа:
            Колега при този клапан няма вкл/изкл. Дебитомера мери входящият въздух, но когато не влизат изгорели газове въздуха е в повече
            Стига де, явно твоя дебитомер е след изгорелите, а не преди тях... я включи логиката малко!
            Steliyan's Life!
            FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

            Коментар


              #7
              Логиката и числата точно това показват където го пиша по нагоре.

              Коментар


                #8
                jenshen73 написа:
                chaveto написа:
                Колега при този клапан няма вкл/изкл. Дебитомера мери входящият въздух, но когато не влизат изгорели газове въздуха е в повече
                Стига де, явно твоя дебитомер е след изгорелите, а не преди тях... я включи логиката малко!
                Прав е Чавето.ЕЖР-клапана регулира количеството на входящия въздух през дебитомера.Изравнява количеството на входящия въздух с искания такъв заложен в софтуера.@chavetoНяма да стане това което предлагаш в първия ти пост с допълнителния ЕЖР клапан,защото стойностите на горивото са твърдо заложени в софтуера и по голямото реално количество въздух,който ще постъпи в двигателя няма да е съпроводено с повече подадено гориво.За съжаление дизел-двигателя няма Ламбда-сонда.

                Коментар


                  #9
                  Реално въздуха ще е повече, но идеята е според комп. да е точното. Нямам за цел да увелича горивото и т.н. просто идеята е вместо изгорели газове да влиза въздух и всичко да си работи нормално и понеже както каза, че няма ламбда сонда и ЕКУ-то няма да разбере, че е въздух. Защото ако има байпас на дебитомера той ще отчита по малко и ако този байпас си е самият клапан то тогава отново ЕКУ-то ще прави корекции. Единствено не знам дали ще се получи на 100% както трябва защото въздуха през клапана няма да влиза под налягане и може да не е достатъчен, но това ще зависи и от други неща.

                  Коментар


                    #10
                    Добре, цялата тази работа, как ще се отрази на разхода на автомобила. Повече въздух, няма ли да означава повече гориво или греша?
                    Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                    Коментар


                      #11
                      Новите печки вече имат ламбди
                      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                      Коментар


                        #12
                        chaveto написа:
                        Реално въздуха ще е повече, но идеята е според комп. да е точното. Нямам за цел да увелича горивото и т.н. просто идеята е вместо изгорели газове да влиза въздух и всичко да си работи нормално и понеже както каза, че няма ламбда сонда и ЕКУ-то няма да разбере, че е въздух. Защото ако горивотой ще отчита по малко и ако този байпас си е самият клапан то тогава отново ЕКУ-то ще прави корекции. Единствено не знам дали ще се получи на 100% както трябва защото въздуха през клапана няма да влиза под налягане и може да не е достатъчен, но това ще зависи и от други неща.
                        ОК,ще влиза повече въздух.Но каква ще е ползата от повече въздух,ако не е съпроводено с повече гориво.По голям въртяш момент ще получиш ако увеличиш и двете.Даже при дизела ще получиш по голям върт.момент ако увеличиш и само горивото,но с увеличасване само на въздуха,не виждам полза.И нещо друго пропускаш важно е, че ЕЖР-а вкарва след турбината и газовете му са с по голямо налягане от този на турбината в дадени режими.Ако байпасваш дебитомера ,след него въздуха е с атмосферно налягане и няма реално да постъпат във всмукателния колектор,а точно обратно.

                        Коментар


                          #13
                          emzo написа:
                          Новите печки вече имат ламбди
                          То новите печки имат и други неща освен Ламбди,но в случая говорим за тези които са актуални в БГ-по старичките.У нас даже Стилото го броим за нова печка.

                          Коментар


                            #14
                            Stefan Hadjov написа:
                            Ако байпасваш дебитомера ,след него въздуха е с атмосферно налягане и няма реално да постъпат във всмукателния колектор,а точно обратно.
                            Идеята ми е въздуха да не минава през дебитомера ами през клапана, по този начин показанията на дебитомера ще станат по ниски. Където е по малко съпротивлението от там ще мине въздуха.Ето това ми е идеятаЕвентоално може ЕГР-а да не е от филтъра на колата ами да е с отделен, някой от мотоциклет който е много малък и с по малко съпротивление.Отново казвам, че целта е да постигна ЕКУ-то да си мисли, че всичко е ОК, нямам нужда от повече к.с...............

                            Коментар


                              #15
                              chaveto написа:
                              Stefan Hadjov написа:
                              Ако байпасваш дебитомера ,след него въздуха е с атмосферно налягане и няма реално да постъпат във всмукателния колектор,а точно обратно.
                              Идеята ми е въздуха да не минава през дебитомера ами през клапана, по този начин показанията на дебитомера ще станат по ниски. Където е по малко съпротивлението от там ще мине въздуха.Ето това ми е идеятаЕвентоално може ЕГР-а да не е от филтъра на колата ами да е с отделен, някой от мотоциклет който е много малък и с по малко съпротивление.Отново казвам, че целта е да постигна ЕКУ-то да си мисли, че всичко е ОК, нямам нужда от повече к.с...............
                              Бях останал с впечатлениети,че въздуха ще го вкараш във всмукателния колектор на мястото на ЕЖР-а.Но не виждам защо трябва да го лъжеш контролера,че всичко е наред по този начин,то ако ти работи нормално ЕЖР-а той наистина ще разбира че е наред в действителност а не чрез лъжа.

                              Коментар

                              Working...
                              X