Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Дразнещо скърцане при Фиат Стило 1.9 ЖТД

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    vsd написа:
    Ако съдя по мен, след няколко дни пак ще заскърца.При мен това което остана не сменено е демпферната шайба и хидравличната помпа. Всичко друго, шайба на алтернатора, лагерите му, лагера на клиамтика, ремък, ролки е ново. Ама скърца ПС: Забравих да напиша че като загрее колата и спира да скърца. При теб така ли е.
    При мен скърцането е във обороти на свободен ход така да се каже, когато съм на полусединител без газ или се движа и включа по-висока/ниска предавка и оборотите паднат под 900 се появява скърцането, общо взето когато съм в ниските обороти скърца, мина ли 900/1000 няма никакво скърцане.А при мен само шайбата на коляновия вал не е сменена.
    Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

    Коментар


      #47
      Преди малко взех колата с вече поставена нова шайба на динамото, като майстора ме предупреди че преди да сложи ремъка го "напръскал" с масло за да бъде по мек, съгласих се с него и взех колата. Покарах малко и хоп, пак заскърца но тоя път вече в промеждутъка от 1000-1250 оборота(чува се като приплъзване), а в ниските обороти и на полусъединител вече няма никакво скърцане, звъня му и той ми казва да покарам така ден-два, за да се разкара маслото по ремъка и да се надяваме че ще спре да скърца.Направо съм шашнат е***ти скърцането е***ти нещото.....
      Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

      Коментар


        #48
        Еей, не разбрахте че лагера на климатика се проверява лесно. Достатъчно е да включите климатика и лагера вече не работи. Шйбата му се върти заедно с оста на компресора а самия лагер не се върти. Та стига с тоя лагер на климатика. Аз защо нямам вече скърцане!?! Проверете си съосноста на ремъчните колела, слагайте само точния рамер ремък и марка и тая тема ще се забрави. Аз карам с Дайко с грапава повърност на гърба.
        Fiat Marea TD100

        Коментар


          #49
          iuly_vn написа:
          Еей, не разбрахте че лагера на климатика се проверява лесно. Достатъчно е да включите климатика и лагера вече не работи. Шйбата му се върти заедно с оста на компресора а самия лагер не се върти. Та стига с тоя лагер на климатика. Аз защо нямам вече скърцане!?! Проверете си съосноста на ремъчните колела, слагайте само точния рамер ремък и марка и тая тема ще се забрави.
          За съжаление не си прав. Когато зацепи съединителя започва да се върти и оста, но дефакто лагера не е набит на оста, а на корпуса около нея, т.е. шайбата винаги си лагерува на този лагер. Сега ще пусна схема.

          Коментар


            #50
            Ето и схемичката.
            Прикачени файлове

            Коментар


              #51
              Да, да. За това си прав. Хем съм го сменял тоя лагер, но доста отдавана. Защо ли в мануала на Фиат, компресора не е бутален а с ексцентричен вал. Но това е друга бира. Добре де, все пак като се напръска ремъка с малко вода или спрей и спира да свири. А съм пробвал да му мажа гърба със свинска мас да речем и свиренето изчезваше за известно време. Така се досетих че това свирене е от приплъзването в гърба на ремъка и обряжката. Но не по посока на движение на ремъка, а от напречното триене. Отам е проблема- калпав ремък и несъосие.П.П. Обтяжната ролка съм я центровал с подложка в противоположната /долната/ част на механизма. Махна ли подложката свири, сложа ли я и няма свирене. Така карам от доста време вече.
              Fiat Marea TD100

              Коментар


                #52
                Вече имам 100км с новата шайба на динамото, но скърцането в промеждутъка от 1000-1250 оборота си остана и то май само на 3-4-5 скорост доколкото ми направи впечтление.Тези дни ще се опитам да се сдобия с ремък с грапава задна повърхност, защото ми се струва че точно от него се получава това скърцане, както казва колегата iuly_vn или несъосие или кофти ремък, като си мисля че при мен е по-скоро вторият вариант.Просто според мен по пътя на логиката няма от какво друго да бъде, като се има впредвид че всичко е сменено, а и обтяжният механизъм си работи както трябва, но в тоя диапазон от обороти ремъка не е опънат както трябва и гладката му задна част спомага за скърцането, като контактува с паразитните ролки .
                Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

                Коментар


                  #53
                  Да чукна на дърво, с новия лагер и нов ремък 1270мм - не чурулика .... засега ....
                  F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                  Коментар


                    #54
                    Емо новият ремък гладък ли е от задната страна ?
                    Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

                    Коментар


                      #55
                      Дефинирай грапав, щото не е огледално гладък, но не е и грапав, грапав.Хътчинсън от евро07.Само там имаше 1270мм точно ремък, иначе предлагаха 1275 ама от опит знам, че епер не лъже никога
                      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                      Коментар


                        #56
                        При мен скърцането си мисля, че беше от една паразитна ролка. Всичките ми ролки....... бяха под всякаква критика. Смених обтяжната с механизма и една паразитна и чуруликането си остана. На другият ден ми доставиха и другата обтяжна и щуреца изчезна. Шайбата на климатика ми шуми и има луфт.Аз си обяснявам щуреца от това, че едната обтяжна ролка затягаше. Напръсках я с тефлонов спрей за вериги на мотоциклети, всякакви луфтове,шумове..... изчезнаха, но ролката няма никаква инерция и се усеща задържане. Допреди това с всичките луфтове нямаше щурци, след третирането със спрея се почви и щуреца.

                        Коментар


                          #57
                          iuly_vn написа:
                          Да, да. За това си прав. Хем съм го сменял тоя лагер, но доста отдавана. Защо ли в мануала на Фиат, компресора не е бутален а с ексцентричен вал. Но това е друга бира. Добре де, все пак като се напръска ремъка с малко вода или спрей и спира да свири. А съм пробвал да му мажа гърба със свинска мас да речем и свиренето изчезваше за известно време. Така се досетих че това свирене е от приплъзването в гърба на ремъка и обряжката. Но не по посока на движение на ремъка, а от напречното триене. Отам е проблема- калпав ремък и несъосие.П.П. Обтяжната ролка съм я центровал с подложка в противоположната /долната/ част на механизма. Махна ли подложката свири, сложа ли я и няма свирене. Така карам от доста време вече.
                          Всъщност компресорите при различните двигатели са различни, а този на схемата се монтира на Мареа JTD105, но смятам, че принципа с лагера е еднакъв. Ще сменя и аз моя лагер съвсем скоро и ще видим какво ще стане.

                          Коментар


                            #58
                            tomsan написа:
                            Емо новият ремък гладък ли е от задната страна ?
                            Погледнах го.Като прекарам пръст по него - гладък, като прекарам нокът - грапав.Стария, който свалих - гладък, но не виждам външната страна, как ще оказва влияние.Ето опаковката на новия:
                            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                            Коментар


                              #59
                              Ами външната страна на ремъка, ляга върху обтяжката и паразитните ролки. Точно там и приплъзва напречно. Съвсем малко, но достатъчно да свири и да дразни. Още нещо- проверете с хлабиномерна пластина, от една две десети, дали има луфт /на всички ролки/ между ремъка и двата външни борда на ролките /по целия обхват на ремъка върху ролката/. Ако ремъка е подвеждан правилно, то там трябва да има еднакъв луфт. Ако опира в единия от двата борда на шайбите - на компресора или на динамото т.ест двете крайни, то има несъосие, а от там ще има и известно напречно ходене на ремъка върху обтяжната ролка и съответно скърцане. Такъв ремък ще се закъса скоро по един от двата борда. И само ремък с грапава задна повърхност. Моя ремък е на Дайко и явно си личи грапавината му.
                              Fiat Marea TD100

                              Коментар


                                #60
                                Аз искам да се похваля, че днес след като смених демпферната шайба на коляновия вал и поставих ремък Хътчинсън с размер 1270мм, скърцането окончателно изчезна независимо от обротите и каквото и да било друго :D.П.п Та ще направя една бърза равносметка в няколко реда: При първоначалното обслужване Май месец смених обтягащ механизъм с ролката + паразитната ролка седяща зад шайбата на климатика + нов ремък(скърцането остана). Юли месец смених лагер климатик + ремък Дайко, тъй като ремък който бях сложил Май месец беше видимо нацепен(скърцането отново остана). Август месец към средата, отидох на майстор и с него установихме блокирала фаирлайф(демпферна) шайба на динамото, но след смяната и` остана скърцане в промеждутъка от 1000-1500 оборота. След днешната смяна на шайбата на коляновия вал, цялото скърцане при мен е в историята .
                                Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

                                Коментар

                                Working...
                                X