vsd написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Дразнещо скърцане при Фиат Стило 1.9 ЖТД
Collapse
X
-
Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.
-
Преди малко взех колата с вече поставена нова шайба на динамото, като майстора ме предупреди че преди да сложи ремъка го "напръскал" с масло за да бъде по мек, съгласих се с него и взех колата. Покарах малко и хоп, пак заскърца но тоя път вече в промеждутъка от 1000-1250 оборота(чува се като приплъзване), а в ниските обороти и на полусъединител вече няма никакво скърцане, звъня му и той ми казва да покарам така ден-два, за да се разкара маслото по ремъка и да се надяваме че ще спре да скърца.Направо съм шашнат е***ти скърцането е***ти нещото.....Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.
Коментар
-
Еей, не разбрахте че лагера на климатика се проверява лесно. Достатъчно е да включите климатика и лагера вече не работи. Шйбата му се върти заедно с оста на компресора а самия лагер не се върти. Та стига с тоя лагер на климатика. Аз защо нямам вече скърцане!?! Проверете си съосноста на ремъчните колела, слагайте само точния рамер ремък и марка и тая тема ще се забрави. Аз карам с Дайко с грапава повърност на гърба.Fiat Marea TD100
Коментар
-
iuly_vn написа:Еей, не разбрахте че лагера на климатика се проверява лесно. Достатъчно е да включите климатика и лагера вече не работи. Шйбата му се върти заедно с оста на компресора а самия лагер не се върти. Та стига с тоя лагер на климатика. Аз защо нямам вече скърцане!?! Проверете си съосноста на ремъчните колела, слагайте само точния рамер ремък и марка и тая тема ще се забрави.
Коментар
-
Да, да. За това си прав. Хем съм го сменял тоя лагер, но доста отдавана. Защо ли в мануала на Фиат, компресора не е бутален а с ексцентричен вал. Но това е друга бира. Добре де, все пак като се напръска ремъка с малко вода или спрей и спира да свири. А съм пробвал да му мажа гърба със свинска мас да речем и свиренето изчезваше за известно време. Така се досетих че това свирене е от приплъзването в гърба на ремъка и обряжката. Но не по посока на движение на ремъка, а от напречното триене. Отам е проблема- калпав ремък и несъосие.П.П. Обтяжната ролка съм я центровал с подложка в противоположната /долната/ част на механизма. Махна ли подложката свири, сложа ли я и няма свирене. Така карам от доста време вече.Fiat Marea TD100
Коментар
-
Вече имам 100км с новата шайба на динамото, но скърцането в промеждутъка от 1000-1250 оборота си остана и то май само на 3-4-5 скорост доколкото ми направи впечтление.Тези дни ще се опитам да се сдобия с ремък с грапава задна повърхност, защото ми се струва че точно от него се получава това скърцане, както казва колегата iuly_vn или несъосие или кофти ремък, като си мисля че при мен е по-скоро вторият вариант.Просто според мен по пътя на логиката няма от какво друго да бъде, като се има впредвид че всичко е сменено, а и обтяжният механизъм си работи както трябва, но в тоя диапазон от обороти ремъка не е опънат както трябва и гладката му задна част спомага за скърцането, като контактува с паразитните ролки .Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.
Коментар
-
При мен скърцането си мисля, че беше от една паразитна ролка. Всичките ми ролки....... бяха под всякаква критика. Смених обтяжната с механизма и една паразитна и чуруликането си остана. На другият ден ми доставиха и другата обтяжна и щуреца изчезна. Шайбата на климатика ми шуми и има луфт.Аз си обяснявам щуреца от това, че едната обтяжна ролка затягаше. Напръсках я с тефлонов спрей за вериги на мотоциклети, всякакви луфтове,шумове..... изчезнаха, но ролката няма никаква инерция и се усеща задържане. Допреди това с всичките луфтове нямаше щурци, след третирането със спрея се почви и щуреца.
Коментар
-
iuly_vn написа:Да, да. За това си прав. Хем съм го сменял тоя лагер, но доста отдавана. Защо ли в мануала на Фиат, компресора не е бутален а с ексцентричен вал. Но това е друга бира. Добре де, все пак като се напръска ремъка с малко вода или спрей и спира да свири. А съм пробвал да му мажа гърба със свинска мас да речем и свиренето изчезваше за известно време. Така се досетих че това свирене е от приплъзването в гърба на ремъка и обряжката. Но не по посока на движение на ремъка, а от напречното триене. Отам е проблема- калпав ремък и несъосие.П.П. Обтяжната ролка съм я центровал с подложка в противоположната /долната/ част на механизма. Махна ли подложката свири, сложа ли я и няма свирене. Така карам от доста време вече.
Коментар
-
Ами външната страна на ремъка, ляга върху обтяжката и паразитните ролки. Точно там и приплъзва напречно. Съвсем малко, но достатъчно да свири и да дразни. Още нещо- проверете с хлабиномерна пластина, от една две десети, дали има луфт /на всички ролки/ между ремъка и двата външни борда на ролките /по целия обхват на ремъка върху ролката/. Ако ремъка е подвеждан правилно, то там трябва да има еднакъв луфт. Ако опира в единия от двата борда на шайбите - на компресора или на динамото т.ест двете крайни, то има несъосие, а от там ще има и известно напречно ходене на ремъка върху обтяжната ролка и съответно скърцане. Такъв ремък ще се закъса скоро по един от двата борда. И само ремък с грапава задна повърхност. Моя ремък е на Дайко и явно си личи грапавината му.Fiat Marea TD100
Коментар
-
Аз искам да се похваля, че днес след като смених демпферната шайба на коляновия вал и поставих ремък Хътчинсън с размер 1270мм, скърцането окончателно изчезна независимо от обротите и каквото и да било друго :D.П.п Та ще направя една бърза равносметка в няколко реда: При първоначалното обслужване Май месец смених обтягащ механизъм с ролката + паразитната ролка седяща зад шайбата на климатика + нов ремък(скърцането остана). Юли месец смених лагер климатик + ремък Дайко, тъй като ремък който бях сложил Май месец беше видимо нацепен(скърцането отново остана). Август месец към средата, отидох на майстор и с него установихме блокирала фаирлайф(демпферна) шайба на динамото, но след смяната и` остана скърцане в промеждутъка от 1000-1500 оборота. След днешната смяна на шайбата на коляновия вал, цялото скърцане при мен е в историята .Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар