Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Дразнещо скърцане при Фиат Стило 1.9 ЖТД

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Дразнещо скърцане при Фиат Стило 1.9 ЖТД

    Здравейте, от близо месец съм собственик на колата от профила, още когато я взех имаше дразнещото скърцане, което мислех че след смяната на пистов ремък ще изчезне, но очевидно след като вчера го смених него + обтяжна и паразитна ролка (без ролката за алтернатора) скърцането си остана. Изчетох темата за скърцане от към ремъците на колегата Airfan разбрах че моя проблем няма много общо с неговия, в смисъл скърцането при мен е същото, но много по пискащо (ще кача клип по-късно) и се появява под 1000 оборота и на полу-съединител(тогава май ремъка остава хлабав) независимо дали е сутдена или топла колата, при включен климатик също си остава но с леко затихване, което може би предразполага към смяна на лагер на климатика.Та просто искам една консултация, след като кача клипа разбира се, за сега от прочетеното в темата на Airfan съм се ориентирам към подмяна на шайбата на алтернатора или водна помпа .Ето го и клипътhttp://vbox7.com/play:ee20b805
    Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

    #2
    Re: Дразнещо скърцане при Фиат Стило 1.9 ЖТД

    tomsan написа:
    Здравейте, от близо месец съм собственик на колата от профила, още когато я взех имаше дразнещото скърцане, което мислех че след смяната на пистов ремък ще изчезне, но очевидно след като вчера го смених него + обтяжна и паразитна ролка (без ролката за алтернатора) скърцането си остана. Изчетох темата за скърцане от към ремъците на колегата Airfan разбрах че моя проблем няма много общо с неговия, в смисъл скърцането при мен е същото, но много по пискащо (ще кача клип по-късно) и се появява под 1000 оборота и на полу-съединител(тогава май ремъка остава хлабав) независимо дали е сутдена или топла колата, при включен климатик също си остава но с леко затихване, което може би предразполага към смяна на лагер на климатика.Та просто искам една консултация, след като кача клипа разбира се, за сега от прочетеното в темата на Airfan съм се ориентирам към подмяна на шайбата на алтернатора или водна помпа .Ето го и клипътhttp://vbox7.com/play:ee20b805
    Чакай малко. Я се обоснови, това скърцане ли е или свирене. При шум от двигателя заедно с ремъците му, няма такова понятие скърцане а свирене! Скърцане има само по купето или ходова част. Ако се чува от двигателя, то махни пистовия ремък и пиши пак за наличие на шума или промяна. Един добър съвет - подложи си стъпалото на крака под съединителя и го повдигни нагоре. Може и с ръка. Ако шума изчезне /много често срещан проблем с лагера на съединителя/ то причината е ясна. Пиши след тия интервенций, за промяна! Успех!
    Fiat Marea TD100

    Коментар


      #3
      А, сега видях линка ти и чух шума от мотора. Пистов ремък и не е лагер. Най често, се получава вследствие на приплъзване на гърба на ремъка в обтяжната или паразитната ролка. Важно е да се отбележи тук, че почти всички колеги които имат подобен щурец, се чудят за износени ролки или шайби. Не, не е това. Ремъка свири от триене в обратната си част - гърба, там където контактува с обтяжната ролка или пък паразитната- по-малко вероятно. Ако не вярваш - пръсни малко само гърба на ремъка със ... абе казват му специален спрей, ама най добре с плюнка и ще спре да свири за момент. Т.е. не е от пистите или лагери! Смени обтяжна ролка, прегледай за НЕСЪОСНОСТ-много важно, както и за размера на ремъка! Аз много често съм си патил и от ремъци-ментета, които често не понасят контакт с ролките откъм гърба и от там просвирват. Причини - обтяжна ролка, НЕСЪОСИЕ, некачествен материал на ремъка. Вече ако имаш стържещ или виещ шум, то тогава е лагер. Но при теб чувам само характерното свирене. Още нещо- наблюдавай ремъка при всеки 100км и ако не се поврежда по ръбовете /краищата/ т.е. да има признаци за разкъсване на конци/имам в предвид несъосност и от там се разкъсват краищата му/ и ако изглежда идеален, то тоя шум ще изчезне. Последното важи за нов ремък, ако е току що сменен и просвирва поради некачесвен материал. С две думи ако са проверени по-горните обстоятелства, то шума е от напречното триене в обтяжната ролка, тоест несъосие на воденето му.
      Fiat Marea TD100

      Коментар


        #4
        Според Ogi, VSD, Airfan и сие - лагер на компресора, моя го прави, когато му кефне, но не е постоянно.Установиха го момците, като свалиха пистовия ремък и врътнаха на ръка, то се усети веднага.п.с. да си долееш антифриз, че на минимум ми се види
        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

        Коментар


          #5
          iuly_vn мерси много, ремъка и ролките са сменени онзи ден,както съм казал в първия пост, но това не изключва проблема да е в самия ремък или ролката на алтернатора защото само нея не съм сменил, ще пробвам със свален ремък въпреки че и със старите ролки положението беше същото, но по съм склонен да вярвам че е проблем с лагер на климатика, както е споменал и emzo . Ще пробвам едно по едно докато стигна до проблема, друг начин няма .П.п emzo не само антифриз ами и спирачна течност трябва да долея, че даже и компресора на климатика трябва да допълвам :P .
          Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

          Коментар


            #6
            Дай ми точен модел на ремъка, който сложи.
            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

            Коментар


              #7
              Новият ремък е Фейлд 6pk1275
              Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

              Коментар


                #8
                Дължина ? Що за марка е това ?
                F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                Коментар


                  #9
                  emzo FIELD е марката, някакъв Германски е, когато поръчвах от Александър Ауто ролките питах и за ремък и ми казаха че това имат и затова взех, дължина немога да ти кажа с точност , но ако съдя по стария с който би трябвало да са еднакви е 58см .
                  Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

                  Коментар


                    #10
                    Само един ремък ли е ?В епер ми изкачат 2.
                    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                    Коментар


                      #11
                      Емо, само един е, доколкото гледахме той върти динамото и климатика, другият е ангренажа, ама той няма много общо с проблема. А да питам водната помпа към ангренажа ли е или към пистовия ?
                      Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

                      Коментар


                        #12
                        Тя дължината си я пише 1275мм . Наистина може и от шаибата на климатика да е, но само ако има луфт. Нормално е цъка леко, като я мърдаш с ръка. Много често обтяжните ролки не са съосни. Проблема идва от механизма им.
                        Fiat Marea TD100

                        Коментар


                          #13
                          Малко прясна информация от следобяд-а, ходих на панаир в едно село близо до нас и на връщане ме застигна адски дъжд, резултатът е че и при мокър ремък свиренето си остава .
                          Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

                          Коментар


                            #14
                            Лично при мен шайбата на климатика шуми и има луфт яко. Едната паразитната ролка има луфт, но не шуми другата тя е и обтяжна само шуми, но няма луфт. Ролката която си е обтяжна с механизма също има луфт, но не шуми и само когато давам газ рязко прискърцва и то при положение, че помпам на педала. ако натискането е само едно не го прави, трябва да я разгаделичкам няколко пъти и започва да го прави. Чувал съм и след изгасване да продължава да се върти алтренатора с шум. Казвам го това защото при мен нищо не е наред а няма такова скърцане а при колеги където са сменили всичко го има

                            Коментар


                              #15
                              Един съвет от мен за да установиш дали е ремък или друго макар че имам предположение,в което съм убеден на 90%.Но като за начало си купи едно пакетче ТАЛК от аптека.Не помня цената,може би 2-3 лв.Отваряш го и докато работи двигателя на ниски обороти поръсваш с пакетчето върху ремъка,но опитай и да наръсиш по набраздената му част,която контактува с ролките и шайбите които движи.Ако ремъка преплъзва заради хлабина или износена повърхнина на шайба след наръсването с талк трябва временно да спре звука.Хайде опитай с това и после пиши,а аз си запазвам правото да споделя и другото си опасение,което по горе беше само загатнато и то от теб,но явно все още очакваш идеи.При мен звукът беше аналогичен,но малко по слабо изразен.И аз със смяната на ремъци се надявах че ще изчезне,но...Уви не.
                              AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
                              HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
                              Kawasaki ER-6n'2012

                              Коментар

                              Working...
                              X