Аз пък карам ТД100 и изобщо не съжалявам, че не си купих ЖТД. Шегата настрана. Айде вярно, че комън рейл е по-нова технология, по-икономична, екологична, тиха, ама забравяте и друго. Това са коли по на 10+ години, важно е техническото състояние. Ако конкретен ТД100 е запазен и гледан автомобил на добра цена - защо да не се купи?Когато си избирах кола се нагледах на ЖТД гробници по автокъщите. Накрая се бях навил на много запазено браво 1.9 чист дизел, но като звъннах на следващия ден го бяха купили. След няколко дни попаднах на своята кола, също запазена. Сигурен съм, че разликата във вървежа между 1.9 ЖТД 105 и ТД 100 е пренебрежимо малка. Подръжката им е сходна, екстрите също. Разхода също не е кой знае колко по-голям на ТД - около 5.7 извън града ми гори. Данъка ми е с около 100 лева по-нисък (35.85 лв.). И колата ТД100 е по-евтина като покупна цена.Извод: Има си плюсове и минуси и всичко опира до конкретен автомобил и състоянието му!
Fiat Bravo TD 100, 1998 г.
Ауди 80 1.6, 101 кс, 1994 г.
Ами съгласявам се с по-горните твърдения. Но най-голям коз в цялата работа за мен се явява разхода (а донякъде и подобрената динамика). Не знам как го караш твоето ТД100, но аз под 7,5 извънградско рядко падам. Градското ми е 8 - 9. Разход от порядъка на 6 (при JTD) за мен е огромно предимство.Нови технологии и други щуротии не ме вълнуват чак толкова. Дори обратното. При ТД100 има доста по-малко неща които могат да се развалят. И почти няма нещо което да те остави на пътя. Друго важно за мен (но не за повечето хора) предимство е възможността за ремап. Първото място където бих закарал колата, след КАТ Като заключение мога да кажа, че ТД100 е много приятен мотор и ми е донесъл много емоции, но не бих го предпочел до JTD.
Колкото хора, толкова и мнения.И двата са много добри мотори.Важното е в какво състояние са.А това ще го разбереш от запалването, шума и ускорението.Стига да имаш все пак опита/ако не ти ,някой друг/ разбира се.Във функциите им при еднакво състояние няма осезаема разпика между тях /освен малко по тихото жтд/.Моята беше избирана доста дълго време в Швейцария и до момента-вече 3 години и 250 х.км -никакви проблеми.Върви като снаряд.Не е превишила 6/100 и при здраво каране на дълъг път.Много хора искаха да я купят но ми върши чудесна работа.Каквото и да вземеш-успех./и късмет/.
Не знам как го караш твоето ТД100, но аз под 7,5 извънградско рядко падам. Градското ми е 8 - 9. Разход от порядъка на 6 (при JTD) за мен е огромно предимство.
Карам го около рамките на позволената скорост - 90-100 км/ч изън града с плавни ускорения, без рязко настъпване, а на магистрала 100-130 отново с плавни ускорения. Градското ми е същото, като твоето - до 9/100, но зимата на къси дистанции без да загрява го качва и на 10/100. Пак не е болка за умиране, ако го сравниш с бензинов мотор примерно.
Fiat Bravo TD 100, 1998 г.
Ауди 80 1.6, 101 кс, 1994 г.
Относно разхода всичко опира до думата "товар"/"натоварване" Оставете на заден план оборотите и предавките. Пак казвам дилемата ТД или ЖТД е много виртуална и хипотетична.Няма спор че ЖТД е по-добрият,по-ефективният мотор.Дайте по-добре да сравняваме поколенията на комън рейл системата.Да оставим предкамерните дизели в миналото.
Не знам как го караш твоето ТД100, но аз под 7,5 извънградско рядко падам. Градското ми е 8 - 9. Разход от порядъка на 6 (при JTD) за мен е огромно предимство.
Карам го около рамките на позволената скорост - 90-100 км/ч изън града с плавни ускорения, без рязко настъпване, а на магистрала 100-130 отново с плавни ускорения.
С тази уговорка съм съгласен с разхода който си посочил. Но при същите условия JTD ще гори около 5.Аз в града гледам да карам плавно и не много бързо и както казах ми гори около 8 (понякога 7.5).Извън града карам по-бързичко и ми се налага да изпревардам. От там се налага и рязко ускорение и по-ниски предавки. На магистралата 140-160. От там ми идва разхода и го знам. Но това не променя факта, че на същото каране JTD ще ми гори 6 - 6,5.
Не знам как го караш твоето ТД100, но аз под 7,5 извънградско рядко падам. Градското ми е 8 - 9. Разход от порядъка на 6 (при JTD) за мен е огромно предимство.
Карам го около рамките на позволената скорост - 90-100 км/ч изън града с плавни ускорения, без рязко настъпване, а на магистрала 100-130 отново с плавни ускорения.
С тази уговорка съм съгласен с разхода който си посочил. Но при същите условия JTD ще гори около 5.Аз в града гледам да карам плавно и не много бързо и както казах ми гори около 8 (понякога 7.5).Извън града карам по-бързичко и ми се налага да изпревардам. От там се налага и рязко ускорение и по-ниски предавки. На магистралата 140-160. От там ми идва разхода и го знам. Но това не променя факта, че на същото каране JTD ще ми гори 6 - 6,5.
Зрежи разхода - той се "избива" от разликите в данъка. При 100лв. данък горница, че и повече - TD100 трябваше да си купя. Моят данък текущо е 195лв. в гр. Варна. Данък за TD100 - около 45-50лв. ще да е... трябва да попитам Тъй, че виртуалната разлика в "горенето" се избива в реална разлика от данък... А на твоето шофиране - горницата ще се избива и от актовете за несъобразнеа и превишена скорост
Данъка на ТД100 е 30 лв. (поне аз толкова плащам). Приемаме, че минавам 20 хил. км годишно.Приемаме също че JTD гори 1л/100 по-малко (надявам се всички са съгласни с това)Тогава:20000 Х 1/100 = 200 л (преразход)200л Х 2 лв/л = ...Ами ако караш повече?!?Мисля, че значително надвишава разликата в данъка.А това, че е било по-добре да си купиш ТД100 с удоволствие ще ти сбъдна това желание. Даже ще ти и доплатя
Добре, да оставим разхода и това, че е по-нова технология.Давам за пример само едно предимство - ремап-а.Цитирам приятел и колега, който днес се "чипна":Колега, то направо друга кола стана, е*аси кефа !А човека определено не е състезател, но друго си е като ти се наложи, да си имаш резерв.
Коментар