Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Браво жтд: пръска масло при извадена щека, защо?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Колега не съм съгласен, че тези неща трябва да се обслужат след 500-600к. Зимата на къси разстояния се получава страшно много конденз и запушва всичко и когато това започне да спича много по малко от 500к са достатъчни да се запуши.

    Коментар


      #32
      Skip_01 написа:
      Тая картинка върши ли работа ... от ePer е де... SEGREGATOR Product code: 46468523 - този номер е за JTD Fiat Bravo, Brava, Marea (1998-2002), ... Multipla, както и за някои Alfa Romeo, Lancia ...За другите модели продуковият номер е друг ...Ако "кутийката" в средата на картинката и маркучите за затлачни ... какво става ...
      :P не знаех че на тази "система" й казвате картерна вентилация.Аз и викам маслен сепаратор/сегрегатор.Тук просто извличат маслото от картерните газове и го връщат обратно в мотора,а газовете("обезмаслени" вече) ги връщат в смукателния тракт.Много колеги са си извели картерните газове направо в атмосферата. За мен това е най-доброто решение(не и за природата).Това чудо на техниката само омаслява въздуховодите(и не само тях).Мисля че колегата Оги имаше тема за тази "черна кутия" и какво причинява тя.

      Коментар


        #33
        Колега @janyboy според теб кога на двигателя ще му е по леко, когато в картера има вакум или налягане. Принципно трябва да има вакум когато двигателя е изправен и има мин. пропускане покрай сегмента. Тази система не е само за екологията.

        Коментар


          #34
          chaveto написа:
          Колега @janyboy според теб кога на двигателя ще му е по леко, когато в картера има вакум или налягане. Принципно трябва да има вакум когато двигателя е изправен и има мин. пропускане покрай сегмента. Тази система не е само за екологията.
          Е кой е казал че е за екология .Казах че е по-добре да се изпускат газовете в атмосферата а не пак да се връщат в смукателния тракт.Много ясно че ако можеше без нея конструкторите от Фиат нямаше да я слагат.Иначе на двигателят ще му е най-леко като е изгасен и на сянка.

          Коментар


            #35
            chaveto написа:
            ... кога на двигателя ще му е по леко, когато в картера има вакум или налягане. Принципно трябва да има вакум когато двигателя е изправен и има мин. пропускане покрай сегмента. Тази система не е само за екологията.
            Ако вържа един манометър на тръбата дето в нея влиза щеката за нивото на маслото - какъв вакуум трябва да има, че да знам дали двигателя ми е изправен или не ... Или ако тръбата на щеката не е правилното място за измерване - да пробия дупка на някоя стара капачка дето е на отвора за наливане на маслото ... и там да завия манометъра ...Та колко трябва да е вакуума при изправен двигател ...
            Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
            http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

            Коментар


              #36
              Skip_01 написа:
              chaveto написа:
              ... кога на двигателя ще му е по леко, когато в картера има вакум или налягане. Принципно трябва да има вакум когато двигателя е изправен и има мин. пропускане покрай сегмента. Тази система не е само за екологията.
              Ако вържа един манометър на тръбата дето в нея влиза щеката за нивото на маслото - какъв вакуум трябва да има, че да знам дали двигателя ми е изправен или не ... Или ако тръбата на щеката не е правилното място за измерване - да пробия дупка на някоя стара капачка дето е на отвора за наливане на маслото ... и там да завия манометъра ...Та колко трябва да е вакуума при изправен двигател ...
              Май вече само простотии почнахте да ръсите.
              Fiat Marea TD100

              Коментар


                #37
                iuly_vn написа:
                ... Май вече само простотии почнахте да ръсите.
                Аха ... :D Затова исам да чуя от автора на това твърдение някаква конкретна стойност на вакуума, който трябва има ... а след това ще питам за линк и/или източник на тая информация ...
                Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
                http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

                Коментар


                  #38
                  Конкретни числа на тази простотия не мога да ти кажа. Ще трябва да питаш хората които са измислили това нещо Но пък ако искаш да дупчиш и да слагаш уреди можеш да си направиш пробата с откачен и закачен маркуч. След това сам си отговори на въпроса как е по добре - кога е по ниско налягането.

                  Коментар


                    #39
                    Понеже имам проблем с един дизелов двигател , а именно губи масло през вентилацията "издухва го" от там, а също и от семерингата на вала на клапаните , та искам да питам нещо .В тази тема се говори за картерна вентилация, а никъде не се коментира нещо за почистването и?!От друг форум прочетох това:
                    трябваше още тогава да сипеш в маслото добавка за измиване на мотора (дето се слага мисля беше 500км преди смяната на маслото)и след източване да се направят две промивки с промивно масло и чак тогава да налееш ново 10W40(евентуално можеше да се свали картерът за почистване цедката на маслената помпа-за по сигурно
                    дали ако процедирам по този начин има шанс да спася двигателя?С баща ми ще пробваме ,разбира се ,но ми е интересно и вашето мнение?!
                    Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                    Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                    http://www.keepfighting.ms

                    Коментар


                      #40
                      Jimy написа:
                      Понеже имам проблем с един дизелов двигател , а именно губи масло през вентилацията "издухва го" от там, а също и от семерингата на вала на клапаните , та искам да питам нещо .В тази тема се говори за картерна вентилация, а никъде не се коментира нещо за почистването и?!От друг форум прочетох това:
                      трябваше още тогава да сипеш в маслото добавка за измиване на мотора (дето се слага мисля беше 500км преди смяната на маслото)и след източване да се направят две промивки с промивно масло и чак тогава да налееш ново 10W40(евентуално можеше да се свали картерът за почистване цедката на маслената помпа-за по сигурно
                      дали ако процедирам по този начин има шанс да спася двигателя?С баща ми ще пробваме ,разбира се ,но ми е интересно и вашето мнение?!
                      Колега, един двигател стигне ли дотам да пръска масло и от семерингите чак, тоест да има много високо налягане в картера, то май към основен ремонт отиват нещата. Ако е запушена вентилацията, пробвай да я почистиш, ама не вярвам в особен ефект. Или скоро пак ще се задръсти. Това е естествено за много навъртял км. двигател. Не вярвам да е Фиат. Щото вентилацията се запушва тотално от масло + газове + нагар /отлагания/ В такъв случай е добре да се провери компресията и най-вече дали е еднаква във всички цилиндри. Там едни 4-5-6% ли бяха допустимо разминаване.Аз за почистване, източвам маслото, без това във филтъра и наливам 1.5 лтр. нафта. Не повече за да се разтвори с останалото масло и да смазва мотора. Така, паля за около 3-4 мин, после махам нафтата и промивам с литър евтино масло. Пак под запален двигател. Целта е то да разтвори малкото останала нафта по каналите, после сменям филтъра и наливам свежо масло. Има ефект, но ако духат сегментите в картера, скоро става пак същото. Иначе за здрав мотор е хубаво да се направи процедурата.
                      Fiat Marea TD100

                      Коментар


                        #41
                        Аз така си промих сепаратора на ланчията. http://www.youtube.com/watch?v=UAXEBQEqZM8Ако е запушен въпросният сепаратор........ е напълно възможно да духа от всякъде, дори и да е в добро здраве.

                        Коментар


                          #42
                          iuly_vn написа:
                          ...Не вярвам да е Фиат. ...
                          ... ,прав си!Но въпроса ми е принципен, защото говоря за атмосферен дизел 1.9 на Пежо. Там няма сепаратор, а парите се "изливат "директно във филтърната кутия на въздушния филтър... , кукувици абсолютни!!! Та ще пробвам и ако не става...ще се взима фиат !
                          Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                          Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                          http://www.keepfighting.ms

                          Коментар


                            #43
                            А от къде си сигурен, че няма сепаратор. При мен въпросният сепаратор е монтиран в капака на клапаните. При някой френски чик.. въздушният филтър е от дунапрен, преди поставянето му се напоява с масло или се пръска със специален спрей, та ако филтъра е такъв аз не виждам никакъв проблем да се омаслява от изпаренията.

                            Коментар


                              #44
                              chaveto написа:
                              А от къде си сигурен, че няма сепаратор. При мен въпросният сепаратор е монтиран в капака на клапаните. ...
                              Не съм сигурен на 100%, но може би едни 99% ... наистина немога да го твърдя генерално!
                              chaveto написа:
                              ...При някой френски чикИРИКИ /абе мотора си е много готин, ама/ въздушният филтър е от дунапрен, преди поставянето му се напоява с масло или се пръска със специален спрей, та ако филтъра е такъв аз не виждам никакъв проблем да се омаслява от изпаренията.
                              Това в червеното е от мен, но за другото си прав...няма нищо лошо да омаслява филтъра.В неделя прочистихме двигателя с промивно масло на "ПРИСТА", ефекта ще го отчетем след няколко дена, когато баща ми си провери маслото. Аз обаче съм шунтирал оригиналния маркуч, който свързва директно гърловината за наливане и филтърната кутия, като съм пуснал силиконов маркуч да си виси надолу. От тоя силиконовия обаче пуши яко, като от ауспух...и така като гледам нещата се ориентират към основен ремонт.
                              Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                              Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                              http://www.keepfighting.ms

                              Коментар


                                #45
                                и мойто браво жтд 1.9 пък като отвия капачката където се налива маслото духа бая и се забелязвът дребни пръски масло и малко дим обаче колата дава доста нисък разход на гориво 4,3 извън грасдко и не харчи грам маслоот всичко което изчето тук мисля че тая систея е запушена или поне така ми се иска тази черна кутия за която говорите да не се нарича EGR Четох една тема как да се запуши и тия дни ще го правя но не мисля че това ще повлияе на духането
                                Alfa Romeo 147 2004 mJetd

                                Коментар

                                Working...
                                X