Колега не съм съгласен, че тези неща трябва да се обслужат след 500-600к. Зимата на къси разстояния се получава страшно много конденз и запушва всичко и когато това започне да спича много по малко от 500к са достатъчни да се запуши.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Браво жтд: пръска масло при извадена щека, защо?
Collapse
X
-
Skip_01 написа:Тая картинка върши ли работа ... от ePer е де... SEGREGATOR Product code: 46468523 - този номер е за JTD Fiat Bravo, Brava, Marea (1998-2002), ... Multipla, както и за някои Alfa Romeo, Lancia ...За другите модели продуковият номер е друг ...Ако "кутийката" в средата на картинката и маркучите за затлачни ... какво става ...За мен това е най-доброто решение(не и за природата).Това чудо на техниката само омаслява въздуховодите(и не само тях).Мисля че колегата Оги имаше тема за тази "черна кутия" и какво причинява тя.
Коментар
-
chaveto написа:Колега @janyboy според теб кога на двигателя ще му е по леко, когато в картера има вакум или налягане. Принципно трябва да има вакум когато двигателя е изправен и има мин. пропускане покрай сегмента. Тази система не е само за екологията..Казах че е по-добре да се изпускат газовете в атмосферата а не пак да се връщат в смукателния тракт.Много ясно че ако можеше без нея конструкторите от Фиат нямаше да я слагат.Иначе на двигателят ще му е най-леко като е изгасен и на сянка.
Коментар
-
chaveto написа:... кога на двигателя ще му е по леко, когато в картера има вакум или налягане. Принципно трябва да има вакум когато двигателя е изправен и има мин. пропускане покрай сегмента. Тази система не е само за екологията.Или ако тръбата на щеката не е правилното място за измерване - да пробия дупка на някоя стара капачка дето е на отвора за наливане на маслото ... и там да завия манометъра ...Та колко трябва да е вакуума при изправен двигател ...
Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
Коментар
-
Skip_01 написа:chaveto написа:... кога на двигателя ще му е по леко, когато в картера има вакум или налягане. Принципно трябва да има вакум когато двигателя е изправен и има мин. пропускане покрай сегмента. Тази система не е само за екологията.Или ако тръбата на щеката не е правилното място за измерване - да пробия дупка на някоя стара капачка дето е на отвора за наливане на маслото ... и там да завия манометъра ...Та колко трябва да е вакуума при изправен двигател ...
Fiat Marea TD100
Коментар
-
iuly_vn написа:... Май вече само простотии почнахте да ръсите.Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
Коментар
-
Понеже имам проблем с един дизелов двигател , а именно губи масло през вентилацията "издухва го" от там, а също и от семерингата на вала на клапаните , та искам да питам нещо .В тази тема се говори за картерна вентилация, а никъде не се коментира нещо за почистването и?!От друг форум прочетох това:трябваше още тогава да сипеш в маслото добавка за измиване на мотора (дето се слага мисля беше 500км преди смяната на маслото)и след източване да се направят две промивки с промивно масло и чак тогава да налееш ново 10W40(евентуално можеше да се свали картерът за почистване цедката на маслената помпа-за по сигурноПежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
Jimy написа:Понеже имам проблем с един дизелов двигател , а именно губи масло през вентилацията "издухва го" от там, а също и от семерингата на вала на клапаните , та искам да питам нещо .В тази тема се говори за картерна вентилация, а никъде не се коментира нещо за почистването и?!От друг форум прочетох това:трябваше още тогава да сипеш в маслото добавка за измиване на мотора (дето се слага мисля беше 500км преди смяната на маслото)и след източване да се направят две промивки с промивно масло и чак тогава да налееш ново 10W40(евентуално можеше да се свали картерът за почистване цедката на маслената помпа-за по сигурноЩото вентилацията се запушва тотално от масло + газове + нагар /отлагания/ В такъв случай е добре да се провери компресията и най-вече дали е еднаква във всички цилиндри. Там едни 4-5-6% ли бяха допустимо разминаване.Аз за почистване, източвам маслото, без това във филтъра и наливам 1.5 лтр. нафта. Не повече за да се разтвори с останалото масло и да смазва мотора. Така, паля за около 3-4 мин, после махам нафтата и промивам с литър евтино масло. Пак под запален двигател. Целта е то да разтвори малкото останала нафта по каналите, после сменям филтъра и наливам свежо масло. Има ефект, но ако духат сегментите в картера, скоро става пак същото. Иначе за здрав мотор е хубаво да се направи процедурата.
Fiat Marea TD100
Коментар
-
Аз така си промих сепаратора на ланчията. http://www.youtube.com/watch?v=UAXEBQEqZM8Ако е запушен въпросният сепаратор........ е напълно възможно да духа от всякъде, дори и да е в добро здраве.
Коментар
-
iuly_vn написа:...Не вярвам да е Фиат....
,прав си!Но въпроса ми е принципен, защото говоря за атмосферен дизел 1.9 на Пежо. Там няма сепаратор, а парите се "изливат "директно във филтърната кутия на въздушния филтър...
, кукувици абсолютни!!! Та ще пробвам и ако не става...ще се взима фиат
!
Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
А от къде си сигурен, че няма сепаратор. При мен въпросният сепаратор е монтиран в капака на клапаните. При някой френски чик.. въздушният филтър е от дунапрен, преди поставянето му се напоява с масло или се пръска със специален спрей, та ако филтъра е такъв аз не виждам никакъв проблем да се омаслява от изпаренията.
Коментар
-
chaveto написа:А от къде си сигурен, че няма сепаратор. При мен въпросният сепаратор е монтиран в капака на клапаните. ...... наистина немога да го твърдя генерално!
chaveto написа:...При някой френски чикИРИКИ /абе мотора си е много готин, ама/ въздушният филтър е от дунапрен, преди поставянето му се напоява с масло или се пръска със специален спрей, та ако филтъра е такъв аз не виждам никакъв проблем да се омаслява от изпаренията.Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
и мойто браво жтд 1.9 пък като отвия капачката където се налива маслото духа бая и се забелязвът дребни пръски масло и малко димобаче колата дава доста нисък разход на гориво 4,3 извън грасдко и не харчи грам маслоот всичко което изчето тук мисля че тая систея е запушена или поне така ми се иска
тази черна кутия за която говорите да не се нарича EGR
Четох една тема как да се запуши и тия дни ще го правя но не мисля че това ще повлияе на духането
Alfa Romeo 147 2004 mJetd
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар