Първо да се извиня може из форума да е писано, но уверявам ви на част от въпросите си не прочетох отговор...Купих си въпросното Пунто 1.9 JTD 2000г, което в общи линии за моя непрофесионален поглед е в много добро състояние. Има обаче няколко въпроса които ме вълнуват и реших да ги споделя с Вас с надеждата някой да ми отговори.1. Всички пишат че когато се купи стара кола се сменят определен набор от консумативи /филтри, ролки, масло и т.н. / въпроса ми е : Това задължителна процедура ли е или механика в сервиза би могъл да прецени че към момента въпросните консумативи са в добро състояние! Давам пример с маслото. СПоред документите имам още 6 000 км до смяна което за мен си е половин година каране?!? 2. КОлко струват въпросните консувамтиви и има ли оригинални и ментаци и каква е разликата в цената. За приблизителни цени говоря? Въпроса е породен от факта че имам желание да си го глезя Пунтото откъм резервни части и п0остепеннно сменяйки това/онова да го правя с качествени части. 3. Забелязвам че при карене из дупките в града /колкото и да ги избикаляш нямат свършване/ та през дупките се чува едно хлопане пред шофьорската част. Немога да разбера от таблото ли се чува или от под капака идва шума. МОже в същност и да не нормално да се чува подобен звук точно в копките?!? Звука мога да го оприлича взе едно има нещо малко пласмасово откачено и при копка подскача и хлопа!4. Чувам някакво странно скърцане от страната зад шофьора. Прави го отново по лош път. Възможно ли е уплътнението на вратата да скърца? Звучи ми все едно е така а е малко тръдно да проверя в движение? 5. Аз съм от Габрово. АКо може някой да ме посъветва къде в околията мога да си намеря качествени маркови летни гуми втора ръка? Мисля че до 35-40 лв би следвало да се намерят качествени такива които да ме изкарат едно лято, после да ги подаря на някого и да си взема нови. Опитвам се да спестя някой лев и мисля да е от гуми а не от резервните части.П.С. Предполагам по въпросите си лични че съм лаик във подръжката на автомобил, но се надявам да ми простите и отговорите. Все пак първа лична кола ми е и определено някой неща много не са ми ясни!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Серия от въпроси за Пунто JTD 1.9 2000г.
Collapse
X
-
1. Да - сервизни книжки всеки може да направи.Особено на нов вниос от чужбина.2. http://www.axm-auto.com/index2.php?brand=53. Ако е от интериора - свиквай, все пак това е нисък клас кола/марка 4. Виж 3.Сприятели се с търсачката, че като гледам, кви ги питаш .....F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
-
Задължително си смени всичко. Сега, ако видиш, че ремъкът е наистина нов, можеш да прецениш и да не го сменяш. Ако е стар ще е понацепен. Но не е препоръчително да се вярва на подобни заклинания...Ангренажен ремък - около 40 лв.Ролки 2 бр. - около 140 кинтаМасло Селения - под 50 лв за 4 л., 60 лв ако купиш литърче за доливане (ако ти се наложи)Филтри - маслен горивен, въздушен - около 40 лв общоАко ще пестиш от гуми, карай направо със сегашните ако не са съвсем отчаяни сликове като във Ф1 Просто ще внимаваш, а особено на дъжд! То като дадеш 40 лв за втора ръка, 60 лв струват нови от най-евтините. Задели някой лев за през зимата и си купи поне 2 нови хубави зимни гуми за отпред. А ако сегашните капли стават чат-пат - сложи двете по-хубави на задните колела. А за шумовете - никой не може да каже откъде ги чувашShe was only a whisky maker but he loved her still.
Коментар
-
Отпред откъм шофьора - биалетка - почти сигурно Отзад неопределено - или някоя кора или задната седалка не е добре закопчана в механизма си.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Благодаря и на 3-ма ви за отговорите.За частите/консумативите искам да попитам има ли по-качествени от оригиналните на ФИАТ. Примерно днес един колега ми каза че видите ли Ангренажния ремък на Гейтс е най-добър от всички предлагани.Що се отнася до гумите. След "щателно разследване" на сегашните с които я купих се оказва ча изглеждат добре но само изглеждат! Иначе са твърди стари и по добре да си карам с тях а на есен да взема нови зимни. Днес един ми предлага на Клебер на 2 г. зимна гума , обаче цената от 50 лв на гума без джанта ми се видя множко! Аз очаквах да кажа 30-35 лв максимум той 50 ---> да си ги държи. Може и двойно да похарча на есен но ще знам че са чисто нови!Благодаря на Женшен да съвета ще накарам механика като отида следваща седмица на профилактика да погледне какво се случава та се чува това скърцане отзад и хлопане отпред.П.С. напоследък съм доста запален и научих неща които преди въобще не са ме интересували. Днес си сложих аутодата, ще разглеждам под лупа пунтото
Коментар
-
В интерес на истината и като ерес ще ти кажа - ако нещата по колата - агренаж, ролки, филтри та дори и масло ти се струват достатъчно "нови" - не ги сменяй веднага. Аз като купих моята мареа преди 3 години - се оказа, че напразно смених всичко без едната рокла..., т.е. можех да мина само с прегледа и тази ролка. Дори агренажния и пистовия ми ремъци бяха в добро състояние. Но понеже и аз съм чувал, че всичко трябвало да се смени като я купиш, че да си сигурен - изръсих къде 600лв: Всички ролки + 2та ремъкаМаслоВсички филтри без поленовия, месец по-късно и негоИ се оказа, че си имам набор от почти нови части, които просто изхвърлих...Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Момчетааа, ще си позволя един съвет! Никога не оценявайте агренажа на око. Дори и навъртял км ремък в повечето случаи изглежда като нов. Агренажа се износва като се променя дебелината му. След това става опасен, дори и да изглежда като нов. Не се подвеждайте, за да няма нови теми от рода на "ми скъса се агренажа". А нацепен ремък говори за кола, която не е карана дълго време или много ама много стар ремък. Не се подвеждайте, ами си сменяйте ремъците дори и да са ви казали "ей сега го смених"Fiat Marea TD100
Коментар
-
Аз очевадно не разбирам мног оот коли, но защо след като ремъка се изтърква т.е. дебеленината му намалява не направят някаква маркировка. Примерно след определени километри и съответно износване цвета в частта която се износва да се сменя примерно от черен на червен така като видиш че ремъка е червен да си кажеш : Ааааа за смяна е !Нещо като ролките на касовите апарати!А да ви попитам :Усеща ли се когато се скъса този прословут ангренажен ремък или не се усеща на моммента в последствие се усеща по главоболието което ти причинява.Смисъла на въпроса ми е ... Аз карам почти само градско и то на разстояние не повече от 3-4 километра отсечка. АКо предположим че след 100 ния метър от потеглянето ми се скъса ангренажния ремък, ще се прецака ли двигателя до 4-тия километър.
Коментар
-
Pashankov написа:Аз очевадно не разбирам мног оот коли, но защо след като ремъка се изтърква т.е. дебеленината му намалява не направят някаква маркировка. Примерно след определени километри и съответно износване цвета в частта която се износва да се сменя примерно от черен на червен така като видиш че ремъка е червен да си кажеш : Ааааа за смяна е !Нещо като ролките на касовите апарати!А да ви попитам :Усеща ли се когато се скъса този прословут ангренажен ремък или не се усеща на моммента в последствие се усеща по главоболието което ти причинява.Смисъла на въпроса ми е ... Аз карам почти само градско и то на разстояние не повече от 3-4 километра отсечка. АКо предположим че след 100 ния метър от потеглянето ми се скъса ангренажния ремък, ще се прецака ли двигателя до 4-тия километър.Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар
-
Сега се замислям ако си убеден че имаш истинска сервизна книжка /Австрийска/ няма ли логика австрийския сервиз в който е ходело Пунтото да е следил за износване на тези консумативи и при положение че преди година когато е сменял маслото като не е преценил че са за смяна би следвало и сега докато не стане маслото за смяна да няма проблем с тях.Какво ще каже?П.С. Или викате:- Да бягаш да си сменяш консумативите стига си питал из форума
Коментар
-
При скъсване на агр. ремък, мотора блокира веднага. Казаха ти го вече. Ремонта с материалите е доста соленичък. Над 600-700лв. Задължително смени поне ремъка и обтяжния механизъм. Ремъка да се пази от прегъване на повече от 90* между два зъба при монтажа! Обтяжката е за смяна ако се чува характерно хъркане. Това хъркане се получава от зъбите и, а не от лагера! За съжаление шума се получава след катио смениш ремъка. Ако хърка, значи има износени зъби на обтяжния механизъм. Чува се при отнемане на газта.Fiat Marea TD100
Коментар
-
iuly_vn написа:Момчетааа, ще си позволя един съвет! Никога не оценявайте агренажа на око. Дори и навъртял км ремък в повечето случаи изглежда като нов. Агренажа се износва като се променя дебелината му. След това става опасен, дори и да изглежда като нов. Не се подвеждайте, за да няма нови теми от рода на "ми скъса се агренажа". А нацепен ремък говори за кола, която не е карана дълго време или много ама много стар ремък. Не се подвеждайте, ами си сменяйте ремъците дори и да са ви казали "ей сега го смених"Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
За гумите бих те посъветвал да си вземеш нови, не са много по-скъпи. Аз за 220лв. взех 4 нови летни гуми Kormoran, като цената включва монтажа и нови винтили. Също така ги препоръчвам тези гуми, зимните също са ми такива, пак нови ги взех - доволен съм. Колкото до консумативите, най-добре ги смени, за да нямаш главоболия после. Аз например смених само маслото и филтрите, а ангренажа го зарязах. Което си е безотговорно донякъде, въпреки, че колата ми беше на 64000км. като я взех. Вече 8 месеца карам така и май е крайно време да го сменя вече. Иначе за скърцането отзад- така е и при мен го има при каране по неравен път или сутрин, когато е влажно.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар