Stefan Hadjov написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
JTD vs TDI
Collapse
X
-
She was only a whisky maker but he loved her still.
-
gantcho написа:Stefan Hadjov написа:... в три фирми почти едновремено-Фиат,Пежо,Мерцедес.Не споменавам Алфа,Ланча,Ситроен,Рено по подразбиране.
Коментар
-
petar55 написа:Явно Бош имат голямо значение за доразвиването на СR системата,с производството на помпите за високо налягане,които се ползват в цял свят.Тук не бива да забравяме и японците.Те след 2000 г се включват в новата система.
Коментар
-
От постовете ти, Хаджов, усещам желание да представиш нещата в по-неблагоприятна светлина за Фиат. Не знам защо така. Според думите ти излиза, че Фиат са зациклили и са се появили спасителите Бош на бял кон да ги научат на ум и разум. Едва ли някой от нас разполага с конкретна информация как точно е станало. Това са и добре пазени търговски тайни, вероятно за милиони и милиарди. Това, което пише в други източници е малко по-различно. В тях се казва, че системата е разработена от Фиат, но поради финансови затруднения и необходимостта от още инвестиции за въвеждането й в масово производство, те я дават на Бош. Забележи - не се казва "подаряват", казва се, че Бош я "придобива" - "acquired by Bosch" и то вероятно за много пари. От Бош пък системата се разпространява към много от останалите производители. Не знам как стои и въпроса с патентоването на комън рейл. Вероятно и Бош не са я патентовали, защото освен тях има и други производители на компоненти за комън рейл - Делфи, Лукас, Денсо и т.н.Наистина не знам защо толкова ти свиди признанието, че Фиат винаги е била една високотехнологична и иновативна компания със сериозен принос в автомобилостроенето - фирма, която стои в основата на съвременната технология за впръскване при дизеловите двигатели. За мен лично това е истината до доказване (а не просто "казване") на противното. И не отричам и приноса на Бош, но нека бъдем обективни. (Предполагам усещаш, че в случая не се заяждам, а просто миролюбиво дискутирам Казвам това за да не си помислиш, че е нещо лично.)She was only a whisky maker but he loved her still.
Коментар
-
Не ти е верно усещането,защото не подценявам приноса на италианците във всичко до сега.Наистина те са били носители на много нови неща които за пръв път са се появявали в автомобилостроенето.Това си личи и от постиженията им във формулите.Да не ти изброявам колко много неща за пръв път съм ги видял в техни автомобили.Сега се сещам че за пръв път видях ремъчна ангренажна предавлка в атомобил на Фиат преди много години-когато VW правеше костенурките още.От дете се занимавам с автомобили.За пръв път видях двигател с два разпред.вала в Алфа Ромео-джулия,имаше такъв модел макар и с 8 клапана.И да не продължавам с изброявания.Така че пиша това което съм прочел тук и там без да влага тенденциозност.Не мога обаче да пренебрегна възхищението си от Бош,защото прекалено,ако не всичко са дали при създаването на съвремените горивни апаратури на двигателите-бензин и дизел,което фактически си беше техническа революция в тази област.Едно нещо обаче не мога да им простя на италианците,при тази иновативност и креативност,която влагат при изграждането на колите си,не са достатъчно надежни и икономични.Тук немците ги превъзхождат.Много пъти за себе си съм търсил отговора това-защо!По отношение на цена,екстри и дизайн нямат равни.Отговора ми за по ниската цена е че влагат в производството си по-евтини материяли,което естествено се отразява на надежноста.
Коментар
-
и пак в Фиат .нова технология. от миналата година мотор с електрохидравлично управление на клапаните MultiAir .от 1.4 мотор 170 коня и при това по малък разход на гориво .монтиран на Алфа Мито ускорява колата за 7.2 ск и другите марки имат 1.4 мотор с такава мощност но с познатата стара системаLinea .2009 .1,6 Mjet Emotion
ESP ASR CC HH MSR 6AB
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:.....Едно нещо обаче не мога да им простя на италианците,при тази иновативност и креативност,която влагат при изграждането на колите си,не са достатъчно надежни и икономични.Тук немците ги превъзхождат........Fiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
-
Reptile написа:Преди имах Тойта GTI 1.6 133 коня....на 4-та 200, на 5-та 250 и малко повече, разход 7.2 на дълъг път, но тази кола нормално не е карана никога...та, при 100км/ч незнам колко и е разхода.like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
Аз гласувам с двете ръце за JTD.Не искам да се впускам в излишни коментари кое,какво,как...Имал съм 3 коли Фолксваген с TDI мотори,различни поколения и нищо добро не мога да кажа за тях-само ядове и въпросителни.Това е мотор за тези които не познават италиянският дизел.Сега карам вече второ JTD,а преди това имах 4 италичнски коли с 1,9 ТД-90 конски сили.Разкош!!! А за прословутата икономичност на TDI-това е някакъв мит незнам от къде насаден(предполагам с комерсиална цел).Горяха ми точно колкото ми горяха и италиянските дизели.Колкото съм по далеч от немската техника,толкова по добре се чувствам(имам предвид коли,електроника,механика).AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
TDI на дълго гори доста прилично. С един резервоар от 70л 1.9 отива от София до Истанбул и се връща. Накрая постоянно дава предупреждения, че трябва да се зареди гориво. Колега @Reptile сметни ми ремонта на дюзите 2.4Jtd маслена помпа, турбо (ново или рециклиране) и ми кажи, че резултата няма да е 3000+
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар