Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

JTD vs TDI

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Stefan Hadjov написа:
    ... в три фирми почти едновремено-Фиат,Пежо,Мерцедес.Не споменавам Алфа,Ланча,Ситроен,Рено по подразбиране.
    Едно съвсем дребно уточнение. Действително, Алфа и Ланча се подразбират когато се спомене Фиат. Ситроен също се подразбира когато се спомене Пежо. Но Рено си е съвсем отделна фирма и не се подразбира нито от Фиат, нито от Пежо, нито от Мерцедес. За останалото не мога да споря, но от въпросната статия излиза, че комън рейл си е била вътрешнофирмена разработка на Фиат заедно с Magneti Marelli и Elasis, която Бош просто купуват от тях. А защо от тях точно?
    She was only a whisky maker but he loved her still.

    Коментар


      #32
      gantcho написа:
      Stefan Hadjov написа:
      ... в три фирми почти едновремено-Фиат,Пежо,Мерцедес.Не споменавам Алфа,Ланча,Ситроен,Рено по подразбиране.
      Едно съвсем дребно уточнение. Действително, Алфа и Ланча се подразбират когато се спомене Фиат. Ситроен също се подразбира когато се спомене Пежо. Но Рено си е съвсем отделна фирма и не се подразбира нито от Фиат, нито от Пежо, нито от Мерцедес. За останалото не мога да споря, но от въпросната статия излиза, че комън рейл си е била вътрешнофирмена разработка на Фиат заедно с Magneti Marelli и Elasis, която Бош просто купуват от тях. А защо от тях точно?
      Kaто споменах Рено имах в пред вид,че не е възможно в рамките на една държава,Рено да не знае какво става в Пежо.Наистина Рено изкарва своето dCi една година след другите споменати.А по въпроса:"че комън рейл си е била вътрешнофирмена разработка на Фиат заедно с Magneti Marelli и Elasis, която Бош просто купуват от тях. А защо от тях точно?",мисля че отговора се налага от само себе си.Явно са зациклили с разработката и са използвали помоща на Бош която се е появила по това време с конкретни фирмени решения.Имало е по същото време и други вътрешнофирмени разработки по подобие на Фиат,които явно са използвали предложението.

      Коментар


        #33
        Явно Бош имат голямо значение за доразвиването на СR системата,с производството на помпите за високо налягане,които се ползват в цял свят.Тук не бива да забравяме и японците.Те след 2000 г се включват в новата система.
        Petar

        Коментар


          #34
          petar55 написа:
          Явно Бош имат голямо значение за доразвиването на СR системата,с производството на помпите за високо налягане,които се ползват в цял свят.Тук не бива да забравяме и японците.Те след 2000 г се включват в новата система.
          Доколкото знам с помпите не е имало никакви проблеми за създаването им.В тях няма нищо ново,освен регулатора.Самата им механика е стари издание.Японците винаги се включват по-късно в играта и след това винаги са първи.Копират с творчество.

          Коментар


            #35
            От постовете ти, Хаджов, усещам желание да представиш нещата в по-неблагоприятна светлина за Фиат. Не знам защо така. Според думите ти излиза, че Фиат са зациклили и са се появили спасителите Бош на бял кон да ги научат на ум и разум. Едва ли някой от нас разполага с конкретна информация как точно е станало. Това са и добре пазени търговски тайни, вероятно за милиони и милиарди. Това, което пише в други източници е малко по-различно. В тях се казва, че системата е разработена от Фиат, но поради финансови затруднения и необходимостта от още инвестиции за въвеждането й в масово производство, те я дават на Бош. Забележи - не се казва "подаряват", казва се, че Бош я "придобива" - "acquired by Bosch" и то вероятно за много пари. От Бош пък системата се разпространява към много от останалите производители. Не знам как стои и въпроса с патентоването на комън рейл. Вероятно и Бош не са я патентовали, защото освен тях има и други производители на компоненти за комън рейл - Делфи, Лукас, Денсо и т.н.Наистина не знам защо толкова ти свиди признанието, че Фиат винаги е била една високотехнологична и иновативна компания със сериозен принос в автомобилостроенето - фирма, която стои в основата на съвременната технология за впръскване при дизеловите двигатели. За мен лично това е истината до доказване (а не просто "казване") на противното. И не отричам и приноса на Бош, но нека бъдем обективни. (Предполагам усещаш, че в случая не се заяждам, а просто миролюбиво дискутирам Казвам това за да не си помислиш, че е нещо лично.)
            She was only a whisky maker but he loved her still.

            Коментар


              #36
              Stefan Hadjov написа:
              .Японците винаги се включват по-късно в играта и след това винаги са първи.Копират с творчество.
              Е тук вече съм напълно съгласен.
              She was only a whisky maker but he loved her still.

              Коментар


                #37
                Не ти е верно усещането,защото не подценявам приноса на италианците във всичко до сега.Наистина те са били носители на много нови неща които за пръв път са се появявали в автомобилостроенето.Това си личи и от постиженията им във формулите.Да не ти изброявам колко много неща за пръв път съм ги видял в техни автомобили.Сега се сещам че за пръв път видях ремъчна ангренажна предавлка в атомобил на Фиат преди много години-когато VW правеше костенурките още.От дете се занимавам с автомобили.За пръв път видях двигател с два разпред.вала в Алфа Ромео-джулия,имаше такъв модел макар и с 8 клапана.И да не продължавам с изброявания.Така че пиша това което съм прочел тук и там без да влага тенденциозност.Не мога обаче да пренебрегна възхищението си от Бош,защото прекалено,ако не всичко са дали при създаването на съвремените горивни апаратури на двигателите-бензин и дизел,което фактически си беше техническа революция в тази област.Едно нещо обаче не мога да им простя на италианците,при тази иновативност и креативност,която влагат при изграждането на колите си,не са достатъчно надежни и икономични.Тук немците ги превъзхождат.Много пъти за себе си съм търсил отговора това-защо!По отношение на цена,екстри и дизайн нямат равни.Отговора ми за по ниската цена е че влагат в производството си по-евтини материяли,което естествено се отразява на надежноста.

                Коментар


                  #38
                  и пак в Фиат .нова технология. от миналата година мотор с електрохидравлично управление на клапаните MultiAir .от 1.4 мотор 170 коня и при това по малък разход на гориво .монтиран на Алфа Мито ускорява колата за 7.2 ск и другите марки имат 1.4 мотор с такава мощност но с познатата стара система
                  Linea .2009 .1,6 Mjet Emotion
                  ESP ASR CC HH MSR 6AB

                  Коментар


                    #39
                    Колега @tyson има много по прости дизели от TDI JTD които работят много тихо и меко, всичко си е до поддръжката.

                    Коментар


                      #40
                      Ако и ТДИ-то има ЕГР- жална им майка...
                      Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                      Коментар


                        #41
                        Stefan Hadjov написа:
                        .....Едно нещо обаче не мога да им простя на италианците,при тази иновативност и креативност,която влагат при изграждането на колите си,не са достатъчно надежни и икономични.Тук немците ги превъзхождат........
                        Между "Фабия" комби за 12 хил.лв и Мареа за 5500 - на еднакви години и километри, кое избираш?!? За Пасат не коментирам, там числата са още по-големи!Мнооо просто избрах Мареата, която предлага повече удосбства и пространство от дървената "Фабиа" и с лихвите до сега съм спестил пари за още 2 таквиа автомобила. Просто казано, Мареата утре да гръмне мотора - я разпородавам на части и купувам следващата.Имам поне 3 познати с прехваленото TDI, които са минали през скъпи ремонти на основни агрегати - турбини, криви глави, запушени ЕГР, който прецаква всичко и т.н. Познавам много повече хора с JTD и незнам някой да е правил нещо повече от турбина и да е хвърлял по 3000+ лева за ремонти, както притежателите на неудобният Голф ТДИ!Ти скоро на АСТРА ДТИ да си се возил, тя повече се движи на подскоци от вибрацията - за т’ва харчи малко!За "икономичност" - дай да не спорим, че става смешно....кои са икономичните немски мотори, бензиновите мотори на БМВ, Мерцедес или може би VW. От какво да са икономични от валовете си по 100кг?!? Едиствено за икономични и изпипани мотори признавам Японските...HONDA E-VTEC е нещо уникално, като съотношение вървене и разход. Преди имах Тойта GTI 1.6 133 коня....на 4-та 200, на 5-та 250 и малко повече, разход 7.2 на дълъг път, но тази кола нормално не е карана никога...та, при 100км/ч незнам колко и е разхода.Единстъвено икономичен мотор е ТДИ90, който добре пасва на Голфа...т’ва е!Една кола пълна с екстри, стабилна, като Алфа, тя е 200кг по-тежка от Голфа, е как да харчи по-малко?!
                        Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                        Коментар


                          #42
                          Reptile написа:
                          Преди имах Тойта GTI 1.6 133 коня....на 4-та 200, на 5-та 250 и малко повече, разход 7.2 на дълъг път, но тази кола нормално не е карана никога...та, при 100км/ч незнам колко и е разхода.
                          Да не блъснеш мармота, че няма кой да завива шоколад.
                          like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                          Коментар


                            #43
                            Аз гласувам с двете ръце за JTD.Не искам да се впускам в излишни коментари кое,какво,как...Имал съм 3 коли Фолксваген с TDI мотори,различни поколения и нищо добро не мога да кажа за тях-само ядове и въпросителни.Това е мотор за тези които не познават италиянският дизел.Сега карам вече второ JTD,а преди това имах 4 италичнски коли с 1,9 ТД-90 конски сили.Разкош!!! А за прословутата икономичност на TDI-това е някакъв мит незнам от къде насаден(предполагам с комерсиална цел).Горяха ми точно колкото ми горяха и италиянските дизели.Колкото съм по далеч от немската техника,толкова по добре се чувствам(имам предвид коли,електроника,механика).
                            AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
                            HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
                            Kawasaki ER-6n'2012

                            Коментар


                              #44
                              TDI на дълго гори доста прилично. С един резервоар от 70л 1.9 отива от София до Истанбул и се връща. Накрая постоянно дава предупреждения, че трябва да се зареди гориво. Колега @Reptile сметни ми ремонта на дюзите 2.4Jtd маслена помпа, турбо (ново или рециклиране) и ми кажи, че резултата няма да е 3000+

                              Коментар


                                #45
                                dobrujanetza написа:
                                Ако и ТДИ-то има ЕГР- жална им майка...
                                Няма такива без тази система освен най старите.

                                Коментар

                                Working...
                                X