Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

JTD vs TDI

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Хич да не е JTD105 с TDI90 трябва да се сравнява за вървеж.
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    Коментар


      #17
      Според мен системата КомънРейл е много по добра от TDI.Помпите при TDI са много сложни защото се налага да изпълняват 5 функции.Затова върху някои от тях има монтиран втори компютър за тяхното управление.Те често се повреждат и ремонтите са скъпи.Помпите при КомънРейла изпълняват само една функция.Да пълнят един разпределителен колектор с гориво под високо налягане.Впръскването на горивото също е централно в горивната камера,но на повече порции-от 3 до 5 за един такт.Затова работата на двигателя е по-плавна,мека и безшумна.Мощноста е по-висока и респективно мощноста.При TDI двигателите впръскването става само на 2 порции благодарение на двете различни пружинки в дюзите.Не случайно дори Фолксваген се отказа от TDI,Помпа-Дюза и след 2008 г правят само КомънРейл.Те се усетиха най-късно,едва 10 г след италианците.Фиат и Мерцедес правят КомънРейл от 1998 г.Французите след 2000г.В момента всички фирми правят КомънРейл.Това е система която може да се развива и подобрява непрекъснато.Виждаме вече дизелови двигатели с много по-малък обем и големи мощности.
      Petar

      Коментар


        #18
        Не съм запознат с характеристиките на двигателите ТДИ- помпи, впръскване и т.н. Мога само да кажа че ТДИ 110 коня върви значително по- бързо от ЖТД 105. Може би е и до скоростна кутия- ТДИ 110 на Ауди при 4000 об. на 5 предавка е около 200км/ч. При ЖТД както знаете при тези обороти сме на около 180 км/ч. Което пък напълно си противоречи с това което знам- по къси предавки, по добро ускорение. Може и от това ТДИ да постигат сравнително по нисък разход.
        Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
        Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

        Коментар


          #19
          Re: JTD vs TDI

          ntodorov написа:
          Не ви ли се струва, че ТДИ са малко по-тихички двигатели или моите наблюдения са погрешни?.
          Колегата ми е с Пасат 2.5 TDI, 2003г. и е много, ама много по-шумен от моя двигател. Дотам, че когато сме двамата с включени мотори в служебния гараж чувам почти само неговата кола независимо къде се намирам. Дори и в колата си, имам чувството. Колкото повече помпички - толкова по-малка надеждност. И толкова по-трудна координация между всичките - управления, електроники и пр. Казвам това по пътя на логиката, а не от опит. За цени на рутинно обслужване - направо ме боли главата като слушам въпросния ми колега - в пъти повече от на моята кола. Съответно, не намирам колата му нито за по-удобна, нито пък смятам, че ми е необходима по-бърза кола (ако изобщо неговата е по-бърза, това не го знам).
          She was only a whisky maker but he loved her still.

          Коментар


            #20
            petar55 написа:
            Според мен системата КомънРейл е много по добра от TDI.Помпите при TDI са много сложни защото се налага да изпълняват 5 функции.Затова върху някои от тях има монтиран втори компютър за тяхното управление.Те често се повреждат и ремонтите са скъпи.Помпите при КомънРейла изпълняват само една функция.Да пълнят един разпределителен колектор с гориво под високо налягане.Впръскването на горивото също е централно в горивната камера,но на повече порции-от 3 до 5 за един такт.Затова работата на двигателя е по-плавна,мека и безшумна.Мощноста е по-висока и респективно мощноста.При TDI двигателите впръскването става само на 2 порции благодарение на двете различни пружинки в дюзите.Не случайно дори Фолксваген се отказа от TDI,Помпа-Дюза и след 2008 г правят само КомънРейл.Те се усетиха най-късно,едва 10 г след италианците.Фиат и Мерцедес правят КомънРейл от 1998 г.Французите след 2000г.В момента всички фирми правят КомънРейл.Това е система която може да се развива и подобрява непрекъснато.Виждаме вече дизелови двигатели с много по-малък обем и големи мощности.
            1.За помпите и втория комп. важи за Опел и Форд.Там наистина има проблеми.На ВАГ помпите са железно здрави и загробват два двигателя-прочутата ротациона еднобутална помпа на Bosch.Даже и да и стане нещо,прави се лесно.2.Мерцедес,Фиат и Пежо едновремено от 1998 год вадят комонраил двигатели.Нещо повече Пежо с модела си 406 2,0 HDI успява да го покаже първа на изложението есента на 1997 год във Франкфурт.Бил съм на това изложение.3.Все още се произвеждат от ВАГ двигатели PDTI.А какво ще бъде по нататък не знам.P.S.Всичко по менижмента на двигателите на Мерцедес,Фиат и Пежо е направено и измислено от BOSCH.Ако не беше Бошш да им създаде и даде горивната апаратура на CR-двигателите още щяха да го клатят и чудят как да го направят както го клатиха 10 години преди 1998 год.Всичко по съвременото горивно оборудване на бензинови и дизелови двигатели е дошло от BOSCH.

            Коментар


              #21
              Защо Форд? Карал съм Транзит на половин милион км. без никакъв ремонт, а наш клиент по онова време имаше транзит на 1.5мил. км. с минимални ремонти. Железен мотор
              Fiat Bravo 1.9JTD 1999

              Коментар


                #22
                @gantcho - аз Пасат-а не го харесвам, предпочитам А4, А6 пред него.
                F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                Коментар


                  #23
                  kassavetov написа:
                  Защо Форд? Карал съм Транзит на половин милион км. без никакъв ремонт, а наш клиент по онова време имаше транзит на 1.5мил. км. с минимални ремонти. Железен мотор
                  Става въпрос за Помпите на двигателите на Форд 1,8 ДТИ на Фокус,Фиеста и Мондео след 1998 год.

                  Коментар


                    #24
                    Аз имам големи наблюдения върху шкода суперб 1.9TDI 134к.с колата ще стане юни месец на 4-ри години. За този период е на 155к за тези километри веднъж е обслужена на 100к (ремаци, ролки) на 150к и сменихме шайбата на алтернатора. По окачването не е пипано нищо и до ден днешен нищо не тропа. За тези километри само масло + гориво и няма абсолютно никакви проблеми с каквото и да било. Един единствен недостатък, крушките на фаровете горят поне веднъж в месеца и се сменят адски трудно.

                    Коментар


                      #25
                      Stefan Hadjov написа:
                      2.Мерцедес,Фиат и Пежо едновремено от 1998 год вадят комонраил двигатели.Нещо повече Пежо с модела си 406 2,0 HDI успява да го покаже първа на изложението есента на 1997 год във Франкфурт.Бил съм на това изложение..
                      Е, да, но първата кола с комън рейл двигател е Алфа 156 1.9 JTD - 1997. Втората е Мерцедес.
                      She was only a whisky maker but he loved her still.

                      Коментар


                        #26
                        И до колкото знам ТЪПАНАРИТЕ от Фиат продават разработката си на комън рейл технологията на БошАбсолютна глупост.И за това днес всичко е бош а не Фиат.After research and development by the Fiat Group, the design was acquired by the German company Robert Bosch GmbH for completion of development and refinement for mass-production. In hindsight the sale appeared to be a tactical error for Fiat as the new technology proved to be highly profitable.Ето ви цялата статия.http://en.wikipedia.org/wiki/Common_rail
                        Alfa 147 1.9 JTDm '07 Q2 - хем червена, хем пуши черно;Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                        ex. Alfa 155 1.7 '93 ### ex, Alfa 147 1.9 JTDm '03 R.I.P. ###Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001,

                        Коментар


                          #27
                          Да, това го знаем или поне някои от нас.
                          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                          Коментар


                            #28
                            pr_00f написа:
                            After research and development by the Fiat Group, the design was acquired by the German company Robert Bosch GmbH for completion of development and refinement for mass-production. In hindsight the sale appeared to be a tactical error for Fiat as the new technology proved to be highly profitable.Ето ви цялата статия.http://en.wikipedia.org/wiki/Common_rail
                            Е, то си пише в статията, че концернът по това време има финансови затруднения и затова не успява да довърши разработката на тази технология. От друга страна, не се знае дали ако си я бяха запазили за себе си днес всички производители щяха да я ползуват толкова масово. Едно е да купуваш от Бош, които не са ти преки конкуренти, друго е да купуваш от Фиат за да се конкурираш със самите тях. Имало е вероятност да си останат като динозаври единствената фирма, която ползува тази технология, както VAG единствени си ползуваха помпа-дюзата в продължение на сума ти години. :D Но пък можеше именно тази тяхна технология да им осигури завиден просперитет, никой не знае
                            She was only a whisky maker but he loved her still.

                            Коментар


                              #29
                              pr_00f написа:
                              И до колкото знам ТЪПАНАРИТЕ от Фиат продават разработката си на комън рейл технологията на Бош
                              А аз,доколкото съм чел различни източници по въпроса по разработката на CR-двигателите започва при почти всички водещи фирми непосредствено след като се появява пълния инжексион бензинови двигатели с обща рейка.Разлика фактически между двете системи практически няма,освен работата на дизел-двигателите при високо налягане на шприца.При бензините-около 3 бара,при дизелите 1300-1500 бара.Голямия проблем на който се натъкват всички е как да се създаде дюза,която да е в състояние да преодолява това високо налягане и да може да се управлява в реално време поне до 4500-5000 rpm.Research-а продължава почти едно десетилетие почти без практически резултат.Вероятно и Bosch са действали в същото направление,защото в един момент излиза с оферта че е в състояние да реши проблема.Така се задейства практическата реализация на CR-двигателите в три фирми почти едновремено-Фиат,Пежо,Мерцедес.Не споменавам Алфа,Ланча,Ситроен,Рено по подразбиране.

                              Коментар


                                #30
                                Аз не разбирам и не съм майстор, но съм спирал фиата един до друг с един пасат 99г. 1.9 TDI 115.Fiata работи в пъти по-безшумно, онова трака като трактор. Освен това го насирах на 400м. преди да се чипне После вървим почти заедно, като той има лека преднина.Направи ми впечатление, че точно при този мотор тягата се усеща и на 3 500-4000 оборота, като че ли във високите му е силата, докато фиата с късичките скорости газ газ газ и вече съм на 4-та...
                                "Тревата расте, птичките летят, вълните галят пясъка. Аз пребивам хора."

                                ЕХ Fiat Bravo 1.9 JTD Abarth tuning, chip tunning VRPerfomance, 10.1999
                                Lancia Lybra 2.4 JTD, 140HP++, 2002, ASR,ABS,8 air,BOSE

                                Коментар

                                Working...
                                X