Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Опел Зафира с двигател на фиат

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Опел Зафира с двигател на фиат

    Здравейте колеги, Аз съм нов потребител във форума на фиат, регистрирах се, въпреки, че автомобила ми е Опел зафира 1,9 ЦДТИ, 120 к.с.. Купих го от Булвария миналия месец и вече е на 500 км. пробег :D. Още като си поръчвах автомобила ми препоръчаха точно този двигател и ми казаха, че е разработка на фиат и е един от най-добрите двигатели слагани до сега на опел. Като приемах автомобила за мое учудване не ми дадоха почти никакви технически насоки как да експлоатирам двигателя докато се разработва. Казахами да го карам над 2000 оборота и да не влизм в червената област- това ми е казано не от техническо лице, а от служителя по продажби.Имате ли наблюдения и опит с тези двигатели и може ли да ми дадете съвети как се кара този двигател. До сега съм карам бензинови коли и ми е малко странно поведението на този. Много муден до към 2000 об. и изключително пъргав и лаком над 2000 об. Кои са най-подходящите обороти в които да се държи двигателя и при които да се превключва предавка ?Поздрави.
    Културата на безопасност на шофьора е техничеката му подготвеност и психологическото му равнище при които осугуряването на безопасността на движение се превръща в приоритетна цел!

    #2
    Чак пък муден.Сменяй си на 2000рпм при нормално каране.
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    Коментар


      #3
      Може и да си е муден Зафирата гледам тежи 1613кг. А за оборотите максималния въртящ момент го дават м/у 2000-2750об. така че е нормално след 2000 да върви по добре. За разхода след няколко хиляди километра ще падне вероятно.
      Marea Weekend HLX Jtd 110

      oO(_)____////____(_)Oo

      Коментар


        #4
        Колега, аз вече трета година карам SUZUKI SX-4, 1.9 DDiS (абревеатурата на СУЗУКИ за дизелов двигател), близнакът на FIAT SEDICI със същия двигател.Не зная моите съвети дали ще са адекватни, защото СУЗУКИ е със 6 предавки и предполагам по-лек.Моторът наистина е перфектен, въпреки че е малко шумничък.Не сили колата сега, с обороти повече от 3000-3200, когато се разработва (въпреки, че казват, че били заводски разработени).В началото и на мен ми се струваше, че колата е малко мудна в ниските обороти, но това е нормално, като всеки турбо двигател и този има турбо дупка... или както му казват турболаг.Сигурен съм, че с времето ще си изработиш маниер на каране, такъв, че няма да усещаш турбодупката.След 1900-2000 оборота този мотор пощурява...ако не стискам волана по-здраво, имам усещането, че колата се чуди накъде да хване... при рязко ускоряване.Поради шестата предавка, на около 140км/ч мотора пее с около 2500-2600 оборота и има още доста ресурс за бързо ускоряване до към 170-180 км/ч.Но пак повтарям, това е условно, заради ск.кутия и лекото купе.ПП...да, разходът наистина ще падне след 10-15 хил.км.При мен е 7-7.5 при смесен режим.... НО, той си зависи повече от маниера на каране.Един път нещо се бях унесъл и СОФИЯ-ПЛОВДИВ карах с не повече от 110-120 км/ч.За тези километри разхода беше 5.2л/100км.А друг път го докарвам и до 8л. :DИ още нещо, не гаси веднага двигателя, след като си го "напъвал".Остави го една цигара време или повече да поработи на празен ход, да се поохлади маслото и тогава гаси.Това се прави заради турбото.В книжката по експлоатация на автомобила е подчертано изрично.... а и във форума е писано:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=37810
        Прикачени файлове
        SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

        Коментар


          #5
          Благодаря за отговорите,Когато обикалях да си избирам кола, гледах и сузуки Сх4 и много ми хареса, точно дизела, но ми е малка особено багажника - с две деца сме и не мога да побера багажа, но ако трябва да си избирам по малка кола не бих се двоумил - Сх4 много ми хареса. В сузуки плевен ми бяха казали, че двигателя си е на сузуки, а на гранд витарата - на рено. Скоростната кутия на зафирата също е 6 степенна. Само веднъж си позволих да я понастъпя, но не за сметка на обороти, превключвах на не повече от 3500 об., а причината беше, че започна да мига индикацията за филтъра за тв. частици според книжката колата трябва да се кара известно време на по-високи обороти извън града. За мен е малко странно на първите 300 км. от пробега на колата да се включва подобна индикация, а после същата се включи след няма и 160 км и пак я понастъпих и индикацията изчезна след 15 км каране на по-високи обороти. Та мах. скорост която можах да достигна бе 180 км/ч, повече не пожела. Не че това ми е стила на каране просто исках да и видя възможностите - очаквах малко повече, но и това не е зле.Поздрави.
          Културата на безопасност на шофьора е техничеката му подготвеност и психологическото му равнище при които осугуряването на безопасността на движение се превръща в приоритетна цел!

          Коментар


            #6
            dim_l написа:
            Само веднъж си позволих да я понастъпя, причината беше, че започна да мига индикацията за филтъра за тв. частици според книжката колата трябва да се кара известно време на по-високи обороти извън града. За мен е малко странно на първите 300 км. от пробега на колата да се включва подобна индикация, а после същата се включи след няма и 160 км и пак я понастъпих и индикацията изчезна след 15 км каране на по-високи обороти.
            Това показва колко ни е хубава нафтата ...
            Seat Altea XL 1.4/16v 92kW '14
            ex:Astra H 1.4/16v 66 kW '08
            ex:Brava 1.6/16v klima, LPG Lovato, 76 kW '96
            ex:Astra 1.7 D, 42 kW-мъртвец '93

            Коментар


              #7
              ventsi79 написа:
              ...Това показва колко ни е хубава нафтата ...
              Но това не спира гърците да зареждат в България, нали?
              Steliyan's Life!
              FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

              Коментар


                #8
                dim_l написа:
                Благодаря за отговорите,Когато обикалях да си избирам кола, гледах и сузуки Сх4 и много ми хареса, точно дизела, но ми е малка особено багажника - с две деца сме и не мога да побера багажа, но ако трябва да си избирам по малка кола не бих се двоумил - Сх4 много ми хареса. В сузуки плевен ми бяха казали, че двигателя си е на сузуки, а на гранд витарата - на рено. Скоростната кутия на зафирата също е 6 степенна. Само веднъж си позволих да я понастъпя, но не за сметка на обороти, превключвах на не повече от 3500 об., а причината беше, че започна да мига индикацията за филтъра за тв. частици според книжката колата трябва да се кара известно време на по-високи обороти извън града. За мен е малко странно на първите 300 км. от пробега на колата да се включва подобна индикация, а после същата се включи след няма и 160 км и пак я понастъпих и индикацията изчезна след 15 км каране на по-високи обороти. Та мах. скорост която можах да достигна бе 180 км/ч, повече не пожела. Не че това ми е стила на каране просто исках да и видя възможностите - очаквах малко повече, но и това не е зле.Поздрави.
                Ясно, предполагам, че и скоростната кутия е същата... производство на ФИАТ.Не, бензиновият 1.6/107 кс двигател е на СУЗУКИ.Дизеловите мотори, са два, 1.9 /120кс и 1.6/ 90 кс. Големия е производство на ФИАТ-ГРУП, малкия е на PSA.Това за FAP филтъра което пишеш е малко обезпокоително.Според мен е някакъв БЪГ.Иди до сервиза да видят за какво иде реч.Аз съм на около 25 хил.км и никога не ми е светвала индикацията за запушването му.Но аз карам предимно извънградско и я понастъпвам по магистрала "Тракия".Не е нормално това което става при теб,... при моя режим на каране, според техниците в "МИРКАТ", трябва някъде след около 40-45 хил.км да влезна в режим на регенериране на FAP филтъра.Относно горивата... обикновен дизел зареждам само от ЕКО, много рядко SHELL V-POWER и предимно OMV PREMIUM/SPRINT.Може да се стори малко странно на колегите, но единствената разлика която усещам е ,ЧЕ с обикновената нафта на ЕКО,колата е по-икономична.Разлика като динамика,шум на двигателя не забелязвам.Според мен икономияте е от мерките и теглилките на OMV.МАЙ ДОСТА ПОСЛЪГВАТ В ТЯХ ЮНАЦИТЕ.... Поздрави и пиши какво е станало след посещението ти в сервиза.ПС... ЕДИН СЪВЕТ... ползвай услугите на "СОФИЯ АУТО".... сервизът им е ПЕРФЕКТЕН...ползвал съм го няколко пъти, преди да купя СУЗУКИТО (имах ПУНТО-II).
                SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                Коментар


                  #9
                  Nino написа:
                  dim_l написа:
                  Благодаря за отговорите,Когато обикалях да си избирам кола, гледах и сузуки Сх4 и много ми хареса, точно дизела, но ми е малка особено багажника - с две деца сме и не мога да побера багажа, но ако трябва да си избирам по малка кола не бих се двоумил - Сх4 много ми хареса. В сузуки плевен ми бяха казали, че двигателя си е на сузуки, а на гранд витарата - на рено. Скоростната кутия на зафирата също е 6 степенна. Само веднъж си позволих да я понастъпя, но не за сметка на обороти, превключвах на не повече от 3500 об., а причината беше, че започна да мига индикацията за филтъра за тв. частици според книжката колата трябва да се кара известно време на по-високи обороти извън града. За мен е малко странно на първите 300 км. от пробега на колата да се включва подобна индикация, а после същата се включи след няма и 160 км и пак я понастъпих и индикацията изчезна след 15 км каране на по-високи обороти. Та мах. скорост която можах да достигна бе 180 км/ч, повече не пожела. Не че това ми е стила на каране просто исках да и видя възможностите - очаквах малко повече, но и това не е зле.Поздрави.
                  Ясно, предполагам, че и скоростната кутия е същата... производство на ФИАТ.Не, бензиновият 1.6/107 кс двигател е на СУЗУКИ.Дизеловите мотори, са два, 1.9 /120кс и 1.6/ 90 кс. Големия е производство на ФИАТ-ГРУП, малкия е на PSA.Това за FAP филтъра което пишеш е малко обезпокоително.Според мен е някакъв БЪГ.Иди до сервиза да видят за какво иде реч.Аз съм на около 25 хил.км и никога не ми е светвала индикацията за запушването му.Но аз карам предимно извънградско и я понастъпвам по магистрала "Тракия".Не е нормално това което става при теб,... при моя режим на каране, според техниците в "МИРКАТ", трябва някъде след около 40-45 хил.км да влезна в режим на регенериране на FAP филтъра.Относно горивата... обикновен дизел зареждам само от ЕКО, много рядко SHELL V-POWER и предимно OMV PREMIUM/SPRINT.Може да се стори малко странно на колегите, но единствената разлика която усещам е ,ЧЕ с обикновената нафта на ЕКО,колата е по-икономична.Разлика като динамика,шум на двигателя не забелязвам.Според мен икономияте е от мерките и теглилките на OMV.МАЙ ДОСТА ПОСЛЪГВАТ В ТЯХ ЮНАЦИТЕ.... Поздрави и пиши какво е станало след посещението ти в сервиза.ПС... ЕДИН СЪВЕТ... ползвай услугите на "СОФИЯ АУТО".... сервизът им е ПЕРФЕКТЕН...ползвал съм го няколко пъти, преди да купя СУЗУКИТО (имах ПУНТО-II).
                  Това което са ми обяснили за ФАП филтъра е, че от време на време, когато колата си прецени си пуска програма за регенерация, което значело, че пускало малко гориво в този филтър и някаква киселина за катализатор и филтъра се чистел като изгаря саждите, но за да стнело това двигателя трябва да е загрял и да е подгрял добре и този филтър. Ако се кара предимно градско както е при мен до сега и то на къси разстояния от 5, 6 км тази програма не мозела да се включи и светвало тази фасадка, мозе би и при мен е така, а и според книжката като я покарах по дълго време, индикацията изчезна, все пак малко ме безпокои факта че километрите са малко. Дали са ми един телефон за автоасистент на опел, мисля да им звънна да ги питам по този въпрос, ако въобще ми обърнат внимание, че не съм от софия от козлодуй съм и за да отида в сервиза трябва да си пускам отпуска.
                  Културата на безопасност на шофьора е техничеката му подготвеност и психологическото му равнище при които осугуряването на безопасността на движение се превръща в приоритетна цел!

                  Коментар


                    #10
                    Ох, не знам... но доколкото имам информация, тези работи са два типа.Застраховам се, че не съм в час с тази материя.... но това което знам е,че тези неща са на два принципа.Единият който се ползва от ПЕЖО/СИТРОЕН е с някаква течност, която дори си има резервоарче и и казват "АДИТИВ".Как стават процесите на изгаряне на саждите не ми е ясно.А другия принцип е , че не се иска подобна течност, както при моя автомобил.Но дори при тебе да е като на ПЕЖО/СИТРОЕН, няма как за тези километри да натрупаш такова количество сажди, че да иска изгаряне.... не знам, пак казвам, че не съм компетентен, нека някой да ни осветли ако знае, но такива прояви за кола която е на 500-1000км пробег според мен не са нормални.Успех!ПП... сега се сетих, че моя колежка имат същата като твоята кола.Обещавам, че тези дни ще звънна на съпруга и, и ще го попитам подробно.
                    SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                    Коментар


                      #11
                      А от къде зареждаш гориво?
                      Honda Accord 1.8 115к.с. 96г.
                      Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
                      FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
                      Powered by Total & Fobos LPG

                      Коментар


                        #12
                        MadHead написа:
                        А от къде зареждаш гориво?
                        Първото зареждане на нафта беше на ОМВ в люлин до булвария, а днес напълних от лукоил, че друга бензиностанция с по-добро име в района на Козлодуй нямаме.
                        Културата на безопасност на шофьора е техничеката му подготвеност и психологическото му равнище при които осугуряването на безопасността на движение се превръща в приоритетна цел!

                        Коментар


                          #13
                          Nino написа:
                          Ох, не знам... но доколкото имам информация, тези работи са два типа.Застраховам се, че не съм в час с тази материя.... но това което знам е,че тези неща са на два принципа.Единият който се ползва от ПЕЖО/СИТРОЕН е с някаква течност, която дори си има резервоарче и и казват "АДИТИВ".Как стават процесите на изгаряне на саждите не ми е ясно.А другия принцип е , че не се иска подобна течност, както при моя автомобил.Но дори при тебе да е като на ПЕЖО/СИТРОЕН, няма как за тези километри да натрупаш такова количество сажди, че да иска изгаряне.... не знам, пак казвам, че не съм компетентен, нека някой да ни осветли ако знае, но такива прояви за кола която е на 500-1000км пробег според мен не са нормални.Успех!ПП... сега се сетих, че моя колежка имат същата като твоята кола.Обещавам, че тези дни ще звънна на съпруга и, и ще го попитам подробно.
                          Отправих запитване до сервизната база на Булвария, като описах наблюдаваното от мен и ето отговоръм им:Филтърът за твърди частици на Вашият автомобил натрупва саждите, които сеотделят при изгарянето на дизеловото гориво. През определени интервали сеналага неговото регенериране. Регенерирането е процес, контролиран отелектронния блок на двигателя на Вашия автомобил и представлява впръскванена допълнително количество гориво по време на такт изпускане. Това горивоизгаря във филтъра за твърди частици заедно с натрупалите се там сажди. Тозипроцес се индикира на инструменталното табло на автомобилът Ви чрез миганена контролната лампа за подгряващите свещи. Както сте прочели в книжката наВашият автомобил, когато този процес започне се препоръчва шофиране напо-високи обороти без чести спирания на автомобила.В зависимост от условията, при които управлявате вашият автомобилрегенерацията на филтъра за твърди частици се налага през различен пробег.Най-неблагоприятните условия са шофиране на къси разстояния в градскиусловия, движение с ниска скорост на висока предавка и др. Както отбелязватевъв Вашето писмо, при Вас преобладава градското шофиране на къси разстояния.Поради този факт, поведението на автомобилът Ви е нормално и не е необходимода посещавате сервиз. Индикацията на таблото не означава, че филтърът Ви езадръстен, а че протича процес на регенерация.
                          Културата на безопасност на шофьора е техничеката му подготвеност и психологическото му равнище при които осугуряването на безопасността на движение се превръща в приоритетна цел!

                          Коментар


                            #14
                            Първата ти работа, като ти изтече гаранцията е да кажеш сбогом на филтъра !
                            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                            Коментар


                              #15
                              emzo написа:
                              Първата ти работа, като ти изтече гаранцията е да кажеш сбогом на филтъра !
                              Не е толкова елементарен процеса със сбогуването с филтъра.Настъпват последствия.............Но вече се работи по проблема.

                              Коментар

                              Working...
                              X