Здравейте колеги, Аз съм нов потребител във форума на фиат, регистрирах се, въпреки, че автомобила ми е Опел зафира 1,9 ЦДТИ, 120 к.с.. Купих го от Булвария миналия месец и вече е на 500 км. пробег :D. Още като си поръчвах автомобила ми препоръчаха точно този двигател и ми казаха, че е разработка на фиат и е един от най-добрите двигатели слагани до сега на опел. Като приемах автомобила за мое учудване не ми дадоха почти никакви технически насоки как да експлоатирам двигателя докато се разработва. Казахами да го карам над 2000 оборота и да не влизм в червената област- това ми е казано не от техническо лице, а от служителя по продажби.Имате ли наблюдения и опит с тези двигатели и може ли да ми дадете съвети как се кара този двигател. До сега съм карам бензинови коли и ми е малко странно поведението на този. Много муден до към 2000 об. и изключително пъргав и лаком над 2000 об. Кои са най-подходящите обороти в които да се държи двигателя и при които да се превключва предавка ?Поздрави.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Опел Зафира с двигател на фиат
Collapse
X
-
Колега, аз вече трета година карам SUZUKI SX-4, 1.9 DDiS (абревеатурата на СУЗУКИ за дизелов двигател), близнакът на FIAT SEDICI със същия двигател.Не зная моите съвети дали ще са адекватни, защото СУЗУКИ е със 6 предавки и предполагам по-лек.Моторът наистина е перфектен, въпреки че е малко шумничък.Не сили колата сега, с обороти повече от 3000-3200, когато се разработва (въпреки, че казват, че били заводски разработени).В началото и на мен ми се струваше, че колата е малко мудна в ниските обороти, но това е нормално, като всеки турбо двигател и този има турбо дупка... или както му казват турболаг.Сигурен съм, че с времето ще си изработиш маниер на каране, такъв, че няма да усещаш турбодупката.След 1900-2000 оборота този мотор пощурява...ако не стискам волана по-здраво, имам усещането, че колата се чуди накъде да хване... при рязко ускоряване.Поради шестата предавка, на около 140км/ч мотора пее с около 2500-2600 оборота и има още доста ресурс за бързо ускоряване до към 170-180 км/ч.Но пак повтарям, това е условно, заради ск.кутия и лекото купе.ПП...да, разходът наистина ще падне след 10-15 хил.км.При мен е 7-7.5 при смесен режим.... НО, той си зависи повече от маниера на каране.Един път нещо се бях унесъл и СОФИЯ-ПЛОВДИВ карах с не повече от 110-120 км/ч.За тези километри разхода беше 5.2л/100км.А друг път го докарвам и до 8л. :DИ още нещо, не гаси веднага двигателя, след като си го "напъвал".Остави го една цигара време или повече да поработи на празен ход, да се поохлади маслото и тогава гаси.Това се прави заради турбото.В книжката по експлоатация на автомобила е подчертано изрично.... а и във форума е писано:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=37810SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Благодаря за отговорите,Когато обикалях да си избирам кола, гледах и сузуки Сх4 и много ми хареса, точно дизела, но ми е малка особено багажника - с две деца сме и не мога да побера багажа, но ако трябва да си избирам по малка кола не бих се двоумил - Сх4 много ми хареса. В сузуки плевен ми бяха казали, че двигателя си е на сузуки, а на гранд витарата - на рено. Скоростната кутия на зафирата също е 6 степенна. Само веднъж си позволих да я понастъпя, но не за сметка на обороти, превключвах на не повече от 3500 об., а причината беше, че започна да мига индикацията за филтъра за тв. частици според книжката колата трябва да се кара известно време на по-високи обороти извън града. За мен е малко странно на първите 300 км. от пробега на колата да се включва подобна индикация, а после същата се включи след няма и 160 км и пак я понастъпих и индикацията изчезна след 15 км каране на по-високи обороти. Та мах. скорост която можах да достигна бе 180 км/ч, повече не пожела. Не че това ми е стила на каране просто исках да и видя възможностите - очаквах малко повече, но и това не е зле.Поздрави.Културата на безопасност на шофьора е техничеката му подготвеност и психологическото му равнище при които осугуряването на безопасността на движение се превръща в приоритетна цел!
Коментар
-
dim_l написа:Само веднъж си позволих да я понастъпя, причината беше, че започна да мига индикацията за филтъра за тв. частици според книжката колата трябва да се кара известно време на по-високи обороти извън града. За мен е малко странно на първите 300 км. от пробега на колата да се включва подобна индикация, а после същата се включи след няма и 160 км и пак я понастъпих и индикацията изчезна след 15 км каране на по-високи обороти.
Коментар
-
ventsi79 написа:...Това показва колко ни е хубава нафтата ...Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
dim_l написа:Благодаря за отговорите,Когато обикалях да си избирам кола, гледах и сузуки Сх4 и много ми хареса, точно дизела, но ми е малка особено багажника - с две деца сме и не мога да побера багажа, но ако трябва да си избирам по малка кола не бих се двоумил - Сх4 много ми хареса. В сузуки плевен ми бяха казали, че двигателя си е на сузуки, а на гранд витарата - на рено. Скоростната кутия на зафирата също е 6 степенна. Само веднъж си позволих да я понастъпя, но не за сметка на обороти, превключвах на не повече от 3500 об., а причината беше, че започна да мига индикацията за филтъра за тв. частици според книжката колата трябва да се кара известно време на по-високи обороти извън града. За мен е малко странно на първите 300 км. от пробега на колата да се включва подобна индикация, а после същата се включи след няма и 160 км и пак я понастъпих и индикацията изчезна след 15 км каране на по-високи обороти. Та мах. скорост която можах да достигна бе 180 км/ч, повече не пожела. Не че това ми е стила на каране просто исках да и видя възможностите - очаквах малко повече, но и това не е зле.Поздрави.SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Nino написа:dim_l написа:Благодаря за отговорите,Когато обикалях да си избирам кола, гледах и сузуки Сх4 и много ми хареса, точно дизела, но ми е малка особено багажника - с две деца сме и не мога да побера багажа, но ако трябва да си избирам по малка кола не бих се двоумил - Сх4 много ми хареса. В сузуки плевен ми бяха казали, че двигателя си е на сузуки, а на гранд витарата - на рено. Скоростната кутия на зафирата също е 6 степенна. Само веднъж си позволих да я понастъпя, но не за сметка на обороти, превключвах на не повече от 3500 об., а причината беше, че започна да мига индикацията за филтъра за тв. частици според книжката колата трябва да се кара известно време на по-високи обороти извън града. За мен е малко странно на първите 300 км. от пробега на колата да се включва подобна индикация, а после същата се включи след няма и 160 км и пак я понастъпих и индикацията изчезна след 15 км каране на по-високи обороти. Та мах. скорост която можах да достигна бе 180 км/ч, повече не пожела. Не че това ми е стила на каране просто исках да и видя възможностите - очаквах малко повече, но и това не е зле.Поздрави.Културата на безопасност на шофьора е техничеката му подготвеност и психологическото му равнище при които осугуряването на безопасността на движение се превръща в приоритетна цел!
Коментар
-
Ох, не знам... но доколкото имам информация, тези работи са два типа.Застраховам се, че не съм в час с тази материя.... но това което знам е,че тези неща са на два принципа.Единият който се ползва от ПЕЖО/СИТРОЕН е с някаква течност, която дори си има резервоарче и и казват "АДИТИВ".Как стават процесите на изгаряне на саждите не ми е ясно.А другия принцип е , че не се иска подобна течност, както при моя автомобил.Но дори при тебе да е като на ПЕЖО/СИТРОЕН, няма как за тези километри да натрупаш такова количество сажди, че да иска изгаряне.... не знам, пак казвам, че не съм компетентен, нека някой да ни осветли ако знае, но такива прояви за кола която е на 500-1000км пробег според мен не са нормални.Успех!ПП... сега се сетих, че моя колежка имат същата като твоята кола.Обещавам, че тези дни ще звънна на съпруга и, и ще го попитам подробно.SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
MadHead написа:А от къде зареждаш гориво?Културата на безопасност на шофьора е техничеката му подготвеност и психологическото му равнище при които осугуряването на безопасността на движение се превръща в приоритетна цел!
Коментар
-
Nino написа:Ох, не знам... но доколкото имам информация, тези работи са два типа.Застраховам се, че не съм в час с тази материя.... но това което знам е,че тези неща са на два принципа.Единият който се ползва от ПЕЖО/СИТРОЕН е с някаква течност, която дори си има резервоарче и и казват "АДИТИВ".Как стават процесите на изгаряне на саждите не ми е ясно.А другия принцип е , че не се иска подобна течност, както при моя автомобил.Но дори при тебе да е като на ПЕЖО/СИТРОЕН, няма как за тези километри да натрупаш такова количество сажди, че да иска изгаряне.... не знам, пак казвам, че не съм компетентен, нека някой да ни осветли ако знае, но такива прояви за кола която е на 500-1000км пробег според мен не са нормални.Успех!ПП... сега се сетих, че моя колежка имат същата като твоята кола.Обещавам, че тези дни ще звънна на съпруга и, и ще го попитам подробно.Културата на безопасност на шофьора е техничеката му подготвеност и психологическото му равнище при които осугуряването на безопасността на движение се превръща в приоритетна цел!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар