Здравейте.В нета има 2 комресорни карти за турбото на Гарет ГТ1544(на прикачените снимки).Някой знае ли коя от двете е актуална?Двете карти доста се различават от към въздух.По принцип се вижда че това турбо ГТ1544 може да изкара до към 1.6 бара налягане,но на каква цена Дебитомерът на JTD105 мери въздух в диапазона 10-480 kg/h,което е 0.36-17.64lb/min.Следователно щом са сложили дебитомер с такъв обхват би трябвало да имаме на лице около 17-17.5lb/min въздух при макс товар и обороти отговарящи на максималната мощност-4000об/мин.Ако това е така как биха избрали турбо като ГТ1544,ако то има карта като тази(на снимката map 1).Вече втората карта(map 2) би била по-подходяща.Просто се чудя може ли да се понадуе това турбо(на jtd105) и ако да до колко би било удачно.(ако се знае коя е истинската карта за това турбо)Ползвах един калкулатор за турбини в нета и ето какво получих за jtd105(на снимка 3)Ако сметките са вярни то при макс мощност(4000 об/мин трябва да имаме въздухопоток 15.7lb/min-за макс сток бууст 1.05 бара=15psi.И от тук веднага компресорната карта(map 1) не покрива изикването за въздух.Ако има някой който е доста по-наясно от мен по въпроса нека сподели своите виждания.Въпросът е чисто теоритичен и с опознавателен характер. :DМеждудругото някой знае ли какъв е дебита на инжекторите (??? cc/min) на jtd105?Не намерих никаде тази информация.Извинявам се на себе си за офф-а по темата
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Компресорна карта на турбо GT1544 на JTD105?
Collapse
X
-
Никой ли не може да вземе отношение по въпроса?Жалко.Аз едно само на мога да разбера.Как може на мотор 1910 cc да сложат такова малко турбо,което го дават за обем 1000-1600 cc.То си е турбо за мотоциклети..Ако карта 1 е вярна, а май ще се окаже така,то при обороти над 3000 турбинката изнемогва.Поне да бяха сложили ГТ1548 или ГТ1549.Не стига че няма променлива геометрия ами и след 3000 няма никой.Ми тя докато се развърти и вече е приключила с ефективността си. И това на кола 1998-2000 година.Дано да съм в грешка с моите размисли.
-
Добре де,да задам още няколко въпроса с които да се поизяснят нещата.Първо някой знае ли колко е коефициентът на пълнене с въздух на цилиндрите за 1910 cc мотор.Става въпрос за VE(volumetric efficiency).Това е много важен параметър,който участва почти във всички сметки.За да се пресметне той трябва да се раздели максимално измерения въздухопоток от МАФ-а за маскималната мощност на мотора(4000 оборота) на максимално теоритичния такъв(пак за 4000 оборота).По форумите дават за 2 клапана на цилиндър макс VE=85%.Но каква е стойността в нашия случай(за макс.мощност-4000 оборота-1.05 бара бууст-2.05 прешър рейшио?)Аз смятах но няма да дам резултатите за да не заблудя някой.Само казвам че се получи доста под 85%,ако сметките ми са верни.Макс, което може да измери МАФ-а при 4500 оборота е 4.2В=370kg/h=13.6lb/min=195cfm въздухопоток (нищо че дебитомерът го дават да мери до 4.5В=480kg/h=17.65lb/min=252cfm).При 4000 оборота МАФ-а дава 4.05В=350kh/h=12.85lb/min=185cfm).Всичко това е под товар в движение,а не на празен ход.Тук не се иска да си тунер или мапер,просто математика от 4-и клас.
Коментар
-
janyboy написа:Никой ли не може да вземе отношение по въпроса?Жалко.Аз едно само на мога да разбера.Как може на мотор 1910 cc да сложат такова малко турбо,което го дават за обем 1000-1600 cc.То си е турбо за мотоциклети..Ако карта 1 е вярна, а май ще се окаже така,то при обороти над 3000 турбинката изнемогва.Поне да бяха сложили ГТ1548 или ГТ1549.Не стига че няма променлива геометрия ами и след 3000 няма никой.Ми тя докато се развърти и вече е приключила с ефективността си. И това на кола 1998-2000 година.Дано да съм в грешка с моите размисли.
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:Първо не ми е ясно как ще понадуеш турбината над 1.05 бара,като при това налягане тя се разтоварва по задание фабрично.Второ,малките турбини са по ценни от голямите,особено когато не са с променлива геометрия-малък лаг.Трето,много е важно какво става под 3000 об,отколкото над тях.Четвърто всеки сериозен двигателостроител се стреми да постигне характеристика на двигателя с колкото се може по-голям момент, в колкото се може по-ниски обороти,а не обратното.Това се постига с малка турбина.Колата става приятна за каране с по-голяма динамика.Това е пъти по добре отколкото да имаш някаква си много голяма макс.мощност в една единствена точка на характерисриката и/в случая 4000 об/,и то при full throtle само.И пето за по голями мощности се слага втора турбина,вече голяма,която да влезе в пик след заветните 3000 об.Останалите игри са любителски занимания.
Коментар
-
janyboy написа:Stefan Hadjov написа:Първо не ми е ясно как ще понадуеш турбината над 1.05 бара,като при това налягане тя се разтоварва по задание фабрично.Второ,малките турбини са по ценни от голямите,особено когато не са с променлива геометрия-малък лаг.Трето,много е важно какво става под 3000 об,отколкото над тях.Четвърто всеки сериозен двигателостроител се стреми да постигне характеристика на двигателя с колкото се може по-голям момент, в колкото се може по-ниски обороти,а не обратното.Това се постига с малка турбина.Колата става приятна за каране с по-голяма динамика.Това е пъти по добре отколкото да имаш някаква си много голяма макс.мощност в една единствена точка на характерисриката и/в случая 4000 об/,и то при full throtle само.И пето за по голями мощности се слага втора турбина,вече голяма,която да влезе в пик след заветните 3000 об.Останалите игри са любителски занимания.
Коментар
-
Така като гледам или темата е безинтересна или няма някой, който да е наясно с тази тематика.Както и да е.За да приключа темата ще кажа че по мои сметки VE(volumetric efficiency) JTD105 е между 60-65% при пиковата мощност-4000 оборота.При тази ефективност вече турбината си изглежда добре подбрана за този мотор.В интервала 2500-3500 оборота, където и турбината е най-ефективна спокойно може да се кара и на 1,2-1,25 бара.Но след 3500 оборота вече излизаме от картата и турбината започва да се "дави"(choke line).В този случай е нужна турбина с по-голяма компресорна част,която да има по-голям дебит на високи обороти.Най-добре е да се направи хибрид-турбинната част да си е същата от ГТ1544,а компресорната да е от ГТ1548 примерно.Така пак ще се развърта бързо,но и ще има доста повече дебит на високи обороти.Междудругото турбинните перки на тези 2 турбини ГТ1544 и ГТ1548 са едни и същи като размер.Ми това е.Аз продължавам с "вътрешното разследване".Поздрави на всички.
Коментар
-
janyboy написа:Така като гледам или темата е безинтересна или няма някой, който да е наясно с тази тематика.Както и да е.За да приключа темата ще кажа че по мои сметки VE(volumetric efficiency) JTD105 е между 60-65% при пиковата мощност-4000 оборота.При тази ефективност вече турбината си изглежда добре подбрана за този мотор.В интервала 2500-3500 оборота, където и турбината е най-ефективна спокойно може да се кара и на 1,2-1,25 бара.Но след 3500 оборота вече излизаме от картата и турбината започва да се "дави"(choke line).В този случай е нужна турбина с по-голяма компресорна част,която да има по-голям дебит на високи обороти.Най-добре е да се направи хибрид-турбинната част да си е същата от ГТ1544,а компресорната да е от ГТ1548 примерно.Така пак ще се развърта бързо,но и ще има доста повече дебит на високи обороти.Междудругото турбинните перки на тези 2 турбини ГТ1544 и ГТ1548 са едни и същи като размер.Ми това е.Аз продължавам с "вътрешното разследване".Поздрави на всички.
Коментар
-
janyboy написа:За да приключа темата ще кажа че по мои сметки VE(volumetric efficiency) JTD105 е между 60-65% при пиковата мощност-4000 оборота.
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:Прочети темата за портването на главата на ЖТД.Ако имаш голями загуби в колектори и портове на главата,язък за голямата турбина.А дебита на малката може да увеличиш,като прочетеш внимателно темата.И то ще увеличиш дебита и в целия работен диапазон от обороти.
Коментар
-
vsd написа:jany, мислех че VE е около 90% при нас, но според един метод за смятане изкарах 136% при 4000 http://www.installuniversity.com/ins...n_9.012000.htm Сигурно съм сбъркал че смятах на бързо, после ще сметна пак.
Коментар
-
janyboy написа:Stefan Hadjov написа:Прочети темата за портването на главата на ЖТД.Ако имаш голями загуби в колектори и портове на главата,язък за голямата турбина.А дебита на малката може да увеличиш,като прочетеш внимателно темата.И то ще увеличиш дебита и в целия работен диапазон от обороти.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар