Ами просто го продухваш с въздух под налягане (от комресор или от флакон).ЕГР представлява клапан управляван от вакум, намира се на входящия колектор. Принципно се изолира или като се постави пластина между него и колектора, или като се извади управляващия вакум (от към клапана) и после вакумното маркуче се запуши.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем:+разход на гориво,светеща жълта лампичка Марея 100ТД
Collapse
X
-
sfawbg написа:Nero_ написа:ЕГР изолиран ли ти е?Nero_ написа:Аз лично бих го почистил само с въздух и нищо повече.Opel Vectra A 2.0i 1990г.
ex: Fiat Brava 1.9 JTD 2000г.
Ford Scorpio 2.0i 16V 1997г.
Citroen ZX 1.4mi 1992г.
Коментар
-
sfawbg написа:Разрових се малко повече по рацзни други форуми по темата и открих следното: http://www.dieselbg.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=50От това, което разбирам дебитомерът служи да определи колко въздух влиза и подава информацията, така че да прецени колко гориво да се вкара. Оттук насетне ако не е както трябва има най-явният признак и аз определено го имам - пушене отзад, а след като го има значи колата харчи повече.Днес като отидох в АХМ ауто, за да си взема филтър, човекът ме посъветва да пробвам да изчистя дебитомера с контактен спрей. Намерих ето този - http://www.motip.nl/?page=23&id=760. Дали някой има опит с почистването и дали този спрей е най-добрият вариант за почистване на дебитомер?Fiat Marea TD100
Коментар
-
Здравейте, колата мина най-накрая на монтьор и се оказа следното: проблемът може да е в дюзите, горивната помпа за разхода на горивото, както някои от вас вече споменаха, а от друга страна трябва да се проверят свещите. Майсторът установи също и че ЕГР е бил изключен досега. Причината е нейзнайна. Засега колата остава в застой, за да събера средства за този не малък във финансово отношение ремонт.Някой има ли представа дали свещите за Мареа ТД 100 са по 12-13 лева, както пише в сайта на АХМ ауто http://axm-auto.com/# ?
Коментар
-
sfawbg написа:Здравейте, колата мина най-накрая на монтьор и се оказа следното: проблемът може да е в дюзите, горивната помпа за разхода на горивото, както някои от вас вече споменаха, а от друга страна трябва да се проверят свещите. Майсторът установи също и че ЕГР е бил изключен досега. Причината е нейзнайна. Засега колата остава в застой, за да събера средства за този не малък във финансово отношение ремонт.Някой има ли представа дали свещите за Мареа ТД 100 са по 12-13 лева, както пише в сайта на АХМ ауто http://axm-auto.com/# ?
Коментар
-
Здравей,Всъщност свещите знам, че не са свързани с разхода на горивото, нито монтьорът го беше поставил така. Просто лампата свети и това е.За звук не мога да кажа, но със сигурност има пушек като се опитам да набера по-бързо, тогава и сякаш разходът е по-висок. Ще тествам отново разхода малко по-късно като заредя догоре.Мерси за съветите.
Коментар
-
Здравейте,Подемам пак темата. Направих един тест - изключих дебитомера и колата вървеше малко по-добре, отколкото като беше с него. Започвам да се чудя и обърквам малко в същото време. Най-общо казано проблемът е, че колата е като спъната, ако мога така да се изразя. Като се тръгне от място и трябва да се подаде повече газ и да не се отпуска напълно съединителя, за да тръгне като хората (откъдето може би ми идва и увеличения разход????). Преди можех да тръгна съвсем спокойно без да се налага дори да подавам газ, а сега тя направо си гасне, ако отпусна напълно съединителя. В такъв случай, дебитомера играе ли роля за това? Разрових се из форума и попаднах на следното:Stefan Hadjov:При този двигател дебитомера няма такава функция както при двигателите ЖТД и излизането му от строя не указва такава голяма разлика в поведението на колата.Той в някаква степен влияе на ЕЖР-системата и в някаква степен на предварението на шприца във функция от натоварването,а не от оборотите на двигателя.Докъто при ЖТД направо е решаваш за дозирането на горивото.
Коментар
-
Колега, остави го най после тоя дебитомер. По- добре запуши EGR-a - казвам ти го, за да не купуваш нов дебитомер. Той влияе единствено за това. После, нищо не каза дали си минавал диагностика и дали си взел досега някакви мерки, освен проба-грешка. Така скоро няма да стигнеш до истината! Това за разхода и мудноста при потегляне, няма нищо общо с дебитомера. Освен ако мануалите където е отразена работата му, не са верни! Но не вярвам от Фиат да пишат едно а да правят на практика друго! Колкото до разхода ти, то виж при мен какви се оказаха нещата. Мареята е с безупречно вървене, проверено е всичко по двигател и ходова част и засега е без забележки. Разхода обаче в града е варирал от 9/100 до 13/100 при един и същ начин на шофиране! С прецизни регулировки и диагностика на всичко по мотора, успях да го сваля на 11-12/100 градско. Оказа се обаче че тоя висок разход идва от карането на къси разстояния и изключително в града и то студена или почти студена! Съвсем наскоро, например, имах пътуване на 250км отиване и връщане, като в едната посока с трима пътника, а на връщане сам. Скороста средно 100-140, някъде за кратко до 160, а дистанцията Варна -Бургас/летище/- Варна. Пътят е добре известен с мнобройни завои, спускане и изкачване. Изненадах се когато се прибрах и установих че съм изминал 250км със 12.5 лтр. гориво.Та това са си 5/100 разход! След това пътуване ми падна и градския разход на 10/100 но пак почти студена. Та и аз не мога да намеря решение на проблема но факта си е факт. В градско и на къси - студени разстояния, всичко това оказва влияние на горенето, отлаганията а оттам на дюзите. Съвет- покарай я тая кола на воля, т.е. извън града, дай и възможност да си продуха мотора с по-висока скорост и замери разхода и отрази промяна във вървенето. После пиши да видим какво що, защото и на мен ми се вижда странно в града 12-13/100, а извън града - ни повече ни по-малко от 5/100.Fiat Marea TD100
Коментар
-
Здрасти,Заведох я на сервиз и там (преди около месец-два беше това) ми казаха, че ЕГР-а е бил изолиран - тоест, той си е бил запушен така или иначе. А това с разхода все пак ми се струва странно, защото миналата година я бях засякал на 9 на сто, но може би това не ме притеснява толкова, колкото това, че например преди 2 седмици бях на едно Т-образно кръстовище (Околовръстен път София и шосето за Банкя) и оттам трябваше да направя ляв завой и изчаках колите да минат. Като се опитах да тръгна педала беше до ламарината, а колата ПЪЛЗЕШЕ. Просто това не мога да си го обясня и не знам какво точно трябва да проверя.
Коментар
-
Преди време нищехме влиянието на дебитомера с колегата Hadjov, в/у двигателя и в частност дали компютъра се съобразява с неговите данни при определяне на режима му. Тогава бях изразил погрешно мнение че дебитомера влияе на работата на двигателя при определяне на аванса, с което без да искам съм заблудил някои колеги, за което се извинявам. Та просто бях допуснал грешка. Ето, от снимките по-долу, е видно влиянието на различните датчици при режимите на двигателя.На снимка 1 са отразени датчиците с които компютъра се съобразява при определяне на аванса /там дебитомер не е посочен/.На снимка 2 е показано кои датчици имат влияние върху ЕГР-а /тук е включен вече и дебитомера/.На снимка 3 са датчиците за повишения празен ход /например при студен двигател/.Fiat Marea TD100
Коментар
-
sfawbg написа:Здрасти,Заведох я на сервиз и там (преди около месец-два беше това) ми казаха, че ЕГР-а е бил изолиран - тоест, той си е бил запушен така или иначе. А това с разхода все пак ми се струва странно, защото миналата година я бях засякал на 9 на сто, но може би това не ме притеснява толкова, колкото това, че например преди 2 седмици бях на едно Т-образно кръстовище (Околовръстен път София и шосето за Банкя) и оттам трябваше да направя ляв завой и изчаках колите да минат. Като се опитах да тръгна педала беше до ламарината, а колата ПЪЛЗЕШЕ. Просто това не мога да си го обясня и не знам какво точно трябва да проверя.Fiat Marea TD100
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар