Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем:+разход на гориво,светеща жълта лампичка Марея 100ТД

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Ами просто го продухваш с въздух под налягане (от комресор или от флакон).ЕГР представлява клапан управляван от вакум, намира се на входящия колектор. Принципно се изолира или като се постави пластина между него и колектора, или като се извади управляващия вакум (от към клапана) и после вакумното маркуче се запуши.

    Коментар


      #17
      sfawbg написа:
      Nero_ написа:
      ЕГР изолиран ли ти е?
      Не съм сигурен, дори не съм сигурен какво точно представлява. Как мога да разбера?
      Nero_ написа:
      Аз лично бих го почистил само с въздух и нищо повече.
      По какъв начин с въздух?Извинявай за простите въпроси, предварително.
      Ами на силен компресор обдухваш. Наистина има различни мнения по въпроса за чистенето. Някои твърдят че контактния спрей уврежда жичката на дебитомера, но пък много други не се притесняват да ползват спрея. Аз лично бих напръскал със спрея, след това бих изчакал 30 секунди - 1 минута и след това бих издухал с компресора.Поздрави!
      Opel Vectra A 2.0i 1990г.

      ex: Fiat Brava 1.9 JTD 2000г.
      Ford Scorpio 2.0i 16V 1997г.
      Citroen ZX 1.4mi 1992г.

      Коментар


        #18
        sfawbg написа:
        Разрових се малко повече по рацзни други форуми по темата и открих следното: http://www.dieselbg.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=50От това, което разбирам дебитомерът служи да определи колко въздух влиза и подава информацията, така че да прецени колко гориво да се вкара. Оттук насетне ако не е както трябва има най-явният признак и аз определено го имам - пушене отзад, а след като го има значи колата харчи повече.Днес като отидох в АХМ ауто, за да си взема филтър, човекът ме посъветва да пробвам да изчистя дебитомера с контактен спрей. Намерих ето този - http://www.motip.nl/?page=23&id=760. Дали някой има опит с почистването и дали този спрей е най-добрият вариант за почистване на дебитомер?
        До скоро и аз се бях заблуждавал, че дебитомера има роля за работата на ТД100. На скоро, понеже и моят бе сдал багажа и се разрових из ръководствата, та стана ясно че при тоя двигател, дебитомера оказва влияние на двигателя и колкото цвета на колата ти. Той единствено служи за работата на EGR-a. Не е като при JTD моторите. Всички останали датчици, при ТД100 оказват влияние и определят моментния аванс чрез авансатора, който пък се управлява от компютъра. От мануала за Фиат ТД100, който го има и във форума, си пише на чист Английски език, че той служи единствено за контрол върху EGR-a. E ако не си откачил тоя клапан за екологията, то при неработещ дебитомер. ще има и неточно отваряне на клапана за газовете - EGR, или по-точно в повечето случаи стои отворен. Това пък намаля мощноста и съответно по-голям разход. Съвет - изолирай го тоя клапан. Има достатъчно изписано във форума за него.Колкото за това че си карал без филтър, на турбината биха се износили краищата на лопатките, а там допуска спрямо корпуса, е малък. Т. Е няма да има необходимото налягане. Най добре измери това налягане на турбината във сервиз. Щото и от това може да се повиши разхода ти.
        Fiat Marea TD100

        Коментар


          #19
          Здравейте, колата мина най-накрая на монтьор и се оказа следното: проблемът може да е в дюзите, горивната помпа за разхода на горивото, както някои от вас вече споменаха, а от друга страна трябва да се проверят свещите. Майсторът установи също и че ЕГР е бил изключен досега. Причината е нейзнайна. Засега колата остава в застой, за да събера средства за този не малък във финансово отношение ремонт.Някой има ли представа дали свещите за Мареа ТД 100 са по 12-13 лева, както пише в сайта на АХМ ауто http://axm-auto.com/# ?

          Коментар


            #20
            sfawbg написа:
            Здравейте, колата мина най-накрая на монтьор и се оказа следното: проблемът може да е в дюзите, горивната помпа за разхода на горивото, както някои от вас вече споменаха, а от друга страна трябва да се проверят свещите. Майсторът установи също и че ЕГР е бил изключен досега. Причината е нейзнайна. Засега колата остава в застой, за да събера средства за този не малък във финансово отношение ремонт.Някой има ли представа дали свещите за Мареа ТД 100 са по 12-13 лева, както пише в сайта на АХМ ауто http://axm-auto.com/# ?
            Това което го пишеш е меко казано смешно.Няма как не работещи свещи да ти променят разхода още повече че конструктора е измисли самодиагностика на тази система и ти светва лампа ако някоя от тях изгори.Дюзите са в състояние да увеличат разхода но за целта се наблюдава промяна като цяло в работата на мотора(звук,пушек)Помпата не я намесвайте в цялата работа въпреки че ако има проблеми в нея като цяло това би се отразило на разхода.Много е лесно да се обвинява нещо де то не е ясно как да се диагностира.Успех!!!

            Коментар


              #21
              Здравей,Всъщност свещите знам, че не са свързани с разхода на горивото, нито монтьорът го беше поставил така. Просто лампата свети и това е.За звук не мога да кажа, но със сигурност има пушек като се опитам да набера по-бързо, тогава и сякаш разходът е по-висок. Ще тествам отново разхода малко по-късно като заредя догоре.Мерси за съветите.

              Коментар


                #22
                Здравейте,Подемам пак темата. Направих един тест - изключих дебитомера и колата вървеше малко по-добре, отколкото като беше с него. Започвам да се чудя и обърквам малко в същото време. Най-общо казано проблемът е, че колата е като спъната, ако мога така да се изразя. Като се тръгне от място и трябва да се подаде повече газ и да не се отпуска напълно съединителя, за да тръгне като хората (откъдето може би ми идва и увеличения разход????). Преди можех да тръгна съвсем спокойно без да се налага дори да подавам газ, а сега тя направо си гасне, ако отпусна напълно съединителя. В такъв случай, дебитомера играе ли роля за това? Разрових се из форума и попаднах на следното:Stefan Hadjov:
                При този двигател дебитомера няма такава функция както при двигателите ЖТД и излизането му от строя не указва такава голяма разлика в поведението на колата.Той в някаква степен влияе на ЕЖР-системата и в някаква степен на предварението на шприца във функция от натоварването,а не от оборотите на двигателя.Докъто при ЖТД направо е решаваш за дозирането на горивото.
                http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=32752&postdays=0&postorder=asc&hig hlight=100&start=0Иска ми се да й направя някаква диагностика, за да знам наистина какво да правя. Защото ако дебитомера си е скапан и с него и без него все тая, то къде е проблемът точно?

                Коментар


                  #23
                  Колега, остави го най после тоя дебитомер. По- добре запуши EGR-a - казвам ти го, за да не купуваш нов дебитомер. Той влияе единствено за това. После, нищо не каза дали си минавал диагностика и дали си взел досега някакви мерки, освен проба-грешка. Така скоро няма да стигнеш до истината! Това за разхода и мудноста при потегляне, няма нищо общо с дебитомера. Освен ако мануалите където е отразена работата му, не са верни! Но не вярвам от Фиат да пишат едно а да правят на практика друго! Колкото до разхода ти, то виж при мен какви се оказаха нещата. Мареята е с безупречно вървене, проверено е всичко по двигател и ходова част и засега е без забележки. Разхода обаче в града е варирал от 9/100 до 13/100 при един и същ начин на шофиране! С прецизни регулировки и диагностика на всичко по мотора, успях да го сваля на 11-12/100 градско. Оказа се обаче че тоя висок разход идва от карането на къси разстояния и изключително в града и то студена или почти студена! Съвсем наскоро, например, имах пътуване на 250км отиване и връщане, като в едната посока с трима пътника, а на връщане сам. Скороста средно 100-140, някъде за кратко до 160, а дистанцията Варна -Бургас/летище/- Варна. Пътят е добре известен с мнобройни завои, спускане и изкачване. Изненадах се когато се прибрах и установих че съм изминал 250км със 12.5 лтр. гориво.Та това са си 5/100 разход! След това пътуване ми падна и градския разход на 10/100 но пак почти студена. Та и аз не мога да намеря решение на проблема но факта си е факт. В градско и на къси - студени разстояния, всичко това оказва влияние на горенето, отлаганията а оттам на дюзите. Съвет- покарай я тая кола на воля, т.е. извън града, дай и възможност да си продуха мотора с по-висока скорост и замери разхода и отрази промяна във вървенето. После пиши да видим какво що, защото и на мен ми се вижда странно в града 12-13/100, а извън града - ни повече ни по-малко от 5/100.
                  Fiat Marea TD100

                  Коментар


                    #24
                    Здрасти,Заведох я на сервиз и там (преди около месец-два беше това) ми казаха, че ЕГР-а е бил изолиран - тоест, той си е бил запушен така или иначе. А това с разхода все пак ми се струва странно, защото миналата година я бях засякал на 9 на сто, но може би това не ме притеснява толкова, колкото това, че например преди 2 седмици бях на едно Т-образно кръстовище (Околовръстен път София и шосето за Банкя) и оттам трябваше да направя ляв завой и изчаках колите да минат. Като се опитах да тръгна педала беше до ламарината, а колата ПЪЛЗЕШЕ. Просто това не мога да си го обясня и не знам какво точно трябва да проверя.

                    Коментар


                      #25
                      Да не прави някой датчик на педала беля?Незнам при ТД100 има ли такова нещо
                      Тря'а напиша нещо тука, нали

                      Коментар


                        #26
                        Преди време нищехме влиянието на дебитомера с колегата Hadjov, в/у двигателя и в частност дали компютъра се съобразява с неговите данни при определяне на режима му. Тогава бях изразил погрешно мнение че дебитомера влияе на работата на двигателя при определяне на аванса, с което без да искам съм заблудил някои колеги, за което се извинявам. Та просто бях допуснал грешка. Ето, от снимките по-долу, е видно влиянието на различните датчици при режимите на двигателя.На снимка 1 са отразени датчиците с които компютъра се съобразява при определяне на аванса /там дебитомер не е посочен/.На снимка 2 е показано кои датчици имат влияние върху ЕГР-а /тук е включен вече и дебитомера/.На снимка 3 са датчиците за повишения празен ход /например при студен двигател/.
                        Прикачени файлове
                        Fiat Marea TD100

                        Коментар


                          #27
                          sfawbg написа:
                          Здрасти,Заведох я на сервиз и там (преди около месец-два беше това) ми казаха, че ЕГР-а е бил изолиран - тоест, той си е бил запушен така или иначе. А това с разхода все пак ми се струва странно, защото миналата година я бях засякал на 9 на сто, но може би това не ме притеснява толкова, колкото това, че например преди 2 седмици бях на едно Т-образно кръстовище (Околовръстен път София и шосето за Банкя) и оттам трябваше да направя ляв завой и изчаках колите да минат. Като се опитах да тръгна педала беше до ламарината, а колата ПЪЛЗЕШЕ. Просто това не мога да си го обясня и не знам какво точно трябва да проверя.
                          А пушеше ли и с какъв цвят? После, сама ли се оправи и проявявал ли се е същия проблем отново? Все пак, малко напосоки заради малкото информация, то може да е било въздух, попаднало чуждо тяло в системата което е преглътнала, недобра настройка на празния ход. От неправилна основна настройка на празен ход /не говоря за количеството обороти/, двигателя бавно повишава обороти при подаване на газ или бавно ги сваля/при изключена предавка/!Колкото до бавното ускоряване при потегляне - ако не по горното то все си мисля за дюзи и лошо разпръскване. Добре е предварително да се почисти сондата в резервоара, горивния филтър, филтъра за обратната нафта в клапана. Последното много влияе и на разхода!Тук е нужно и да се убедиш в правилните хлабини на клапаните-много важно, качеството на горивото, центровка на статичния аванс и правилното зацепване на ремъка! Чак след това, ако проблема си остане, може да обвиним дюзи и помпа. Винаги се почва обаче от проверки на регулировки и по лесните /евтини/ неща свързани с проблема и накрая чак ремонт на дюзи и помпа.
                          Fiat Marea TD100

                          Коментар


                            #28
                            Благодаря за инфото - проблемът се появява периодично. Не знам какво и кога става - не мога да го предвидя. Не пушеши тогава грам, едва като набра скорост и тръгнаха оборотите (дотогава просто все едно колата я бутам) мисля, че вече си пушеше черно. Тя друго не пуши.

                            Коментар

                            Working...
                            X