Здравейте,Карам Марея 100 ТД комби и имам следния проблем - разходът се е увеличил на 13 на сто - изминал съм 400 км за 50 литра гориво - градско. За сравнение миналата година разходът не ми е бил повече от 8-9 на сто. Жълтата лампичка свети повече време, когато запаля двигателя на таблото. Колата отиде на ремонт и казаха, че съм карал бил без въздушен филтър и дебитомера ми е заминал, от което се получавал увеличения разход. Дали може да кажете дали е възможно от прецакан дебитомер да се увеличи така разхода? Възможно ли е липсата на въздушен филтър също така да скапе и нещо друго освен дебитомера? Четох тук - http://www.tdibg.com/index.php?optio...d=36&Itemid=35 че от дефектен дебитомер може да доведе до : постепенно намаление на мощността, тресене, пушене при студени стартове, спад на мощност във високия диапазон на оборотите, непостоянна мощност при ускорение, неспокоен празен ход на двигателя. Никъде не пише обаче за увеличен разход на гориво.Ако трябва да го сменя какъв е най-добрият вариант - да се вземе нов, марка и изобщо какво се прави в такъв случай?Благодаря предварително за инфото!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем:+разход на гориво,светеща жълта лампичка Марея 100ТД
Collapse
X
-
освен това и намерих в ръководството за Мареа следната графика по-долу. Въпросът ми е при номер 3 ли се намира въздушния филтър и при номер 2 ли е дебитомера? Защото гледайки снимките от http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=12981 дебитомерът е под номер 2, но не ми изглежда същото като на графиката.
-
Разбира се че липсата на филтър може да е фатална почти за всичко което е след филтъра, особено турбината, като особено скъп детайл. Първото минаване през пушилка и прахоляк означава засмукване на голямо количество едри и твърди частици, които са като шкурка. По най-бързия начин сложи филтър, а дебитомерът се намира някъде по маркучите между (2) и (3). Друго не разбирам - как може да си карал без въздушен филтър, не си ли го сменяш сам?
Коментар
-
Колега, липсата на въздушен филтър може да бъде наистина пагубна. Колегата ogi28b е абсолютно прав в това отношение. Относно дебитомера, с риск да предизвикам объркване, мога да споделя от опит с 1.9 JTD 105 на Брава разхода ми падна с мъртъв дебитомер. Моя дебитомер не отчиташе никаква разлика в показанията на диагностика независимо от оборотите. Симптомите в движевние бяха огромна загуба на мощност, почти никаква динамика, пушене чат пат и смешно нисък разход - 6.5/100 софийско градско (за сравнение нормалния ми разход в Сф през лятото е 7.5-8/100). Сигурно ли е че мериш разхода правилно? Пълен-пълен със зареждане от 1 и съща колонка ли правиш? Ако отчиташ 13 на 100 не е лошо да провериш за течове на нафта и също не е лошо да се проверят дюзите да не би да пикаят.Поздрави!Opel Vectra A 2.0i 1990г.
ex: Fiat Brava 1.9 JTD 2000г.
Ford Scorpio 2.0i 16V 1997г.
Citroen ZX 1.4mi 1992г.
Коментар
-
Мерси за бързите отговори. Предполагам, че жълтата лампа е тази за свещите - тя винаги свети, когато дадете на контакт, който и да е било дизелов автомобил.Относно филтъра - миналата година като купих колата я закарах на монтьор да й провери и смени всички възможни филтри и маслото, но този явно го е пропуснал. Човек се учи, а аз съм в началния процес, за съжаление и си патя от невежеството.Ще гледам да сложа филтъра възможно най-бързо.
Коментар
-
Една година без въздушен филтър това ми се струва много.Възможно е двигатела вече да е пътник дано не съм прав.На турбото няма какво толкова да му стане от липсата на такъв ,но цилиндрите там е страшно.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Разрових се малко повече по рацзни други форуми по темата и открих следното: http://www.dieselbg.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=50От това, което разбирам дебитомерът служи да определи колко въздух влиза и подава информацията, така че да прецени колко гориво да се вкара. Оттук насетне ако не е както трябва има най-явният признак и аз определено го имам - пушене отзад, а след като го има значи колата харчи повече.Днес като отидох в АХМ ауто, за да си взема филтър, човекът ме посъветва да пробвам да изчистя дебитомера с контактен спрей. Намерих ето този - http://www.motip.nl/?page=23&id=760. Дали някой има опит с почистването и дали този спрей е най-добрият вариант за почистване на дебитомер?
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар