Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Нещо необяснимо с тракане на ЖТД. Споделете, дайте мнение.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Нещо необяснимо с тракане на ЖТД. Споделете, дайте мнение.

    Случаят е следния. Един хубав ден (21.04.) както си карах колата се чу в купето едно тракане идващо от двигателя. Съответно тракаше си двигателя. Обля ме студен душ ( патил съм си от почуквания и още ми държи влажно ). Закарах колата в сервиз. Пробвахме я без ремък - почукваше си. Звукът се чуваше горе откъм клапаните, но при отвита капачка ( за маслото ) никакъв шум не се долавяше от там. Насочихме се към помпа и дюзи. Прислушвахме колата като доктори - Нц - не локализирахме причина за шума. При вдигната на повдигача кола звукът се чуваше откъм картера.... Сменихме биелните лагери (имаше причина да се съмняваме в тях). След замяната на лагерите почукването си остана. Настръхнах при мисълта за проблем в основните лагери или в буталата ( сменяни са ). Дълго време разработвах колата и я карам предимно в града. След, като я изкарах от сервиза вече реших: Или ще я бъде тази кола или не: Покарах я на високи обороти ( на ниски предавки ) с ревящ двигател. Черните пушаци след мен бяха на кълбета. Тази кола беше задръстена. И чудеса - колата се изчисти, почукването спря, двигателя замърка и те така до този момент, но си остана загадката... Да споделя, че в сервиза смених и маслото. Време му беше, но за сега съмненията остават към некоректна дюза, нагар в буталата и бог знае какво. Иначе колата не отчете грешки.
    A17DTС/S
    Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

    #2
    Най вероятно е било от дюза. При мен след центроване на дюза започна така да чука. Веднъж умишлено размених шайбите в дюзата и се получи същият ефект.

    Коментар


      #3
      chaveto написа:
      Най вероятно е било от дюза. При мен след центроване на дюза започна така да чука. Веднъж умишлено размених шайбите в дюзата и се получи същият ефект.
      Да добавя, че противно на природата си само месец преди това бях сложил добавка за нафта за CR двигатели на реномирана немска фирма. Може и съвпадение да е, но това ще ми е за пръв и последен път.
      A17DTС/S
      Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

      Коментар


        #4
        Колеги, след изминати над 2 000 км. след горенаписаната случка, днес 09.06. колата ми отново причука (чаткане по-скоро). Е какво е това чудо не знам ?Ще я диагностирам, правих го и преди - проблеми нямаше. Имате ли идеи, към какво да се насоча. Причукването сега ми се появи след, като изфорсирах колата на място ( до 3000 об/мин.) В движение съм я "рязал" до 3 500 об/мин най вече на ниски предавки. Друго, което забелязах: След първоначално палене причукване няма. Причукването се появява след около 5-6 секунди - независимо топъл или студен двигател. През тези 5-6 секунди ( когато нямам причукване )оборотите ми се "колебаят" леко между 850 - 900 об/мин. Когато се "стабилизират" на 850 об/мин - причукването се появява. При подаване на газ се увеличава и ритмичността му. Не знам защо ми се въртят идеи около регулатор, дюза, помпа...Не знам вече, объркан съм.ПС: Ако проблема е в буталната група ( която е ремонтирана основно в Ямбол ), защо ще се появяват тези аномалии и ще изчезват ? Иначе колата върви чудесно, има ускорение, припушваше с ЛуК - нафта, не припушва с ЕКО, имам атрактивен смесен разход...имам си засега и причукването ???Дайте ми идеи и съвет преди да се впусна в поредния филм с ЖТД 100.Oпс: Допълвам меннието си. Наложи ми се след, като пуснах този пост да ползвам колата си. Няма чаткане, няма чукане. Тиха и спокойна работа на двигателя...
        A17DTС/S
        Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

        Коментар


          #5
          Хвърли едно око на демпферната шайба за всеки случай и се замисли дали не чатка на маховик.

          Коментар


            #6
            За маховика - намери равно и дълго място.Потегли без газ - не трябва да тресе.Карай я на 1ва и 2ра без газ - не трябва да има прилашквания, равномерно да се движи.Виж и прословутите дюзи - при кофти разпръсквач се чува едно тракане.п.с. ако решиш да сменяш разпръсквачи някой ден - драсни ми едно л.с.
            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

            Коментар


              #7
              Airfan написа:
              Хвърли едно око на демпферната шайба за всеки случай и се замисли дали не чатка на маховик.
              Жоро, ти знаеш - тази пущинка ме "заплю" и ще я давя в блатото вече :D Демпферната шайба я елиминирахме като вариянт предния път. Що се касае за демпферния маховик - не чухме на повдигача шума от там. Чува се най ясно от дясната страна ( страната на обслужващия ремък ), ако се заслушаш над двигателя ще го чуваш откъм дюзите, ако слушаш под картера - ще го чуеш там, абе объркана работа. Ще трябва да пробвам по метода - Проба - грешка. Друго не ми иде на ум. Ще започна с дюзите. Не изключвам възможност шума да идва и от водна, маслена или хидравлична помпи. Знам ли ? Едно обаче е сигурно упръжнението с биелните лагери е било за спорта. Не, че размерите не бяха объркани де.
              A17DTС/S
              Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

              Коментар


                #8
                emzo написа:
                За маховика - намери равно и дълго място.Потегли без газ - не трябва да тресе.Карай я на 1ва и 2ра без газ - не трябва да има прилашквания, равномерно да се движи.Виж и прословутите дюзи - при кофти разпръсквач се чува едно тракане.п.с. ако решиш да сменяш разпръсквачи някой ден - драсни ми едно л.с.
                Емо, преди малко я пробвах. Тръгва си плавно пущинката, двигателя не се затормозява ни най-малко. По баира си трябва обаче малко помощ с газчицата. Предполагам, че е нормално, защото и при теста с битурболентната :D Ланча опитах без газ и я загасих. Иначе ако си впиша градския разход към този момент рискувам да не ми повярват, но гледам, че и Наско с неговото Браво ЖТД 100 споделя същия такъв. Не вярвам при проблемен маховик да имам такава "атракция" ...или се лъжа. ПС: Емо, благодаря ти. Ако се наложи ще пиша на лични.
                A17DTС/S
                Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                Коментар


                  #9
                  Ама трябваше на равно, но общо взето щом потегляш гладко няма да е от маховика.Той си чатка силно и се чува.
                  F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                  Коментар


                    #10
                    А като отнемеш педала на газта, продължава ли чукането? Ритмиката наподобява ли тази на въртенето на коляновия вал при различните обороти?
                    _______
                    146 JTD

                    Коментар


                      #11
                      trustworthy написа:
                      А като отнемеш педала на газта, продължава ли чукането? Ритмиката наподобява ли тази на въртенето на коляновия вал при различните обороти?
                      Да. При подаване на газ се увеличава и ритмичността му ( когато го има ).
                      A17DTС/S
                      Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                      Коментар


                        #12
                        emzo написа:
                        Ама трябваше на равно, но общо взето щом потегляш гладко няма да е от маховика.Той си чатка силно и се чува.
                        Емо, чаткането му прехвърля ли се по купето и то така, че да не може да се определи местонахождението му ? Ако се настроя, че е бутало ( опазил ме господ ) - ще ми се чуе това, ако се настроя, че е дюза - ще чуя дюза. Впрочем при определено положение на съединителя, няма ли чаткането ( определено си е чаткане) да се повлияе, като амплитуда, звук ? Иначе чаткането ( когато го има ) е такова, че ме е срам да се разминавам с хора :DПС: За равното ще пробвам и довечера пак ще пиша.
                        A17DTС/S
                        Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                        Коментар


                          #13
                          ntodorov написа:
                          trustworthy написа:
                          А като отнемеш педала на газта, продължава ли чукането? Ритмиката наподобява ли тази на въртенето на коляновия вал при различните обороти?
                          Да. При подаване на газ се увеличава и ритмичността му ( когато го има ).
                          A по инерция, на скорост,без да натискаш педала на газта?
                          _______
                          146 JTD

                          Коментар


                            #14
                            Лесно ли се сваля пистовия ремък на JTD100
                            Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                            Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                            http://www.keepfighting.ms

                            Коментар


                              #15
                              На Бравото ми едната дюза с проблемния nozzle, чаткаше на празен ход, при подаване на газ изчезваше/намаляше.
                              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                              Коментар

                              Working...
                              X