Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Нещо необяснимо с тракане на ЖТД. Споделете, дайте мнение.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    trustworthy написа:
    ntodorov написа:
    trustworthy написа:
    А като отнемеш педала на газта, продължава ли чукането? Ритмиката наподобява ли тази на въртенето на коляновия вал при различните обороти?
    Да. При подаване на газ се увеличава и ритмичността му ( когато го има ).
    A по инерция, на скорост,без да натискаш педала на газта?
    Да, има го. Когато колата е на място и без газ пак си чатка. Чаткането последния път се предизвика при изфорсиране на двигателя на място. Чаткането изчезна ( не знам до кога ) след карането на колата на ниска предавка с високи обороти ( около 3 500 - 4000 об/мин). При всяко палене ( студена-топла няма значение ) за около 6-7 секунди двигателя работи добре и след това се появява дразнещото чаткане. Със сигурност не е свързано с ролките и лагерите задвижвани от обслужващия ремък.
    A17DTС/S
    Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

    Коментар


      #17
      Jimy написа:
      Лесно ли се сваля пистовия ремък на JTD100
      Да, лесно се сваля. По - трудно се слага, еле ако е нов ремъка. При мен е свалян многократно...Е-еех да беше там белята. Впрочем, когато лагера на компресора спече - чаткането беше подобно и съответно изчезна след смяната му. Само, че при лагера на компресора чаткането се появяваше след 1500 об/мин. , а преди това просвирваше и лесно се локализира, като шум.
      A17DTС/S
      Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

      Коментар


        #18
        Вземи една метална пръчка, около десетина мм Фи и я долепяш с единия край в буталната група на всеки цилиндър или там където има триещи двойки, а другия край на ухото и слушаш. Ама не се настройвай за определен шум, ами просто слушай. Така ще разбереш откъде е шума. Пробвай и помощник да натисне съединителя и слушай пак. После пиши да видим какво и къде си чул. Още по-добре, ако намериш стетоскоп - лекърски слушалки, но са много чуствителни.Ето и някои от специфичните звуци: Бутало чука с металически звук, много наподобяващ на чукане по глинен съд. Основни лагери- тъп звук в областа на долната част на блока. Чува се при натоварване само. Биела - металически звук с малко по-висок тон в областа на средните честоти, като се чува в средната-горна част на блока. Шума се увеличава също при натоварване. Ако се изключи подаването на гориво на съответния цилиндър, чукането изчезва или рязко намалява. Дюза - с остър металически звук с висок тон. Изчезва при изключване на горивото. За клапани -остър с висок тон ритмичен звук в горната част на главата.
        Fiat Marea TD100

        Коментар


          #19
          iuly_vn написа:
          Вземи една метална пръчка, около десетина мм Фи и я долепяш с единия край в буталната група на всеки цилиндър или там където има триещи двойки, а другия край на ухото и слушаш. Ама не се настройвай за определен шум, ами просто слушай. Така ще разбереш откъде е шума. Пробвай и помощник да натисне съединителя и слушай пак. После пиши да видим какво и къде си чул. Още по-добре, ако намериш стетоскоп - лекърски слушалки, но са много чуствителни.Ето и някои от специфичните звуци: Бутало чука с металически звук, много наподобяващ на чукане по глинен съд. Основни лагери- тъп звук в областа на долната част на блока. Чува се при натоварване само. Биела - металически звук с малко по-висок тон в областа на средните честоти, като се чува в средната-горна част на блока. Шума се увеличава също при натоварване. Ако се изключи подаването на гориво на съответния цилиндър, чукането изчезва или рязко намалява. Дюза - с остър металически звук с висок тон. Изчезва при изключване на горивото. За клапани -остър с висок тон ритмичен звук в горната част на главата.
          Oпределено се чува/ше около 1 - ви цилиндър. Звука е по-скоро на чаткане. Отваряхме картера първия път. Сменихме биелни лагери, огледахме буталата за луфтове (до колкото можахме отдолу). Буталата ми са нови. Сменяни са от Христо в Ямбол преди година. Презумпирам проблеми в тях, но защо това чаткане изчезва във времето и то за дълго време. Ако са основни лагери не би ли трябвало този шум да е постоянен. Иначе имам приятел в сервиз за италианки в Бургас. Там прослушвахме колата по начина, който описа. Преди две години, когато имах чукане се локализира бързо. Проблема беше - задрали бутала в 1 и 4 -ти цилиндър, но там нещата станаха бързо ясни. Сега, когато се надвесем над мотора определено шума се чува от горе. Ако застанем пред колата чаткането не се чува. Чува се ако съм отстрани ( до 1 -ви цилиндър ). Иначе прослушвахме с отвертка. И аз и момчетата от сервиза не можахме да локализираме с точност. Изключвахме дюзите една по-една. Звука се променяше от неритмичната работа на двигателя и се замазваше със стремежа на мотора да загасне. Впрочем единствено със спиране на горивото чрез дюзата на 1 - ви цилиндър колата гаснеше веднага. С елиминирането на гориво (откачахме буксите за ел.захранването им ) на 2,3,4 дюза - колата губеше мощ и се "задъхваше" преди да угасне.ПС: От вчера, когато колата спря да чатка съм изминал над 40 км. Работи си добре.
          A17DTС/S
          Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

          Коментар


            #20
            Колега скапан разпръсквач може да докара такова чукане, че да си помислиш, че всеки момент нещо ще се пръсне. Това, че когато извадиш кабела на 1-ви цилиндър и двигателя гасне на мен ми говори, че другите три работят по слабо и не могат да компенсират 1-ви. Няма да е лошо да си провериш и клапаните. Аз също от време на време имам леко чукане точно като на клапан, но и при мен се появява от време на време.На 5-ти цилиндър свалях дюзата за проверка и почистване и след слагането чукаше. Карах така известно време и спря да чука. После аз я свалях и чистих нагара който се беше натрупал върху разпръсквача и след това отново започна да чука Аз съм сменил всичко по дюзите което може да се сменя и от време на време ми придърпва в даден диапазон на оборотите, чука на празен ход и изпушва когато и е кеф при настъпване. По някой път при потегляне все едно тръгвам на един цилиндър по малко и досега никой не може да ми постави точна диагноза а на проба грешка изваждането е голямо и ми писна. Сега за последно ми е даден съвет да си проверя клапаните и картерната вентилация. Като цяло това чукане според мен е от детонацията. А детонацията е кофти защото има нещо механично според мен което е не както трябва.

            Коментар


              #21
              chaveto написа:
              Колега скапан разпръсквач може да докара такова чукане, че да си помислиш, че всеки момент нещо ще се пръсне. Това, че когато извадиш кабела на 1-ви цилиндър и двигателя гасне на мен ми говори, че другите три работят по слабо и не могат да компенсират 1-ви. Няма да е лошо да си провериш и клапаните. Аз също от време на време имам леко чукане точно като на клапан, но и при мен се появява от време на време.На 5-ти цилиндър свалях дюзата за проверка и почистване и след слагането чукаше. Карах така известно време и спря да чука. После аз я свалях и чистих нагара който се беше натрупал върху разпръсквача и след това отново започна да чука Аз съм сменил всичко по дюзите което може да се сменя и от време на време ми придърпва в даден диапазон на оборотите, чука на празен ход и изпушва когато и е кеф при настъпване. По някой път при потегляне все едно тръгвам на един цилиндър по малко и досега никой не може да ми постави точна диагноза а на проба грешка изваждането е голямо и ми писна. Сега за последно ми е даден съвет да си проверя клапаните и картерната вентилация. Като цяло това чукане според мен е от детонацията. А детонацията е кофти защото има нещо механично според мен което е не както трябва.
              Колега за това чукане от мотора след сваляне на дюзата не се притеснявай. На стария ми дизел 3 пъти свалях дюзите и ги качвах. После 3 те пъти докато мина около 300 км имах чуството че двигателя ще се разпадне, но уви още си върви Съмнявам се обаче при колегата да е от разпръсквач
              Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
              Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

              Коментар


                #22
                Погледни обтягащата ролка на пистовия ремък и самия ремък. При мен се получи същата случка вчера. Оказа се "черупката’ на обтягащия механизъм. Между двете "черупки" на обтягащия механизъм има тефлон. Когато падне се чува удряне на метал в метал. А пистовия ремък се беше закъсал от външната страна (на подкалника). Успех, колега.
                Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                Коментар


                  #23
                  хм... нещо темата заби.Няма ли някакво развитие колега?На мен лично без да ангажирам никой с мнението си ми мирише на бутален болт ама знайш ли...

                  Коментар


                    #24
                    pioneer 306c написа:
                    На мен лично без да ангажирам никой с мнението си ми мирише на бутален болт ама знайш ли...
                    Хайде виж двата клипа и ми кажи на първият от какво чука, а на вторият вече го няма след 10мин. ремонт на нещо.http://www.youtube.com/watch?v=X9oVH...?v=U6dOgBoj9lY

                    Коментар


                      #25
                      pioneer 306c написа:
                      хм... нещо темата заби.Няма ли някакво развитие колега?На мен лично без да ангажирам никой с мнението си ми мирише на бутален болт ама знайш ли...
                      Не колега, не е бутален болт. Имах такава болест и звукът от чукането беше някак си по-приглушен и плътен. В купето се чуваше най-много. Сега по-скоро беше чаткане. Както се появи така и изчезна.
                      A17DTС/S
                      Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                      Коментар


                        #26
                        Колега чаткането на първият клип е от дюза, но не с някакъв проблем в нея ами просто не е центрована. Прецени дали звука е както при теб.

                        Коментар


                          #27
                          chaveto написа:
                          Колега чаткането на първият клип е от дюза, но не с някакъв проблем в нея ами просто не е центрована. Прецени дали звука е както при теб.
                          Благодаря ти колега.
                          A17DTС/S
                          Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                          Коментар


                            #28
                            Защо ли аз не смятам, че е дюза, но както и да е.Нали го няма вече
                            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                            Коментар


                              #29
                              emzo написа:
                              Защо ли аз не смятам, че е дюза, но както и да е.Нали го няма вече
                              За мен няма значение какво смяташ, това, че не вярваш на това което казвам не е мой проблем.Днес отново доказах на себе си, че дюза която връща 7мл гориво за минута не е изправна след като се закачи на стенд. Чукането в клипа е точно от дюза и по точно от детонацията а не от самата дюза.

                              Коментар


                                #30
                                За мен също твоето мнение НЕ важи, дори смятам, че в случая заблуждаваш колегата !Това НЕ е от дюза !Всеки вече си носи глава на раменете и сам си решава !
                                F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                                Коментар

                                Working...
                                X