Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Странно тракане ЖТД

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    iakvvu написа:
    Колега не разбирам за какви дискове говориш.До колкото аз съм виждал лично моята скъсана шайба,както и на приятели структурата и е от две колела хванати помежду си с доста твърда гума.Вътрешното колело е хванато с болтове за к.вал,а по периферията на външното се движи пистовият ремък.От самите сили които действат върху ремъка вследствие на работата на динамото,климатика,както и на самият двигател се създават вибрации,които се обират от тази гума.С времето тя се нацепва и къса.И тъй като започва да се къса на най слабото си място се дебалансира и започва да бие вследствие на инерционните сили създадени от въртенето и.Започва да удря по блока на мотора и от там се чува много страненшум.Ето тук колега в друга тема е снимал скъсана демпферна шайба http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=648703Не искам да подвеждам никой,но на клипчето което колегата е пуснал ми се струва че точно тази шайба бие(виждам го от 11 секунда до 19 секунда).Все пак нека той сам да го види,защото на клипа не се вижда чак толкова добре.
    Ти ги наричаш колела, аз - дискове, защото ми звучи по-правилно. Вибрациите, за които говориш и които има за цел да демпфира тази шайба, са единствено и само тези, идващи откъм двигателя и предавани по коляновия вал, а самата шайба гаси тези трептения в система с демпферния маховик. Динамото, климатикът и другите се ’ВОЗЯТ’ само на пистовия ремък. На тях и плътна шайба би им свършила същата работа. Дали гумата се къса или буквално се пука и разтрошава в следствие на стареенето и вибрациите не ми се впуска в спорове.Аз съм далеч от мисълта да правя онлайн диагностики и не твърдя, че проблемът не е в шайбата, но да се купува нова демпферна шайба, без да се повери старата, ми се вижда малко прибързано. Теоретично има шансове тракането да е от демпферния маховик. Трябва ли да го сменим и него в комплект със съединителя, ако след свалянето на скоростната кутия се окаже, че и на съединителят не му остава много?!? Най-важното е да се диагностицира ПРИЧИНАТА за скъсването на ремъка. Вероятността тракането да идва от двигателя си остава за мен.Самата шайба се държи на 4 болта. Най-лесното е да се свали, да се огледа и после да се решава дали е от нея.
    _______
    146 JTD

    Коментар


      #17
      Аз също не мога да хвана тракането, но хванах треперенето на ремъка. А така както ми се видя, че се клати наляво и надясно е нещо със сериозен луфт.

      Коментар


        #18
        trustworthy написа:
        Ти ги наричаш колела, аз - дискове, защото ми звучи по-правилно. Вибрациите, за които говориш и които има за цел да демпфира тази шайба, са единствено и само тези, идващи откъм двигателя и предавани по коляновия вал, а самата шайба гаси тези трептения в система с демпферния маховик. Динамото, климатикът и другите се ’ВОЗЯТ’ само на пистовия ремък. На тях и плътна шайба би им свършила същата работа. Дали гумата се къса или буквално се пука и разтрошава в следствие на стареенето и вибрациите не ми се впуска в спорове.Аз съм далеч от мисълта да правя онлайн диагностики и не твърдя, че проблемът не е в шайбата, но да се купува нова демпферна шайба, без да се повери старата, ми се вижда малко прибързано. Теоретично има шансове тракането да е от демпферния маховик. Трябва ли да го сменим и него в комплект със съединителя, ако след свалянето на скоростната кутия се окаже, че и на съединителят не му остава много?!? Най-важното е да се диагностицира ПРИЧИНАТА за скъсването на ремъка. Вероятността тракането да идва от двигателя си остава за мен.Самата шайба се държи на 4 болта. Най-лесното е да се свали, да се огледа и после да се решава дали е от нея.
        Не разбирам защо трябва да се намесва и маховика и съединитя...Вероятно колега,не си имал проблем с шайбата...Навлизаме в едно пространство което според мен няма нищо общо с проблема.Колегата е казал-скъсан ремък и тракане.Вече сам му предложих в по-горен пост да огледа по добре преди да купува.Това че предлагаме идеи за възможен проблем не означава окончателна диагностика.Най добрият диагностик в подобни случаи е самият собственик,защото той е до колата,а ние можем само по симптоми да предполагаме и да предлагаме.Успех на колегата пуснал темата!
        AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
        HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
        Kawasaki ER-6n'2012

        Коментар


          #19
          iakvvu написа:
          ...Вероятно колега,не си имал проблем с шайбата...
          Мислиш ли Както и да е. Далеч съм от мисълта да спорим и разводняваме темата на колегата. Не съм казал, че твърденията са ти грешни. Всъщност и двамата сме на едно мнение, но не можем да се разберем Моята цел бе да предупредя автора на темата да не бърза да купува шайба. най-малкото, защото не е евтина, както някой каза в началото...или аз съм с остарели разбирания, че 100 лв са немалка сума . Аз съм сменял шайба и познавам още поне 5 коли с проблеми с шайбата, с най-различни степени на ’разбитост’ на демпфера. Затова си позволих да взема отношение.Успех и от мен в решаването на проблема. Интересно ще е да видим снимки на шайбата, когато я свалят.
          _______
          146 JTD

          Коментар


            #20
            Колеги мисля да закарам колата на някой който разбира че мен хич ме няма .Надявам се сервиза на фиат да са достатачно компетентни да ми кажат от какво идва тракането идните дни ще споделя каде е бил проблема благодарско за всички мнения.
            FIAT Bravo 1.9 jtd 105hp 1999g

            Коментар


              #21
              При мен проблема е ясен. Ще го коментирам след като си прибера колата от сервиза. Само ще вметна, че стигнахме до отваряне на картер. Отстраняваме грешка на предно-правили ремонт. Ще коментирам по-късно. И друго - ЖТД 100 и ЖТД 105 се различават и...в биелните лагери.
              A17DTС/S
              Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

              Коментар


                #22
                ntodorov написа:
                При мен проблема е ясен. Ще го коментирам след като си прибера колата от сервиза. Само ще вметна, че стигнахме до отваряне на картер. Отстраняваме грешка на предно-правили ремонт. Ще коментирам по-късно. И друго - ЖТД 100 и ЖТД 105 се различават и...в биелните лагери.
                ...и в буталата. Абе направо са си различни двигатели. При мен нещата за сега се оправиха.
                A17DTС/S
                Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                Коментар


                  #23
                  ИМАХ СЪЩИЯ ПРОБЛЕМ НА СЪЩАТА КОЛА! РОЛКАТА НА ДИНАМОТО Е ЗА СМЯНА.Ако свалиш пистовия ремък и запалиш колата ще видиш,че тракането изчезва.Загаси и разклати с ръка тази ролка за да видиш луфта в нея.Тази ролка е слабо място и струва 100 лв.Сменя се без да се сваля динамото.
                  Petar

                  Коментар

                  Working...
                  X