Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Странно тракане ЖТД

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Странно тракане ЖТД

    Колеги онзи ден ми се скъса пистовия ремак на пътя прибрах се на ход до вкъщи и при скъсването колата започна да трака много карах бавно и внимателно че не ми бачкаха хидравликата акомулатора не зареждаше там нищо не бачкаше дали да ме притеснява това тракане и от какво може да е ( пак казвам при скъсването започна да трака като подам гас се усилва тракането )
    FIAT Bravo 1.9 jtd 105hp 1999g

    #2
    Демпферна шайба на коляновият вал.
    AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
    HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
    Kawasaki ER-6n'2012

    Коментар


      #3
      Виж като се е скъсал пистовия, да не се е разплел и да е влязло някое парче в агренажа. От това вече може и да е прескочил зъб на агренажния ремък.Дано не съм прав, но го провери все пак...
      Alfa 147jtd/ Alfa 147 Selespeed

      Коментар


        #4
        Демпферна шайба на коляновият вал не е много скъпа
        Fiat Bravo JTD 105

        Коментар


          #5
          Благодаря колеги надявам се да не е отишло до ангренажа. А когато ремака се скъса първо се скъса на половина ако е дебел 2 см известно време се въртеше само 1 см от ремака и когато включих на задна тогава ремака падна под колата Благодаря ви отново много ме успокоихте като ми казахте че е демпферната шайба на коляновия вал ( надявам се на коляновия вал да му няма нищо )
          FIAT Bravo 1.9 jtd 105hp 1999g

          Коментар


            #6
            Все пак огкедай шайбата преди да купуваш.Може да е нещо друго.Това са само предположения и възможни идеи за проблема ти,както си го описал.На коляновият вал няма какво да му стане,така че не се притеснявай за него.
            AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
            HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
            Kawasaki ER-6n'2012

            Коментар


              #7
              Ако е демпферна шайба, няма как да е нямало някакви шумове и преди скъсването - виене, по-тихо тракане и т.н. Тази шайба няма как да се разбие за секунда Освен това шайбата обикновено трака, когато е вързана за ремъка, т.е. когато е натоварена с климатик, алтернатор, хидравлика и прочие.Аз също бих посъветвал да не бързаш с покупката на нова, най-малкото защото не са от най-евтините части - 100 и нагоре лева е
              _______
              146 JTD

              Коментар


                #8
                trustworthy написа:
                Ако е демпферна шайба, няма как да е нямало някакви шумове и преди скъсването - виене, по-тихо тракане и т.н. Тази шайба няма как да се разбие за секунда
                Не е задължително това колега.Обикновено се къса и започва да трака изведнъж.
                AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
                HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
                Kawasaki ER-6n'2012

                Коментар


                  #9
                  Кое се къса точно, че не разбрах?Демфиращите свойства на шайбата се осигуряват от гумените пръстени м/у металните дискове. за да почне да трака, трябва първо гумата да се е повтвърдила, после от цикличното натоварване на демпфера да се е разтрошила и в един момент двата метални диска да почнат да опират един в друг, за да се чуе тракане. За да стане това е необходимо доста време. Преди това може да има само виене. При всики положения трябва да е имало някакви индикации, че шайбата е заминала, преди да се скъса ремъка. Предполага се, че причината са скъсания ремък е разбита шайба, нали?
                  _______
                  146 JTD

                  Коментар


                    #10
                    http://www.youtube.com/watch?v=DFveskCardw ето го тракането и след като изгася двигателя съм снимал малко над двигателя нещо бучи и след 20 секунди цък и исключва ( ако може да ми кажете какво е това което цъка след като изгася) а ремака е цепнат и съм го сложил за парлама иначе не го бива !
                    FIAT Bravo 1.9 jtd 105hp 1999g

                    Коментар


                      #11
                      Vasilevv777 написа:
                      http://www.youtube.com/watch?v=DFveskCardw ето го тракането и след като изгася двигателя съм снимал малко над двигателя нещо бучи и след 20 секунди цък и исключва ( ако може да ми кажете какво е това което цъка след като изгася) а ремака е цепнат и съм го сложил за парлама иначе не го бива !
                      Бръмчи ти ЕГР-а, нормално е, не се притеснявай за него. Тракането аз нещо не успявам да го хвана.

                      Коментар


                        #12
                        Airfan написа:
                        Бръмчи ти ЕГР-а, нормално е, не се притеснявай за него. Тракането аз нещо не успявам да го хвана.

                        Коментар


                          #13
                          trustworthy написа:
                          Кое се къса точно, че не разбрах?Демфиращите свойства на шайбата се осигуряват от гумените пръстени м/у металните дискове. за да почне да трака, трябва първо гумата да се е повтвърдила, после от цикличното натоварване на демпфера да се е разтрошила и в един момент двата метални диска да почнат да опират един в друг, за да се чуе тракане. За да стане това е необходимо доста време. Преди това може да има само виене. При всики положения трябва да е имало някакви индикации, че шайбата е заминала, преди да се скъса ремъка. Предполага се, че причината са скъсания ремък е разбита шайба, нали?
                          Колега не разбирам за какви дискове говориш.До колкото аз съм виждал лично моята скъсана шайба,както и на приятели структурата и е от две колела хванати помежду си с доста твърда гума.Вътрешното колело е хванато с болтове за к.вал,а по периферията на външното се движи пистовият ремък.От самите сили които действат върху ремъка вследствие на работата на динамото,климатика,както и на самият двигател се създават вибрации,които се обират от тази гума.С времето тя се нацепва и къса.И тъй като започва да се къса на най слабото си място се дебалансира и започва да бие вследствие на инерционните сили създадени от въртенето и.Започва да удря по блока на мотора и от там се чува много страненшум.Ето тук колега в друга тема е снимал скъсана демпферна шайба http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=648703Не искам да подвеждам никой,но на клипчето което колегата е пуснал ми се струва че точно тази шайба бие(виждам го от 11 секунда до 19 секунда).Все пак нека той сам да го види,защото на клипа не се вижда чак толкова добре.
                          AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
                          HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
                          Kawasaki ER-6n'2012

                          Коментар


                            #14
                            Аз пък да покажа снимка на старата ми, от гаража:
                            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                            Коментар


                              #15
                              Да използвам темата на колегата. Днес ей така от раз - колата се разчука. Знам, че демпферната шайба не е в цветущо здраве, но имам съмнения, че не е от нея. Това тракане е металическо. Побелях. Появи се изведнъж. Ще пробвам без обслужващия. Ако това тракане продължи - ще мятам колата в блатото. ПС: как ми се иска да демпферната шайба.
                              A17DTС/S
                              Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                              Коментар

                              Working...
                              X