Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Генератор на пунто JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Генератор на пунто JTD

    Здравейте колеги! Дребно нещо да попитам Вас защото в два сервиза ми заявиха "докарай колата" като отидох само с генератора! Нещо започна да стърже сутринта по двигателя, колата беше на място, веднага огасих вдигнах капака ремъка беше дерайлирал. Разглобих извадих генератора защото беше видно че проблема беше при него и ето какво излезе: Та кажете ремонтира ли се или ще трябва нов генератор? За какво е този иглен лагер, който се е разбил там, шайбата не е ли неподвижно свързана с оста? Изглежда и нещо липсва защото не видях какво държи шайбата към оста? Какво има при тези шлици?
    Прикачени файлове

    #2
    Re: Генератор на пунто JTD

    gumzata написа:
    Здравейте колеги! Дребно нещо да попитам Вас защото в два сервиза ми заявиха "докарай колата" като отидох само с генератора! Нещо започна да стърже сутринта по двигателя, колата беше на място, веднага огасих вдигнах капака ремъка беше дерайлирал. Разглобих извадих генератора защото беше видно че проблема беше при него и ето какво излезе: Та кажете ремонтира ли се или ще трябва нов генератор? За какво е този иглен лагер, който се е разбил там, шайбата не е ли неподвижно свързана с оста? Изглежда и нещо липсва защото не видях какво държи шайбата към оста? Какво има при тези шлици?
    Ох мамооо... такова нещо не бях виждал. Тази шайба е с фрай лайф - има лагер в себе си, т.е. като я засилиш по посока на въртене на ремъка и рязко спреш външната черупка на шайбата, в средата оста на алтернатора ще проръдлжи да се върти заедно с вътрешната част на шайбата, както е свободния ход при велосипедите. Шайбата се навива на оста и така като гледам при теб резбата е яко омазана. Трябва да си намериш нов ротор или директно цял артернатор втора употреба.Едит - сега виждам, че се е откъснала външната част на шайбата и дефакто със специално приспособление можеш да отвиеш остатъците от оста и да си запаиш непокътнат алтернатора. Аз имам този инструмент, а и във всеки сервиз за алтернатори трябва да го имат.

    Коментар


      #3
      Аман от инжинерни решения.Тази шайба на генератора е с вграден свободен ход.По всичко личи че трябва да си купиш нова шайба.Иначе на генератора би трябвало да му няма нищо.Все пак провери каква е възможноста да попднат пърчета вътре в него и така да го повредят в бъдеще.

      Коментар


        #4
        specialista написа:
        Аман от инжинерни решения.Тази шайба на генератора е с вграден свободен ход.По всичко личи че трябва да си купиш нова шайба.Иначе на генератора би трябвало да му няма нищо.Все пак провери каква е възможноста да попднат пърчета вътре в него и така да го повредят в бъдеще.
        Според мен ще може да се отвие остатъка, защото шлиците на шайбата стърчат от оста, така че ще излезе.

        Коментар


          #5
          Най-после намерих майстор, който се съгласи да погледне без колата да е там и да вземе пари и за демонтаж и монтаж! Вече всичко е ясно 80-170лв нова шайба и ходене при единствения майстор в Карлово който има нужния инструмент че да свали с него остатъка от старата шайба и да завие новата. Спрях се на някаква за 110 лв колкото да не е най-евтината и ще действам. Благодаря за отговорите! Защо ли трябва оста на на алтернатора да продължи да се върти след като двигателя спре внезапно? А как започва да върти след като лагерува или лагера работи само в едната посока?

          Коментар


            #6
            gumzata написа:
            Най-после намерих майстор, който се съгласи да погледне без колата да е там и да вземе пари и за демонтаж и монтаж! Вече всичко е ясно 80-170лв нова шайба и ходене при единствения майстор в Карлово който има нужния инструмент че да свали с него остатъка от старата шайба и да завие новата. Спрях се на някаква за 110 лв колкото да не е най-евтината и ще действам. Благодаря за отговорите! Защо ли трябва оста на на алтернатора да продължи да се върти след като двигателя спре внезапно? А как започва да върти след като лагерува или лагера работи само в едната посока?
            Лагера работи само в едната посока, както при велосипедите - въртиш педалите и се върти всичко, спираш да въртиш и гумите се въртят по инерция. И то лагера върти само при рязка промяна на оборотите, иначе и в двете посоки върти като нормална шайба - това ти го казвам, че като купиш нова шайба да не се шашкаш защо не се върти хлабаво в обратна посока.

            Коментар


              #7
              Отремонтирано! Не че е кой знае какъв ремонт но темата може да служи като оринтир за онези, които тепърва ще се сблъскат с проблема и ще се заемат сами да си го отстраняват! Малко е кофти поставянето на ремъка заради самообтяжната ролка но с малко въображение става.
              Прикачени файлове

              Коментар


                #8
                Супер! Радвам се, че успя да се справиш с проблема.

                Коментар


                  #9
                  Колега моля те довърши си темата.Това че показа снимки на зглобения генератор не я прави такава.За хората ще интересно да обясниш как и с какъв инструмент отвихте старата шайба,със каква резба е (лява/дясна) и къде задържахте контра да не се върти? Поздрави!!!

                  Коментар


                    #10
                    specialista написа:
                    Колега моля те довърши си темата.Това че показа снимки на зглобения генератор не я прави такава.За хората ще интересно да обясниш как и с какъв инструмент отвихте старата шайба,със каква резба е (лява/дясна) и къде задържахте контра да не се върти? Поздрави!!!
                    Ще си позволя да споделя как беше при мен на Мареата - резбата е нормална. Инструментът представлява тръбичка с външни шлици в единия край и шестостен в другия. Шлиците се вкарват в шлиците на шайбата, а през тръбичката се вкарва удължен бит/камък имбус, за да се хване контра на оста. После с ключ звезда се развива шайбата от оста чрез тръбичката с шлиците, като е най-добре първия път ударно да се развие или да се удари с чук по ключа, за да отлепи резбата на шайбата от резбата на оста.Дано е станало по-ясно. Ако има въпроси ще отговарям до колкото си спомням.

                    Коментар


                      #11
                      Достатъчно е с гайковерт да се развие без да се държи контра, аз така съм го правил.

                      Коментар


                        #12
                        chaveto написа:
                        Достатъчно е с гайковерт да се развие без да се държи контра, аз така съм го правил.
                        Не разполагам с гайковерт и незнам дали ще се получи така, но щом казваш - възможно е.

                        Коментар


                          #13
                          Надали щеше да стане без да се държи контра и без описания от Airfan специален инструмент с шлици. Всъщност всичко което той обясни е точно така но при мен отвиването беше доста мъчна работа. Майсторът счупи единият доста як шестостен. Нещата изглеждат така: Повреда: Пропуснал семеринг (1) в следствие на което е навлязла вода, образувала се е ръжда както е видно в резултат на което се е смлял игленият лагер (2), който в нормално (изправно) положение трябва да лагерува завъртян обратно на часовниковата стрелка, а в противоположната посока е "запънат" и не може да се върти. Според някои източници целта на това инжинерно решение е да се облекчи ремъка при гасенето на двигателя или рязка промяна в оборотите и се нарича фрайлайф. Диагностициране: Чуваше се несвойствено поскърцване когато колата се движи с ниска скорост на голяма предавка, най-често при т.нар. каране "на обороти". В момента на окончателно счупване ролката излезе напред, ремъка дерайлира съпроводено със силен стържещ звук. Ремонт: Демонтаж на алтернатора: сваля се предна дясна гума и прилежащият и подкалник. Алтернатора се държи от два болта единият къс другият дълъг. Видя ми се логично преди да сваля окабеляването му което се състои от два кабела дебел и тънък да махна клемите на акомулатора. Алтернаторът излиза нагоре иззад двигателя, това е единственият му възможен път навън! Ролката трябва да се смени с нова не подлежи на ремонт! Обиколката ми по магазините за авточасти и няколко онлайн магазина показа че цената варира от 80 до 190 лв. Няколко човека ми препоръчаха да не се изхвърлям чак на най-скъпото но да гледам лагера да е INA. В най-евтиният случай това означаваше поне за мен 110 лв. Опитах и сам да отвия остатъкът от старата ролка (4) който остана върху оста (3) но не упорствах дълго защото по всичко личеше че с моите любилтелски инструменти няма да се получи. При майстор който разполага с специалният инструмент, който не представлява нищо друго освен една вложка която хваща на шлиците които виждате на детайла (4) а от другата стран е шестограм който се държи с ключ или в менгеме. Този инструмент има дупка в срдата през която да мине друга вложка шестограм която пък да държи в контра оста (3). В тази конфигурация майстора хвана в менгеме вложката която държи на шлиците и отви с пневматичен гайковерт, който чрез шестстен действаше върху оста (3). Като казвам отви си представете петайсет минутно къртене с този мощен инструмент с доста голям компресор като преди това имаше един два удара с чук и обилно напръскване със спрей. Първият шестстен се скъса но с втория успяхме.
                          Прикачени файлове

                          Коментар


                            #14
                            Благодаря за разесненията,лично за мен беха от полза както твоите така и на колегата airfan.

                            Коментар

                            Working...
                            X