Здравейте колеги! Дребно нещо да попитам Вас защото в два сервиза ми заявиха "докарай колата" като отидох само с генератора! Нещо започна да стърже сутринта по двигателя, колата беше на място, веднага огасих вдигнах капака ремъка беше дерайлирал. Разглобих извадих генератора защото беше видно че проблема беше при него и ето какво излезе: Та кажете ремонтира ли се или ще трябва нов генератор? За какво е този иглен лагер, който се е разбил там, шайбата не е ли неподвижно свързана с оста? Изглежда и нещо липсва защото не видях какво държи шайбата към оста? Какво има при тези шлици?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Генератор на пунто JTD
Collapse
X
-
Re: Генератор на пунто JTD
gumzata написа:Здравейте колеги! Дребно нещо да попитам Вас защото в два сервиза ми заявиха "докарай колата" като отидох само с генератора! Нещо започна да стърже сутринта по двигателя, колата беше на място, веднага огасих вдигнах капака ремъка беше дерайлирал. Разглобих извадих генератора защото беше видно че проблема беше при него и ето какво излезе: Та кажете ремонтира ли се или ще трябва нов генератор? За какво е този иглен лагер, който се е разбил там, шайбата не е ли неподвижно свързана с оста? Изглежда и нещо липсва защото не видях какво държи шайбата към оста? Какво има при тези шлици?
-
specialista написа:Аман от инжинерни решения.Тази шайба на генератора е с вграден свободен ход.По всичко личи че трябва да си купиш нова шайба.Иначе на генератора би трябвало да му няма нищо.Все пак провери каква е възможноста да попднат пърчета вътре в него и така да го повредят в бъдеще.
Коментар
-
Най-после намерих майстор, който се съгласи да погледне без колата да е там и да вземе пари и за демонтаж и монтаж! Вече всичко е ясно 80-170лв нова шайба и ходене при единствения майстор в Карлово който има нужния инструмент че да свали с него остатъка от старата шайба и да завие новата. Спрях се на някаква за 110 лв колкото да не е най-евтината и ще действам. Благодаря за отговорите! Защо ли трябва оста на на алтернатора да продължи да се върти след като двигателя спре внезапно? А как започва да върти след като лагерува или лагера работи само в едната посока?
Коментар
-
gumzata написа:Най-после намерих майстор, който се съгласи да погледне без колата да е там и да вземе пари и за демонтаж и монтаж! Вече всичко е ясно 80-170лв нова шайба и ходене при единствения майстор в Карлово който има нужния инструмент че да свали с него остатъка от старата шайба и да завие новата. Спрях се на някаква за 110 лв колкото да не е най-евтината и ще действам. Благодаря за отговорите! Защо ли трябва оста на на алтернатора да продължи да се върти след като двигателя спре внезапно? А как започва да върти след като лагерува или лагера работи само в едната посока?
Коментар
-
specialista написа:Колега моля те довърши си темата.Това че показа снимки на зглобения генератор не я прави такава.За хората ще интересно да обясниш как и с какъв инструмент отвихте старата шайба,със каква резба е (лява/дясна) и къде задържахте контра да не се върти? Поздрави!!!
Коментар
-
Надали щеше да стане без да се държи контра и без описания от Airfan специален инструмент с шлици. Всъщност всичко което той обясни е точно така но при мен отвиването беше доста мъчна работа. Майсторът счупи единият доста як шестостен. Нещата изглеждат така: Повреда: Пропуснал семеринг (1) в следствие на което е навлязла вода, образувала се е ръжда както е видно в резултат на което се е смлял игленият лагер (2), който в нормално (изправно) положение трябва да лагерува завъртян обратно на часовниковата стрелка, а в противоположната посока е "запънат" и не може да се върти. Според някои източници целта на това инжинерно решение е да се облекчи ремъка при гасенето на двигателя или рязка промяна в оборотите и се нарича фрайлайф. Диагностициране: Чуваше се несвойствено поскърцване когато колата се движи с ниска скорост на голяма предавка, най-често при т.нар. каране "на обороти". В момента на окончателно счупване ролката излезе напред, ремъка дерайлира съпроводено със силен стържещ звук. Ремонт: Демонтаж на алтернатора: сваля се предна дясна гума и прилежащият и подкалник. Алтернатора се държи от два болта единият къс другият дълъг. Видя ми се логично преди да сваля окабеляването му което се състои от два кабела дебел и тънък да махна клемите на акомулатора. Алтернаторът излиза нагоре иззад двигателя, това е единственият му възможен път навън! Ролката трябва да се смени с нова не подлежи на ремонт! Обиколката ми по магазините за авточасти и няколко онлайн магазина показа че цената варира от 80 до 190 лв. Няколко човека ми препоръчаха да не се изхвърлям чак на най-скъпото но да гледам лагера да е INA. В най-евтиният случай това означаваше поне за мен 110 лв. Опитах и сам да отвия остатъкът от старата ролка (4) който остана върху оста (3) но не упорствах дълго защото по всичко личеше че с моите любилтелски инструменти няма да се получи. При майстор който разполага с специалният инструмент, който не представлява нищо друго освен една вложка която хваща на шлиците които виждате на детайла (4) а от другата стран е шестограм който се държи с ключ или в менгеме. Този инструмент има дупка в срдата през която да мине друга вложка шестограм която пък да държи в контра оста (3). В тази конфигурация майстора хвана в менгеме вложката която държи на шлиците и отви с пневматичен гайковерт, който чрез шестстен действаше върху оста (3). Като казвам отви си представете петайсет минутно къртене с този мощен инструмент с доста голям компресор като преди това имаше един два удара с чук и обилно напръскване със спрей. Първият шестстен се скъса но с втория успяхме.Прикачени файлове
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар