Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

TD100 - въздух в горивната система

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    TD100 - въздух в горивната система

    Здравейте колеги,От скоро се сблъсках със следния проблем:Мотора пали нормално, работи 1-2 секунди, разколебава оборотите и гасне. За първи път ми се случи на една почивка на магистралата. Свалих капака, отвих щуцера, напомпах с крушата и колата запали (крушата беше празна).След тази случка проблема не се появи близо месец. И сега започна все по-често и по-често, като в момента е на почти всяко палене.Странното е че открих, че дори и без да отвивам щуцера, само като напомпам с крушата, почти винаги успявам да запаля. Не знам къде се появява този въздух.За съжаление не съм с прозрачни маркучи и все още не знам какво точно става. Нямам течове. Проблема се появи след смяна на горивен филтър, но може да е съвпадение.Единия вариант е някой клапан да не затваря. Тук следва въпроса какви клапани има, къде се намират и как се проверяват? Трябва да има един, който е за гасенето на мотора и е свързан с имобилайзера. Крушата също трябва да има клапан. Има ли нещо във филтъра? (все си мечтая да е от него )Моля споделете мнения и евентуално какво може да бъде, както и какви тестове мога да пробвам да направя.Вероятно е чист късмет, но до сега никога не ми се е случвало да не запали след дълъг престой. Времето не е от значение. Може да я изгася и след 1 минута вече е готова да ми създава ядове.Очаквам Вашата помощ. Благодаря предварително.

    #2
    Може да е от някоя не добре припасната , или скъсана гарнитура. Или щом казваш че се съмняваш в филтъра провели достатъчно ли е затегнат.

    Коментар


      #3
      Стегнат е филтъра. Ако изпускаше ми се струва че щеше проблема да е предимно след дълъг престой на колага (например сутрин).

      Коментар


        #4
        трябва да си провериш цялата система може и едно протрито маркуче да е почваш част по част цялата система
        Душата в рая на Фиата оборотомера до края!


        FIAT BRAVO 1.8GT
        FIAT BRAVO 1.9TD ex

        Коментар


          #5
          Както каза колегата провери цялата система и виж дали клапаните на крушата са добре, защото аз имах подобен проблем оказа се от един маркуч и прецакана круша, смучеше обаче като я пуснеш и връщаше нафтата (само да вметна че има много такива фалшиви по магазините, сега съм с круша от axm auto и нямам проблем до този момент).
          Bravo TD_100 GT

          Коментар


            #6
            Почни от филтъра и провери дали е стегната от долу пробката за водата.

            Коментар


              #7
              Имах същия проблем с моята Brava 1,9 TD100. След като я купих направих нормалното обслужване (ремъци, филтри, масло). И изведнъж въздух в системата. Смених всички маркучи за нафтата. Слагах и прозрачни и по всичко изглеждаше че е от горивния филтър. Смених три филтъра, но проблема остана. В крайна сметка се оказа, че е от стойката на горивния филтър. Не разбрах точно от къде влизаше въздух, но след като я смених всичко се оправи.

              Коментар


                #8
                Да ти кажа и според мен нещата са между филтъра и крушата. Помпата остава захранена но филтъра се изпразва по някаква причина. Крушата е мека. Тази стойка втора употреба ли я купи?Интересно, че почти само след дълъг път става. При теб как беше?

                Коментар


                  #9
                  Nero_ написа:
                  Да ти кажа и според мен нещата са между филтъра и крушата. Помпата остава захранена но филтъра се изпразва по някаква причина. Крушата е мека. Тази стойка втора употреба ли я купи?Интересно, че почти само след дълъг път става. При теб как беше?
                  Стойката я взех втора ръка. При мен започна след първото дълго пътуване, но после запачна да ми га прави, когато двигателя е бил изгасен повече от половин час.

                  Коментар


                    #10
                    Да ти кажа само че, при покупката на моята и след съответното обслужване , сутрин т.е. след дълъг престой крушата беше мека и естествено не искаше да пали, оказа се че горивния филтър не е за моята кола и смучеше яко въздух. След смяната на филтъра проблема се оправи и до днес нямам никакви ядове със запалването. Успех!
                    Bravo TD100

                    Коментар


                      #11
                      Re: TD100 - въздух в горивната система

                      Nero_ написа:
                      Здравейте колеги,От скоро се сблъсках със следния проблем:Мотора пали нормално, работи 1-2 секунди, разколебава оборотите и гасне. За първи път ми се случи на една почивка на магистралата. Свалих капака, отвих щуцера, напомпах с крушата и колата запали (крушата беше празна).След тази случка проблема не се появи близо месец. И сега започна все по-често и по-често, като в момента е на почти всяко палене.Странното е че открих, че дори и без да отвивам щуцера, само като напомпам с крушата, почти винаги успявам да запаля. Не знам къде се появява този въздух.За съжаление не съм с прозрачни маркучи и все още не знам какво точно става. Нямам течове. Проблема се появи след смяна на горивен филтър, но може да е съвпадение.Единия вариант е някой клапан да не затваря. Тук следва въпроса какви клапани има, къде се намират и как се проверяват? Трябва да има един, който е за гасенето на мотора и е свързан с имобилайзера. Крушата също трябва да има клапан. Има ли нещо във филтъра? (все си мечтая да е от него )Моля споделете мнения и евентуално какво може да бъде, както и какви тестове мога да пробвам да направя.Вероятно е чист късмет, но до сега никога не ми се е случвало да не запали след дълъг престой. Времето не е от значение. Може да я изгася и след 1 минута вече е готова да ми създава ядове.Очаквам Вашата помощ. Благодаря предварително.
                      Нарочно отговарям с цитата на автора! Колега, в една тема по-надолу, обсъждахме въпроса с тракане на незагрял мотор и проблеми със стойностите на аванса /твърди високи стойности/ Не мислиш ли, че наличие на въздух в помпата, оказва влияние не само на общата работа на двигателя ти, а в часност и на самия аванс. Основно аванса ти се определя от механичния автоматичен регулатор на изпреварване на впръскване, намиращ се в помпата. Тоя регулатор работи, като използва точно налягането в помпата. Колкото това наллягане е по-голямо/в зависимост от оборотите/, то пропорционално се увеличава и аванса. Авансатора в случая само го коригира на база сигналите от ЕКУ-то. А сега си задай въпроса: Как при наличие на въздух в помпата, ще имаш постоянно налягане, а от там и точен аванс!!! Ами с това трябваше да започнеш мисля, а и да отстраниш първо тоя въздух. Като за начало смени всички скоби от помпата към резервоара, виж си и филтъра. Отдолу и пробката на филтъра, както ти заръча колегата Specialista.
                      Fiat Marea TD100

                      Коментар


                        #12
                        След като темата е за въздуха,ще дам още един жокер за проблеми около филтъра.А сега ,нека си вдигнат ръцете тези дето са сменяли уплътнителя между реотана за подгрев на горивото и корпуса на филтъра.Поздрави!!!

                        Коментар


                          #13
                          specialista написа:
                          След като темата е за въздуха,ще дам още един жокер за проблеми около филтъра.А сега ,нека си вдигнат ръцете тези дето са сменяли уплътнителя между реотана за подгрев на горивото и корпуса на филтъра.Поздрави!!!
                          Мерси за жокера. Ще го имам в предвид.
                          iuly_vn написа:
                          Нарочно отговарям с цитата на автора! Колега, в една тема по-надолу, обсъждахме въпроса с тракане на незагрял мотор и проблеми със стойностите на аванса /твърди високи стойности/ Не мислиш ли, че наличие на въздух в помпата, оказва влияние не само на общата работа на двигателя ти, а в часност и на самия аванс. Основно аванса ти се определя от механичния автоматичен регулатор на изпреварване на впръскване, намиращ се в помпата. Тоя регулатор работи, като използва точно налягането в помпата. Колкото това наллягане е по-голямо/в зависимост от оборотите/, то пропорционално се увеличава и аванса. Авансатора в случая само го коригира на база сигналите от ЕКУ-то.А сега си задай въпроса: Как при наличие на въздух в помпата, ще имаш постоянно налягане, а от там и точен аванс!!! Ами с това трябваше да започнеш мисля, а и да отстраниш първо тоя въздух.Като за начало смени всички скоби от помпата към резервоара, виж си и филтъра. Отдолу и пробката на филтъра, както ти заръча колегата Specialista.
                          Аз смятам, че двете неща не са свързани по няколко причини:- шумната работа на мотора в първите минути съществува много преди да се появи проблема с въздуха- проблема с въздуха се появява само след дълъг път и то понякога. През останалото време няма никакви признаци.- аванса е толкова голям само при студен мотор. Ако причината беше въздух, щеше да става така и на топъл мотор.Може и да греша. Чакам коментари.

                          Коментар


                            #14
                            Я оправи това с въздуха, сложи там надежни скоби, предледай откъде смучи, провери центровката на помпата и ще коментираме. То и аз виждам от логовете, в другата тема, че при студен двигател ти е по-голям аванса. Сега съм свалил логове и на моя мотор, с Екускан-а и като ги сравня ще пиша там. Че да не избързваме, но ме съмнява първо статичния аванс, второ датчика за температурата и не на последно място - лоши ел.връзки между датчици и ЕКУ.
                            Fiat Marea TD100

                            Коментар


                              #15
                              Проблема се оказа в единия клапан на крушата. Подмених я и проблема е отстранен. Все още не си обяснявам защо само след дълъг път се случваше... Единствено мога да си го обясня с това, че при продължително непрекъснато ползване, клапана залепва или нещо подобно.

                              Коментар

                              Working...
                              X