Здравейте колеги,От скоро се сблъсках със следния проблем:Мотора пали нормално, работи 1-2 секунди, разколебава оборотите и гасне. За първи път ми се случи на една почивка на магистралата. Свалих капака, отвих щуцера, напомпах с крушата и колата запали (крушата беше празна).След тази случка проблема не се появи близо месец. И сега започна все по-често и по-често, като в момента е на почти всяко палене.Странното е че открих, че дори и без да отвивам щуцера, само като напомпам с крушата, почти винаги успявам да запаля. Не знам къде се появява този въздух.За съжаление не съм с прозрачни маркучи и все още не знам какво точно става. Нямам течове. Проблема се появи след смяна на горивен филтър, но може да е съвпадение.Единия вариант е някой клапан да не затваря. Тук следва въпроса какви клапани има, къде се намират и как се проверяват? Трябва да има един, който е за гасенето на мотора и е свързан с имобилайзера. Крушата също трябва да има клапан. Има ли нещо във филтъра? (все си мечтая да е от него )Моля споделете мнения и евентуално какво може да бъде, както и какви тестове мога да пробвам да направя.Вероятно е чист късмет, но до сега никога не ми се е случвало да не запали след дълъг престой. Времето не е от значение. Може да я изгася и след 1 минута вече е готова да ми създава ядове.Очаквам Вашата помощ. Благодаря предварително.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
TD100 - въздух в горивната система
Collapse
X
-
Както каза колегата провери цялата система и виж дали клапаните на крушата са добре, защото аз имах подобен проблем оказа се от един маркуч и прецакана круша, смучеше обаче като я пуснеш и връщаше нафтата (само да вметна че има много такива фалшиви по магазините, сега съм с круша от axm auto и нямам проблем до този момент).Bravo TD_100 GT
Коментар
-
Имах същия проблем с моята Brava 1,9 TD100. След като я купих направих нормалното обслужване (ремъци, филтри, масло). И изведнъж въздух в системата. Смених всички маркучи за нафтата. Слагах и прозрачни и по всичко изглеждаше че е от горивния филтър. Смених три филтъра, но проблема остана. В крайна сметка се оказа, че е от стойката на горивния филтър. Не разбрах точно от къде влизаше въздух, но след като я смених всичко се оправи.
Коментар
-
Nero_ написа:Да ти кажа и според мен нещата са между филтъра и крушата. Помпата остава захранена но филтъра се изпразва по някаква причина. Крушата е мека. Тази стойка втора употреба ли я купи?Интересно, че почти само след дълъг път става. При теб как беше?
Коментар
-
Да ти кажа само че, при покупката на моята и след съответното обслужване , сутрин т.е. след дълъг престой крушата беше мека и естествено не искаше да пали, оказа се че горивния филтър не е за моята кола и смучеше яко въздух. След смяната на филтъра проблема се оправи и до днес нямам никакви ядове със запалването. Успех!Bravo TD100
Коментар
-
Re: TD100 - въздух в горивната система
Nero_ написа:Здравейте колеги,От скоро се сблъсках със следния проблем:Мотора пали нормално, работи 1-2 секунди, разколебава оборотите и гасне. За първи път ми се случи на една почивка на магистралата. Свалих капака, отвих щуцера, напомпах с крушата и колата запали (крушата беше празна).След тази случка проблема не се появи близо месец. И сега започна все по-често и по-често, като в момента е на почти всяко палене.Странното е че открих, че дори и без да отвивам щуцера, само като напомпам с крушата, почти винаги успявам да запаля. Не знам къде се появява този въздух.За съжаление не съм с прозрачни маркучи и все още не знам какво точно става. Нямам течове. Проблема се появи след смяна на горивен филтър, но може да е съвпадение.Единия вариант е някой клапан да не затваря. Тук следва въпроса какви клапани има, къде се намират и как се проверяват? Трябва да има един, който е за гасенето на мотора и е свързан с имобилайзера. Крушата също трябва да има клапан. Има ли нещо във филтъра? (все си мечтая да е от него )Моля споделете мнения и евентуално какво може да бъде, както и какви тестове мога да пробвам да направя.Вероятно е чист късмет, но до сега никога не ми се е случвало да не запали след дълъг престой. Времето не е от значение. Може да я изгася и след 1 минута вече е готова да ми създава ядове.Очаквам Вашата помощ. Благодаря предварително.Fiat Marea TD100
Коментар
-
specialista написа:След като темата е за въздуха,ще дам още един жокер за проблеми около филтъра.А сега ,нека си вдигнат ръцете тези дето са сменяли уплътнителя между реотана за подгрев на горивото и корпуса на филтъра.Поздрави!!!iuly_vn написа:Нарочно отговарям с цитата на автора! Колега, в една тема по-надолу, обсъждахме въпроса с тракане на незагрял мотор и проблеми със стойностите на аванса /твърди високи стойности/ Не мислиш ли, че наличие на въздух в помпата, оказва влияние не само на общата работа на двигателя ти, а в часност и на самия аванс. Основно аванса ти се определя от механичния автоматичен регулатор на изпреварване на впръскване, намиращ се в помпата. Тоя регулатор работи, като използва точно налягането в помпата. Колкото това наллягане е по-голямо/в зависимост от оборотите/, то пропорционално се увеличава и аванса. Авансатора в случая само го коригира на база сигналите от ЕКУ-то.А сега си задай въпроса: Как при наличие на въздух в помпата, ще имаш постоянно налягане, а от там и точен аванс!!! Ами с това трябваше да започнеш мисля, а и да отстраниш първо тоя въздух.Като за начало смени всички скоби от помпата към резервоара, виж си и филтъра. Отдолу и пробката на филтъра, както ти заръча колегата Specialista.
Коментар
-
Я оправи това с въздуха, сложи там надежни скоби, предледай откъде смучи, провери центровката на помпата и ще коментираме. То и аз виждам от логовете, в другата тема, че при студен двигател ти е по-голям аванса. Сега съм свалил логове и на моя мотор, с Екускан-а и като ги сравня ще пиша там. Че да не избързваме, но ме съмнява първо статичния аванс, второ датчика за температурата и не на последно място - лоши ел.връзки между датчици и ЕКУ.Fiat Marea TD100
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар